市場調査レポート
商品コード
1138030

モノのインターネット(IoT)プラットフォーム市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Internet of Things (IoT) Platform Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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モノのインターネット(IoT)プラットフォーム市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モノのインターネット(IoT)プラットフォーム市場は、予測期間中に15.2%のCAGRで推移すると予想されます。

IoTプラットフォームは、特にIoTアプリケーション向けに設計された開発ボードで構成されています。これらのプラットフォームは、IoTデバイスのさまざまな設計者がプロジェクトをインターネットに接続するために重要な役割を果たします。IoTプラットフォームは、ラップトップ、モバイル、ウェアラブルフィットネス機器、産業用制御システム、自動車用テレマティクスユニットなど、さまざまなIoT対応ハードウェアデバイスへの接続を提供します。

主なハイライト

  • IoTプラットフォームは、アプリケーション実現プラットフォーム(AEP)とも呼ばれ、IoTデバイスとゲートウェイ、アプリケーションの層の間に位置するミドルウェアの一形態として定義され、その構築が可能になるものです。一般的なIoTプラットフォームは、プロセッシングユニット、メモリーユニット、コネクティビティーモジュールを含む必須コンポーネントで構成されています。これらは、既存の市販のセンサーやアクチュエーターを簡単に統合することを可能にします。
  • IoTプラットフォームは、仮想世界と現実世界をつなぐIoTアーキテクチャの主要コンポーネントであり、データの流れを管理しながらオブジェクト間の通信を可能にします。また、アプリケーションの開発をサポートし、接続されたIoTデバイスの基本的な分析機能を提供します。
  • IoTプラットフォームは、IoTアプリケーション専用に設計されており、携帯電話、ノートパソコン、産業用制御システム(ICS)、ウェアラブルフィットネス機器、自動車テレマティクスユニットなどのIoT対応ハードウェアデバイスの複数の設計者が、プロジェクトをインターネットに接続するために重要な役割を果たす各種開発ボードで構成されています。プラットフォームの統合が動向となり、機能性を高める一方で、アクセスに必要なアプリケーションの数を最小限に抑えることに重点が置かれる中、一貫したコラボレーションが市場の地位を拡大しています。例えば、2022年1月、IoTキャリアである1NCEとアマゾンウェブサービス(AWS)は、1NCEのIoTプラットフォームの拡張を促進し、同社のクラウドネイティブなIoTサービスを世界中の顧客の近くに分散させるために協業しました。1NCEのユニークなソフトウェア製品はAWS上に構築されており、IoT開発者が開発したソリューションにセルラーIoT接続をプラグアンドプレイ機能で迅速に統合できるようになっています。
  • IoTエコシステムにおいて、接続されるデバイスの数は増加の一途をたどっています。このため、主に企業のデータセンターにおいて、大量のデータを転送、ダウンロード、アップロードすることが必要不可欠になっています。これらのデータセンターは、IoTデータリソースを管理するための専門知識、スピード、俊敏性といった面で能力を高めるために、IoTプラットフォームを導入しています。接続されたIoTデバイスの増加によりデータ量が増大する中、ビッグデータも調査対象市場を補完する分野として期待されています。
  • クラウド上のデータストレージの需要の増加やデータ分析の需要の高まりといった要因が、予測期間中にエンタープライズIoTプラットフォームの市場を押し上げると予想されます。データトラフィックの増大は、クラウドデータストレージの需要につながる主な根本的な要因となっています。世界中でIoTの導入が進む中、デバイス間の接続性も高まっています。そのため、膨大な量のデータが蓄積されています。
  • パンデミックの中で接触を最小限に抑えるための取り組みが強化され、ヘルスケア組織はPPEの保存を支援するIoTソリューションの導入を進めています。米国の5つの病院が、遠隔で監視・調整できるメドトロニックの世界初の人工呼吸器のテストに飛びつきました。COVID-19に対応して作られたメドトロニックの人工呼吸器は、開業医がどこからでもノートパソコンで人工呼吸器を遠隔監視・調整できるため、病院のPPE使用量削減に役立っています。2021年10月のマイクロソフトのIoT Signalsレポートによると、COVID-19は組織とそのIoT戦略にとって予想外の利益をもたらす結果となり、調査対象となった全業界関係者の約44%が、2020年の31%に比べCOVID-19の大流行の結果としてIoT投資を加速させると予想しています。

主な市場動向

医療が大きな成長を遂げると予想される

  • BICS SA/NVによると、コネクテッドメディカルデバイスは全IoT技術の40%を占め、導入が容易なモニタリングとレポート作成機能により、より優れた患者体験を構築し、業界を変革すると予想されています。
  • 世界のヘルスケア従事者の不足は、この業界にとって大きな懸念事項です。米国だけでも、2025年までに12万4,000人の医師が不足すると予測されています。これは、アジアやアフリカで予想される不足数よりは少ないもの、それでも極めて重要な不足数であることに変わりはありません。この要因は、医療施設のアップグレードとヘルスケア分野の急成長の必要性を示しており、これが市場をさらに牽引する可能性があります。先進的な医療機器や接続型医療機器の需要が高まる可能性が高いです。
  • IoTを活用した生活習慣病対策はまだ初期段階であり、コストもかかります。一般消費者は一般的にこれらのサービスを体験していないです。そのため、そのような消費者層にサービスを提供するベンダーにとってはチャンスとなります。
  • 例えば、2022年1月、Olea Sensor NetworksはCES 2022で、Oleaの非接触・遠隔バイタルサイン監視用次世代システム「OleaSense」をベースにした「OSN Digital Health Platform」を発表しました。IoT製品開発や先端研究のためのデジタルヘルス開発プラットフォームは、OleaのAI信号処理とピーク検出アルゴリズムを用いてリアルタイムデータを処理し、心拍、呼吸、心拍変動などのバイタル統計値を抽出します。
  • IoTアプリケーションのイノベーションを推進するために、ヘルスケア分野ではイネーブリングテクノロジーが不可欠なニーズとなっています。IoTベースのヘルスケアシステムの実装は、ホスピタル、リハビリテーションセンター、コミュニティ、家庭から収集されたビッグデータに基づいています。収集されたデータはリアルタイムで更新され、データトランザクションは接続されたモノの間で同時に発生する可能性があります。情報はサーバーに保存することができます。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • GSMA Intelligenceによると、2025年までに北米全体で54億のモノのインターネット(IoT)接続が行われると予想されています。北米では、2019年に28億のInternet of Things接続がありました。業務効率を促進し、競争力を高めるために、IoTの導入は組織によって推進されますが、この分野では、コスト削減のためにIoTの導入が推進されています。Ovumの調査によると、アメリカの企業はコスト削減のためにIoTを頻繁に利用していることがわかりました。
  • IoTは、米国で急速に成長している産業です。米国の近代的な製造施設は、より高い品質の製品をより低いコストで強化された速度で生産するための新しい技術やイノベーションに依存しています。Consumer Technology Associationによると、2021年には、米国におけるコネクテッドデバイスの出荷台数は、2016年の6億2100万台から7億9100万台になるとされています。
  • IoT技術は、特に米国のような先進国において、製造業の人手不足を克服しつつあります。このため、米国の連邦政府や民間企業は、中国などの人件費の安い国に奪われた米国の産業基盤を増やすために、インダストリー4.0のIoT技術に投資しています。したがって、IoT技術は主にこの地域全体のスマートファクトリーソリューションの採用を促進する可能性があります。
  • 顧客のダイナミックな要求に応え、製品ポートフォリオを強化するために、各社は既存製品に新機能を搭載したり、新製品を開発したりしています。例えば、2021年11月、消費者ブランドやインターネットサービスプロバイダ(ISP)向けにデジタル変革を加速させるモノのインターネット(IoT)プラットフォームのプレーヤーであるアイルラネットワークスは、カナダ国内に500以上の店舗を持つカナディアンタイヤ社のグループ企業、カナディアンタイヤが同社のターンキーIoTファームウェアを採用して、世界規模で利用できるスマートホーム製品の新ラインを提供すると発表しています。
  • さらに、2022年2月には、ロジャーズ・コミュニケーションズのビジネス部門であるロジャーズビジネスが、スマートシティやスマートビルディング向けの新しいIoT(Internet of Things)ソリューションを発表しました。ロジャースの多様なパートナーによるこれらの新しいソリューションは、水道、駐車場、交通、輸送、車両管理におけるレスポンスと効率を高め、ロジャースの現在のIoTポートフォリオを拡大します。また、空気品質、セキュリティ、デジタルサイネージシステムにおける先進技術も、新しいスマートビルソリューションに含まれています。

競合情勢

モノのインターネット(IoT)プラットフォーム市場は、国内および海外市場において多くのプレーヤーが存在するため、断片的で競争が激しい市場となっています。市場には多くの技術的巨人が存在するため、市場は断片化されているように見えます。市場の主要企業は、製品革新やM&Aなど、さまざまな戦略を採用しています。市場の主要プレイヤーとしては、IBM Corporation、Microsoft Corporation、SAPなどが挙げられます。

  • 2022年3月-MVNOでIoTソリューションを提供するシエラワイヤレスは、スマートコネクティビティサービスによる世界なLPWA(Low Power Wide Area)接続の提供を強化するため、5Gのマーケットリーダーで、米国最大かつ最速の全国5Gネットワークを保有するT-モバイルとの契約を拡大すると発表しました。この協業により、T-マルチバンドモバイルの5G接続は、商業用セキュリティ/ビデオ監視、遠隔健康サービス、デジタル自動販売、サイネージなど、高いスループットと低遅延が求められる固定アプリケーション向けの4G LTE超高データ提供とともに、米国の顧客にも提供されるようになりました。
  • 2021年11月-L&T Technology Services Ltd(LTTS)のEnergy &Sustainability Managerソリューションが、未来の持続可能な工場をデジタルに変革し構築するために、Microsoft Azure上で利用可能になります。今回の契約は、LTTSがマイクロソフトとの協力関係を強化し、Azureのエンタープライズクラウドファースト、モバイルファーストアーキテクチャを通じて、同社の先端技術製造ソリューションスイートを世界中の企業が利用できるようにするための一環となるものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因(自動化の進展、ビッグデータ解析の重要資産化、IoTへの投資拡大、など)
  • 市場の課題(市場の断片化、プラットフォームの拡張と管理のためのインフラ不足、他)
  • 主な使用事例とケーススタディ(サプライチェーンの可視化、スマート灌漑、サービス管理、製造パフォーマンス、他)
  • 市場参入戦略(エコシステム開拓、カスタマーサクセス、価格設定など)
  • IoT市場の情勢(現在のシナリオ、様々なカテゴリにおける支出、業界の成長に影響を与える主な要因、支出額別の主要なエンドユーザー業界、主な発展など)

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド/サース
  • プラットフォームタイプ別
    • アプリケーションイネーブルメント
    • デバイス管理
    • アドバンスト・アナリティクス
    • クラウドストレージ/IaaS
    • コネクティビティ
  • エンドユーザー産業別
    • 産業分野
    • コネクテッドビル
    • スマートホーム
    • モビリティ
    • 医療
    • その他のエンドユーザー向けアプリケーション
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • PTC Inc.
    • SAP SE
    • Siemens AG
    • C3.ai
    • Oracle Corporation
    • GE Digital(General Electric Company)
    • Hitachi Ltd
    • Software AG
    • ABB Ltd
    • Amazon Web Services Inc.
    • AVEVA Group PLC
    • Alitzon Inc.
    • Robert Bosch GmbH

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 66990

The Internet of Things (IoT) platform market is expected to register a CAGR of 15.2% over the forecast period. IoT platforms consist of development boards that are designed particularly for IoT applications. These platforms play an important role in helping various designers of IoT devices to connect their projects to the internet. IoT platform provides connectivity to various IoT-compatible hardware devices such as laptops, mobiles, wearable fitness devices, industrial control systems, automotive telematics units, etc.

Key Highlights

  • IoT platforms, also called application enablement platforms or AEPs, are defined as a form of middleware that lies between the layers of IoT devices and gateways and applications, which it enables to build. A typical IoT platform consists of essential components that include a processing unit, a memory unit, and a connectivity module. They allow easy integration of existing commercial sensors and actuators.
  • IoT platforms are the main component of IoT architecture that connects the virtual world and the real world and enable communication between objects while managing data flows. They also support application development and provide basic analytics for connected IoT devices.
  • IoT platforms are designed specifically for IoT applications and consist of various development boards that play a crucial role in helping multiple designers of IoT-compatible hardware devices such as mobiles, laptops, industrial control systems (ICS), wearable fitness devices, and automotive telematics units to connect their project to the internet. Consistent collaborations are broadening market positions as consolidations of platforms has become the trend, with an emphasis on increasing functionality whilst minimizing the number of applications required to access them. For instance, in January 2022, the IoT Carrier 1NCE and Amazon Web Services (AWS) collaborated to boost the expansion of 1NCEs IoT platform, dispersing its cloud-native IoT offering closer to customers worldwide. Its unique software offering is built on AWS to enable quick integration of cellular IoT connectivity into solutions developed by IoT developers with plug-and-play functionalities.
  • The market has been witnessing an increasing number of connected devices in an IoT ecosystem. Because of this, the need for transferring, downloading, and uploading large volumes of data, mostly in enterprise data centers, has become essential. These centers are deploying IoT platforms to enhance their capabilities in terms of expertise, speed, and agility to manage IoT data resources. As the amount of data grows owing to an increasing number of connected IoT devices, big data is another field that is expected to complement the studied market.
  • Factors such as increasing demand for data storage over the cloud and growing demand for data analytics are expected to boost the market for enterprise IoT platforms over the forecast period. Increased data traffic has been the main underlying factor responsible for the demand for cloud data storage. With an increase in IoT adoption across the world, connectivity among devices is also growing. Hence, there is an accumulation of vast piles of data.
  • The increased efforts to minimize contact amid the pandemic drive healthcare organizations to deploy IoT solutions that help preserve PPE. Five US hospitals have jumped to test Medtronic's first-of-its-kind ventilator that can be monitored and adjusted remotely. Medtronics' ventilator, which was created in response to COVID-19, is helping to reduce hospital use of PPE by allowing practitioners to remotely monitor and adjust the ventilator via a laptop computer from anywhere. According to Microsoft's IoT Signals report from October 2021, COVID-19 resulted in unexpected benefits for organizations and their IoT strategies, with nearly 44% of all surveyed industry professionals expected to accelerate their IoT investments as a result of the COVID-19 pandemic compared to 31% in 2020.

Key Market Trends

Medical is Expected to Witness Significant Growth

  • According to the BICS SA/NV, connected medical devices are expected to represent 40% of all IoT technology, transforming the industry by building an enhanced patient experience with easy-to-deploy monitoring and reporting proficiencies.
  • A worldwide shortage of healthcare workers is a significant concern for the industry. In the United States alone, the shortage is projected at 124,000 physicians by 2025. Although it is lower than the anticipated shortages in Asia and Africa, it still signifies a crucial deficiency. This factor indicates a need for upgraded medical facilities and rapid growth in the healthcare sector, which may further drive the market. Advanced and connected medical equipment are more likely to experience demand.
  • Lifestyle disease management applications involving IoT are still at a nascent stage and are costly. Ordinary consumers generally do not experience these services. This creates an opportunity for vendors serving such consumer segments.
  • For instance, in January 2022, Olea Sensor Networks announced the OSN Digital Health Platform at CES 2022, based on Olea's next-gen system for contactless and remote vital sign monitoring of OleaSense. The digital health development platform for IoT product development and advanced research processes real-time data using Olea's AI signal processing and peak detection algorithms, extracting vital statistics such as cardiac, respiration, and heart-rate variability.
  • To promote innovations in IoT applications, enabling technologies is an essential need for the healthcare sector. The implementation of IoT-based healthcare systems is based on big data collected from hospitaals, rehabilitation centers, communities, and homes. The gathered data updates in real-time, and the data transactions may happen simultaneously among the connected things. Information can be stored on the servers.

North America Expected to Witness Significant Share

  • According to GSMA Intelligence, it is anticipated that there will be 5.4 billion Internet of Things (IoT) connections overall in North America by 2025. In North America, there was 2.8 billion Internet of Things connections in 2019. In order to promote operational efficiency and boost competitiveness, IoT adoption is driven by organizations; however, in the area, IoT adoption is driven by the desire to save costs. An Ovum survey found that American businesses frequently used IoT to cut costs.
  • IoT is a rapidly growing industry in the United States. Modern manufacturing facilities in the US rely on new technologies and innovations for producing higher quality products at an enhanced rate with lower costs. According to Consumer Technology Association, in 2021, the connected device shipments will be 791 million units in the United States from 621 million units in 2016.
  • IoT technologies are overcoming the labor shortage in the manufacturing sector, especially in developed countries, like the United States. Due to this, the Federal Government and the private sector in the United States are investing in Industry 4.0 IoT technologies to increase the American industrial base, which China and other low-labor cost countries have taken over. Therefore, IoT technologies may mainly drive the adoption of smart factory solutions across the region.
  • To meet the dynamic demands of the customers and enhance their product portfolio, the companies are incorporating new features in existing products and developing new products. For instance, in November 2021, Ayla Networks, a player in the Internet of Things (IoT) platforms that speed up digital transformation for consumer brands and Internet service providers (ISPs), announced that Canadian Tire, a member of the Canadian Tire Corporation group of companies with over 500 stores across Canada, selected its turnkey IoT firmware to power a new, globally available line of smart home products.
  • Furthermore, in February 2022, New internet of things (IoT) solutions for smart cities and smart buildings was introduced by Rogers Business, the part of Rogers Communications that focuses on businesses. These new solutions from diverse Rogers partners increase response and efficiency in water, parking, traffic, transit, and fleet management, expanding Rogers' current IoT portfolio. Advanced technology in air quality, security, and digital signage systems have also been included in new smart building solutions.

Competitive Landscape

The Internet of Things (IoT) Platform Market is fragmented and highly competitive, owing to the presence of many players in the market operating in the domestic as well as the international market. The market appears to be fragmented due to the presence of many technological giants in the market. Various strategies are being adopted by the major players in the market, such as product innovation and mergers and acquisitions. Some of the major players in the market are IBM Corporation, Microsoft Corporation, and SAP, among others.

  • March 2022 - In order to strengthen its global Low Power Wide Area (LPWA) connectivity offering through its Smart Connectivity service, Sierra Wireless, an MVNO and provider of IoT solutions, announced an expanded agreement with T-Mobile, the market leader in 5G and owner of the largest and fastest nationwide 5G network in the United States. The collaboration also makes T-multi-band Mobile's 5G connectivity available to customers in the US, along with 4G LTE ultra-high data offers for fixed applications like commercial security/video surveillance, telehealth services, digital vending, signage, and others that demand high throughput and low latency.
  • November 2021 - The Energy & Sustainability Manager solution from L&T Technology Services Ltd (LTTS) will be made available on Microsoft Azure in order to transform and build sustainable factories of the future digitally. The most recent deal is a part of LTTS' growing collaboration with Microsoft to make its advanced technology manufacturing solution suite available to businesses all over the world via Azure's enterprise cloud-first, mobile-first architecture.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers (Growing Automation, Big Data Analytics becoming a Key Asset, Greater IoT Spending, etc.)
  • 5.2 Market Challenges (Market Fragmentation, Lack of Infrastructure to Scale Platforms and Manage them, etc.)
  • 5.3 Key Use-cases and Case Studies (Supply Chain Visibility, Smart Irrigation, Service Management, Manufacturing Performance, etc.)
  • 5.4 Go-To-Market Strategies (Ecosystem Development, Customer Success, Pricing, etc.)
  • 5.5 IoT Market Landscape (Current Scenario, Spending Across Various Categories, Key Factors Influencing the Growth of the Industry, Major End-user Industries by Spending, and Key Developments)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud/Saas
  • 6.2 By Type of Platform
    • 6.2.1 Application Enablement
    • 6.2.2 Device Management
    • 6.2.3 Advanced Analytics
    • 6.2.4 Cloud Storage/IaaS
    • 6.2.5 Connectivity
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Industrial
    • 6.3.2 Connected Building
    • 6.3.3 Smart Home
    • 6.3.4 Mobility
    • 6.3.5 Medical
    • 6.3.6 Other End-user Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 PTC Inc.
    • 7.1.4 SAP SE
    • 7.1.5 Siemens AG
    • 7.1.6 C3.ai
    • 7.1.7 Oracle Corporation
    • 7.1.8 GE Digital (General Electric Company)
    • 7.1.9 Hitachi Ltd
    • 7.1.10 Software AG
    • 7.1.11 ABB Ltd
    • 7.1.12 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.13 AVEVA Group PLC
    • 7.1.14 Alitzon Inc.
    • 7.1.15 Robert Bosch GmbH

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET