市場調査レポート
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1138032

ヘッドアップディスプレイ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Head-up Display Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘッドアップディスプレイ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘッドアップディスプレイ(HUD)市場は、予測期間中に21.2%以上のCAGRで推移すると予想されています。

乗員や車両の安全性に対する意識の高まり、ヘッドアップディスプレイの技術的進歩、高級車やハイエンド車の需要の増加が、市場成長のプラス要因となっています。

主なハイライト

  • ヘッドアップディスプレイは、HUDとも呼ばれ、ユーザーが通常の視点から目をそらすことなくデータを表示できる透明なディスプレイです。ヘッドアップディスプレイは20世紀半ばから知られており、主に航空機で使用されていました。しかし、1950年代には自動車への搭載が試みられていました。現在、BMW、Audi、Volvo、Mercedes-Benzなど、ほとんどの高級車メーカーが自社の車種にHUDを搭載しています。
  • WHOによると、交通事故による死者は年間約135万人。HUDは、促進要因や歩行者に危険を及ぼす可能性のある事象をタイムリーに報告する運転支援システムです。
  • さらに、貨物を運ぶトラックは、自律走行が普及する最初の車両となりそうです。フォーブス誌によると、アメリカの貨物輸送事業は年間8000億米ドルで、アメリカの29の州でトラック運転手が第1位の仕事であることが説明されています。しかし、米国の道路では毎年約4,900人がトラックが関係する事故で亡くなっています。トラックの運転は安全が最優先されるため、HUDの導入に至ったのでしょう。
  • フロントガラスのヘッドアップディスプレイは、フロントガラスのスクリーンに直接関連情報を表示します。促進要因は常に必要な情報を視界に入れることができるのです。さらに、多くの促進要因は、「スマート」な車からベルやチャイム、ビープ音など、脈絡のない警告を受けているため、必ずしもその警告を聞き取れていないのが現状です。人が消さないようなシステムを構築することが必要になってきました。
  • COVID-19の時は、ロックダウンの結果、経済活動を停止させることになっています。HUD市場の中で最も重要なアプリケーションである自動車の製造。製造業は世界的に20-50%減少しており、HUD市場に直接影響を与えると思われます。

主な市場動向

自動車産業におけるHUDの採用拡大が市場の成長を牽引

  • 自動車業界では、デジタル化が大きな動向となっています。この業界では、過去数十年にわたり、デジタル分野における数々の技術的進歩が示されてきました。HUDのような技術的な向上もその一つです。
  • 自動車のHUDは、促進要因を道路に集中させ、速度、警告信号、その他の重要な車両およびナビゲーション情報を、促進要因の視線の先にあるフロントガラスに安全に表示します。
  • 安全性と快適性へのニーズの高まりは、自動車産業におけるHUDの普及を促進する最も重要な要因の一つです。さらに、交通事故の増加もHUDの必要性を煽っています。例えば、世界保健機関によると、世界では毎年135万人以上が交通事故によって亡くなっています。交通事故による負傷は、5歳から29歳までの人々の死因の第1位となっています。さらに、インフラ交通調査経済局(BITRE)によると、2021年のニューサウスウェールズ州の交通事故死者数は293人でした。
  • アウディ、BMW、レクサス、ランドローバー、メルセデス・ベンツなどの高級ブランドは、プレミアムカー全体でHUDシステムを標準またはオプションのアドオン機能として提供しています。
  • しかし、OEM各社は考え、エコノミー車でも標準装備にするようになってきました。2022年5月、日産自動車が発売したアリヤは、スカイライン、ローグ、キャシュカイ、パスファインダー、QX60に続く6車種目のパナソニックのWS HUDを採用した車種です。WS HUDは、フロントガラスに投影することで、車速やナビゲーションの指示、運転支援情報「ProPILOT 2.0」などさまざまな情報を促進要因の目線に提示するシステムです。
  • さらに、ARの実装により、HUDは先進運転支援システム(Advanced Driver Assistance Systems:ADAS)の重要な一部となっています。OEMは今後10年間で、より多くのADASアプリケーションを車両に搭載すると予想されます。
  • BMWは、HUDにエンターテイメント機能も搭載しています。ステアリングホイールのボタンを使って、ラジオ局や曲のリストをスクロールしながら表示することができます。このように、HUDを搭載した新型車の発売は、市場の成長を後押しすると予想されます。

北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米は、さまざまな自動車ブランドの主要な生産拠点があり、軍事・防衛における革新的な動向から、大きな市場シェアを占めると予想されます。
  • 北米の先進地域の政府規制は、自動車のイノベーションと車両および交通安全をサポートする技術にますます好意的になっています。2018年10月、米国運輸省(USDOT)は「Preparing for the future of transportation」と題した自動運転車に関する最新の連邦ガイダンスを発表しました。自動運転車3.0"を発表しました。(AV 3.0)を発表しました。AV 3.0は、広範な交通システムに自動運転を安全に統合することを支援するというUSDOTのコミットメントを強化するものでした。
  • さらに、軍事予算は、米国連邦予算の中で国防総省に割り当てられる最大の部分であり、より具体的には、あらゆる軍事関連支出に充当される部分です。第61回NDAAの二院合意によると、米国は2022会計年度に7777億米ドルを国防予算に支出します。
  • 米国は、航空宇宙・防衛・宇宙分野で世界最大の市場の一つです。Collins Aerospace社は、連邦航空局にバーチャルリアリティーシステムを提供し、ヘッドアップディスプレイを使用して飛行する際のパイロットのパフォーマンスを調査するために使用されます。このVR装置により、FAAの研究者は、HUDの高度なビジョンシステムの領域で、柔軟かつ効率的、効果的に研究を行うことができるようになります。このような取り組みは、航空分野における市場成長の導入に対応するものです。
  • さらに、2022年5月、BAE Systemsは、70%小型化し、80%高速に設置できる商用および軍事パイロット用の軽量LiteWaveヘッドアップディスプレイを発表しました。このHUDは、パイロットの頭上に取り付けて、方向、高度、速度などの重要な情報を直接視線に提示するように設計されています。BAEの特許取得済み導波管技術により、LiteWaveは個々の飛行姿勢に合わせて調整することができ、パイロットは悪天候時や夜間でも最適な状況認識を維持することができます。

競合情勢

ヘッドアップディスプレイ市場は、多数の世界およびリージョナルプレーヤーが存在し、競争が激しく断片化されています。ベンダーは、製品の差別化とイノベーションにますます注力しています。

  • 2021年12月-Volvo Carsは、車のフロントガラス全体を拡張現実(AR)ディスプレイ画面に変えるために使用される可能性のある新しい種類の薄い光学フィルムの作成に取り組んでいるSpectralics社に200万米ドルを投資しました。この技術は、フロントガラスに広視野のヘッドアップディスプレイを作り、現実世界の背景に物体を重ね合わせて距離感を表現できる可能性があります。
  • 2021年7月- コーニング・インコーポレイテッドは、自動車用ガラスソリューションの新しい製品カテゴリーを発表しました。コーニングのカーブミラーソリューションは、Hyundai Mobisによる拡張現実(AR)ヘッドアップディスプレイシステムの重要なコンポーネントです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響の評価

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • HUDの技術的進歩
    • 乗員や車両の安全性に対する意識の高まり
  • 市場の課題
    • 先進的なヘッドアップディスプレイシステムの高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ウィンドシールドヘッドアップディスプレイ
    • コンバイナ型ヘッドアップディスプレイ
    • AR型ヘッドアップディスプレイ
  • アプリケーション別
    • 自動車
    • 軍用・民間航空産業
    • その他のアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Denso Corporation
    • Nippon Seiki Co. Ltd.
    • Panasonic Automotive Systems(Panasonic Corporation)
    • Visteon Corporation
    • Continental AG
    • BAE Systems PLC
    • Thales Group
    • Garmin Ltd.
    • Elbit Systems
    • Pioneer Corporation
    • Saab AB
    • HUDWAY LLC
    • Collins Aerospace(Rockwell Collins Inc.)

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 66998

The head-up display (HUD) market is expected to register a CAGR of over 21.2% over the forecast period. Growing awareness about passenger and vehicle safety, technological advancements of a head-up display, and increasing demand for luxury and high-end cars are positively driving the market's growth.

Key Highlights

  • The head-up display, also known as a HUD, is any transparent display that presents data without requiring users to look away from their usual viewpoints. Head-up displays have been known since the mid-20th century and were primarily used in aircraft. However, during the 1950s, attempts were made to test this technology for cars. Currently, most luxury car manufacturers, such as BMW, Audi, Volvo, Mercedes-Benz, etc., equip their vehicle model range with HUD.
  • According to WHO, approximately 1.35 million people die every year due to road traffic crashes. The HUD is a driver assistance system that reports timely events that conceal a potential risk to drivers and pedestrians.
  • Further, trucks carrying freight will likely be the first vehicles to see widespread autonomous use. According to Forbes, the freight business in America is USD 800 billion per year enterprise which explains why a truck driving is the number 1 job in 29 American states. But approximately 4,900 people die each year on US roadways in a truck-involved crash. Safety is a large priority when it comes to the operation of trucks, which might lead to adopting HUD.
  • The windshield head-up display shows relevant information directly on the windshield screen. The driver always has all the information he needs in the line of sight. Further, many drivers are so inundated with all these non-contextual warnings from their 'smart' vehicles with bells, chimes, and beeps that they do not always hear them. It has been needed to make sure to build systems that people do not turn off.
  • During COVID-19, the lockdown resulted in bringing economic activity to a standstill. The manufacturing of automotive is the most important application of the HUD market. Manufacturing has gone down by 20-50% globally, which would directly impact the HUD market.

Key Market Trends

Growing Adoption of HUD in Automotive Industry Driving the Market's Growth

  • Digitalization is a major trend in the automotive industry. The industry has witnessed numerous technological advancements in the digital field over the last couple of decades. The technological enhancement in the form of HUD is one such example.
  • A vehicle's HUD keeps drivers focused on the road, safely delivering speed, warning signals, and other vital vehicle and navigation information on the windshield directly in the driver's line of sight.
  • The growing need for safety and user comfort is one of the most important factors driving the adoption of HUD in the automotive industry. Moreover, an increasing number of road accidents fuels the need for HUD. For instance, According to the World Health Organization, over 1.35 million people die each year as a result of road traffic crashes globally. Injuries from road traffic accidents are the leading cause of death among people aged between 5 and 29 years. Moreover, according to the Bureau of Infrastructure and Transport Research Economics (BITRE), there were 293 road deaths in New South Wales in 2021.
  • Luxury brands such as Audi, BMW, Lexus, Land Rover, and Mercedes-Benz, among others, are offering a HUD system as a standard or optional add-on feature across their premium vehicles.
  • However, OEMs have been thinking and making them standard even in economy cars. In May 2022, Ariya, launched by Nissan, is the sixth car model from Nissan to use the WS HUD of Panasonic, following the Skyline, Rogue, Qashqai, Pathfinder, and QX60. The WS HUD is a system that presents a variety of information such as vehicle speed, navigation instructions, and ProPILOT 2.0 driver assist information in the driver's line of sight by projecting it on the windshield.
  • Additionally, the implementation of AR has made HUD an important part of Advanced Driver Assistance Systems (ADAS). The OEMs are expected to include more ADAS applications in their vehicles in the next decade.
  • BMW also includes entertainment functions in the HUD. It displays radio stations or song lists as one scrolls through them using a button on the steering wheel. Hence the launch of new car models equipped with HUD is anticipated to boost the market's growth.

North America is Expected to Hold a Significant Share

  • North America is expected to cater to a significant market share with its major production sites of various automotive brands and innovation trends in military and defense.
  • The government regulations in the developed regions of North America are increasingly favoring automotive innovations and technologies that support vehicle and road safety. In October 2018, the US Department of Transportation (USDOT) announced their latest federal guidance for automated vehicles entitled, "Preparing for the future of transportation: Automated Vehicles 3.0." (AV 3.0). AV 3.0 reinforced the USDOT commitment to supporting the safe integration of automation into the broad transportation system.
  • Further, the military budget is the largest portion of the United States federal budget allocated to the Department of Defense, or more specifically, the portion of the budget that goes to any military-related expenditures. According to the 61st NDAA bicameral agreement, the United States will spend 777.7 billion dollars on the national defense budget for the fiscal year 2022.
  • The United States (US) is one of the world's biggest markets for aerospace, defense, and space. Collins Aerospace is providing the Federal Aviation Administration with a virtual reality system that will be used to investigate how pilots perform when flying with a head-up display. The VR device enables FAA researchers to conduct research in the domain of advanced vision systems on HUDs with flexibility, efficiency, and effectiveness. Such an initiative caters to the market growth adoption in the aviation sector.
  • Moreover, in May 2022, BAE Systems unveiled a lightweight LiteWave head-up display for commercial and military pilots, which is 70% smaller and 80% faster to install. This HUD is designed to be mounted above a pilot's head to present critical information directly in their lines of sight, such as direction, altitude, and speed. Powered by BAE's patented waveguide technology, LiteWave can be adjusted to any individual flying position, allowing the pilot to maintain optimal situational awareness, even during poor weather or at night.

Competitive Landscape

The head-up display market is competitive and fragmented, with the presence of a large number of global and regional players. The vendors are increasingly focusing on product differentiation and innovation.

  • December 2021 - Volvo Cars have invested USD 2 million in Spectralics, a company that is working to create a new kind of thin optics film that might be used to transform the entire windshield of a car into an augmented reality (AR) display screen. The technology has the potential to create a wide field of view heads-up display on the windshield, with objects superimposed on the real-world background to give a sense of distance.
  • July 2021 - Corning Incorporated has announced a new product category for its Automotive Glass Solutions. Corning curved mirror solutions are key components in the Augmented Reality (AR) heads-up display system by Hyundai Mobis.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Covid-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Technological Advancements of HUD
    • 5.1.2 Growing Awareness About Passenger and Vehicle Safety
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost of Advanced Head-Up Display Systems

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Windshield-Based Head-Up Display
    • 6.1.2 Combiner-Based Head-Up Display
    • 6.1.3 AR-Based Head-Up Display
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Automotive
    • 6.2.2 Military and Civil Aviation Industry
    • 6.2.3 Other Applications
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 South Korea
      • 6.3.3.4 Australia
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Denso Corporation
    • 7.1.2 Nippon Seiki Co. Ltd.
    • 7.1.3 Panasonic Automotive Systems (Panasonic Corporation)
    • 7.1.4 Visteon Corporation
    • 7.1.5 Continental AG
    • 7.1.6 BAE Systems PLC
    • 7.1.7 Thales Group
    • 7.1.8 Garmin Ltd.
    • 7.1.9 Elbit Systems
    • 7.1.10 Pioneer Corporation
    • 7.1.11 Saab AB
    • 7.1.12 HUDWAY LLC
    • 7.1.13 Collins Aerospace (Rockwell Collins Inc.)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS