表紙:タンパク質成分市場 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)
市場調査レポート
商品コード
871466

タンパク質成分市場 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)

Protein Ingredients Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
タンパク質成分市場 - 成長、動向、および予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

タンパク質原料市場は、予測期間である2020-2025年にかけてCAGR8.7%を記録すると予想されています。

米国などの確立された市場のほとんどのタンパク質成分業界は、最近の過去に、動物性タンパク質の消費のかなりの増加を示しました。今後数年間は、動物性タンパク質の消費量がさらに増加することが予想されます。

一方、植物性タンパク質については、新しい組成の研究や高水分押出プロセスの改良が市場の成長に寄与しています。例えば、動物性タンパク質を含まない植物性タンパク質ベースのチョコレートは、乳製品を摂取しない消費者から、市場で高い需要があることがわかります。植物性ミルクは、乳製品を使用しない選択肢を選ぶ人が増えていることから、近年大きな成長を遂げています。味や食感に妥協のない、すぐに食べられる革新的な製品ラインアップが、植物性タンパク質市場全体を押し上げました。

主な市場動向

大豆タンパク質の利点に関する認知度の向上

食品による健康管理は動向となっており、消費者は特定の症状の治療や予防に役立つ食品や飲食品を探しています。PDCAAS(protein digestibility-corrected amino acid score)法とは、食品タンパク質のアミノ酸プロファイルを標準アミノ酸プロファイルと比較し、タンパク質の品質をランク付けする方法ですが、大豆タンパク質は最高のスコアである1.0であることが分かっています。このスコアは、大豆たん白が消化後に必要な必須アミノ酸をたん白単位当たり100%以上摂取できることを意味し、栄養源として適していることを意味しています。その他の特典として、大豆たん白は大豆の生理活性成分である非イソフラボンであり、コレステロール低下作用、血圧低下作用、がんリスクおよび糖尿病発症の抑制、腎機能および心臓の健康への好ましい影響などの健康効果があります。

スポーツ分野での需要拡大

スポーツ栄養産業は急速に主流になりつつあり、ホエイプロテイン、カゼイン、ミルクプロテインなどの乳製品原料の市場を後押ししています。乳製品はスポーツ食品に必要な栄養を与えるため、各種サプリメントへの応用が進んでいます。乳製品は重要なタンパク源です。例えば、乳清は高品質で吸収率が高く、筋肉の成長に不可欠なアミノ酸の含有量に優れていることで知られています。そのため、スポーツニュートリション素材として人気があります。

加工食品分野と栄養分野の両方で、ホエイと乳糖の原料が使用されていることが、市場の成長を後押ししています。乳清タンパク質や乳タンパク質などの乳製品タンパク質は、アンチエイジング剤としても機能することが調査で示唆されています。さらに、これらのタンパク質はストレスを軽減し、コルチゾールの濃度を下げるのに役立つ可能性があります。健康になり、体型を維持し、免疫力を高めるという大衆の意識が、都市部での乳製品タンパク質の需要の大幅な成長につながっています。

競合情勢

世界のタンパク質原料市場は断片的であり、主要な市場シェアを獲得している企業は、世界の食品原料産業を支配している企業です。一方、タンパク質原料市場で事業を展開する企業が採用する主な戦略には、地理的拡大、製品イノベーション、M&Aなどがあります。例えば、2017年にデュポンニュートリション&ヘルス社は、飲料メーカーがタンパク質コストをより効果的に管理できるようにすることで、特にレディトゥドリンクの高タンパク飲料の収益性を向上させるために設計した、新しいSUPRO XT55 Isolated Soy Proteinを発売しました。

この地域で事業を展開している主な企業は、Cargill、Bunge、DuPont、ADM、Mead Johnsonなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場の概要

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 供給元別
    • 動物性
      • ミルクプロテイン
      • ホエイプロテイン
      • カゼイン
      • 卵タンパク質
      • ゼラチン
    • 植物性
      • 大豆たん白
      • 小麦プロテイン
      • エンドウ豆プロテイン
      • その他
  • 形態別
    • アイソレート
    • 濃縮物
    • 加水分解物
  • 用途別
    • サプリメント・栄養パウダー
    • 飲食品
    • 乳児用製剤
    • パーソナルケアおよび化粧品
    • 動物用飼料
    • その他の用途
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東&アフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Roquette Freres
    • Glanbia PLC
    • DuPont de Nemours Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • MGP Ingredients
    • Kerry Group PLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68796

The global protein ingredients market is expected to register a CAGR of 8.7% over the forecast period, 2020-2025.

The protein ingredient industry in most of the established markets, such as the United States, witnessed a considerable increase in the consumption of animal proteins, in the recent past. A further increase in the concumption of animal protein is anticipated over the next few years.

On the other hand, in terms of plant protein, new compositional research and modified high-moisture extrusion processes are helping in the growth of the market. For instance, plant protein-based chocolates, which are free from animal proteins, witness a good demand in the market, from consumers who do not consume dairy. Plant-based milk has observed a significant growth in the recent years, with an increasing number of people turning to dairy-free options. This innovative product line of ready-to-eat products, with no compromise in taste and texture, has, in turn, boosted the overall plant protein market.

Key Market Trends

Increasing Awareness about the Benefits of Soy Protein

Health management through food has become a trend, and consumers are looking for food and beverage products that will help them treat or prevent specific conditions. In a PDCAAS (protein digestibility-corrected amino acid score) method, which provides protein quality rankings by comparing the amino acid profile of a food protein against a standard amino acid profile, it was found that soy protein has the highest possible score of 1.0. This score implies that after digestion, soy protein provides per unit of protein, 100% or more of the indispensable amino acids required, thereby, making it a suitable source of nutrient. Additionally, soy protein is a biologically-active non-isoflavone component of soy, with health benefits, such as cholesterol-lowering effects, blood pressure-lowering effects, reduction of cancer risks and diabetes incidence, and favorable effects on kidney functioning and cardiac health.

Increasing Demand from the Sports Industry

The sports-nutrition industry is rapidly becoming mainstream, which is pushing the market for dairy ingredients, such as whey protein, casein, and milk proteins, among others. Dairy ingredients render the desired nutritional value to sports food products, thus, contributing toward their increasing usage in various supplements. Dairy ingredients are important sources of protein. For example, whey is well known for its high quality, high absorption, and a superior content of amino acids, which are essential for muscle growth. This factor makes it a popular sports-nutrition ingredient.

The use of whey and lactose ingredients, both in the processed food and nutritional sectors, has helped the market grow. Research suggests that dairy proteins, such as whey proteins and milk proteins, can also act as anti-aging agents. Moreover, these proteins might help decrease stress and reduce the cortisol concentration levels. Awareness among the masses, to become fit, remain in shape, and enhance immunity, has led to a significant growth in the demand for dairy proteins in the urban areas.

Competitive Landscape

The global protein ingredients market is fragmented, and the players capturing the leading market shares are the ones dominating the global food ingredients industry. On the other hand, some of the major strategies adopted by the companies operating in the protein ingredients market are geographical expansion, product innovation, and mergers and acquisitions. For instance, in 2017, DuPont Nutrition & Health launched its new SUPRO XT55 Isolated Soy Protein, designed specifically to improve the profitability of ready-to-drink, high-protein beverages by helping the beverage manufacturers manage the protein costs more effectively.

The major players operating in the region are Cargill, Bunge, DuPont, ADM, and Mead Johnson, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Source
    • 5.1.1 Animal
      • 5.1.1.1 Milk Protein
      • 5.1.1.1.1 Whey Protein
      • 5.1.1.1.2 Casein
      • 5.1.1.2 Egg Protein
      • 5.1.1.3 Gelatin
    • 5.1.2 Plant
      • 5.1.2.1 Soy Protein
      • 5.1.2.2 Wheat Protein
      • 5.1.2.3 Pea Protein
      • 5.1.2.4 Others
  • 5.2 By Form
    • 5.2.1 Isolates
    • 5.2.2 Concentrates
    • 5.2.3 Hydrolyzed
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Supplement and Nutritional Powders
    • 5.3.2 Food and Beverages
    • 5.3.3 Infant Formulations
    • 5.3.4 Personal Care and Cosmetics
    • 5.3.5 Animal Feed
    • 5.3.6 Other Applications
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Cargill Incorporated
    • 6.4.2 Roquette Freres
    • 6.4.3 Glanbia PLC
    • 6.4.4 DuPont de Nemours Inc.
    • 6.4.5 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.6 MGP Ingredients
    • 6.4.7 Kerry Group PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS