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市場調査レポート
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1438491

電解質ミックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Electrolyte Mixes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 164 Pages | 納期: 2~3営業日

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電解質ミックス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 164 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電解質ミックスの市場規模は、2024年に5億7,965万米ドルと推定され、2029年までに6億6,580万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.81%のCAGRで成長します。

電解質ミックス- 市場

脱水症状を克服するための電解質注入製品に対する消費者の高い嗜好は、世界的に市場促進要因主要な要因の1つとして認識されています。フィットネス愛好家の数の増加も市場の成長に影響を与えており、フィットネストレーナーは体内の水分と栄養素のバランスを維持し、トレーニング前、トレーニング中、後の水分補給のために電解質ドリンクやパウダーを推奨しています。たとえば、Sports &Fitness Industry AssociationとSports Marketing Surveys米国は、2021年の産業現状報告書を発表し、2021年には2億3,260万人のアメリカ人がスポーツやフィットネス活動に参加し、2016年以来最多となったと述べています。

電解質ミックス市場は、単に飲料水だけでは体に必要なミネラルをすべて供給できないため、消費者、特にスポーツ選手やアスリートの間で健康意識が高まっていることによって推進されています。研究開発チームは、消費者がライフスタイルを変え、嗜好を強化する中で、健康増進製品に対する需要を活用することに重点を置いています。

米国、中国、インド、オーストラリア、英国でも糖尿病人口が増加しているため、炭水化物含有率の高いスポーツドリンクから、電解質ドリンクなどの低炭水化物または炭水化物を含まない飲料に注目が移っています。低炭水化物飲料やケトダイエットなどの食事療法に対する消費者の需要により、炭水化物を含まない、または低炭水化物の電解質飲料の需要が高まっており、世界中の健康的な飲食品の消費は市場に大きな影響を与えています。

電解質ミックスの市場動向

ジムを含む身体活動に対する消費者の関心の高まり

電解質ミックスに対する全体的な需要は、これらの製品の使用の増加と栄養ドリンクの高い需要により増加しています。体力維持への関心の高まりと支出レベルの上昇も、世界的に電解質ミックスの需要を刺激しています。労働統計局によると、2021年には米国人口の21.5%が毎日スポーツ、運動、レクリエーション活動に参加しており、2018年の19.1%から増加しています。参加する健康志向のバイヤーや消費者の数は増加しています。さまざまな運動競技やアウトドアスポーツでの電解質ミックスの全体的な需要が高まりました。同様に、高強度の運動に取り組むアスリートは、汗によって体内で失われたミネラルを補充するために電解質ミックスを使用します。

すぐに飲めるドリンクやショットは、身体トレーニングや競技中に摂取され失われた電解質、炭水化物、その他の栄養素を水分補給し、再統合するためのおいしく効率的な方法です。ジムなどの健康・フィットネスセンターの増加は、市場の成長にプラスの影響を与えています。運動による発汗中に体が水分を保持するのを助けるために電解質を必要とする、激しい運動をする人々の間でその需要が高まっています。また、関節の潤滑を保ち、脱水による疲労を避けることでエネルギーを維持します。

北米が市場をリード

北米は、水に液体強化剤を加えて健康的な水分補給を求める消費者の増加により、電解質ミックス市場をリードしています。電解質ミックスの健康上の利点は、市場の成長を促進するのに役立ちました。米国の電解質市場の企業は、消費者向けの広告やさまざまなエナジードリンクを考案しています。また、スポーツ関連のイベントを通じて自社製品を宣伝したり、人気のスポーツアイコンを自社製品の宣伝に起用したりするなど、クロスプロモーション戦略にも取り組んでおり、電解質ミックスの売上をさらに押し上げています。企業はまた、栄養素を追加したり、クリーンラベル、グルテンフリー、砂糖不使用、オーガニックなどの表示をした製品を発売しており、主にスポーツ活動に熱中するティーンエイジャーや若者などの消費者に影響を与え、食品の需要を高めています。電解質ミックス。たとえば、2022年にSugarbreakは米国で電解質ミックスEnergizeを発売しました。この製品には糖類は添加されておらず、炭水化物を含まずにカリウムやナトリウムなどの必要な電解質が最適なレベルで含まれています。

電解質ミックス業界の概要

電解質ミックス市場は非常に細分化されており、地元企業や地域企業が世界的メーカーと激しく競争しています。電解質ミックス市場における主要な主要企業には、ペプシコ、アボットラボラトリーズ、大塚製薬、ネスレSA、テイルウィンドニュートリションなどがあります。市場で活動する企業が採用する主な戦略は、製品の革新、拡大、合併と買収です。顧客の好みは絶えず変化するため、プレーヤーは市場での地位を維持するために革新、運営、開発を継続する必要があります。企業は、新製品の発売について人々に通知し、ブランド価値を高めるために、デジタルおよびソーシャルメディアプロモーションに移行しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • RTD飲料
    • 電解質粉末
    • 錠剤
  • フレーバー
    • フレーバー
    • ノンフレーバー
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 薬局・ドラッグストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 残りの中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo Inc.
    • Nestle SA
    • Kent Corporation
    • LyteLine LLC
    • Ultima Health Products Inc.
    • Abbott Laboratories
    • Unilever PLC
    • Otsuka Holdings Co. Ltd
    • Tailwind Nutrition
    • Vitalyte Sports Nutrition Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 67311

The Electrolyte Mixes Market size is estimated at USD 579.65 million in 2024, and is expected to reach USD 665.80 million by 2029, growing at a CAGR of 2.81% during the forecast period (2024-2029).

Electrolyte Mixes - Market

High consumer preference for electrolyte-infused products to overcome dehydration is identified as one of the key market drivers globally. An increasing number of fitness enthusiasts are also influencing the market's growth, as fitness trainers recommend electrolyte drinks and powders to maintain a balance of fluids and nutrients in the body and to keep hydrated before, during, and after workouts. For instance, the Sports & Fitness Industry Association and Sports Marketing Surveys United States released the State of the Industry Report for 2021, which states that 232.6 million Americans participated in sports and fitness activities in 2021, the most since 2016.

The electrolyte mixes market is driven by the growing health consciousness among consumers, particularly among sportspersons and athletes, as merely drinking water does not provide all the minerals required by the body. R&D teams are focused on taking advantage of the demand for healthy-improving products as consumers are changing their lifestyles and enhancing their preferences.

Rising diabetic populations in the United States, China, India, Australia, and the United Kingdom have also shifted their focus away from sports drinks, which has high carbohydrate rate, to low or no carbohydrate drinks such as electrolytes drink. The consumption of healthy food and beverages worldwide has significantly affected the market as the consumer demand for low carb beverages and altered diets like keto diet is boosting the demand for electrolyte drinks with no or low carbohydrates.

Electrolyte Mixes Market Trends

Surging Interest Among Consumers in Physical Activities, Including Gyms

The overall demand for electrolyte mixes is rising due to the increased use of these products and the high demand for energizing drinks. An increased focus on maintaining physical fitness and rising expenditure levels have also fuelled the demand for electrolyte mixes globally. According to the Bureau of Labor Statistics, 21.5% of the population in the United States participated in sports, exercise, and recreational activities every day in 2021, an increase from 19.1% in 2018. A growing number of health-conscious buyers and consumers participating in various athletics and outdoor sports boosted the overall demand for electrolyte mixes. Similarly, athletes involved in high-intensity exercises use electrolyte mixes to replenish the minerals lost in their bodies through sweat.

Ready-to-drink beverages or shots represent a palatable and efficient way to hydrate and reintegrate electrolytes, carbohydrates, and other nutrients employed and lost during physical training and competitions. The increasing number of health and fitness centers, such as gyms, has been positively influencing the growth of the market. Its demand is increasing among individuals involved in heavy exercise, who may need electrolyte to help the body retain fluid while sweating due to exertion. It also keeps the joints lubricated and maintains energy by avoiding dehydration-related fatigue.

North America is Leading the Market

North America is leading the electrolyte mixes market due to the rising number of consumers seeking healthy hydration by adding a liquid enhancer to water. The health benefits of electrolyte mixes have been instrumental in driving the growth of the market. Companies in the US electrolyte market are coming up with consumer-oriented advertisements and a wide variety of energy drinks. They are also engaged in cross-promotional tactics, such as promoting their products through sports-related events or hiring popular sports icons to advertise their products, which is further boosting the sales of electrolyte mixes. Companies are also launching their products with added nutrients and with claims such as clean-label, gluten-free, sugar-free, and organic, which are influencing consumers, primarily teenagers and young adults who indulge in sports activities, and boosting the demand for electrolyte mixes. For instance, in 2022, Sugarbreak released its electrolyte mix, Energize, in the United States. The product does not contain added sugars and contains necessary electrolytes such as potassium and sodium at optimal levels without any carbohydrates.

Electrolyte Mixes Industry Overview

The electrolyte mixes market is highly fragmented, with local and regional companies competing fiercely with global manufacturers. Some major key players in the electrolyte mixes market include PepsiCo, Abbott Laboratories, Otsuka Pharmaceutical Co. Ltd, Nestle SA, and Tailwind Nutrition. The major strategies adopted by companies operating in the market are product innovations, expansions, and mergers and acquisitions. Due to continually changing customer preferences, players must continue to innovate, operate, and develop to maintain their positions in the market. Businesses are shifting toward digital and social media promotions to notify people about new product introductions and increase brand equity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 RTD Beverages
    • 5.1.2 Electrolyte Powders
    • 5.1.3 Tablets
  • 5.2 Flavor
    • 5.2.1 Flavored
    • 5.2.2 Unflavored
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.3.4 Online Retail Stores
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo Inc.
    • 6.3.2 Nestle SA
    • 6.3.3 Kent Corporation
    • 6.3.4 LyteLine LLC
    • 6.3.5 Ultima Health Products Inc.
    • 6.3.6 Abbott Laboratories
    • 6.3.7 Unilever PLC
    • 6.3.8 Otsuka Holdings Co. Ltd
    • 6.3.9 Tailwind Nutrition
    • 6.3.10 Vitalyte Sports Nutrition Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS