表紙:抗菌パッケージング市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
市場調査レポート
商品コード
922494

抗菌パッケージング市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Antimicrobial Packaging Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 133 Pages | 納期: 2~3営業日

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抗菌パッケージング市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

抗菌パッケージング市場は、予測期間2021年~2026年にかけてCAGR5.89%を記録すると予測されています。抗菌パッケージングは、食品の安全性や品質に影響を与える微生物の繁殖や腐敗を防ぐことができます。その過程で「アクティブパッケージング」という概念が導入され、機能性を高めるためにさまざまな活性物質が包装材料に含まれるようになりました。

主なハイライト

  • 抗菌包装市場の主な促進要因の1つは、包装された食品に対する需要の増加です。働く女性の増加、都市部から地方への移住、新興経済諸国における可処分所得の増加などが、包装された食品への需要を支える要因となっています。時には、品質や衛生面から、生鮮食品よりもパッケージ食品が好まれることもあります。さらに、利便性が高く、口に合うように作られています。
  • また、消費者の健康に対する意識が高まり、製品の保存期間が長くなったことで、抗菌パッケージング製品の使用率が向上しています。すぐに食べられる、最小限の処理で効率的に調理された食品へのニーズは、日々高まっています。例えば、業界の予測によると、調理済み食品(RTE)分野の売上は、2020年には838億4,900万米ドルに達すると予想されています。RTE食品やグラブアンドゴーミールの台頭が、今後のパッケージング動向を形成すると予想されます。
  • さらに、抗菌パッケージは、飲料パッケージングビジネスにおいて用途が拡大しています。抗菌剤は、アルコール、ノンアルコール、フルーツジュース、フレーバーミルク、ワイン、乳製品ベースの飲料やドリンクの保存期間を向上させるために採用されています。また、新興国の消費者の間で焼き菓子や菓子類に対する需要が高まっていることも、予測期間中の市場成長の先鞭をつけると考えられています。
  • また、パンデミックCOVID-19の中で、ウイルスに苦しむ患者数が増加する中。患者は二次的な真菌・細菌感染症にかかりやすくなっています。ランセット誌から出典されたウイルス感染症(COVID-19)に関連するデータでは、ウイルスで死亡した患者の約50%が二次感染していることが示されています。したがって、楽観的なヘルスケア産業は、予測期間中、市場に大きな余地をもたらすことになります。

主な市場動向

プラスチック素材が市場の成長を牽引する見込み

  • 抗菌プラスチックは、食品に活性物質を送り込み、微生物の繁殖を抑えて保存性を高めるのに役立っています。これらの放出化合物は食品の品質を保ち、保存料や添加物の必要性を減少させるため、健康やフィットネスの維持に役立ちます。これらの成分は、プラスチック製品、錠剤、医療機器を細菌や菌の繁殖から守るために使用されています。
  • ヘルスケア産業は、この包装方法の主要な消費者です。コネクター、チューブ、注射器、多種多様な成形部品など、使い捨て医療製品のリサイクルに対する需要の高まりは、抗菌ソリューションの開発に無数の機会をもたらしています。抗菌ソリューションは、従来の素材に比べて清潔さ、無菌性、使いやすさ、便利さ、低コストなど、数多くの利点を備えているためです。
  • さらに、微生物汚染、複雑な疫学的状況、ヘルスケア関連感染(HAI)、病院や歯科機器での感染リスクなどが、微生物感染予防の必要性を後押ししています。米国保健社会福祉省によると、毎年、米国の病院患者の25人に1人が、病院でのケアに関連した感染症に少なくとも1回かかっていると診断されています。
  • また、病院や介護施設では、ベッド、個室用カーテン、手すり、ナースコールシステム、床、ドアハンドル、プルコード、ケースノート立てなどの製品に、この包装方法が必要とされています。ヘルスケア業界では、医療関連感染の増加が予測され、予測期間中に大幅に増加することが予想されます。
  • 同様に、医薬品分野では、微生物汚染から製品を守るために、エタノール、クレゾール、フェノール、ブロノポール、パラベンなどの防腐剤が添加されています。これらの成分は、錠剤や医療機器を細菌や真菌の繁殖から守るために使用されます。

抗菌パッケージングではAPACが優位なポジションを占める

  • アジア太平洋地域は、予測期間中、抗菌包装の全体的な市場を独占すると予想されています。若者や成人の食品需要の増加などの要因が、予測期間中にアジア太平洋地域の抗菌包装市場の成長を促進すると予想されます。さらに、疾病の増加などの要因が、予測期間中にアジア太平洋地域の抗菌包装の世界市場を増加させることが想定されます。
  • さらに、アジア太平洋地域は、抗菌包装材料に対する印象的な需要を示すことができるようになる予定です。これは、コンビニエンス・フードへの嗜好の高まり、消費者の意識、そしてこの地域の成長機会をさらに生み出すことができるペースの速いライフスタイルにも起因しています。
  • アジア太平洋地域は、中国やインドなどの発展途上国が新興国市場として予測されており、この地域は抗菌包装の最も機敏な急成長市場でもあるため、潜在的な成長機会を提供しています。この地域の抗菌包装市場の成熟は、ヘルスケア、飲食品、消費財、パーソナルケア、農産物産業の成長などの要因によっても推進されています。また、人口の増加や経済発展もその要因のひとつです。
  • 原材料価格の変動、規制への厳格な対応、継続的な技術の進歩と研究開発の必要性から、APACでは企業が想定されるリスクにさらされています。これらは、抗菌包装市場の成長を制限しています。

競合情勢

抗菌包装市場は、新興企業の出現と消費者ニーズの進化により、今後数年間は激しい競争を目の当たりにすることになるでしょう。多数の中小企業や大規模な世界の組織の存在が、市場の競争をさらに激化させる可能性があります。BASF SE、Dow Chemical、Mondi Plc、Dunmore Corp.などの最上位メーカーのいくつかは、アジア太平洋や中東・アフリカなどの発展途上地域全体で事業開発の観点から投資を行うと予想されます。

  • 2020年2月- モンディが、メキシコに本拠を置く段ボール包装会社カルトロと協業し、生鮮食品向けの持続可能な包装ソリューションを提供。
  • 2019年10月-BASFは、接着剤、紙コーティング用途、機能性包装の主要な食品接触規制に準拠した新しい消泡剤-Foamaster WO 2360を発売し、接着剤については中国の食品接触規制GB 9685-2016、包装については連邦規則(CFR)タイトル21、食品接触材料規則(EC)、Bundesinstitut fur Risikobewertung(BfR)や食品接触材料に関するスイス条例などの主要な食品接触規制に適合するようになっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 健康問題に対する消費者の意識の高まり
    • 食品廃棄物に関する懸念の高まり
    • ヘルスケア分野からの需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 原材料の価格変動
    • 厳しい政府規制への対応
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 抗菌包装に関する政府資金によるプロジェクト、研究機関や大学の取り組み、企業の開発が市場に与える影響

第5章 市場のセグメンテーション

  • 素材
    • プラスチック
    • バイオポリマー
    • 紙・板紙
    • その他の材料
  • 用途
    • 飲食品
    • ヘルスケア
    • パーソナルケア
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Mondi Group
    • Avient Corporation
    • BioCote Limited
    • Sciessent LLC
    • Covestro AG
    • Dunmore Corporation
    • Microban International
    • Sealed Air Corporation
    • Takex Labo Co. Ltd.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来性

目次
Product Code: 67130

The antimicrobial packaging market is expected to register a CAGR of 5.89% over the forecast period 2021 - 2026. Antimicrobial packaging evades the growth or decay due to microorganisms in the packaged foodstuff that can cause intricacies regarding food safety and quality. The concept of 'Active Packaging' was introduced in the process, where different active substances are included in the packaging material to enhance its functionality.

Key Highlights

  • One of the main drivers of the antimicrobial packaging market is the growing demand for packaged food. An accelerating number of working women, migration of people from urban to rural regions, and a rise in disposable income in developing economies are the factors that feed the demand for packaged food. At times, packaged food is favored over fresh food because of quality and hygiene. Furthermore, it is convenient and made palatable.
  • Also, increasing awareness about consumer health and greater shelf life of products has resulted in improved usage for antimicrobial packaging products. The requirement for ready-to-eat, minimally treated, and efficiently prepared food is growing day-by-day. For instance, Revenue from the ready-to-eat (RTE) food segment is expected to amount to USD 83,849 million in 2020, according to the industry forecasts. The rise of RTE and grab-and-go meals are expected to shape the future packaging trend.
  • Furthermore, antimicrobial packaging has an increasing number of applications in the beverage packaging business. Antimicrobial agents are being employed to improve the shelf life of alcoholic, nonalcoholic, fruit juices, flavored milk, wines, and dairy-based beverages and drinks. Besides, the rise in demand for baked and confectionery products among consumers in emerging economies is expected to spearhead the market growth during the forecast period.
  • Also, amidst the pandemic COVID-19, with a rise in the number of patients suffering from the virus. The patients are more susceptible to secondary fungal and bacterial infections. The data related to the viral infection (COVID-19) sourced from The Lancet indicated that about 50% of patients that died from the virus had secondary infections. The optimistic healthcare industry, therefore, provides significant scope for the market over the forecast period.

Key Market Trends

Plastics Material is expected to Drive the Market's Growth

  • Antimicrobial plastics deliver active agents into food products, helping to restrain the growth of microorganisms and enhance shelf life. These releasing compounds keep food quality and decrease the need for preservatives and additives, thus aiding to maintain health and fitness. These elements are used to preserve the plastic products, tablets, and medical equipment against bacteria and fungal outgrowth.
  • The healthcare industry is the prime consumer of this packaging method. The increasing demand for recycling disposable medical products, such as connectors, tubing, syringes, and connectors, as well as a wide variety of molded parts, has been providing innumerable opportunities for the development of antimicrobial solutions, as it offers numerous advantages, such as cleanliness, sterility, ease of use, convenience, and low cost, over traditional materials.
  • Furthermore, microbial contamination, intricate epidemiological situations, healthcare-associated infections (HAIs), and infection risks in hospitals and dental equipment drive the need for the prevention of microbial infections. According to the US Department of Health & Human Services, 1 in 25 US hospital patients is diagnosed with at least one infection related to hospital care alone, every year.
  • Besides, in hospitals and care homes, products, such as beds, cubicle curtains, handrails, nurse call systems, floors, door handles, pull cords, and case noteholders, require this packaging method. The growing healthcare-associated infections in the healthcare industry are expected to increase significantly over the forecast period.
  • Similarly, In the pharmaceutical sector, preservatives, such as ethanol, cresol, phenol, bronopol, and parabens, are added to these products to defend against microbial contamination. These elements are used to preserve the tablets and medical equipment against bacteria and fungal outgrowth.

APAC Holds a Dominant Position in Antimicrobial Packaging

  • The Asia Pacific region is expected to dominate the overall market of antimicrobial packaging over the forecast period. Factors such as the rising demand for food between the youths & adults are anticipated to fuel the growth of the Asia Pacific antimicrobial packaging market over the forecast period. Further, factors such as the increasing prevalence of diseases are envisioned, increasing the global antimicrobial packaging market in the Asia Pacific over the forecast period.
  • Moreover, Asia Pacific is poised to witness an impressive demand for antimicrobial packaging materials. This is also due to the rising preference for convenience food, consumer awareness, and a fast-paced lifestyle that can further create growth opportunities in this region.
  • Asia-Pacific offers potential growth opportunities, as developing countries such as China and India are predicted to be emerging markets, making this region also the most agile burgeoning market for antimicrobial packaging. The maturity of the antimicrobial packaging market in this region is also propelled by factors such as the growth of the healthcare, food & beverage, consumer goods, personal care, and agricultural products industry. Also, the growing population and economic development are other factors.
  • Due to fluctuations in the raw material prices, stringent compliance to regulations, and the need for continuous technological advancements and research & development in APAC, the companies are exposed to possible risks. They are limiting the growth of the antimicrobial packaging market.

Competitive Landscape

The antimicrobial packaging market will witness intense competition in the years to come due to the emergence of newer companies and evolving consumer demands. The presence of numerous small and medium businesses and large global organizations can further intensify the market competition. Some of the topmost manufacturers such as BASF SE, Dow Chemical, Mondi Plc, and Dunmore Corp., amongst many others, are expected to make investments in terms of operational development across developing regions like the Asia Pacific and the Middle East and Africa.

  • February 2020 - Mondi collaborated with Cartro, a corrugated packaging company based out of Mexico, to deliver sustainable packaging solutions for fresh produce.
  • October 2019 - BASF launches a new defoamer - Foamaster WO 2360, that complies with principal food contact regulations for adhesives, paper coating applications, and functional packaging, which is compliant with China's food contact regulation GB 9685-2016 for adhesives and major food contact regulations such as Code of Federal Regulation (CFR) Title 21, Food Contact Materials Regulation (EC), Bundesinstitut fur Risikobewertung (BfR) and Swiss Ordinance on Food Contact Materials for packaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising Consumer Awareness about Health Related Issues
    • 4.3.2 Growing Concerns About Food Wastage
    • 4.3.3 Increasing Demand From the Healthcare Sector
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Raw Material Price Fluctuation
    • 4.4.2 Compliance to Strict Government Regulations
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.7 Impact of Government Funded Projects, Efforts by Research Organizations and Universities and Company Developments for Antimicrobial Packaging on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Biopolymer
    • 5.1.3 Paper & Paperboard
    • 5.1.4 Other Materials
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and beverages
    • 5.2.2 Healthcare
    • 5.2.3 Personal Care
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Mexico
      • 5.3.4.2 Brazil
      • 5.3.4.3 Argentina
      • 5.3.4.4 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 South Africa
      • 5.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 BASF SE
    • 6.1.2 Bayer AG
    • 6.1.3 Mondi Group
    • 6.1.4 Avient Corporation
    • 6.1.5 BioCote Limited
    • 6.1.6 Sciessent LLC
    • 6.1.7 Covestro AG
    • 6.1.8 Dunmore Corporation
    • 6.1.9 Microban International
    • 6.1.10 Sealed Air Corporation
    • 6.1.11 Takex Labo Co. Ltd.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET