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市場調査レポート
商品コード
921899

消費者直販型(DTC)DNA検査キット市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

DTC (Direct to Consumer) DNA Test Kits Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

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消費者直販型(DTC)DNA検査キット市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

消費者直販型(DTC)DNA検査キット市場は、予測期間中に約24%のCAGRで成長すると予測されています。この市場の成長の主な要因は、父子鑑定に対する需要の増加、遺伝性疾患の有病率の上昇、DTCキットに対する消費者や医師の関心の高まりとそれに伴うDNAテストキットの売上高の上昇です。

さらに、婦人科系のDNA検査キットを研究する研究所の数が増えていることも、市場の成長を後押しする大きな要因となっています。例えば、National Congenital Anomaly and Rare Disease Registration Serviceは、世界の赤ちゃんの約3~6%が毎年先天性異常を持って生まれていると述べており、これが異常の出生前検査の必要性を高めているのです。しかし、検査キットの結果がわかりにくいことや、検査キットを販売している企業の情報が少ないことが、市場の伸びを抑制しています。

また、着床前、出生前、出生後の遺伝子検査研究用プローブの革新により、市場は医学・医療の新しい研究分野に大きく浸透しており、市場全体の成長を後押ししています。

主な市場動向

祖先診断の需要は予測期間中に増加すると予想される

先祖検査とは、被験者のゲノムの特定の場所を読み取るDTC DNAベースの検査で、先祖の遺伝的関係を見つけたり検証したり、個人の民族的組み合わせを評価したりするためのものです。自分の祖先や家系を知りたいと思う人の増加により、特に発展途上国でのDTC DNA検査キットの需要が高まっています。

23andMeのような企業が増え、先祖の検査に役立つ様々なDNAキットを提供していることが分かっています。先進諸国では、このような技術に関する意識が高いため、このような製品の高い需要を示しています。

北米が市場を独占し、予測期間中も同様と予想される

北米は、予測期間を通じて、DTC DNA検査キット市場全体を支配すると予想されます。これは、先天性異常の有病率の増加や、遺伝子診断に対する政府の取り組みが活発化していることなどが要因となっています。北米地域では、可処分所得の高さなどの要因から米国が最大の市場シェアを占めており、同国ではこうしたキットが容易に受け入れられることから、同地域での需要拡大が期待されています。

しかし、アジア太平洋地域は、アジア諸国における遺伝子研究を加速させるために政府機関が行っている啓発プログラムや開発の増加により、最も急速に成長している市場になると予想されます。アジア太平洋地域は、ヘルスケア分野における急速な技術革新により、急速な速度で拡大すると予想されます。

競合情勢

本市場の競争は緩やかで、大手企業は数社にとどまっています。バイオテクノロジー産業の成長が、この市場における新規参入者の増加を促進しています。この市場では、少数の中小企業が浸透していくものと思われます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 父子鑑定に対する需要の増加
    • 遺伝性疾患の増加
    • DTCキットに対する消費者・医師の関心の高まりとそれに伴うDNA検査キットの販売増
  • 市場抑制要因
    • 意識と適切な遺伝カウンセリングの欠如
    • DTC遺伝子検査の使用に関連する規制上の課題
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • サンプルタイプ別
    • 唾液
    • 頬拭き
  • アプリケーション別
    • 遺伝子関連
    • 健康・フィットネス
    • 家系調査
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ancestry.com LLC
    • 23andMe
    • MyHeritage Ltd
    • Gene by Gene
    • Living DNA Ltd.
    • Helix OpCo, LLC.
    • Veritas Genetics
    • Futura Genetics
    • Mapmygenome

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67620

The DTC DNA Test Kits Market is anticipated to grow with a CAGR of nearly 24% during the forecast period. The major factors attributing to the growth of this market are increasing demand for paternity testing, rising prevalence of hereditary diseases, and rise in interest of consumers & physicians in DTC kits & consequent rise in sales of DNA test kits.

Furthermore, the growing number of laboratories researching the DNA kits for gynecological purposes is also a major factor that drives the market growth. For instance, the National Congenital Anomaly and Rare Disease Registration Service has stated that around 3 to 6% of babies worldwide are born with a congenital anomaly every year, this increases the need for the prenatal testing for anomalies. The difficulty in understanding the results of the kits and very less information about the companies selling the kits are restraining the growth of the market.

Furthermore the market is largely penetrating towards new research fields of medicine and healthcare as such the innovation of probes for preimplantation, prenatal, and postnatal genetic testing research drives the overall market growth.

Key Market Trends

Demand for the Ancestry Testing is Expected to Increase During the Forecast Period

An ancestry test is a DTC DNA-based test that reads specific locations of a subject's genome, to find or validate ancestral hereditary relationships or to evaluate the ethnic combination of an individual. The increasing number of people who are interested in knowing their ancestors and family tree increases the demand for DTC DNA test kits, especially in developing countries.

The increasing number of companies such as 23andMe are found to offer various DNA kits that are helpful in ancestry testing. Developed countries are also witnessing the high demand for such products as awareness about such technologies is higher.

North America Dominates the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

North America is expected to dominate the overall DTC DNA test kits market, throughout the forecast period. The growth is due to factors such as the growing prevalence of congenital anomalies and increasing government initiatives for genetic diagnosis. In the North America region, the United States holds the largest market share due to factors such as high disposable income, and easy acceptance of such kits in the country is expected to increase the demand in this region.

However, Asia Pacific is anticipated to be the fastest-growing market due to the increasing awareness programs and developments undertaken by government bodies to accelerate genetic research in Asian countries. The Asia Pacific will proliferate at a speedy rate due to rapid technological updation in the healthcare sector.

Competitive Landscape

The market studied is moderately competitive and consists of few major players. Growing biotech industry is augmenting the rise in new entrants in this market. It is belived that there will be penetration of the few small to mid sized compaies in this market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Demand for Paternity Testing
    • 4.2.2 Increasing Number of Hereditary Diseases
    • 4.2.3 Rise in Interest of Consumers & Physicians in DTC Kits & Consequent Rise in Sales of DNA Test Kits
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Awareness and Proper Genetic Counselling
    • 4.3.2 Regulatory Challenges Pertaining to the Use of DTC Genetic Tests
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Sample Type
    • 5.1.1 Saliva
    • 5.1.2 Cheek Swab
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Genetic Relatedness
    • 5.2.2 Health & Fitness
    • 5.2.3 Ancestry Testing
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ancestry.com LLC
    • 6.1.2 23andMe
    • 6.1.3 MyHeritage Ltd
    • 6.1.4 Gene by Gene
    • 6.1.5 Living DNA Ltd.
    • 6.1.6 Helix OpCo, LLC.
    • 6.1.7 Veritas Genetics
    • 6.1.8 Futura Genetics
    • 6.1.9 Mapmygenome

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS