市場調査レポート
商品コード
1405353

自動運航船(自律型船舶):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Autonomous Ships - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動運航船(自律型船舶):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動運航船(自律型船舶)市場の2024年の市場規模は83億9,000万米ドルで、予測期間中のCAGRは8.39%を記録し、2029年には121億9,000万米ドルに達すると予測されます。

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センサー技術、海上での接続性、ナビゲーションや状況認識のような船上での様々なアプリケーションのための分析・意思決定支援ソフトウェアとアルゴリズム(人工知能)の発展により、自律型・遠隔制御型船舶の需要は急速なペースで伸びています。海運業界の自律化により、海上の排出ガスが削減され、燃料の大幅な節約が可能になり、海運事業者に発生するコストの約20%が節約されると期待されています。さらに、欧州海事安全庁(EMSA)によると、事故事象の58%、船舶運航における人為的ミスが事故事象の70%を占めています。この技術は、こうした船橋での人為的ミスによる事故を把握し、船上事故を減らすことが期待されています。

フィンランド、英国、ノルウェー、韓国、中国、日本のようないくつかの国では、さまざまな企業(造船、エンジンメーカー、ビッグデータ、その他のソフトウェアプロバイダーのような異業種)が協力し、ヒューマン・マシン・インターフェースを向上させ、自律性を海軍建築に組み込むために研究提携を結んでいます。このような協力関係は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。自律性を艦艇に組み込むためのコスト、サイバーセキュリティの脅威、艦艇に搭載されるソフトウェアと機械の信頼性が、予測期間中の自動運航船市場の成長の障壁として作用すると予測されます。

自動運航船市場の動向

商業セグメントが、予測期間中に最も高い成長を記録する見込み

技術の進歩に伴う新しい自動運航船の開発や、貨物車両、旅客フェリー、その他のプラットフォームのような商業船舶へのセンサーシステムの組み込みが、商業セグメントにおける自律性の成長を促進すると予測されます。特に海運業界では、新技術の採用率が他の輸送システムに比べて相対的に遅いため、自律性の統合はコストがかかり、時間のかかるプロセスです。そのため、商業オペレーターは遠隔操作船から着手し、従来の船舶を自動運航船に置き換える長期計画を立てています。Maersk、CMA CGM、Hapag-Lloydのような定期船会社やクルーズ・オペレーターの中には、数年前から自社船隊に遠隔操作センター(ROC)を設置しているところもあります。これらのセンターは、ブリッジでデータを監視し、船上で乗組員の操船を支援するのに役立っています。テクノロジー・プロバイダーと協力し、新しい自動運航船の開発を加速させている企業もあります。

2022年9月、DNV(ノルウェー)は現代重工業、Avikus、Liberian International Ship & Corporate Registry(LISCR)とMOUを締結しました。これには、業界と旗国による技術導入を拡大するため、船舶に自律航法システムを配備するための共同研究が含まれています。現代インテリジェント・ナビゲーション・アシスタント・システム(HiNAS 2.0)は、検知から状況分析、計画、制御まで、航海のすべてのステップをカバーするAIベースのナビゲーション・ソリューションです。検知した船舶のAR(拡張現実)画像や航行情報を表示し、安全な航行を支援します。同様に、2023年8月、DeepOcean社(ノルウェー)は、海洋石油・ガスおよび再生可能エネルギーの海底点検・保守・修理(IMR)および調査支援に使用する新造無人水上船(USV)の長期契約を締結しました。このUSVは、陸上から遠隔操作されるにもかかわらず、拡散の安全性と完全性を確保するためのさまざまな自律機能を備えています。また、厳しい気象条件下でも性能を発揮することができます。

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欧州が、予測期間中に最も高い需要を生み出す見込み

欧州の政府や企業による自動運航船への投資や取り組みが増加していることが、市場の成長を大きく後押ししています。One Sea-Autonomous Maritime Ecosystemは、ABB、Ericsson、Cargotec(MacGregorとKalmar)、Meyer Turku、Rolls-Royce Holding PLC、Tieto、Wartsila Corporationによる欧州の主要なコラボレーションです。2025年までに商業的自律海上交通を可能にすることを目標に2016年に始まった。同様に、フィンランドを拠点とする企業は、Ecosystem for Autonomous Shipsと呼ばれる研究プロジェクトに取り組んでいます。これは、2025年までに世界初の自律型海上輸送システムの導入を目指す共同プラットフォームです。

これに加えて、各企業は艦艇に自律航行機能を導入する政府のイニシアティブを支援しています。例えば、ノルウェーを拠点とするDNV GLは、自動運航船に関する多くのプロジェクトに関与しています。そのひとつが、ノルウェー政府が支援するNFAS(Norwegian Forum for Autonomous Ships)です。さらに、英国とノルウェーの共同プロジェクトであるSIMAROS(Safe Implementation of Autonomous and Remote Operation of Ships)は、完全自律型オフショア船Hronnの開発を計画しています。したがって、このような自動運航船の開発・導入計画は、予測期間中の欧州における自動運航船市場の急成長を後押しする可能性があります。

自動運航船産業の概要

自動運航船市場は適度に断片化されており、地方自治体が自動運航船を共同開発するために資金を提供する地域プレーヤーが多数存在します。自動運航船市場の著名なプレーヤーは、DNV AS、Kongsberg Gruppen ASA、Rolls-Royce plc、Wartsila Corporation、HD Hyundai Heavy Industriesです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 部分自律型
    • 遠隔操作船
    • 完全自律型
  • 用途
    • 商業
    • 軍事
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • カタール
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • DNV AS
    • Kongsberg Gruppen ASA
    • Rolls-Royce plc
    • Nippon Yusen Kabushiki Kaisha(NYK Line)
    • MITSUI E&S Co., Ltd.
    • Wartsila Corporation
    • Hanwha Corporation
    • Vigor Industrial LLC
    • Praxis Automation Technology B.V.
    • ABB Ltd.
    • HD Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
    • Fugro

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67218
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The Autonomous Ships Market is valued at USD 8.39 billion in 2024 and is forecasted to reach USD 12.19 billion by 2029, registering a CAGR of 8.39% during the forecast period.

The demand for autonomous and remotely controlled ships is growing at a rapid pace due to the developments in sensor technology, connectivity at sea, and analysis and decision support software and algorithms (artificial intelligence) for various onboard applications, like navigation and situational awareness. The autonomy of the shipping industry is expected to reduce maritime emissions, enable massive fuel savings, and save about 20% of the cost incurred for shipping operators. Additionally, according to the European Maritime Safety Agency (EMSA), 58% of accidental events and 70% of accidental events were attributed to human error in shipboard operations. This technology is anticipated to apprehend such accidents due to human error on the bridges of the vessel, thereby reducing the accidents onboard.

In several countries, like Finland, the United Kingdom, Norway, South Korea, China, and Japan, various companies (in different industries, like shipbuilding, engine manufacturers, big data, and other software providers) are collaborating and forming research alliances to increase the human-machine interface and incorporate autonomy into the naval architecture. Such collaborations are expected to propel the growth of the market during the forecast period. The cost for integration of autonomy into naval vessels, the threat of cybersecurity, and the reliability of software and machinery aboard the vessels are anticipated to act as barriers to the growth of the autonomous ships market during the forecast period.

Autonomous Ships Market Trends

The Commercial Segment of the Market is Anticipated to Register the Highest Growth During the Forecast Period

The development of new autonomous naval vessels with the advancement of technologies and the incorporation of sensor systems in commercial vessels, like cargo vehicles, passenger ferries, and other platforms, is anticipated to propel the growth of autonomy in the commercial segment. Integration of autonomy is a costly and slow process, especially in the maritime industry, as the adoption rate of new technologies is relatively slower compared to other transportation systems. Therefore, commercial operators are starting with remote-controlled vessels and making long-term plans to replace traditional ships with autonomous ships. Some of the liner shipping companies, like Maersk, CMA CGM, and Hapag-Lloyd, and cruise operators established remote operating centers (ROCs) for their fleets for several years. These help in monitoring the data on the bridge and assist the crew on board in operating the vessel. Some of the companies are collaborating with technology providers and accelerating the development of new autonomous ships.

In September 2022, DNV (Norway) signed an MOU with Hyundai Heavy Industries Co., Ltd., Avikus, and Liberian International Ship & Corporate Registry (LISCR). It includes a joint study to deploy autonomous navigation systems on board ships to increase technology uptake by the industry and flag states. The Hyundai Intelligent Navigation Assistant System (HiNAS 2.0) is an AI-based navigation solution that covers all steps of a voyage, from detection to situation analysis, planning, and control. The system assists in safe navigation by displaying AR (augmented reality) images of detected ships and navigation information. Similarly, in August 2023, DeepOcean (Norway) entered a long-term agreement for a new-built unmanned surface vessel (USV) for use in subsea inspection, maintenance, and repair (IMR) and survey support for offshore oil and gas and renewable energy. Despite being remotely controlled from shore, the USV will include various autonomous features to ensure the safety and integrity of the spread. It can also perform in severe weather conditions.

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Europe is Expected to Generate the Highest Demand During the Forecast Period

The increasing investments and initiatives from the European governments and companies into autonomous ships are majorly driving the growth of the market. One Sea - Autonomous Maritime Ecosystem is the major European collaboration by ABB, Ericsson, Cargotec (MacGregor and Kalmar), Meyer Turku, Rolls-Royce Holding PLC, Tieto, and Wartsila Corporation. It began in 2016 with the aim to enable commercial autonomous maritime traffic by 2025. Similarly, Finnish-based companies are working on a research project called Ecosystem for Autonomous Ships. It is a collaborative platform that aims to introduce the world's first autonomous marine transport system by 2025.

In addition to this, the companies are supporting government initiatives to introduce autonomous capability into naval vessels. For instance, DNV GL, a Norway-based company, is involved in many projects on autonomous ships. One such project is the Norwegian Forum for Autonomous Ships (NFAS), which the Norwegian Government supports. Furthermore, the UK-Norwegian collaborative project called Safe Implementation of Autonomous and Remote Operation of Ships (SIMAROS) plans to develop a fully autonomous offshore vessel, Hronn. Therefore, such plans to develop and induct autonomous ships may aid the rapid growth of the autonomous ships market in Europe during the forecast period.

Autonomous Ships Industry Overview

The market for autonomous ships market is moderately fragmented, with many regional players that their local governments fund to collaborate and develop autonomous ships. The prominent players in the autonomous ship market are DNV AS, Kongsberg Gruppen ASA, Rolls-Royce plc, Wartsila Corporation, and HD Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.

DNV AS, Kongsberg Gruppen ASA, and Rolls-Royce plc are the manufacturers of the ships. In contrast, Wartsila Corporation, Praxis Automation Technology BV, and Valmet Corp are some of the prominent component providers that support shipbuilding companies with essential automation technologies. To further integrate the developments in the sensors, Big Data, and artificial intelligence technologies, the shipbuilding companies are collaborating with the IT companies. For instance, in September 2021, the design and engineering consultancy BMT unveiled its 'Highly Autonomous Warship Technologies' project. It is designed to help bridge the gap between current vessels and future lean-crewed autonomous warships. The program aims to understand and enable philosophies behind the future lean crewed warships by autonomy. Such initiatives are anticipated to maximize the penetration of the market into the shipping industry, which, in turn, will help the companies to capitalize on profits.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Partially Autonomous
    • 5.1.2 Remotely Controlled Ship
    • 5.1.3 Fully Autonomous
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Commercial
    • 5.2.2 Military
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Australia
      • 5.3.3.6 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Qatar
      • 5.3.5.4 Egypt
      • 5.3.5.5 South Africa
      • 5.3.5.6 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 DNV AS
    • 6.2.2 Kongsberg Gruppen ASA
    • 6.2.3 Rolls-Royce plc
    • 6.2.4 Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK Line)
    • 6.2.5 MITSUI E&S Co., Ltd.
    • 6.2.6 Wartsila Corporation
    • 6.2.7 Hanwha Corporation
    • 6.2.8 Vigor Industrial LLC
    • 6.2.9 Praxis Automation Technology B.V.
    • 6.2.10 ABB Ltd.
    • 6.2.11 HD Hyundai Heavy Industries Co., Ltd.
    • 6.2.12 Fugro

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS