デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1198635

トイレケア製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Toilet Care Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
トイレケア製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

トイレケア製品市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR3.52%を記録すると予測されています。

COVID19危機は、トイレケア製品市場に大きな影響を与えました。消費者は、家庭や洗面所などを清潔に保つことに関心を移しました。このような行動は、主に細菌や感染症を減らすための衛生の必要性に対する消費者の意識の高まりに起因しています。小売店やハイパーマーケット、スーパーマーケットなどの閉鎖により、消費者はこれらの家庭用品をeコマースサイトで購入することを好むようになりました。この分野の主要企業であるReckitt Benckiser Group PLCは、パンデミック時にトイレケア製品の需要の伸びを目の当たりにしました。

様々なトイレタリーケア製品に関する消費者の意識と製品知識が、高機能・高品質の製品の導入につながり、それが市場の成長を後押ししています。

都市化率の上昇やライフスタイルの変化、周囲を無菌状態に保つことへの意識、可処分所得の増加、衛生基準の向上などが、市場の成長にプラスの影響を与えると考えられます。

トイレケア製品の市場動向

健康的なライフスタイルの普及

健康的で衛生的な生活や埃や汚れのない環境に対する個人の関心の高まりから、より健康的なライフスタイルの重要性が高まり、トイレケア製品に対する一人当たりの支出は増加しています。このような背景から、各ベンダーはパッケージや製品構成、品質、価格、香りなどの面で革新的なトイレ用洗剤や表面用洗剤を市場に投入しています。利便性や使いやすさ、塗りやすさへの要求が高まっていることが、新しいトイレタリー製品の進化に寄与しています。ここ数年、トイレ用洗浄剤において、香りは重要な役割を担っています。消費者は心地よい香りのする製品を求めるようになっており、ベンダーは製品の差別化を図っています。

最も成長が著しいのはアジア太平洋地域

最も成長が著しいのはアジア太平洋地域です。トイレの掃除が行き届いていないことで、有害な病気が蔓延しているという健康意識の高まりが、同地域でのトイレケア製品の売上増につながりました。この地域の消費者は、自然でさわやかな香りのする、環境にやさしいトイレケア製品を好んで使用しています。例えば、2020年、The Better Indiaは、トイレ用クリーナーなど、無害な家庭用クリーナーのシリーズでIndia's First Subscription Kitsを発売しました。また、各国政府は清潔なトイレのために様々な取り組みを行っており、市場の売上を押し上げています。

トイレケア製品市場の競合分析

トイレタリー製品市場は、非常に競争が激しいです。Procter &Gamble、Unilever、Church &Dwight、Reckitt Benckiser Group、The Clorox Companyなどの大手企業がシェアの大半を占めています。主要プレイヤーは、地理的範囲を拡大し、顧客ベースを増やすために、製品のオンラインマーケティングとブランディングのためのオンライン流通チャネルに注力しています。さらに、トイレタリー製品市場の主要メーカーは、中国やインドなどアジア太平洋の新興市場がもたらす機会を活用し、収益基盤を拡大することに注力しています。主要ブランドは、合併・買収、周囲への影響が少ない最新技術を導入した新製品開発、革新的な広告キャンペーンに着手し、統合を実現しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • トイレ用床・タイルクリーナー
    • 蛇口用クリーナー
    • 洗面台クリーナー
    • 浴槽用クリーナー
    • 自動洗浄便座
    • トイレットペーパー
    • その他の製品タイプ
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • S. C. Johnson & Son Inc.
    • Unilever PLC
    • Kao Cooperation
    • The Clorox Company
    • Procter & Gamble
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • Church & Dwight Inc.
    • Better Life
    • Dabur

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 65091

The toilet care products market is projected to record a CAGR of 3.52% during the forecast period (2022-2027).

The COVID19 crisis significantly affected the toilet care products market. Consumers shifted their concern toward maintaining clean homes, washrooms, and other areas. This behavior was majorly due to the rising consciousness of the consumers toward the necessity of hygiene to reduce germs and infections. Consumers preferred e-commerce websites to purchase these household products due to the closures of various retail stores, hypermarkets/supermarkets, etc. Reckitt Benckiser Group PLC, a major player in this sector, witnessed demand growth for toilet care products during the pandemic.

Consumer awareness and product knowledge about the various toilet care products led to the introduction of high-performance and quality products, which is driving the market's growth.

The increasing rate of urbanization and changing lifestyles, awareness about keeping the surroundings germ-free, rising disposable income, and improved sanitation standards are likely to positively impact the growth of the market.

Toilet Care Products Market Trends

Adoption of a Healthier Lifestyle

The growing importance of a healthier lifestyle due to rising concerns among individuals about healthy and hygienic living and dust and dirt-free environment led to rising per capita spending on toilet care products. Due to this factor, vendors are introducing innovative toilet and surface cleaners in terms of packaging, product bundling, quality, pricing, and fragrance. Increasing demand for convenience and easy-to-use/apply toilet cleaning products has contributed to the evolution of new toilet care products. Fragrance has played a vital role in toilet cleaning products for the past few years. Consumers are increasingly looking for products that offer a pleasant odor, thus making vendors differentiate their products.

Asia-Pacific is the Fastest-growing Market

Asia-Pacific is the fastest-growing market. The rising health consciousness among consumers regarding the prevalence of harmful diseases that can be spread through uncleaned toilets led to the rising sales of toilet care products in the region. Consumers across the region prefer eco-friendly toilet care products with natural and refreshing fragrances. For instance, in 2020, The Better India launched India's First Subscription Kits in a range of non-toxic home cleaners, including toilet cleaners. In addition, governments of various countries are taking various initiatives for clean toilets, thus boosting the market's sales.

Toilet Care Products Market Competitor Analysis

The toilet care products market is highly competitive. The majority of the share is held by the leading players, including Procter & Gamble, Unilever, Church & Dwight, Reckitt Benckiser Group, and The Clorox Company. Key players are focusing on online distribution channels for the online marketing and branding of their products to expand their geographic reach and increase their customer base. Moreover, the leading manufacturers in the toilet care products market are focusing on leveraging opportunities posed by emerging markets in Asia-Pacific, like China and India, to expand their revenue base. The key brands are embarking on mergers and acquisitions, new product developments infused with the latest technology that has less effect on the surroundings, and innovative advertising campaigns to achieve consolidation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Toilet Floor/Tile Cleaners
    • 5.1.2 Faucet Cleaners
    • 5.1.3 Basin Cleaners
    • 5.1.4 Bath Tub Cleaners
    • 5.1.5 Automatic Toilet Bowl Cleaners
    • 5.1.6 Toilet Paper
    • 5.1.7 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channel
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.2 S. C. Johnson & Son Inc.
    • 6.4.3 Unilever PLC
    • 6.4.4 Kao Cooperation
    • 6.4.5 The Clorox Company
    • 6.4.6 Procter & Gamble
    • 6.4.7 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.4.8 Church & Dwight Inc.
    • 6.4.9 Better Life
    • 6.4.10 Dabur

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET