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市場調査レポート
商品コード
1197153

ハイバリア包装フィルム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

High-Barrier Packaging Film Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ハイバリア包装フィルム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ハイバリア包装フィルムの市場は、今後数年間でCAGR5%に達すると見られています。

都市化の進展により、包装された食品に対する消費者のニーズが高まっています。さらに、商品とユーザーの安全性への懸念が不可欠な変数に成長し、予測される年にハイバリアパッケージング市場が有益に拡大する原因となると予想されます。

主なハイライト

  • ハイバリア包装フィルムは、酸素、二酸化炭素、水分を遮断し、鉱物油や紫外線の影響を抑制することができます。機能性材料で作られたこの強力なバリアは、色、味、食感、香り、風味などの食品の品質も保持します。また、世界的にインスタント食品が普及し、パッケージ商品を購入する機会が増えています。
  • 食糧農業機関によると、2028年の世界の一人当たりの肉消費量は35.1キログラムとなり、2019年の34.4キログラムから増加する見込みです。世界の食肉の需要増は、高性能フィルムであるポリエチレンを推進します。これらのフィルムは、優れた酸素バリア性、耐久性、耐熱性を備えているため、魚、鶏肉、肉の包装に最適です。
  • また、医薬品部門は、外部環境からの絶縁、保護の高レベル、費用対効果、および取り扱いの容易さに関する包装ソリューションのための異なる要求を提起しています。そのため、ブリスターベースの高包装フィルムが広く使用されています。これらのフィルムは、包装内のガス交換を許さず、包装内の温度を制御するため、市場を拡大させることができます。しかし、特定のエンドユーザー産業における不安定な原材料価格と厳しい政府規制が、ハイバリア包装フィルム市場の採用を制限しています。
  • アウトブレイクにより、さまざまな国でフレキシブルパッケージングが必要になることが予想されます。中国は、日本、米国、西欧に比べ、生鮮・加工肉・水産物のフレキシブル包装の一人当たりの消費率が非常に低いです。しかし、現場での生肉処理、殺菌の向上、トレーサビリティ、リコール、保存期間の延長など、フレキシブル・パッケージング・ソリューションのいくつかの利点により、使用量が増加しました。
  • COVID-19により、多くのGlobal Food Safety Initiative(GFSI)認証プログラムは、リモート監査とリスク評価を行うことで、6ヶ月の認証延長を行っています。これにより、企業は現地での監査を行うことなく、新しいサプライヤーロケーションを承認することができます。

さらに、医療・ヘルスケア用品の需要増加に伴い、ハイバリアフィルム包装市場は今後大きな成長を遂げることが予想されます。例えば、エンビーパック社も、医療・ヘルスケア用包装ソリューションをクリアパウチ、ポケット、接着剤付きスリーブ(印刷あり・なし)で供給し、その需要に応えるべく事業を継続しています。

ハイバリア包装フィルムの市場動向

医薬品分野が大幅な伸びを記録する見込み

  • 酸素や臭気、水蒸気の透過、湿気、汚染、バクテリアなどから医薬品を保護するため、主要な包装材料はプラスチックです。これらの特性から、ポリプロピレンはハイバリア・ブリスター・パッケージングに適しています。また、ポリプロピレンのハイバリアフィルムは融点が高いため、煮沸消毒が可能なパッケージや滅菌可能な製品に適しています。
  • さらに、熱成形フィルムで包装された製品は、包装のバリア性を損なうことなく、製品の視認性を高めることができます。これらのフィルムは穴を開けることができないため、メーカーは製品を包装し、移動しやすくするために使用することができます。
  • AptarGroupは、例えば、シリカゲルと分子ふるいの技術を使用してActiv Blister packaging.Companyを提供しています。このブリスターは水蒸気、酸素、またはその2つの組み合わせの量を調整し、あらゆる錠剤やカプセルのサイズに対応する形とサイズで製造することが可能です。Aptar CSP Technologiesは、既存の個々のブリスターキャビティの内部雰囲気を制御するActiv-Blisterソリューションを開発し、製品性能の向上と保存期間の延長を可能にしました。
  • さらに、高品質の医薬品包装に対する需要の高まりにより、バッグやパウチ包装の需要が増加しています。バッグやパウチ包装は、湿気、光、生物学的汚染、ガス、機械的損傷など、製品の品質や効果を低下させる外部影響から製品を保護するものだからです。
  • さらに、メーカーは、顧客の要求を満たすために、ISO 9001品質管理認証などのISO規格に従わなければならないです。そのため、ハイバリアフィルムは医薬品包装に適しており、市場を拡大させています。

アジア太平洋地域が最速の成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、インドや中国など人口の多い地域で消費活動が活発化していることから、最も速いペースで成長すると予想されています。この地域における購買力の向上と労働人口の増加が、同地域のハイバリア包装フィルム市場を牽引する主な要因となっています。
  • さらに、経済協力開発機構によると、2017年から2030年の間に、インドの医薬品部門は232%、中国は230%増加するとされています。したがって、製薬業界の進歩は、ブリスターベースフィルムなど、さまざまなハイバリアパッケージング製品の需要増加につながると思われます。
  • さらに、包装された食品や飲料の膨大な需要と、包装された消耗品を長期間新鮮に保つためにパウチ包装が果たす重要な役割は、これらの地域の市場を後押しすると思われます。アジア太平洋地域のハイバリアフィルム市場は、このような重要な要因によって牽引されると考えられます。

ハイバリア包装フィルム市場の競合分析

ハイバリア包装フィルム市場は、Amcor Plc、Glenroy, Inc、Celplast Metallized Products Limited、Berry Global Group Inc.など多くの世界プレーヤーが存在するため、集中的な性質を有しています。これらのプレイヤーは、各国の地域プレイヤーとの厳しい競合にも直面しています。企業は、環境および政府のコンプライアンス基準を満たす新製品を革新するために、研究開発に多くの資源と資金を投入しています。最近の動きとしては、以下のようなものがあります。

2022年10月、トッパンは、耐久性があり、無菌でリサイクルしやすい素材で液体製品を包装するために設計されたモノマテリアルPEバリアでGLバリアシリーズを拡張しました。欧州および北米市場における「需要の増加」に対応することを目的として、同社は、蒸着がこれまでPEパッケージングに課題をもたらしており、この新しいバリアは同種の既存のデザインに取って代わるものであると主張しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 医薬品分野の大幅な成長が見込まれる
    • 世界のハイバリア包装フィルムの需要拡大
  • 市場抑制要因
    • 原材料価格の変動
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • パッケージング製品別
    • 袋・パウチ
    • ストレッチ・シュリンクラップフィルム
    • トレー蓋フィルム
    • スタンドパウチ
    • 熱成形フィルム
    • ブリスターベースフィルム
  • 素材別
    • ポリエチレン
    • BOPET
    • ポリプロピレン
    • ポリ塩化ビニル
  • エンドユーザー業界別
    • 食品・ペットフード
    • 飲料
    • 医薬・医療
    • 農業関連
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東地域
      • トルコ
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 主要包装フィルムサプライヤーのプロファイル​
      • Amcor Plc
      • Glenroy, Inc
      • Mondi Group plc
      • Berry Global Group Inc
      • Huhtamaki Oyj
      • Sealed Air Corporation
      • Celplast Metallized Products Limited
      • Uflex Ltd
      • Plastissimo Film Co., Ltd
      • Wipak Oy(Wihuri Oy)
      • Polyplex Corporation Limited
    • 主要樹脂メーカーのプロファイル
      • Mitsubishi Chemical Holdings Group
      • Dow Chemical Company(Dow Inc.)
      • LyondellBasell Industries N.V.
      • SABIC
      • BASF SE
      • LG Chem Ltd(LG Corp)
      • Chevron Phillips Chemical Company
      • Eni S.p.A.
      • Lanxess Aktiengesellschaft
  • 主要エンドユーザーベースでのメーカープロファイル​
    • 食品、ペットフード
      • Nestle S.A
      • Mars, Incorporated
      • Mondelez International, Inc.,
      • General Mills, Inc.
      • Berwind Corporation
    • 飲料
      • Mother Dairy
      • Amul
      • Yogurberry
      • Drums Food International Pvt. Ltd.
    • 製薬・医療
      • ACG Group
      • Bayer AG
      • Cipla Limited
      • Dr. Reddy's Laboratories Ltd
      • Indoco Remedies
    • 農業
      • Bayer CropScience
      • PI Industries
      • Sharda Cropchem Limited
      • Dhanuka Agritech Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 67276

The market for high-barrier packaging film has seen a CAGR of 5% in the upcoming years. Growing urbanization has increased consumer demand for packaged foods. Additionally, goods and user safety concerns have grown to be essential variables, which are anticipated to cause the high-barrier packaging market to expand profitably over the projected year.

Key Highlights

  • The high-barrier packaging films help to keep oxygen, carbon dioxide, and moisture out while limiting the effects of mineral oil and UV light. This strong barrier, made of functional materials, also retains food qualities such as color, taste, texture, aroma, and flavor. Also, ready-to-eat foods are becoming more popular around the world, which makes people more likely to buy packaged products.
  • According to the Food and Agriculture Organization, global meat consumption per capita in 2028 will be 35.1 kilograms, an increase from 34.4 kilograms in 2019. The increasing demand for meat globally propels polyethylene, a high-performing film. These films are ideal for fish, poultry, and meat packaging because they are an excellent oxygen barrier, durable, and heat resistant.
  • Moreover, the pharmaceuticals sector poses different demands for packaging solutions regarding insulation from external surroundings, high levels of protection, cost-effectiveness, and ease of handling. Thus, blister base high packaging films are widely used because these films do not allow the exchange of gasses across the packaging and control the temperature within the package, thereby augmenting the market. However, volatile raw material prices and stringent government regulations in specific end-user industries limit the adoption of the high-barrier packaging film market.
  • The outbreak is expected to necessitate flexible packaging across various countries. China has a very low consumption rate per capita of flexible packaging for fresh and processed meat and seafood compared to Japan, the United States, and Western Europe. However, the usage increased due to several advantages of flexible packaging solutions, such as live on-site butchering, improved sterilization, traceability, recall, and extended shelf life.
  • Due to COVID-19, many Global Food Safety Initiative (GFSI) certification programs are giving six-month certificate extensions by doing a remote audit and risk assessment. This lets the company approve a new supplier location without having to do an on-site audit.

Moreover, with the increasing demand for medical and healthcare supplies, the high-barrier film packaging market is expected to witness significant growth in the future. For instance, Envy Pack is also continuing its operation by supplying medical and healthcare packaging solutions in clear pouches, pockets, and adhesive-backed sleeves, with and without print, to meet the demand.

High-Barrier Packaging Film Market Trends

Pharmaceuticals Sector is Expected to Register a Significant Growth

  • The primary packaging materials are plastic because they protect the pharmaceutical product against oxygen and odor, water vapor transmission, moisture, contamination, and bacteria. These properties make polypropylene a good choice for high-barrier blister packaging. Polypropylene high-barrier films have a high melting point, which makes them suitable for boilable packages and sterilizable products.
  • Moreover, products packed in thermoforming films have higher product visibility without compromising the barrier properties of the packaging. Because these films can't be punctured, manufacturers can use them to package their products and make them easier to move.
  • AptarGroup, for example, offers Activ Blister packaging.The company uses silica gel and molecular sieve technology. The outfitted blisters can absorb tailored amounts of water vapor, oxygen, or a combination of the two and can be produced in shapes and sizes to accommodate any tablet or capsule size. Aptar CSP Technologies developed Activ-Blister solutions that controlled the internal atmosphere of existing individual blister cavities, allowing for improved product performance and enhanced shelf-life.
  • Furthermore, rising demand for high-quality pharmaceutical packaging is driving up demand for bags and pouches packaging, as it protects the product from external influences such as moisture, light, biological contamination, gases, and mechanical damage, all of which can degrade its quality or effectiveness.
  • Further, the manufacturers must follow ISO standards, such as the ISO 9001 quality management certifications, to meet customer demands. Therefore, high-barrier films are more suitable for pharmaceutical packaging, augmenting the market.

Asia- Pacific to Witness Fastest Growth

  • The Asia-Pacific region is expected to witness the fastest growth owing to the ongoing trend of consumerism in highly populated areas such as India and China. Increasing buying power and the rising working population in the region are the primary factors driving the high-barrier packaging film market in the area.
  • Moreover, per the Organization for Economic Co-operation and Development, the pharmaceutical sector in India will increase by 232%, and China will see an increase of 230% between 2017 and 2030. Therefore, advances in the pharmaceutical industry would help increase the demand for different high-barrier packaging products such as blister base films.
  • Further, the vast demand for packaged foods and beverages and the critical role pouch packaging plays in keeping packaged consumables fresh for extended periods will likely boost the market in these regions. The high-barrier packaging film market in the Asia-Pacific region is likely to be driven by these important factors.

High-Barrier Packaging Film Market Competitor Analysis

The high-barrier packaging film market is concentrated in nature because of the presence of many global players such as Amcor Plc, Glenroy, Inc., Celplast Metallized Products Limited, and Berry Global Group Inc. These players face stiff competition from regional players in different countries as well. Companies are investing a large amount of their resources and money in R&D to innovate new products that meet environmental and government compliance standards. Some recent developments are:

In October 2022, Toppan expanded its GL Barrier barrier range with a mono-material PE barrier designed to package liquid products in a durable, sterile, and easy-to-recycle material. Aiming to meet "growing demand" in the European and North American markets, the company claims that vapor deposition has previously posed a challenge with PE packaging and that its new barrier supersedes existing designs of its kind.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Pharmaceuticals Sector is Expected to Register a Significant Growth
    • 4.3.2 Growing Demand for High-Barrier Packaging Film across the Globe
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Fluctuated Raw Material Prices
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Packaging Product
    • 5.1.1 Bags & Pouches​
    • 5.1.2 Stretch & Shrink Wrap Film​
    • 5.1.3 Tray Lidding Film​
    • 5.1.4 Stand-up Pouches​
    • 5.1.5 Thermoforming Films​
    • 5.1.6 Blister base Film​
  • 5.2 By Material
    • 5.2.1 Polyethylene​
    • 5.2.2 BOPET​
    • 5.2.3 Polypropylene​
    • 5.2.4 Polyvinyl Chloride​
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Food & Pet Food
    • 5.3.2 Beverages
    • 5.3.3 Pharmaceutical & Medical
    • 5.3.4 Agriculture
    • 5.3.5 Other End-users​
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Mexico
      • 5.4.4.2 Brazil
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle-East
      • 5.4.5.1 Turkey
      • 5.4.5.2 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Key Packaging Film Supplier Profiles​
      • 6.1.1.1 Amcor Plc
      • 6.1.1.2 Glenroy, Inc
      • 6.1.1.3 Mondi Group plc
      • 6.1.1.4 Berry Global Group Inc
      • 6.1.1.5 Huhtamaki Oyj
      • 6.1.1.6 Sealed Air Corporation
      • 6.1.1.7 Celplast Metallized Products Limited
      • 6.1.1.8 Uflex Ltd
      • 6.1.1.9 Plastissimo Film Co., Ltd
      • 6.1.1.10 Wipak Oy ( Wihuri Oy)
      • 6.1.1.11 Polyplex Corporation Limited
    • 6.1.2 Key Resin Manufacturer Profiles
      • 6.1.2.1 Mitsubishi Chemical Holdings Group
      • 6.1.2.2 Dow Chemical Company ( Dow Inc.)
      • 6.1.2.3 LyondellBasell Industries N.V.
      • 6.1.2.4 SABIC
      • 6.1.2.5 BASF SE
      • 6.1.2.6 LG Chem Ltd ( LG Corp)
      • 6.1.2.7 Chevron Phillips Chemical Company
      • 6.1.2.8 Eni S.p.A.
      • 6.1.2.9 Lanxess Aktiengesellschaft
  • 6.2 Key End-user base Manufacturer Profiles​
    • 6.2.1 Food & Pet Food
      • 6.2.1.1 Nestle S.A
      • 6.2.1.2 Mars, Incorporated
      • 6.2.1.3 Mondelez International, Inc.,
      • 6.2.1.4 General Mills, Inc.
      • 6.2.1.5 Berwind Corporation
    • 6.2.2 Beverages
      • 6.2.2.1 Mother Dairy
      • 6.2.2.2 Amul
      • 6.2.2.3 Yogurberry
      • 6.2.2.4 Drums Food International Pvt. Ltd.
    • 6.2.3 Pharmaceutical & Medical
      • 6.2.3.1 ACG Group
      • 6.2.3.2 Bayer AG
      • 6.2.3.3 Cipla Limited
      • 6.2.3.4 Dr. Reddy's Laboratories Ltd
      • 6.2.3.5 Indoco Remedies
    • 6.2.4 Agriculture
      • 6.2.4.1 Bayer CropScience
      • 6.2.4.2 PI Industries
      • 6.2.4.3 Sharda Cropchem Limited
      • 6.2.4.4 Dhanuka Agritech Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS