市場調査レポート
商品コード
922127
木酢液市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Wood Vinegar Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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木酢液市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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木酢液の世界市場は、予測期間(2019年~2024年)にCAGR6.8%で成長すると予測されています。
木酢液は、卵や肉の品質を直接的に損なう家畜の胃腸病の蔓延を解消するために、家禽や羊、牛などの家畜の飼料に使用されることが多くなってきています。例えば、Food Vinegar for Organic Agricultureが発表した記事によると、木酢液を飼料に使用した結果、家禽の産卵率が向上し、家畜の肉質が改善したと農家は主張しています。コレステロールは、様々な消費者の間で大きな関心事となっており、木酢液の使用は、鶏、トルコ、ダチョウ、ウズラのコレステロール含有量を減少させる結果となっています。
インドなどのアジア諸国では、農業部門が国のGDPの中で大きな割合を占めており、木酢液は品質を維持しながら作物の収穫能力を高める道を開いてきました。また、この地域の消費者が有機食品に傾倒していることから、有機農法を採用する農家が増加しており、これが農業分野における木酢液などの生物農薬やバイオベース肥料の市場を強力に後押ししています。このような要因により、主に飲食品、農業、飼料サプリメント、食品、化粧品など、さまざまな業界の急増する需要に対応するため、地域全体で木酢液メーカーの数が増加しているのです。
世界の木酢液市場は、Ace(Singapore)Pte Ltd、Nettenergy B.V.Applied Gaia Corporationなど多くの地域プレーヤーが存在し、非常に断片化されています。活発な企業は、様々な国での足跡を増やすために、異なるプレーヤーとの新たな契約やパートナーシップを形成し、エンドユーザー業界の変化する好みに応じて製品を提供するような戦略を使用しています。主要企業は、世界市場でのプレゼンスを拡大するために、事業拡大にも注力しています。さらに、これらのプレイヤーは、新しい潜在的な市場で彼らの提供を開始することにも重点を置いています。
Global wood vinegar market is projected to grow at a CAGR of 6.8% during the forecast period (2019-2024).
Wood vinegar is increasingly being used in animal feed for poultry, and other livestock like sheep, cattle, etc in order to eliminate the prevalence of gastrointestinal diseases found in livestock that directly hampers the quality of egg and meat. For instance, According to an article published by Food Vinegar for Organic Agriculture, farmers claim that usage of wood vinegar in feed supplements resulted in improved egg-laying performance in poultry whereas improved meat quality of livestock. Cholesterol is a major concern among the consumers under different demographics, thus usage of wood vinegar has also resulted in reducing the cholesterol content in chicken, turkey, ostrich, and quail.
Asian Countries such as India where the agriculture sector holds a prominent share in the country's GDP, the wood vinegar has paved the way to boost their crop yielding capacity while maintaining their quality. Also, the growing inclination of consumers across the region towards organic food products has led to an increasing number of farmers adopting organic agricultural practices which in turn is strongly driving the market of biopesticides and bio-based fertilizers, such as wood vinegar in the agricultural sector. Such factors have led to a rising number of wood vinegar manufacturers across the region to meet the burgeoning demand for different industries primarily food and beverage, agriculture, feed supplements, food products, cosmetics, and others.
The global wood vinegar market is highly fragmented with the existence of many regional players such as Ace (Singapore) Pte Ltd, Nettenergy B.V.Applied Gaia Corporation and others. The active companies use strategies, like forming new agreements and partnerships with different players, to increase their footprint in various countries and offer products according to the end-user industries changing preferences. The key players are also focusing on expansion to expand their presence in the global market. Moreover, these players are also focusing to launch their offerings in new potential markets.