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市場調査レポート
商品コード
922155

ドライアプリコット市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Dried Apricots Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ドライアプリコット市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

ドライアプリコットの世界市場は予測期間中に3.8%のCAGRで推移すると予測されています。

主なハイライト

  • アプリコットには抗酸化作用などの健康上の利点があり、カリウムの含有量が高いことに加え、目、皮膚、腸の健康を高めることが証明されています。
  • ドライアプリコットは国際的に大量に取引されています。トルコはアプリコットの最大の生産国であり、輸出国でもあります。同国は2017年に985,000メートルトンのアプリコットを生産し、2017年に2億6690万米ドル相当の94,999メートルトンのドライアプリコットを輸出しています。
  • 特に北米と欧州の消費者の間で有機ドライアプリコットへの嗜好が高まっており、有機セグメントは予測期間(2020-2025)において、従来のセグメントと比較して、より速い成長率を記録すると予測されます。

主な市場動向

有機ドライドアプリコットへの需要増加

アプリコットは生産量の少ない石果の1つであり、ニッチな商品と考えられています。有機アプリコットに対する世界の需要は常に増加しています。世界の消費者は持続可能な消費を求め、特に直接消費される食品に関しては、残留農薬のない農産物を求めています。認証された有機アプリコットは、従来のアプリコットと比較して異なるバリューチェーンをたどり、有機アプリコットは加工業者が農場から直接調達します。また、有機アプリコットの乾燥品は、シーズンオフに消費されることが多くなっています。生あんずの取引は、生産の季節性から夏場にピークを迎え、冬場は低迷しますが、干しあんずは年間を通じて安定した需要があります。有機ドライアプリコットの世界最大の市場は米国です。

世界市場をリードする欧州

ドライアプリコットの世界の消費は欧州がリードしています。アプリコットは東欧で広範囲に生産されており、同地域の生産量は2018年に245,000トンに達しています。欧州内の国際貿易は、東欧から西欧に流れています。英国とフランスは欧州におけるドライアプリコットの最大の輸入国で、それぞれ2970万米ドル、2830万米ドル相当の輸入があっています。これらの地域へのドライアプリコットの輸出はトルコが独占しています。ロシアは、2007年から2018年までの期間にCAGR 3.4%を記録し、この地域で最も急速に成長しているドライアプリコットの輸入市場です。

競合情勢

世界のドライアプリコット市場は、生産・加工地域に複数のローカルプレーヤーが存在し、非常に断片化されています。メーカーは製品を販売するための新しいチャネルにますます注目しており、オンラインチャネルは新規参入者が市場シェアを獲得するための良い機会を提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 従来型
    • オーガニック
  • 形状
    • ホール
    • さいの目
    • パウダー
  • 流通経路
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門小売店
    • その他のチャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • トルコ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Fruits of Turkey
    • ApricotKing
    • Sun-Maid Growers of California
    • Purcell Mountain Farms
    • Bergin Fruit and Nut Company
    • Traina Foods Inc.
    • Polychroniadis and Sia O.E.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67736

The Global Dried Apricots Market is projected to register a CAGR of 3.8% over the forecast period.

Key Highlights

  • Apricots have several health benefits including antioxidant properties and are proven to boost eye, skin and gut health, in addition to being high in potassium content.
  • Dried apricots are traded internationally in large quantities. Turkey is the largest producer and exporter of apricots. The country produced 985,000 metric ton of apricots in the year 2017 and exported 94,999 metric ton of dried apricots worth USD 266.9 million in the year 2017.
  • There is increasing preference for organic dried apricots, especially among consumers in North America and Europe and the organic segment is projected to register a faster grtowth rate, compared to the conventional segment over the forecast period (2020-2025).

Key Market Trends

Increasing Demand for Organic Dried Apricots

Apricots are one of the least produced stone fruits and hence is considered a niche product. The global demand for organic apricots is constantly increasing. Consumers globally are looking for sustainable consumption and are looking for pesticide residue-free produce, especially when it comes to directly consumed food products. Certified organic apricots follow a different value chain compared to conventional apricots and organic apricots are directly sourced by processors from farms. Dried organic apricots are also increasingly consumed off-season. While the trade of fresh apricots peaks during summer and slack during winter months because of the seasonality of production, dried apricots have consistent demand over the year. The largest market globally for organic dried apricots is the United States.

Europe Leading the Global Market

Europe leads the global consumption of dried apricots. Apricots are produced extensively in Eastern Europe with production in the region standing at 245,000 metric ton in 2018. The international trade within Europe flows from Eastern Europe to Western Europe. The United Kingdom and France were the largest importers of dried apricots in Europe with imports worth USD 29.7 million and USD 28.3 million, respectively. Turkey dominated the export of dried apricots to these regions. Russia is the fastest-growing import market for dried apricots in the region with the country registering a CAGR of 3.4% over the period 2007 to 2018.

Competitive Landscape

The global dried apricots market is highly fragmented with multiple local players in the regions of production and processing. Manufacturers are increasingly looking at new channels for marketing the products and online channels present a good opportunity for new entrants to garner market shares.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Conventional
    • 5.1.2 Organic
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Whole
    • 5.2.2 Diced
    • 5.2.3 Powdered
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Specialist Retailers
    • 5.3.4 Other Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Turkey
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Fruits of Turkey
    • 6.1.2 ApricotKing
    • 6.1.3 Sun-Maid Growers of California
    • 6.1.4 Purcell Mountain Farms
    • 6.1.5 Bergin Fruit and Nut Company
    • 6.1.6 Traina Foods Inc.
    • 6.1.7 Polychroniadis and Sia O.E.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS