市場調査レポート
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1190734

空カプセル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Empty Capsules Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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空カプセル市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

空カプセル市場は、予測期間中に7.4%のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19のパンデミックは、市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。強力な免疫力の開発がウイルス感染との戦いに重要な役割を果たすことから、天然ハーブや栄養補助食品の形で免疫力向上剤の需要が高まっています。COVID-19などの呼吸器系ウイルス疾患の予防と治療には、基本的な衛生習慣のほかに、適切な食事や生活習慣が欠かせません。2020年に発表された研究論文によると、すべてのCOVID-19患者は入院時に栄養失調のスクリーニングを受け、血清ビタミンD濃度を評価する必要があります。さらに、2020年3月、Stabilitech BioPharma Ltdは、COVID-19ワクチンを投与するための新しい経口カプセルを開発しました。このように、COVID-19のパンデミックは栄養補助食品の需要を押し上げ、市場の成長を後押しすると期待されています。

市場の成長を後押しする主な要因としては、他のドラッグデリバリー形態に対するカプセルの人気の上昇や、空カプセル供給業者とゼラチン製造業者間の戦略的協力関係の増加が挙げられます。また、世界の老年人口の増加により、より良い健康状態を実現するためのさまざまな治療薬や栄養補助食品の需要が高まっています。国連の「World Ageing Population:the 2020 Revision」によると、2050年には約15億人が65歳以上となり、2020年の7億2700万人から増加する可能性があるとされています。また、カプセルの送達技術の急速な進歩は、市場の成長を補完すると考えられています。しかし、倫理的な懸念、ゼラチン素材に関する価格変動、製薬業界における厳しい規制などが、市場成長の妨げになると予想されます。

主な市場動向

心血管治療薬セグメントは予測期間中に健全なCAGRを達成すると予想される

心血管疾患(CVD)は、世界的に高い頻度で発生しています。世界保健機関2019によると、世界中で毎年推定1790万人が心血管疾患により死亡しており、その数は2030年までに2360万人以上に増加すると予想されています。さらに、米国心臓協会調査報告書2020によると、死亡の根本的な原因として挙げられる心血管疾患は、米国で毎日約2,353人の死亡を占めており、これは37秒に1人の平均死亡率にあたります。また、英国心臓財団センター、2021年によると、英国では約760万人が心臓や循環器系の疾患を抱えて生活していました。英国では75歳以下の4万人以上が毎年心臓・循環器系の疾患で亡くなっています。このように世界的に心血管系疾患が多いことから、効果的な治療のための心血管系治療薬の需要が高まり、市場の成長を後押ししています。

さらに、COVID-19が流行した際、米国心臓病学会とカナダ心臓病学会は、運動トレーニングと食事カウンセリング、投薬管理、タバコ停止カウンセリング、心理社会的評価介入を行う在宅心臓リハビリテーションなどの心臓サービスを再導入するためのガイドラインを発表しました。したがって、心臓リハビリテーションセッションの増加は、COVID-19の流行期間中に研究セグメントを後押しすることが期待されます。

また、2019年9月、Lupinは、高血圧および狭心症の頻度減少の治療に使用されるPropranolol Hydrochloride extended-release capsulesについてカナダの保健規制当局から承認を受けました。製品承認の増加も、予測期間にわたってこのセグメントを後押しすると予想されます。

空のカプセルは、心臓治療薬の味をマスキングし、患者が吐き気を感じるのを防ぐのに有効です。したがって、CVDの有病率が上昇するにつれて、心臓治療薬の需要も増加すると思われます。この要因は、空カプセル市場にプラスの影響を与える可能性があります。

北米が市場で大きなシェアを占め、予測期間中もその傾向が続くと予想される

この地域は、カプセルベースの栄養補助食品製剤への嗜好が高まっていることから、主要なシェアを占めています。これらの栄養補助食品は、肥満、がん、関節炎などの主要な健康問題の予防に役立つため、その消費量が増加しています。さらに、カプセルは最も好まれる固形経口投与形態であるため、栄養補助食品産業における空カプセルの需要は、この地域で高くなっています。

また、米国における老人人口の増加とともに、慢性疾患の負担が増加していることも、北米の市場成長の大きな要因と考えられています。人口問題研究所のPopulation Bulletin-Aging in United Statesによると、65歳以上の米国人は2018年の5200万人から、2060年には9500万人とほぼ倍増すると予測されています。同様に、CRN Consumer Survey on Dietary Supplements, 2019のレポートによると、アメリカ人の77%が栄養補助食品を摂取していると回答しています。また、この調査では、2019年にアメリカ人が最もよく消費したサプリメントはビタミンとミネラルで、栄養補助食品全体の76%を占め、次いで専門サプリメント(40%)、ハーブと植物性(39%)、スポーツ栄養サプリメント(28%)、体重管理サプリメント(17%)であることが明らかにされました。

しかし、COVID-19のパンデミック時には、ほとんどの食肉加工施設が閉鎖され、ゼラチンの入手が制限されました。さらに、世界各国の国境での輸送制限により、北米はゼラチンカプセルのサプライチェーンに深刻な影響を受け、同地域の市場成長を妨げると予想されます。

さらに、米国とカナダは、発展し構造化された医療制度を持っており、研究開発を奨励しています。また、米国とカナダへの世界企業の参入を奨励しています。その結果、これらの国には多くの世界プレーヤーが存在することになります。この地域における世界企業の存在によって高い需要が満たされているため、市場は予測期間中にさらに成長すると予想されます。

競合情勢

空カプセルの大半を製造しているのは、世界の主要企業です。より多くの研究資金とより良い流通システムを持つ市場リーダーが、市場での地位を確立しています。空カプセル市場は高度に統合されており、ACG Worldwide、Medi-Caps Ltd、LonzaGroup(Capsugel)、Capscanada Corporation、Bright Pharma Caps Incなど少数の主要プレイヤーで構成されています。また、アジア太平洋地域では、空カプセルの認知度が高まっているため、少数の中小プレイヤーが台頭しています。さらに、主要プレイヤーは、競合市場での地位を確保するために、戦略的提携や製品の上市に取り組んでいます。例えば、2020年10月、ロンザはカプセルと健康成分(CHI)部門に8500万スイスフランを投資し、カプセルの製造能力を年間300億カプセル拡張しています。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 医薬品用途の増加
    • 空カプセルの技術的進歩
    • 老年人口の増加
  • 市場抑制要因
    • ゼラチン価格の上昇と原材料の入手しにくさ
    • 文化的習慣と食事制限
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模:百万米ドル)

  • 製品別
    • ゼラチンカプセル
    • 非ゼラチンカプセル
  • 機能性別
    • 即時放出カプセル
    • 徐放性カプセル
    • 徐放性カプセル
  • 用途別
    • 抗生物質および抗菌剤
    • ビタミンおよび栄養補助食品
    • 制酸剤・整腸剤
    • 心臓血管治療薬
    • その他の治療用途
  • エンドユーザー別
    • 製薬業界
    • ニュートラシューティカルズ関連
    • 化粧品業界
    • 調査研究機関
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ACG Worldwide
    • Bright Pharma Caps Inc.
    • Capscanada Corporation
    • Lonza Group(Capsugel)
    • Medi-Caps Ltd
    • Qualicaps
    • Suheung Capsule Co. Ltd
    • Qingdao Yiqing Medicinal Capsules Co. Ltd
    • Shanxi Guangsheng Medicinal Capsules Co. Ltd
    • Healthcaps India Ltd
    • Nectar Lifesciences Ltd
    • Shanxi JC Biological Technology Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64988

The empty capsules market is expected to record a CAGR of 7.4% over the forecast period.

The COVID-19 pandemic is expected to positively impact the market's growth. As the development of strong immunity plays a vital role in fighting against viral infection, there has been an increasing demand for immunity boosters in the form of natural herbs and nutraceuticals. Apart from the basic hygienic practices, proper dietary and lifestyle behaviors are essential for preventing and treating respiratory viral diseases, such as COVID-19. As per the research article published in 2020, every COVID-19 patient should be screened for malnutrition on admission and assessed for serum vitamin D levels. Additionally, in March 2020, Stabilitech BioPharma Ltd developed a new oral capsule to deliver the COVID-19 vaccine. Thus, the COVID-19 pandemic is boosting the demand for nutraceuticals, which is expected to help the market to grow.

The key factors that boost the market's growth include a rise in the popularity of capsules over other drug delivery forms and an increase in strategic collaborations between empty capsule suppliers and gelatin manufacturers. Also, the growing geriatric population worldwide increases the demand for various therapy drugs and dietary supplements for better health outcomes. According to the United Nations, World Ageing Population: the 2020 Revision, by 2050, approximately 1.5 billion people are likely to be over 65 years, up from 727 million in 2020. In addition, rapid advancements in capsule delivery technologies are set to supplement the market's growth. However, ethical concerns, price fluctuations regarding gelatin materials, and stringent regulations in the pharmaceutical industry are expected to hamper the market growth.

Key Market Trends

The Cardiovascular Therapy Drugs Segment is Expected to Witness a Healthy CAGR Over the Forecast Period

Cardiovascular diseases (CVD) are highly prevalent globally. According to the World Health Organization 2019, an estimated 17.9 million people die due to cardiovascular diseases worldwide each year, and the number is expected to grow to more than 23.6 million by 2030. Additionally, as per the American Heart Association Research Report 2020, cardiovascular disease, listed as the underlying cause of death, accounts for nearly 2,353 deaths daily in United States, which is an average of 1 death every 37 seconds. Also, according to the British Heart Foundation Centre, 2021, around 7.6 million people were living with heart and circulatory diseases in United Kingdom. More than 40,000 people under the age of 75 years in United Kingdom die from heart and circulatory diseases each year. The high incidence of cardiovascular diseases worldwide surges the demand for cardiovascular therapy drugs for effective treatment, thus driving the market's growth.

Additionally, during the COVID-19 pandemic, the American College of Cardiology and the Canadian Cardiovascular Society issued guidelines for the reintroduction of cardiac services, including home-based cardiac rehabilitation that provide exercise training and dietary counseling, medication management, tobacco cessation counseling, and psychosocial assessment interventions. Hence, the increasing cardiac rehabilitation sessions are expected to boost the studied segment during the COVID-19 pandemic.

Also, in September 2019, Lupin received approval from the Canadian health regulator for its Propranolol Hydrochloride extended-release capsules used to treat hypertension and decreased frequency of angina. The increasing product approvals are also expected to boost the segment over the forecast period.

Empty capsules are useful in masking the taste of cardiac therapy drugs, which prevents the patient from feeling nauseated. Hence, as the prevalence of CVDs increases, the demand for cardiac therapy drugs will also increase. This factor may positively impact the empty capsules market.

North America Holds a Significant Share in the Market and is Expected to Continue the Trend over the Forecast Period

The region holds a major share due to the rising preference for capsule-based nutraceutical formulations. Since these nutraceuticals help prevent major health problems, such as obesity, cancer, and arthritis, their consumption has increased. Additionally, capsules are the most preferred solid oral dosage forms, and thus, the demand for empty capsules in the nutraceutical industry is high in the region.

Also, the growing burden of chronic diseases, along with the rising geriatric population in United States, is considered a major factor for the growth of the market in North America. According to the Population Reference Bureau's Population Bulletin-Aging in United States, the number of Americans aged 65 years and older is projected to nearly double from 52 million in 2018 to 95 million by 2060. Similarly, as per the CRN Consumer Survey on Dietary Supplements, 2019 report, 77% of Americans reported consuming dietary supplements. Also, the survey revealed that vitamins and minerals were the most common supplements consumed by the American population in 2019, accounting for 76% of total dietary supplement consumption, followed by specialty supplements (40%), herbals and botanicals (39%), sports nutrition supplements (28%), and weight management supplements (17 %) in 2019.

However, during the COVID-19 pandemic, most meat processing facilities were shut down, which limited the availability of gelatin. Additionally, due to the transport restrictions in the borders of various countries worldwide, North America is expected to be severely impacted on the supply chain of the gelatin capsule, which is expected to hamper the market's growth in the region.

Moreover, United States and Canada have a developed and well-structured healthcare system, which encourages research and development. They also encourage global players to enter United States and Canada. As a result, these countries enjoy the presence of many global market players. As the high demand is met by the presence of global players in the region, the market is further expected to grow over the forecast period.

Competitive Landscape

Global key players are manufacturing the majority of empty capsules. Market leaders with more funds for research and a better distribution system have established their positions in the market. The empty capsules market is highly consolidated and consists of a few major players, including ACG Worldwide, Medi-Caps Ltd, LonzaGroup (Capsugel), Capscanada Corporation, and Bright Pharma Caps Inc. Moreover, Asia-Pacific is witnessing the emergence of a few small- and medium-sized players due to the rising awareness of empty capsules. Additionally, key players are involved in strategic alliances and product launches to secure their positions in the competitive market. For instance, in October 2020, Lonza invested CHF 85 million in its Capsules and Health Ingredients (CHI) division to expand its capsule manufacturing capacity by 30 billion capsules annually.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Pharmaceutical Applications
    • 4.2.2 Technological Advancements in Empty Capsules
    • 4.2.3 Growing Geriatric Population
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Gelatin Prices and Lower Availability of Raw Materials
    • 4.3.2 Cultural Practices and Dietary Restrictions
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Gelatin Capsules
    • 5.1.2 Non-gelatin Capsules
  • 5.2 By Functionality
    • 5.2.1 Immediate-release Capsules
    • 5.2.2 Delayed-release Capsules
    • 5.2.3 Sustained-release Capsules
  • 5.3 By Therapeutic Application
    • 5.3.1 Antibiotic and Antibacterial Drugs
    • 5.3.2 Vitamins and Dietary Supplements
    • 5.3.3 Antacid and Antiflatulent Preparations
    • 5.3.4 Cardiovascular Therapy Drugs
    • 5.3.5 Other Therapeutic Applications
  • 5.4 By End User
    • 5.4.1 Pharmaceutical Industry
    • 5.4.2 Nutraceutical Industry
    • 5.4.3 Cosmetics Industry
    • 5.4.4 Research Laboratories
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle-East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ACG Worldwide
    • 6.1.2 Bright Pharma Caps Inc.
    • 6.1.3 Capscanada Corporation
    • 6.1.4 Lonza Group (Capsugel)
    • 6.1.5 Medi-Caps Ltd
    • 6.1.6 Qualicaps
    • 6.1.7 Suheung Capsule Co. Ltd
    • 6.1.8 Qingdao Yiqing Medicinal Capsules Co. Ltd
    • 6.1.9 Shanxi Guangsheng Medicinal Capsules Co. Ltd
    • 6.1.10 Healthcaps India Ltd
    • 6.1.11 Nectar Lifesciences Ltd
    • 6.1.12 Shanxi JC Biological Technology Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS