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市場調査レポート
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1189741

航空機燃料システム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Aircraft Fuel Systems Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 104 Pages | 納期: 2~3営業日

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航空機燃料システム市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

航空機燃料システム市場は予測期間中(2022年~2027年)にCAGR4%以上を記録する見込みです。

COVID-19のパンデミックは航空市場に様々な影響を与え、その影響は予測期間中も継続すると予想されます。商用部門では、2020年、2021年に旅客数が激減しました。各国で複数のパンデミックの波が到来しており、完全な回復には2~3年かかると予想されます。しかし、ボーイング737MAXの就航や内需の回復を背景に、OEM各社が受注を拡大し、2021年の航空機納入数を増加させたことが、関連燃料システムの市場を後押ししています。

軽量化された燃料システム部品の開拓は、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。一方、航空機のサブシステムにおけるより多くの電気的アーキテクチャの出現は、航空機に搭載される燃料システムに構造変化をもたらすと予想されます。

航空機燃料システムの市場動向

予測期間中、商用航空機セグメントが最も高いCAGRで成長すると予想される

同市場の商用航空機セグメントは、予測期間中に大きな成長率を記録すると予想されます。2020年には、COVID-19のパンデミックにより、商用航空機の納入が減少しました。しかし、2021年には航空機納入が改善され、 Airbus や Boeingなどの主要な商用航空機OEMが航空機の生産と納入率を向上させました。2021年、Boeingは340機を納入し、そのうち245機が737MAXモデルでした。2020年11月、ボーイング社の737MAXは、2019年3月から一時的に地上待機していたが、運航を再開しました。737MAXの運航再開は、2021年のBoeingの収益拡大に寄与しています。Boeingは2021年に909機の航空機を受注し、そのうち749機が737MAXの航空機でした。一方、Airbus は2021年に、ナローボディ機533機、A330 18機、A350 55機、A380 5機など、611機を納入しました。また、同航空機メーカーは同年、771機の新規受注を獲得しています。これらの数字は、予測期間中、商用航空機の納入が健全な速度で継続することを明らかにしています。航空会社の航空機の近代化と就航先の拡大計画は、航空機の需要を徐々に回復させ、航空機OEMの受注を強化することにつながります。これにより、燃料システムなどの航空機の部品やコンポーネントの需要が増加すると予想されます。また、一般的な商用航空機の燃料システムは、軍用機(輸送機やタンカーを除く)、一般航空機、UAVの燃料システムに比べて大型でコストも高くなります。さらに、多くの航空会社が超長距離機を好むようになっていることから、航空機OEMは燃料搭載量を増やすために既存の燃料システムを変更することが予想されます。例えば、Singapore Airlinesは、航続距離を伸ばすために燃料システムを再設計したA350-900超長距離航空機を7機発注しています。このような新興国市場の開拓は、予測期間中の市場成長を促進するものと思われます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRを記録

アジア太平洋地域の航空機燃料システム市場は、予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予測されています。航空産業がパンデミックの影響から脱却するにつれ、この地域は徐々に航空ハブとなりつつあり、中国、日本、インド、オーストラリア、インドネシア、タイが世界でも有数の航空市場となりつつあります。商用機、軍用機ともに、中国やインドといったアジアの大市場から大きな需要が見込まれます。軍用機の調達や航空機の研究開発への多額の投資により、これらの航空機に搭載される燃料システムの需要は、予測期間中に飛躍的に増加すると予想されます。また、アジア太平洋地域の主要市場では、航空機の開発が進んでおり、効率的で高度な航空機燃料システムの需要を促進することが期待されています。例えば、インドでは、高度なステルス機能と「スーパークルーズ」機能を備えた第5世代戦闘機(Advanced Medium Combat Aircraft:AMCA)の製造計画が進行しています。日本政府も新型戦闘機F-Xの開発計画を公表しています。公表によると、F-X戦闘機は英国のBAEシステムズ社と共同で開発され、2035年までに配備される予定です。また、中国のComacとロシアの United Aircraft Corporationの合弁会社であるCRAICが、商用市場向けにCR929という航空機を開発しています。これらの航空機の需要は、ほとんどが同国からのものと思われるため、こうした航空機の開発により、今後数年間、同地域からの市場収益の成長が高まると予想されます。

航空機燃料システム市場の競合分析

Eaton Corporation plc、Parker Hannifin Corp、Woodward, Inc、Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)、Triumph Groupなどが、この市場における主要プレイヤーとして挙げられます。著名なプレーヤーは、買収やジョイントベンチャーによって、市場を拡大しています。例えば、2021年6月、イートンは、空対空給油システム、燃料タンク挿入システム、および軍用機防衛市場向けその他の製品を提供するCobham Mission Systemsの買収を完了しました。同様に、Parker Hannifin Corp.は、Meggit Plcを88億米ドルで買収中です。この買収により、同社は航空機の様々なモデルに対応した航空機エンジンと燃料の熱管理ソリューションの製品提供を改善することが期待されます。このような買収は、市場におけるプレイヤーの存在感と足場を強化することを目的としています。さらに、軽量素材と電動アーキテクチャの出現により、プレイヤーは新しいタイプの燃料システムの開発に注力しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額別市場規模および予測-10億米ドル、2018年~2027年)

  • タイプ
    • グラビティフィード
    • ポンプフィード
    • 燃料噴射システム
  • 用途
    • 商用航空機
    • 軍用機
    • 一般航空機
    • UAV
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • エジプト
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Eaton Corporation plc
    • Parker Hannifin Corp.
    • Woodward Inc.
    • Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)
    • Meggitt PLC
    • GKN Aerospace
    • Triumph Group
    • Secondo Mona SpA
    • Crane Aerospace & Electronics
    • Safran SA

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66774

The aircraft fuel systems market is poised to register a CAGR of more than 4% during the forecast period (2022-2027)

The COVID-19 pandemic affected the aviation market in many ways, and the effect of the pandemic is expected to continue even during the forecast period. In the commercial sector, passenger traffic plummeted drastically in 2020 and 2021. With the advent of multiple pandemic waves in many countries, it is expected to take 2-3 years to recover completely. However, the return of the Boeing 737MAX into service and the recovery in domestic demand helped the OEMs in obtaining more orders and increasing aircraft deliveries in 2021, which in turn has helped the market for the related fuel systems.

The development of lightweight fuel system components is expected to propel market growth in the years to come. On the other hand, the advent of more electric architecture in aircraft subsystems is expected to bring structural changes to the fuel systems aboard the aircraft.

Aircraft Fuel Systems Market Trends

Commercial Aircraft Segment is Expected to Grow With the Highest CAGR during the Forecast Period

The commercial aircraft segment of the market is expected to witness a significant growth rate during the forecast period. In 2020, there was a decline in commercial aircraft deliveries due to the COVID-19 pandemic. However, the aircraft deliveries improved in 2021, and the major commercial aircraft OEMs, like Airbus and Boeing, increased their aircraft production and delivery rates. In 2021, Boeing delivered 340 aircraft, of which 245 deliveries were of the 737MAX model. In November 2020, Boeing's 737MAX returned to service after being temporarily grounded since March 2019. The return of the 737MAX back to service has helped the revenue growth of Boeing in 2021. The Boeing Company received orders for 909 aircraft in 2021, of which 749 orders were for 737MAX aircraft. On the other hand, in 2021, Airbus SE delivered 611 aircraft, including 533 narrowbody aircraft, 18 A330, 55 A350, and 5 A380 aircraft. The aircraft manufacturer also received 771 new orders in the same year. These numbers reveal that commercial aircraft deliveries will continue at a healthy rate during the forecast period. The aircraft fleet modernization and destination expansion plans of the airlines lead to the gradual revival of aircraft demand, thereby strengthening the order books of aircraft OEMs. This is expected to increase the demand for parts and components of aircraft, like fuel systems. Also, the fuel systems of an average commercial aircraft are large and cost more as compared to that of military aircraft (except for the transport and tanker aircraft), general aviation aircraft, or UAVs. In addition, the rising preference for ultra-long-range aircraft by many airlines is expected to make the aircraft OEMs bring changes in the existing fuel systems in order to increase their fuel carrying capacities. For instance, Singapore Airlines ordered seven A350-900 ultra-long-range aircraft, incorporated with redesigned fuel systems, among other modifications to increase the aircraft range. Such developments are expected to drive market growth during the forecast period.

Asia-Pacific to Record the Highest CAGR during the Forecast Period

The aircraft fuel systems market in Asia-Pacific is projected to register the highest CAGR during the forecast period. As the aviation industry emerges out of the impact of the pandemic, the region is slowly becoming an aviation hub, with China, Japan, India, Australia, Indonesia, and Thailand becoming some of the prominent aviation markets in the world. Both commercial and military aircraft segments are expected to witness significant demand from Asia's large markets like China and India. Owing to the huge investments as military expenditures to procure military aircraft and significant spending on aircraft research and development, the demand for fuel systems to be implemented in these aircraft is expected to increase exponentially during the forecast period. These major markets of Asia-Pacific are also developing their indigenous aircraft that are expected to drive the demand for efficient and advanced aircraft fuel systems. For instance, India is progressing with its plans to build a fifth-generation fighter - Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA), with advanced stealth features and "supercruise" capabilities. The Japanese government has also unveiled its plans to develop a new F-X fighter jet. According to the public announcements, the F-X fighter jet is expected to be developed together with United Kingdom's BAE Systems and is scheduled to be deployed by 2035. Also, CRAIC, a joint venture between Chinese Comac and Russian United Aircraft Corporation, is developing the CR929 aircraft for the commercial market. The demand for these aircraft may mostly be from the same countries, and thus, such aircraft developments are expected to enhance the growth of market revenues from the region in the years to come.

Aircraft Fuel Systems Market Competitive Analysis

Eaton Corporation plc, Parker Hannifin Corp., Woodward, Inc., Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), and Triumph Group are some of the major players in the market. Prominent players are expanding in the market, either by acquisitions or joint ventures. For instance, in June 2021, Eaton completed the acquisition of Cobham Mission Systems, a provider of air-to-air refueling systems, fuel tank inserting systems, and other products for the military aircraft defense market. Likewise, Parker Hannifin Corp. is in the process of acquiring Meggit Plc for USD 8.8 billion. With this acquisition, the company expects to improve its product offerings for aircraft engine and fuel thermal management solutions across various models of aircraft. Such acquisitions are aimed at strengthening the presence and foothold of the players in the market. Furthermore, the advent of lightweight materials and electric architecture is making the players focus on the development of new types of fuel systems.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecast by Value - USD billion, 2018 - 2027)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Gravity Feed
    • 5.1.2 Pump Feed
    • 5.1.3 Fuel Injection Systems
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Commercial Aircraft
    • 5.2.2 Military Aircraft
    • 5.2.3 General Aviation Aircraft
    • 5.2.4 UAV
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Egypt
      • 5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Eaton Corporation plc
    • 6.2.2 Parker Hannifin Corp.
    • 6.2.3 Woodward Inc.
    • 6.2.4 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
    • 6.2.5 Meggitt PLC
    • 6.2.6 GKN Aerospace
    • 6.2.7 Triumph Group
    • 6.2.8 Secondo Mona SpA
    • 6.2.9 Crane Aerospace & Electronics
    • 6.2.10 Safran SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS