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市場調査レポート
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922606

支出分析ソフトウェア市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Spend Analytics Software Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 121 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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支出分析ソフトウェア市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

支出分析ソフトウェア市場は、2021年から2026年の予測期間においてCAGR18.2%を記録しました。データ構造の変化やデータフローの増加に伴い、企業がデータフローを管理することは困難になっています。デジタル化により、データの生成量は飛躍的に増加し、データの活用方法も変化しています。また、クラウドはデジタルトランスフォーメーションにおける重要な触媒として機能しています。スペンド・アナリティクスは、クラウドやオンプレミスでリアルタイムに同期し、従来のデータ処理、アクセスオプションを超えることで、組織に柔軟性を提供することができます。データの流れの中を移動しながら、継続的に統計的な分析を計算します。

主なハイライト

  • スペンドアナリティクスは、データ分析プロセスやデータへのアクセス性を向上させることで、人間や機械がスペンドデータとどのように関わり、利用するかを進化させました。サプライチェーンやロジスティクス、BFSI、製造、小売などの業界におけるさまざまな用途が、市場の力学を変化させています。企業が競争優位に立ち、消費者データをより有効に活用できるよう支援します。主要な支出管理ベンダーであるJAGGAERとドイツのソフトウェア会社であるiTiZZiMOは、市場のエコシステムにおいてWin-Winの状況を作り出すために戦略的パートナーシップを締結しました。両社は、JAGGAERの支出管理製品のポートフォリオを、監査管理のためのモバイルアプリケーションで拡張しています。
  • 支出分析の利点は、データの可視化によるより深い洞察の提供、コスト削減プロセスの展開の支援、大きなファイルへのアクセスの容易さ、データのリアルタイムでの更新と配置、システムの拡張性の向上などが挙げられます。より良い利用&消費を通じて、組織の投資を削減します。
  • 2019年7月、オーストラリアとニュージーランドの最大級の鉄鋼会社であるBlueScopeは、キャップジェミニと提携し、F&A(財務・会計)ソリューションを導入し、F&A業務における最適化の向上、効率化の強化、生産性レベルの向上、費用対効果の改善を自動化すると発表しました。この導入により、1700万豪ドル相当の重複請求書を特定し、99%以上の回収を可能にしたと言及しています。
  • 2019年12月、ザジェノはライフサイエンス業界初の機能を備えた最新のSpend Analytics Dashboardを導入し、ユーザーは製品またはベンダーのカテゴリ別に実験用品の購買状況を分析できるようになりました。さらに、SaaSベースの経費管理ソフトウェアの新興企業であるFyle Technologies Pvt. Ltd.は、従業員が直感的で楽でわかりやすい経費報告を行えるよう従業員専用に設計されたインド初の経費管理アプリ、Fyle Liteの発売を発表しました。
  • COVID-19の発生により、データサイエンスチームは、入手可能な膨大なデータを解析し、意思決定者が迅速に緊急時対応策を準備できるよう、信頼できるデータに基づいて最適なビジネス支出モデルを構築するために、行動を起こすことが求められているのです。そこで企業は、AI、ML、自然言語処理を用いて、膨大なデータをマイニングし、予測モデルや処方モデルを構築しているのです。多くの組織が、COVID-19の大流行時に、予期せぬ、計画外のさまざまなサプライチェーンの混乱を経験しています。支出分析により、企業はより多くの現金を保持できる分野を特定することができるようになります。デジタルソリューションに基づくインテリジェントで構造化された支出分析、ソーシング、電子調達戦略は、さまざまな困難な状況に直面するための緊急プランを起動・展開するためのインサイトを積極的に提供することができます。

主な市場動向

小売業とeコマースが大きな成長を遂げる見込み

  • 小売・eコマースは、データ分析とともに、調達とサプライチェーン管理システムに依存している分野の1つです。この分野の企業は、製品への投資に対して可能な限り高いリターンを得るために、また、調達や購買チームが適切なタイミングで意思決定を行えるように、データを迅速かつ正確に分析するソリューションを採用しています。小売・eコマース業界は、サプライチェーンが可能な限り利益を生むように、速いペースで変化する環境であり、意思決定は一刻を争うものです。
  • こうしたツールやプラットフォームは、調達・購買チームがサプライチェーン内の潜在的な課題を迅速に特定するのに役立ちます。小売業を営む企業の利益率は通常薄いため、過剰で不必要な支出を削減することが必要不可欠です(排除しない場合もあります)。正しい支出決定を行うために最も重要なことは、支出データを正確に分類し、すべてのデータソースから最新のデータを取得することです。このデータにより、可視化された調達チームは、十分な情報を得た上で、繰り返しコスト削減のための意思決定を行うことができます。
  • あらゆる家電製品や機器にBluetoothやWi-Fiが搭載されたことで、データ生成のスピードと量が飛躍的に向上しただけでなく、データ量も増加しました。しかし、データ生成の質も向上しており、特に小売業界では支出分析の需要が高まると予想されます。ここ数年、企業間取引(B2B)のオンライン取引は大幅に増加しており、大企業による購買のためのeコマース調達が増加しています。これらの企業は、新時代のe調達システムと統合するためにサプライチェーン管理ソリューションを再構築することに関心を示しています。
  • クラウドベースの支出管理ソフトウェア会社であるCoupaは、Amazon Alexaを使用した音声起動による在庫管理、商品検索、在庫再注文の機能を追加し、同社のビジネス支出管理(BSM)ソリューションの機能拡張を展開しました。IoT技術の進歩と新興経済諸国におけるポテンシャルの向上は、組織が支出分析ツールの導入を新興国へ拡大することも後押ししています。2019年12月、Zagenoはライフサイエンス業界初の機能を備えた最新のSpend Analytics Dashboardを発表し、ユーザーは製品またはベンダーのカテゴリ別に実験用品の購買を分析できるようになりました。

アジア太平洋地域は著しい成長を遂げると予想される

  • アジア太平洋地域は、消費者や企業における分析ツールの利用が増加していることから、支出分析ソフトウェア市場で最も急速に成長すると予想されます。ビッグデータとアナリティクスの分野で支出と収益が増加しており、この地域の支出分析市場の原動力となっています。アジア太平洋地域のビッグデータおよびアナリティクスソリューションに最も大きな投資を行うであろう、潜在的かつ主要な5つの産業は、銀行、通信、ディスクリート製造、中央政府、および専門サービスです。
  • 同地域のアナリティクス市場は、主に中国、日本、インドの業界全体における完全なデジタル展開によって牽引されています。中国におけるアナリティクスの主な推進要因は、インターネットの普及率の上昇によるデータの爆発的増加、モバイル/スマートフォンの普及、都市化の進展機械学習やアルゴリズム開発の進展、顧客分析や行動分析の必要性などです。
  • インド中小企業省の最近のデータによると、インドの中小企業数は5,000万社で、世界最大の中小企業の1つとなっています。政府や中小企業が拡張性の高いITシステム&ソリューションに依存していることを考えると、機密情報を扱うプロセスをクラウドに移行することは理解できます。アジア太平洋地域では、APEC加盟国の大半でGDPに占める割合が20%から50%と、経済成長に大きく貢献している中小企業の間で消費分析に対する意識が高まっており、データ分析ソリューションに対するニーズが高まっているため、同地域での需要が高まっています。
  • 各国政府は、クラウドに対する信頼性を高めるためのさまざまな施策を実施することで、アジア太平洋地域の支出分析市場の今後の成長において極めて重要な役割を担っています。香港やシンガポールなどのアジア諸国は、データプライバシーに関する規制が定められており、政府もクラウドを強力にサポートしていることから、クラウドへの対応で先行しています。多くの外資系企業が、アジア太平洋地域の新たなビジネスチャンスをつかむために、現地企業と連携しています。日立製作所の100%子会社であるHitachi Vantaraは、テクノロジー製品、サービス、ソリューションのエンドツーエンドディストリビューターとして世界をリードするTech Dataとの提携を拡大しました。

競合情勢

支出分析ソフトウェア市場の競争は緩やかで、現在はデータ分析の技術的専門知識を持つ少数のプレーヤーが支配しています。世界市場は統合された形で推移することが予想されます。大きな市場シェアを持つ主要企業は、市場シェアと収益性を高めるために、製品イノベーションと戦略的な協力体制を活用し、さまざまな国での顧客基盤の拡大に注力しています。Genpact Ltd.、Capgemini SE、WNS Global Services Pvt.Ltd.、IBM Corporation、SAP SE、Jaggaer Inc、Zycus Inc、Coupa Software Inc、Ivalua Inc、Proactis Inc、GEP Solutions Pvt.Ltd, and Empronc Solutions Pvt.Ltdなどが現在の市場に存在する主要プレイヤーとしてあげられるでしょう。

  • 2020年5月-Jaggaerの支出分析ソフトウェアは、より積極的なサプライヤー管理のための推奨ウィザードや納品リードタイム予測などのインテリジェンスが埋め込まれ、ソースから支払いまでの活動を合理化し、ユーザーを導くだけでなく、追加の可視性、洞察、コンプライアンス管理を提供する機能強化を提供する、より自動化されたインサイトで使い勝手を向上させます。
  • 2019年10月- サプライチェーンと調達の最適化ソリューションを提供するLevaDataは、IBMと提携し、データ分析能力を向上させました。両社は、主にIBMのマネージド・サービス・ソリューションとLevaDataのコグニティブ・ソーシング・プラットフォームを導入した「DirectSpend IQ」ソリューションを展開します。サプライチェーンと調達の専門家は、直接調達のコスト削減機会について必要なガイダンスを提供する分析および洞察にアクセスできるようになります。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • COVID-19が市場に与える影響に関するアセスメント
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因

第6章 テクノロジースナップショット

  • アナリティクス別
    • 記述型
    • プリスクリプティブ
    • 予測型
  • アプリケーション別
    • 財務管理
    • 需要予測・供給予測
    • リスク管理
    • サプライヤーソーシングとパフォーマンス管理
    • その他のアプリケーション

第7章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • オンクラウド
  • エンドユーザー別
    • ヘルスケア&ライフサイエンス
    • エネルギー・公共事業
    • 小売・eコマース
    • 銀行、金融サービス、保険
    • 製造業
    • IT・通信業
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Genpact Ltd.
    • Capgemini SE
    • WNS Global Services Pvt. Ltd.
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Jaggaer Inc.
    • Zycus Inc.
    • Coupa Software Inc.
    • Ivalua Inc.
    • Proactis Inc
    • GEP Solutions Pvt. Ltd.
    • Empronc Solutions Pvt. Ltd.

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 58812

The Spend Analytics Software Market registered a CAGR of 18.2% over the forecast period 2021 to 2026. With changing data structures and increasing data flow, it has become tough for organizations to manage the data flow. Digitization has risen exponentially the data generation and has changed the data utilization methods. Cloud is also acting as a vital catalyst in digital transformation. Spend Analytics helps organizations provide flexibility by providing real-time synchronization across the cloud or on-premises, overpassing the traditional data processing, and accessing options. It continually calculates statistical analytics while moving within the stream of data.

Key Highlights

  • Spend Analytics has evolved the way how humans and machines interact with and use spend data by broadening the data analyzing processes and data accessibility. Its various applications in industries like Supply chain and Logistics, BFSI, Manufacturing, Retail is changing the dynamics of the market. It is helping companies to have a competitive advantage and give them better utilization and consumption of spend data. JAGGAER, one of the key spend management vendor, and the German software company iTiZZiMO, entered into a strategic partnership to create a win-win situation in the market ecosystem. Together, the two companies are expanding JAGGAER's spend management product portfolio with mobile applications for Audit Management.
  • The benefits of spend analytics include provide more in-depth insight through Data Visualization, help in deployment of cost-saving processes, large files are easy to access, and data is updated and located in real-time, it increases the scalability of the system. It reduces the investment of the organization through better utilization & consumption.
  • In July 2019, BlueScope, one of the largest steel companies in Australia and New Zealand, announced to partner with Capgemini to implement its F&A (Finance and Accounting) solution to automated with increased optimization, enhanced efficiency, higher productivity levels, and improved cost-effectiveness in its F&A operations. With this implementation, the company mentioned identifying the duplicate invoices worth AUD 17 million and enabled the organization to recover over 99% of it.
  • In December 2019, Zageno introduced its latest Spend Analytics Dashboard featured with the life science industry-first allows the user to analyze their lab supplies purchasing by either product or vendor categories. Additionally, a SaaS-based expense management software start-up Fyle Technologies Pvt. Ltd. announced the launch of Fyle Lite, India's first expense management app that is designed exclusively for employees to help them expense reporting intuitive, effortless and straightforward.
  • With the outbreak of COVID-19, the data science teams are being called into action to crunch massive data available and build the best business spending models on trusted data for decision-makers to prepare contingency plans quickly. This is where enterprises are using AI, ML, and natural language processing to mine massive data and build predictive or prescriptive models. Many organizations are experiencing a wide variety of unexpected and unplanned supply chain disruptions during the COVID-19 pandemic. With spend analytics, companies are better able to identify areas where they can retain more cash. Intelligent and structured spend analysis, sourcing, and eProcurement strategies, based on digital solutions, can proactively provide insight to activate and deploy emergency plans to face a range of difficult circumstances.

Key Market Trends

Retail and E-commerce is Expected to Witness Significant Growth

  • Retail and E-Commerce is one of the sectors that are dependent on procurement and supply chain management systems, along with data analytics. The companies in this sector to attain the highest possible return on investment on their products and for the business adopt solution such that the data is analyzed quickly and accurately so that procurement and buying teams make the right timely decisions. The retail and e-commerce sector is a fast-paced environment to ensure the supply chain is as profitable as possible; decisions are time-critical.
  • That's one of the reasons why the Retail sector is one of the top implementers of spending analytics; these tools and platforms help procurement and buying teams quickly identify potential challenges within their supply chain. The profit margins by which retail-based companies work with are usually thin, so it's essential that they reduce - if not eliminate - excess and unnecessary spend. The most critical part of making the right spending decisions is to ensure spend data is accurately classified and up to date from all data sources. With this data, visualized procurement teams can make well informed and repeatable cost-saving decisions.
  • The integration of Bluetooth and Wi-Fi in every consumer electronic product and equipment has not only increases the data generation speed & quantity exponentially. Still, it has also improved the data generating quality, which is also anticipated to propel the demand for spend analytics, especially among the Retail sector. Over the years, the Business to Business (B2B) online transactions has seen a significant increase, with growing e-commerce procurement by the large organization for purchasing; these companies are showing interest in re-engineering supply chain management solutions to integrate with new-age e-procurement system.
  • Coupa, a cloud-based spend management software company, has rolled out enhancements to its business spend management (BSM) solution through the addition of voice activation using Amazon Alexa to manage inventory, locate items, and reorder stock. The advancement in IoT technologies and increasing potentials among growing economies are also encouraging organizations to expand spend analytics tools adoption to developing countries. In December 2019, Zageno introduced its latest Spend Analytics Dashboard featured with the life science industry-first allows the user to analyze their lab supplies purchasing by either product or vendor categories.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing spend analytics software market, owing to increased take-up of analytics tools among consumers as well as businesses. Spending and revenues are growing from big data and analytics sectors, hence driving the market for spend analytics market in the region. The five potential and leading industries, which will make the most significant investments in Asia Pacific's big data and analytics solutions, are banking, telecommunications, discrete manufacturing, central government, and professional services.
  • The analytics markets in the region are primarily driven by full digital deployment across the industries, mainly in China, Japan, and India. The primary drivers of the analytics in China are the explosion of data due to increasing rates of the internet, mobile/smartphone penetration, growing urbanization development in machine learning, algorithm development, and the need for the customer and behavioral analytics.
  • According to recent data from the Indian Ministry of Micro, Small and Medium Enterprises, India has 50 million MSMEs, making it among the world's largest MSMEs. Given the fact that the government and MSMEs are relying on scalable IT systems & solutions, it is understandable that they shift their processes to the cloud with sensitive information. In Asia-Pacific, the increasing awareness of spend analytics among mall and Medium Enterprises, which contribute significantly to economic growth with their share of GDP ranging from 20% to 50 % in the majority of APEC economies, and the need for data analytics solutions are thriving the demand in the region.
  • By implementing various initiatives to build more business confidence in the cloud, national governments are playing a pivotal role in the future growth of the spend analytics market across the Asia-Pacific region. Leading the way in cloud readiness are Asian countries such as Hong Kong and Singapore, which have defined data privacy regulations and strong governmental support for the cloud. Many Foreign players are collaborating with local players to grab the emerging opportunities in Asia-Pacific. Hitachi Vantara, a wholly-owned subsidiary of Hitachi Ltd, expanded its partnership with Tech Data, the leading global end-to-end distributor of technology products, services, and solutions.

Competitive Landscape

The Spend Analytics Software Market is moderately competitive and is currently dominated by a few players with their technological expertise in Data Analytics. The global market is expected to be consolidated in nature. The major players with a significant market share are focusing on expanding their customer base across various countries by leveraging product innovation and strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability. Genpact Ltd., Capgemini SE, WNS Global Services Pvt. Ltd., IBM Corporation, SAP SE, Jaggaer Inc., Zycus Inc., Coupa Software Inc., Ivalua Inc., Proactis Inc., GEP Solutions Pvt. Ltd., and Empronc Solutions Pvt. Ltd. are some of the significant players present in the current market.

  • May 2020 - Jaggaer's spend analytics software enhances its ease of use with more automated insights which offer enhanced functionality that streamlines not only source-to-pay activities and guides users but also provides additional visibility, insights and compliance management, with embedded intelligence such as a recommendation wizard for more proactive supplier management and a delivery lead-time predictor.
  • October 2019 - Supply chain and procurement optimization solution provider LevaData partnered with IBM to increase its data analytics capabilities. Both the companies are rolling out the DirectSpend IQ solution, which primarily deploys IBM managed services solutions with LevaData's cognitive sourcing platform. The supply chain and procurement professionals will have access to analytics and insights that will provide necessary guidance on direct procurement cost savings opportunities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment on the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
  • 5.2 Market Restraints

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 By Analytics
    • 6.1.1 Descriptive
    • 6.1.2 Prescriptive
    • 6.1.3 Predictive
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Financial Management
    • 6.2.2 Demand & Supply Forecasting
    • 6.2.3 Risk Management
    • 6.2.4 Supplier Sourcing & Performance Management
    • 6.2.5 Other Applications

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Deployment
    • 7.1.1 On-premise
    • 7.1.2 On-cloud
  • 7.2 By End-User
    • 7.2.1 Healthcare & Life Sciences
    • 7.2.2 Energy & Utilities
    • 7.2.3 Retail & E-commerce
    • 7.2.4 Banking, Financial Services & Insurance
    • 7.2.5 Manufacturing
    • 7.2.6 IT & Telecommunications
    • 7.2.7 Other End-Users
  • 7.3 Geography
    • 7.3.1 North America
    • 7.3.2 Europe
    • 7.3.3 Asia-Pacific
    • 7.3.4 Latin America
    • 7.3.5 Middle East & Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Genpact Ltd.
    • 8.1.2 Capgemini SE
    • 8.1.3 WNS Global Services Pvt. Ltd.
    • 8.1.4 IBM Corporation
    • 8.1.5 SAP SE
    • 8.1.6 Jaggaer Inc.
    • 8.1.7 Zycus Inc.
    • 8.1.8 Coupa Software Inc.
    • 8.1.9 Ivalua Inc.
    • 8.1.10 Proactis Inc
    • 8.1.11 GEP Solutions Pvt. Ltd.
    • 8.1.12 Empronc Solutions Pvt. Ltd.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET