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市場調査レポート
商品コード
922127

木酢液市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Wood Vinegar Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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木酢液市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
  • 目次
概要

木酢液の世界市場は、予測期間(2019年~2024年)にCAGR6.8%で成長すると予測されています。

主なハイライト

  • 木酢液は、バーベキューソースなどの食品に特有のスモーキーな刺激臭があり、世界の料理が受け入れられるようになったことで、市場が世界的に拡大しました。
  • また、消費者の有機食品へのニーズの高さから、農業におけるバイオ肥料やバイオ農薬としての利用も拡大しています。
  • また、消費者の間で肉の消費量が多いことから、畜産農家では肉の品質を維持しながらコレステロール値を下げるために、飼料用サプリメントに木酢液を使用するようになっています。消費者の間でコレステロールに対する懸念が高まっているため、この要因が動物飼料産業における木酢液市場を積極的に牽引しています。

主な市場動向

飼料用サプリメントにおける木酢液の需要急増

木酢液は、卵や肉の品質を直接的に損なう家畜の胃腸病の蔓延を解消するために、家禽や羊、牛などの家畜の飼料に使用されることが多くなってきています。例えば、Food Vinegar for Organic Agricultureが発表した記事によると、木酢液を飼料に使用した結果、家禽の産卵率が向上し、家畜の肉質が改善したと農家は主張しています。コレステロールは、様々な消費者の間で大きな関心事となっており、木酢液の使用は、鶏、トルコ、ダチョウ、ウズラのコレステロール含有量を減少させる結果となっています。

アジア太平洋地域が急成長市場として浮上

インドなどのアジア諸国では、農業部門が国のGDPの中で大きな割合を占めており、木酢液は品質を維持しながら作物の収穫能力を高める道を開いてきました。また、この地域の消費者が有機食品に傾倒していることから、有機農法を採用する農家が増加しており、これが農業分野における木酢液などの生物農薬やバイオベース肥料の市場を強力に後押ししています。このような要因により、主に飲食品、農業、飼料サプリメント、食品、化粧品など、さまざまな業界の急増する需要に対応するため、地域全体で木酢液メーカーの数が増加しているのです。

競合情勢

世界の木酢液市場は、Ace(Singapore)Pte Ltd、Nettenergy B.V.Applied Gaia Corporationなど多くの地域プレーヤーが存在し、非常に断片化されています。活発な企業は、様々な国での足跡を増やすために、異なるプレーヤーとの新たな契約やパートナーシップを形成し、エンドユーザー業界の変化する好みに応じて製品を提供するような戦略を使用しています。主要企業は、世界市場でのプレゼンスを拡大するために、事業拡大にも注力しています。さらに、これらのプレイヤーは、新しい潜在的な市場で彼らの提供を開始することにも重点を置いています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 農業
      • 農作物栄養
      • 農薬保護
    • 飲食品
      • 缶詰
      • ソース類
      • 乳製品
      • その他の飲食品用途
    • 動物飼料
    • その他の用途
  • 熱分解方法
    • 低速熱分解
    • 高速熱分解
    • 中間熱分解
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Ace(Singapore)Pte Ltd
    • Nettenergy B.V.
    • Tagrow Co. LTD
    • Byron Biochar
    • MEIWA CO., LTD.
    • Applied Gaia Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67328

Global wood vinegar market is projected to grow at a CAGR of 6.8% during the forecast period (2019-2024).

Key Highlights

  • With increased acceptance of global cuisines, the market for wood vinegar has expanded globally since it has an acrid smoky odor, typical to food products such as barbeque sauce, which are gaining global acceptance.
  • Wood vinegar has also growing acceptance as a biofertilizer and a biopesticide in agriculture, which is booming due to the prevailing high demand for organic food products by consumers.
  • Also, the high consumption of meat among the consumers has resulted in livestock farmers using wood vinegar in animal feed supplements to lower the cholesterol level while maintaining the quality of meat. As cholesterol has remained a growing concern among consumers, this factor is actively driving the wood vinegar market in the animal feed industry.

Key Market Trends

Burgeoning Demand Of Wood Vinegar in Feed Supplements

Wood vinegar is increasingly being used in animal feed for poultry, and other livestock like sheep, cattle, etc in order to eliminate the prevalence of gastrointestinal diseases found in livestock that directly hampers the quality of egg and meat. For instance, According to an article published by Food Vinegar for Organic Agriculture, farmers claim that usage of wood vinegar in feed supplements resulted in improved egg-laying performance in poultry whereas improved meat quality of livestock. Cholesterol is a major concern among the consumers under different demographics, thus usage of wood vinegar has also resulted in reducing the cholesterol content in chicken, turkey, ostrich, and quail.

Asia-Pacific Emerges as the Fastest Growing Market

Asian Countries such as India where the agriculture sector holds a prominent share in the country's GDP, the wood vinegar has paved the way to boost their crop yielding capacity while maintaining their quality. Also, the growing inclination of consumers across the region towards organic food products has led to an increasing number of farmers adopting organic agricultural practices which in turn is strongly driving the market of biopesticides and bio-based fertilizers, such as wood vinegar in the agricultural sector. Such factors have led to a rising number of wood vinegar manufacturers across the region to meet the burgeoning demand for different industries primarily food and beverage, agriculture, feed supplements, food products, cosmetics, and others.

Competitive Landscape

The global wood vinegar market is highly fragmented with the existence of many regional players such as Ace (Singapore) Pte Ltd, Nettenergy B.V.Applied Gaia Corporation and others. The active companies use strategies, like forming new agreements and partnerships with different players, to increase their footprint in various countries and offer products according to the end-user industries changing preferences. The key players are also focusing on expansion to expand their presence in the global market. Moreover, these players are also focusing to launch their offerings in new potential markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Agriculture
      • 5.1.1.1 Crop Nutrition
      • 5.1.1.2 Crop Protection
    • 5.1.2 Food & Beverage
      • 5.1.2.1 Canned Food
      • 5.1.2.2 Sauces
      • 5.1.2.3 Dairy Products
      • 5.1.2.4 Other Food & Beverage Applications
    • 5.1.3 Animal Feed
    • 5.1.4 Other Applications
  • 5.2 Pyrolysis Method
    • 5.2.1 Slow Pyrolysis
    • 5.2.2 Fast Pyrolysis
    • 5.2.3 Intermediate Pyrolysis
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Ace (Singapore) Pte Ltd
    • 6.3.2 Nettenergy B.V.
    • 6.3.3 Tagrow Co. LTD
    • 6.3.4 Byron Biochar
    • 6.3.5 MEIWA CO., LTD.
    • 6.3.6 Applied Gaia Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS