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市場調査レポート
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1439725

アドヒアランス包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Adherence Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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アドヒアランス包装:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アドヒアランス包装市場規模は、2024年に10億4,000万米ドルと推定され、2029年までに14億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.72%のCAGRで成長します。

密着包装- 市場

アドヒアランス包装は主に医療サービスで、煩わしい投薬計画担当者の代わりに、患者のやり方で薬剤の摂取を整理するために使用されます。医師の指示に従って処方箋を飲みやすくするために、日中または時間の経過とともに患者に投与されます。

主なハイライト

  • 慢性閉塞性肺疾患患者では、薬物療法や疾病管理の遵守が不十分であることが緊急入院に関連しているとされています。これらの要因により、アドヒアランス包装はそのような患者にとってますますニーズが高まっているもの1つであり、今後数年間で大幅な成長が見込まれると予想されています。
  • 薬剤の無駄を削減したいという要望の高まりが、アドヒアランス包装業界の成長に貢献しています。医薬品の廃棄物はヘルスケアシステムに重大な経済的影響を与え、環境にも悪影響を及ぼします。しかしその一方で、実装、設置、保守にかかる高額な費用により、世界レベルでの市場全体の成長が制限される可能性があります。
  • 近距離無線通信(NFC)または無線周波数識別(RFID)を介したディスペンスイベントのデジタルキャプチャに関する最近の開発は、同様のラインでの検証のためにパッケージングに組み込まれています。単位用量ブリスターにより、受動的、能動的、および対話型の機能が可能になり、オピオイドの蔓延と闘い、医薬品の安全性が向上します。受動的要素とは、グラフィックまたはテキストのリマインダーと警告を指します。動的機能は、投与期間が短縮された場合に電子機器を使用してリマインダーやアラームを送信します。さらに、インタラクティブな機能により、患者は、依存行動を抑制するための投与量とタイミングを記録するという形で、パッケージからの指示に応答することができます。
  • 調査対象の市場で競争力を高めるために、いくつかの企業が製品の発売やパートナーシップなどの取り組みを行っています。たとえば、先進パッケージングおよび投薬ソリューションの開発会社であるジョーンズヘルスケアグループは、2021年 1月に、同社のQubeおよびFlexRx服薬アドヒアランス製品ラインに、薬局向けとしては初の持続可能なパッケージングを追加すると発表しました。 Qube Pro、FlexRx One、およびFlexRx Resealは、薬局と患者の環境フットプリントの削減に役立ちます。
  • 一方、ベンダー側では、テクノロジーベースの服薬遵守プロバイダーであるAcute Technologyが、Hydra Communications Gatewayの使用を強調しています。これにより、スマートフォンユーザーは用量の電子モニタリングを容易にすることができる可能性があります。これは、毎週の薬剤トレイを通じて供給される薬剤の管理の欠如に効果的に対処します。しかし、ギリアドやイーライリリーなど、COVID-19感染症との戦いで中心的な役割を果たしている製薬会社は、株式市場でプラスの成長を遂げており、新型COVID-19感染症の治療薬承認をめぐる競争として、感染症の情勢で新たなイノベーションの爆発が見られています。 19療法が普及し始めており、これによりアドヒアランス包装市場が大幅に拡大すると予想されます。

アドヒアランス包装市場の動向

複数回投与の包装は大幅な成長が見込まれる

  • 服薬アドヒアランスの重要性と、それらの服薬を同期させる利点により、複数回投与パッケージの開発が行われました。複数回投与量のブリスターカードの利点には、混乱を排除するための投与時間を設定すること、より自然なセルフメディケーション、月あたりの薬局への訪問回数の削減などが含まれます。複数の研究により、マルチメディアブリスターパックと薬物療法管理(MTM)を組み合わせることで、アドヒアランスと健康転帰が改善されることが証明されています。
  • オムニセルが実施した調査によると、マルチメッドパッケージンググループに割り当てられた患者の服薬遵守率は当初80%で、試験終了時には服薬遵守率が90%に達することさえあった。あるいは、薬瓶のみのグループに割り当てられた患者の服薬遵守率は56%でした。オムニセルは、ホルヨーク保健センターにマルチメッドブリスターカードを提供しました。保健センターは、OmnicellのSureMed+(7日間4回パス、コールドシール、2つ折りカード)を使用しました。
  • 2021年 5月、Euclidはアーカンソー州の2つの薬局の遵守と満足度を高める複数回用量包装システムを導入しました。同社のAxial複数回投与パウチ包装機は、薬剤をパウチ包装し、適切な服用時間を表示することでアドヒアランスを促進し、患者のプロセスを簡素化します。 Axial RMD-144の設置面積はわずか2×2フィートなので、スペースが限られている薬局に最適です。
  • さらに、eコマース企業は、高齢者向けに利便性、コンプライアンス、およびカスタマイズされたヘルスケアパッケージを拡大していることが観察されています。昨年アマゾンがオンライン薬局ピルパックを買収したことは、オンラインでの医薬品配達の必要性を示唆しており、マルチメッドパックが需要される可能性を示しています。新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行のさなか、複数回投与の包装では、自己治療に伴う混乱を回避しながら、患者の処方箋を処理するための「タッチポイント」を確実に減らす必要があります。

北米が市場を独占

  • 北米地域は、繁栄した経済、高齢化する人口セグメント、先進的な医療提供システムによって発展しています。それでも、各国の人口規模、ヘルスケア支出の集約度、国内総生産(GDP)の総額、医療保険制度の構造などには、かなりの違いがあります。米国は、先進的な一次医療コミュニティ、広範な医療およびライフサイエンスの調査活動、高いヘルスケア支出集中、大規模な医薬品および医療用品および医療機器産業を擁し、アドヒアランス包装製品の地理的市場としては世界最大の市場の1つを占めています。
  • さらに、米国では矯正現場での服薬アドヒアランスの改善が見られています。ほとんどの矯正施設に収監されている人々は、処方箋を調剤するために外部の薬局に依存しています。状況によっては常駐の薬剤師が常駐する場合もあります。しかし、そのようなスタッフは多くの場合制限されており、薬剤を供給するのは集中管理された場所に依存し、調剤はオンサイトの看護師マネージャーなどに依存しています。これは、職員の労力が少なく、しかも患者の服薬遵守を確実にするために適切に管理される調剤管理システムの正当性を強化するものです。
  • 2022年 2月、在宅ヘルスケア分野向けの服薬遵守ソリューションのプロバイダーであるCuePath Innovationは、スマートブリスターパッケージングソリューションを含む遠隔患者ケア服薬遵守監視ツールの第2世代スイートのリリースを発表しました。この発表は、ウェルネス・ファーマシー・グループとの同社の救命救急プロジェクトの立ち上げに伴って行われ、複雑な処方計画に従う患者に投薬モニタリングと服薬遵守サポートを提供します。このプログラムの目的は、腎臓病患者や移植患者など、複雑な病状を持つ患者が可能な限り服薬を続けることを保証することです。
  • また、Parata Systemsによると、米国では服薬遵守の不履行により、平均で年間3,000億米ドルのコストがかかっています。パウチ包装により、治療コストが削減され、患者の転帰が改善されました。市場におけるストリップ包装の存在感が高まるにつれ、患者の意識が薬局に適切な包装をしないまま取り残されるよう圧力をかけることが予想されます。同社は薬局をターゲットとした「Parata PASSTM 36」を発売しました。 Parata Systemsは、バイアル充填、アドヒアランス包装、ワークフローおよび患者エクスペリエンスソリューションを含む薬局自動化システムのプロバイダーであり、PASSTM 36という名前のパウチ包装機を発売しました。

アドヒアランス包装業界の概要

アドヒアランス包装市場は適度な競争があり、少数の重要なプレーヤーで構成されています。 Cardinal Health Inc.、WestRock Company、Omnicell Inc.、Parata Systems LLC、Keystone Folding Box Co.などの企業が大きな市場シェアを保持しています。市場では、複数の製品の発売や提携も行われています。

  • 2022年 4月- シュライナーメディファームは、製薬メーカーが臨床試験参加者のコンプライアンスを自動的かつより柔軟に追跡できるデジタル対応ツールである、アップグレードされたスマートブリスターウォレットを発売しました。
  • 2021年 7月- カーディナルヘルスは、毎日2枚以上の処方箋を受け取る患者向けにコンプライアンスパッケージングをアウトソーシングするソリューションを独立系薬局に提供するCardinal Health NavixRxTMコンプライアンスパッケージングを開始しました。さらに、カーディナルヘルス流通センター、ダラスフォートワース空港とアライアンス空港に近いルイスビルで包装施設がフル稼働しており、全国の薬局へのサービスに供給と物流上の利点を提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のサプライチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 医薬品の無駄を最小限に抑えるニーズの高まり
    • 服薬不履行率が高い
  • 市場の課題
    • 自動化システムの高額な設置および保守コスト
    • 医薬品アドヒアランス包装に関する認識の欠如
  • 市場機会

第6章 政府の規制

第7章 市場セグメンテーション

  • 材料
    • プラスチック(PE、PET、PVC、PP)
    • 紙と板紙
    • アルミニウム
  • タイプ
    • 単位用量包装
    • 複数回分の包装
  • 包装タイプ
    • ブリスター
    • パウチ
    • その他の包装タイプ
  • エンドユーザー産業
    • 薬局
    • 病院
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Westrock Company
    • Keystone Folding Box Co.
    • Cardinal Health Inc.
    • Omnicell Inc.
    • Jones Healthcare Group
    • Drug Package LLC
    • Parata Systems LLC
    • Manrex Limited
    • Medicine-On-Time LLC
    • Rx Systems Inc.

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 67618

The Adherence Packaging Market size is estimated at USD 1.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.44 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.72% during the forecast period (2024-2029).

Adherence Packaging - Market

Adherence packaging is primarily used in medical services to replace burdensome medication planners and organize drug consumption in the way patients do. It is given to the patient during the day or as time passes to make it easier to take their prescription as advised by their doctor.

Key Highlights

  • Poor adherence to pharmacological therapy and illness management has been linked to emergency hospitalization in individuals with chronic obstructive pulmonary disease. Due to these factors, adherence packaging is one of the growing needs for such patients and is anticipated to witness significant growth in the coming years.
  • The growing desire to reduce drug wastage is contributing to the growth of the adherence packaging industry. Medication waste has a significant financial impact on the healthcare system and has negative environmental consequences. However, high implementation, installation, and maintenance expenses, on the other hand, may limit the market's total growth at a global level.
  • Recent developments about digital capturing dispense events via near-field communication (NFC) or radio frequency identification (RFID) is being incorporated into packaging for verification on similar lines. The unit-dose blisters allow passive, active, and interactive features to combat the opioid epidemic and improve pharmaceutical safety. Passive elements refer to graphic or text reminders and warnings. Dynamic features use electronics for reminders or alarms in case of a shortened dosing period. Moreover, interactive features enable the patients to respond to prompts from the packaging in the form of recording doses and timing to curb addictive behavior.
  • Several companies are undertaking initiatives, such as product launches and partnerships, to gain a competitive edge in the studied market. For instance, in January 2021, Jones Healthcare Group, a developer of advanced packaging and medication dispensing solutions, announced the addition of first-of-its-kind sustainable packaging for pharmacies to its Qube and FlexRx medication adherence product lines. The Qube Pro, FlexRx One, and FlexRx Reseal help pharmacies and patients reduce their environmental footprints.
  • Meanwhile, on the vendor front, Acute Technology, a tech-based medication adherence provider, has been stressing the use of Hydra Communications Gateway. This may enable smartphone users to facilitate the electronic monitoring of dosages. This effectively addresses the lack of control of the medication supplied through weekly medicine trays. However, pharmaceutical companies taking centre stage in the COVID-19 fight, such as Gilead and Eli Lilly, are seeing positive growth on the stock market and a new burst of innovation in the infectious disease landscape as the race for treatment approval for a COVID-19 therapy is taking off, which is expected to boost the adherence packaging market significantly.

Adherence Packaging Market Trends

Multi-dose Packaging is Expected to Witness Significant Growth

  • The importance of medication adherence and the benefits of synchronizing those medications have led to the development of multi-dose packages. The benefits of multi-dose blister cards include setting up dosage time to eliminate confusion, more natural self-medication, and cutting down the number of visits to the pharmacy per month. Multiple studies have proven improved adherence and health outcomes, combined with multimed blister packs and medication therapy management (MTM).
  • A survey conducted by Omnicell suggested that patients assigned to the multimed packaging groups accounted for medication adherence rates of 80% initially, and they even accounted for 90% adherence rates by the completion of the trial. Alternatively, patients assigned to the pill bottle-only group accounted for an adherence rate of 56%. Omnicell offered multimed blister cards to Holyoke Health Center. The health center used Omnicell's SureMed+, a seven-day, four-time pass, cold-seal, and bi-fold card.
  • In May 2021, Euclid introduced a multi-dose packaging system that boosts adherence and satisfaction for two Arkansas pharmacies. The company's Axial multi-dose pouch packaging machines promote adherence and simplify the process for the patient by pouch packaging medications and labeling with appropriate consumption time. The Axial RMD-144 has only a 2-by-2-foot footprint, making it ideal for pharmacies with limited space.
  • Furthermore, e-commerce players are observed to have been expanding convenience, compliance, and customized healthcare packaging for the elderly population. Last year's Amazon's purchase of the online pharmacy, PillPack, suggests the need for online medication delivery, thus indicating the potential for multimed packs to be demanded. The multi-dose packaging, amid the COVID-19 outbreak, has to ensure a reduced amount of 'touchpoints' for processing a patient's prescriptions while avoiding confusion associated with self-medicating.

North America Dominates the Market

  • The North American region is developed with prosperous economies, aging population segments, and advanced medical delivery systems. Still, the countries vary measurably in population size, healthcare spending intensities, aggregate gross domestic product (GDP) levels, and the structure of health insurance plans. With an advanced primary medical community, extensive medical and life science research activities, high healthcare spending intensity, and large pharmaceutical and medical supply and device industries, the United States accounts for one of the world's largest geographical markets for adherence packaging products.
  • Further, the United States is witnessing improved medication adherence in the correctional setting. The incarcerated population in most correctional facilities relies on an outside pharmacy to fill their prescriptions. An onsite pharmacist may be provided in some situations. However, such staff is often restricted, relying on a centralized location to supply drugs and an onsite nurse manager or similar to dispense. This strengthens the case for dispensing administration systems that are low-effort for personnel while yet being well-managed to ensure patient adherence.
  • In February 2022, CuePath Innovation, a provider of medication adherence solutions for the home healthcare sector, announced the release of its second-generation suite of remote patient care medication adherence monitoring tools that include Smart Blister Packaging Solution. The announcement comes with the launch of the company's critical care project with Wellness Pharmacy Group, which will provide medication monitoring and adherence support for patients on complicated regimens. The program's purpose is to guarantee that patients with complex medical conditions, such as renal and transplant patients, stick to their medications as close as possible.
  • Also, as per Parata Systems, non-adherence to medication, on average, costs USD 300 billion/year in the United States. Pouch packaging has reduced the cost of care and improved patient outcomes. With the growing presence of strip packaging in the market, patient awareness is expected to pressurize pharmacies without proper packaging to be left behind. The company launched Parata PASSTM 36, targeting pharmacies. Parata Systems, being a provider of pharmacy automation systems, including vial-filling, adherence packaging, and workflow and patient experience solutions, launched a pouch packager named PASSTM 36.

Adherence Packaging Industry Overview

The adherence packaging market is moderately competitive and consists of a few significant players. Companies like Cardinal Health Inc., WestRock Company, Omnicell Inc., Parata Systems LLC, and Keystone Folding Box Co., among others, hold substantial market shares. The market is also witnessing multiple product launches and partnerships.

  • April 2022 - Schreiner MediPharm has launched its upgraded Smart Blister Wallet, a digitally-enabled tool that allows pharmaceutical manufacturers to track compliance in their clinical trial participants automatically and with greater flexibility.
  • July 2021 - Cardinal Health launched Cardinal Health NavixRxTM Compliance Packaging, which provides independent pharmacies with a solution to outsource compliance packaging for patients taking two or more prescriptions daily. Furthermore, the packaging facility is fully operational in Lewisville with proximity to a Cardinal Health distribution center and the Dallas Fort Worth and Alliance airports, providing supply and logistical advantages for service to pharmacies nationwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in Need to Minimize Medication Wastage
    • 5.1.2 High Rate of Medication Non-adherence
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Installation and Maintenance Costs of Automated Systems
    • 5.2.2 Lack of Awareness Regarding Medication Adherence Packaging
  • 5.3 Market Opportunities

6 GOVERNMENT REGULATIONS

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Material
    • 7.1.1 Plastic (PE, PET, PVC, and PP)
    • 7.1.2 Paper and Paperboard
    • 7.1.3 Aluminum
  • 7.2 Type
    • 7.2.1 Unit-dose Packaging
    • 7.2.2 Multi-dose Packaging
  • 7.3 Packaging Type
    • 7.3.1 Blisters
    • 7.3.2 Pouches
    • 7.3.3 Other Packaging Types
  • 7.4 End-user Industry
    • 7.4.1 Pharmacies
    • 7.4.2 Hospitals
    • 7.4.3 Other End-user Industries
  • 7.5 Geography
    • 7.5.1 North America
    • 7.5.2 Europe
    • 7.5.3 Asia-Pacific
    • 7.5.4 Latin America
    • 7.5.5 Middle-East and Africa

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Westrock Company
    • 8.1.2 Keystone Folding Box Co.
    • 8.1.3 Cardinal Health Inc.
    • 8.1.4 Omnicell Inc.
    • 8.1.5 Jones Healthcare Group
    • 8.1.6 Drug Package LLC
    • 8.1.7 Parata Systems LLC
    • 8.1.8 Manrex Limited
    • 8.1.9 Medicine-On-Time LLC
    • 8.1.10 Rx Systems Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET