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市場調査レポート
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1433752

タクシー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Taxi - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 2~3営業日

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タクシー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

タクシーの市場規模は2024年に2,759億4,000万米ドルと推定され、2029年には4,235億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは8.95%で成長します。

Taxi-Market

タクシー部門全体がCOVID-19の悪影響を受け、その結果、タクシーが封鎖され、需要が制限されました。混雑する場所での危険性の増大と社会的距離を置く措置により、顧客の嗜好が自家用車に切り替わったため、業界の拡大が妨げられました。しかし、封鎖措置が緩和され、COVID-19の予防接種が可能になったことで、需要は徐々に市場に戻りつつあります。ウーバー(Uber)やオラ(Ola)といった市場リーダーが提供するタクシーサービスの拡大や、便利な送迎場所を選択できるようになったことは、消費者の選択を促し、今後一定期間の対象市場の成長にプラスに作用しています。

長期的には、タクシー業界は、ライドヘイリングやライドシェアリングサービスの需要の増加、オンラインタクシー予約チャネルからの需要の増加、車両所有コストの増加により成長すると予想されます。他の交通手段と比べ、交通渋滞の増加やタクシー料金の安さもタクシー市場を牽引する大きな要因です。

しかし、公共交通機関の改善や、タクシー・サービスに関する政府の法律が世界各国で異なることが、業界の発展を妨げています。環境に優しい電気タクシーサービスの台頭は、予測期間を通じて市場拡大の魅力的な可能性を提供すると思われます。

アジア太平洋地域は、対象市場においてかなりの成長率を示すと予想されます。これは、同地域が世界人口の60%を擁し、インドと中国が世界で最も労働人口の多い地域であることに大きく貢献しているためです。

タクシー市場の動向

オンライン予約が市場を牽引

市場の成長を後押ししている主な要因の一つは、オンラインタクシー予約プラットフォームの利用が増加していることです。また、簡単なオンライン決済オプションや、送迎場所の柔軟な選択も可能です。

世界的にインターネットやスマートフォンの普及が進んでいることもあり、アプリを通じた予約のしやすさが、オフライン予約よりもオンライン予約を好む顧客を大きく引き付けています。さらに、 促進要因の位置の追跡、事前の乗車料金の見積もり、 促進要因の連絡先、車両の詳細などの情報がアプリ上で利用できるため、オンライン予約に対する顧客の嗜好がさらに高まっています。

グラブ(Grab)、ウーバー(Uber)、オラ(Ola)などの大手事業者の多くは、特定の地域でライドシェアリング・オプション(同乗者間で運賃を割り勘するオプション)を提供し、顧客の間で高まっている低料金のタクシーサービスへの需要を取り込んでいます。事業者は、ライドシェアサービスの増加傾向を維持するために、同じ戦略を採用し、アプリ開発にライドシェアオプションを組み込んでいます。

  • 例えば、ベトナムの大手タクシー事業者の1つであるマイ・リン社は、交通渋滞や人口といった同国のモビリティ課題を克服するため、ライドシェアサービスの提供に注力しています。同社はKyyti Groupと提携し、将来ベトナムでライドシェアサービスを開始する予定です。

しかし、オンラインタクシーの需要が急増する中、政府はタクシーアグリゲーターに対し、価格規制のための厳しいガイドラインを導入しています。例えば

  • 2020年11月、インド政府はタクシーアグリゲーターのタクシー運賃に上限を設けた。新ガイドラインによると、政府はウーバー・テクノロジーズやオラのようなアプリベースのタクシーアグリゲーターが乗車運賃に対して最大20%の手数料を請求することを認める予定です。

アジア太平洋はタクシー市場において著しい成長が見込まれる

アジア太平洋はタクシー業界を支配しており、タクシー市場全体の約半分を占めています。アジア太平洋におけるオートバイ/バイクのライドヘイリングサービスの台頭を後押ししている主な要素は、交通渋滞の増加と、他の交通手段と比較して安価なタクシー料金です。この地域は世界人口の60%を擁するため、ライドヘイリング産業は充実しており、急速に発展しています。

アジア太平洋では、タクシー産業が急速に拡大しています。DiDi Chuxing、Ola、Ondaのようなプレーヤーは、アジア太平洋の高いスマートフォン普及率を活用しています。最先端の技術とイノベーションを活用することで、市場シェアを拡大しています。南アジアの大手タクシー・サービス・プロバイダーは、国際的な成長を遂げる一方で、地域マーケットプレースでの競合を激化させています。中国のタクシー会社Didi Chuxingは、メキシコ、オーストラリア、コスタリカ、日本、その他数カ国で事業を開始しました。インド市場のリーダーであるオラは、オーストラリア、ニュージーランド、英国で事業を展開しています。

中国は最も人口の多い国であるため、世界最大のタクシー市場を持っています。タクシーは、その柔軟性、快適性、高い利用可能性、エンド・マイル・コネクションにより、徐々に必要なサービスとなった。

インドも中国に次いで巨大なタクシー市場を持っています。タクシー業界は、国内で発生するさまざまな社会経済的・政治的状況により、絶えず(四半期ごとにも)変化しています。インドでは、タクシーのプーリング/シェアリングが大きな需要を生んでいます。自転車タクシーもインド市場で人気を集めています。

2020年11月、インド政府は、OlaやUberのようなタクシーアグリゲーターを規制の枠組みの下に置くための新しいガイドラインを発表しました。Motor Vehicle Aggregator Guidelines 2020(自動車アグリゲーター・ガイドライン2020)」に従い、新基準は、ライドヘイリング会社が基本料金の1.5倍以上の料金を請求することを防ぐため、サージ価格に上限を設けることを義務付けた。また、新規則では、非公開会社が自家用車でプーリングサービスを提供することを認めているが、1日の上限は都市内4回、都市間2回/週となっています。

特にティア1やメトロ都市ではタクシー需要が高いため、タクシーよりはるかに手頃で、交通渋滞でも簡単に操作できるバイクタクシーが市場に参入し、オンラインタクシー市場は変わりつつあります。このため、バイクタクシー市場は今後数年で急成長すると予想されます。

タクシー業界の概要

タクシー市場の主要企業には、Uber、Grab、Lyft、Olaなどがあります。Uberの事業拡大の主な戦略は、自動運転車のような今後の技術に注力することです。

  • 2021年3月、中国のライドヘイリング会社DiDi Chuxingは南アフリカで事業を開始し、英国、フランス、ドイツでライドヘイリングサービスを開始する計画を発表しました。

業界の主要企業はテクノロジーに巨額の投資を行っています。UberとDiDi Chuxingは、顧客体験を向上させるために自動運転車の開発に取り組んでいます。インドでは、出張サービスを選ぶ顧客が急増しています。そのため、Ola、Meru、Prydoは付加価値の高いサービスを非常に競争力のある価格で顧客に提供しています。Olaはプライムプレイサービスにおいて、Apple Musicやその他の音楽・動画ストリーミングサービスと提携しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 予約タイプ
    • オンライン予約
    • オフライン予約
  • サービスタイプ
    • ライドヘイリング
    • ライドシェア
  • 車両タイプ
    • オートバイ
    • 自動車
    • その他の車両タイプ(バン)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • ベトナム
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • メキシコ
      • ブラジル
      • 南アフリカ
      • アルゼンチン
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • ANI Technologies Pvt. Ltd(Ola)
    • BlaBlaCar
    • Bolt Technologies OU
    • Curb Mobility LLC
    • (Didi Chuxing)Beijing Xiaoju Technology Co. Ltd
    • Flywheel Software Inc.
    • Gojek Tech
    • Grab Holdings Inc.
    • FREE NOW
    • Kabbee Exchange Limited
    • Lyft Inc.
    • Uber Technologies Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63669

The Taxi Market size is estimated at USD 275.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 423.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.95% during the forecast period (2024-2029).

Taxi - Market

The overall taxi sector was negatively affected by COVID-19, which resulted in lockdowns and limited demand for taxis. The increased risk of crowded places and the social distancing measures have hampered industry expansion as customers' preferences have switched toward personal vehicles. However, demand is progressively returning to the market with the easing of lockdown measures and the availability of COVID-19 vaccinations. The expansion of taxi services provided by market leaders such as Uber and Ola, as well as the ability to select convenient pick-up and drop-off locations, is encouraging consumers to choose them and positively impacts the target market growth in the upcoming period.

Over the long term, taxi industry is expected to grow due to increasing demand for ride-hailing and ride-sharing services, increasing demand from online taxi booking channels, and an increase in the cost of vehicle ownership. Compared to other modes of transportation, increasing traffic congestion and low taxi fare are the other major factors driving the taxi market.

However, industry development is hampered by improvements in public transit and differing government laws on taxi services in different nations worldwide. The rise of eco-friendly electric cab services will likely provide an attractive potential for market expansion throughout the forecast period.

Asia Pacific is expected to witness the considerable growth rate in the target market. This is due to the fact that the region is home to 60% of the world's population, with India and China contributing significantly to the region having the highest working population in the world.

Taxi Market Trends

Online Bookings Driving the Market

One of the primary factors fueling the market's growth is the increased usage of online cab booking platforms, mostly because of the convenience they provide to clients. They also offer simple online payment options and the flexibility of choosing the pick-up and drop-off locations.

The ease of booking through the app has significantly attracted customers to prefer online booking over offline booking, owing to the increasing penetration of the internet and smartphones worldwide. Additionally, the availability of information on the app like tracking the driver position, pre-estimated ride fare, driver contact, and vehicle details has further increased the customer preference for online booking.

Many major operators, such as Grab, Uber, and Ola, provide ride-sharing options (which offer a fare-splitting option among co-passengers) in certain regions, capturing the increasing demand for low taxi fare services among customers. Operators are adopting the same strategy and incorporating the ride-sharing option in their app development to sustain the growing trend of ride-sharing services.

  • For instance, in Vietnam, Mai Linh, one of the country's major taxi operators, focuses on providing ride-sharing services to overcome the country's mobility challenges, like traffic congestion and population. The company partnered with Kyyti Group to launch a ride-sharing service in Vietnam in the future.

However, with the surge in demand for online taxis, the governments are implementing strict guidelines for taxi aggregators to regulate their prices. For instance,

  • In November 2020, the Indian government capped cab aggregators' cab fares. According to new guidelines, the government will allow app-based taxi aggregators, such as Uber Technologies and Ola, to charge up to 20% commission on ride fares.

Asia-Pacific is expected to grow with a significant pace in the Taxi Market

Asia-Pacific has been dominating the taxi industry, accounting for about half of the overall taxi market. The key elements fueling the rise of the motorcycle/bike ride-hailing services in Asia-Pacific are increasing traffic congestion and inexpensive taxi fares compared to other means of transportation. As the region is home to 60% of the world's population, its ride-hailing industry is substantial and developing rapidly.

In Asia-Pacific, the taxi industry is expanding rapidly. Players like DiDi Chuxing, Ola, and Onda are capitalizing on Asia-Pacific's high smartphone penetration rate. They are gaining market share by utilizing cutting-edge technology and innovation. The major South Asian cab service providers are increasing the competition in regional marketplaces while growing internationally. Didi Chuxing, a Chinese taxi company, launched operations in Mexico, Australia, Costa Rica, Japan, and several other countries. Ola, the Indian market leader, operates in Australia, New Zealand, and the United Kingdom.

China has the world's largest taxi market as it is the most populous country. Taxis gradually became a necessary service due to their flexibility, comfort, high availability, and end-mile connection.

India also has a huge taxi market after China. The taxi industry is changing continuously (even every quarter) due to the different socio-economic and political situations arising in the country. Pooling/sharing of taxis in the country saw huge demand. Bike taxi is also gaining popularity in the Indian market.

In November 2020, the Government of India issued new guidelines for cab aggregators, like Ola and Uber, to bring them under a regulatory framework. As per the Motor Vehicle Aggregator Guidelines 2020, the new norms mandated a cap on surge prices, preventing ride-hailing companies from charging more than 1.5 times the base fare. The new rules also allow companies to offer pooling services on private vehicles, but with a daily limit of four intra-city rides and two inter-city rides per week.

With a high demand for cabs, especially in tier one and metro cities, the online cab market is changing with the entry of bike taxis into the market, which is much more affordable than cabs and provides easy maneuvering in traffic congestion. Thus, the bike taxi market is expected to grow rapidly in the coming years.

Taxi Industry Overview

Some of the major players in the taxi market include Uber, Grab, Lyft, and Ola. Uber's main strategy to expand its business is to focus on upcoming technologies like automated driving vehicles.

  • In March 2021, Chinese ride-hailing company DiDi Chuxing started operations in South Africa and announced its plans to launch its ride-hailing services in the United Kingdom, France, and Germany.

The key players in the industry are investing hugely in technology. Uber and DiDi Chuxing are working on self-driving cars to enhance the customer experience. In India, there has been a surge in the number of customers opting for outstation services. Thus, Ola, Meru, and Prydo are offering value-added services to their customers at very competitive prices. Ola partnered with Apple Music and other music and video streaming services for its prime play service.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Booking Type
    • 5.1.1 Online Booking
    • 5.1.2 Offline Booking
  • 5.2 Service Type
    • 5.2.1 Ride-hailing
    • 5.2.2 Ride-sharing
  • 5.3 Vehicle Type
    • 5.3.1 Motorcycle
    • 5.3.2 Cars
    • 5.3.3 Other Vehicle Types (Vans)
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Vietnam
      • 5.4.3.6 South Korea
      • 5.4.3.7 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Mexico
      • 5.4.4.2 Brazil
      • 5.4.4.3 South Africa
      • 5.4.4.4 Argentina
      • 5.4.4.5 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 ANI Technologies Pvt. Ltd (Ola)
    • 6.2.2 BlaBlaCar
    • 6.2.3 Bolt Technologies OU
    • 6.2.4 Curb Mobility LLC
    • 6.2.5 (Didi Chuxing) Beijing Xiaoju Technology Co. Ltd
    • 6.2.6 Flywheel Software Inc.
    • 6.2.7 Gojek Tech
    • 6.2.8 Grab Holdings Inc.
    • 6.2.9 FREE NOW
    • 6.2.10 Kabbee Exchange Limited
    • 6.2.11 Lyft Inc.
    • 6.2.12 Uber Technologies Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS