市場調査レポート
商品コード
1190981
フルーツスプレッド市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Fruit Spreads Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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フルーツスプレッド市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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フルーツスプレッドの世界市場は、予測期間2022-2027年にCAGR4.1%を記録すると予測されています。
COVID-19危機は、市場に大きな影響を及ぼしました。製品の購入パターンに変化が見られ、これはさまざまなカフェやフードサービス、その他の小売店の閉鎖によるもので、消費者は製品を購入するための媒体としてeコマースを選ぶようになり、また消費者は健康に対する意識から、自分で調理した食品を好むようになりました。消費者は、製品を消費する際の利便性から、主に朝の朝食時にフルーツスプレッドを使用していました。このように、パンデミックは市場を活性化させました。
グリーンラベル、倫理的主張、公正取引、利便性、健康への信頼は、市場成長のための最も顕著な属性です。健康属性やさまざまな味覚特性を持つ新しいジャムやゼリー製品とともに、例えば、グレープゼリーは今でもすべての地域で最も人気のあるジャムやゼリーのフレーバーとなっています。
フルーツスプレッドは、抽出された果汁をさらに加工・濃縮して作られます。フルーツスプレッドの調製に使用される主な原料は、砂糖とペクチンです。これらのフルーツスプレッドは、ほぼ30%~60%の水分を含む高濃度のもので、フルーツの種類に応じてさまざまなフレーバーが用意されています。製品セグメントに多数のバリエーションがあるため、最終的には市場が牽引されることになります。
フルーツスプレッドの栄養価の高さと風味の革新が、フルーツスプレッド市場の成長を後押しすると予想されます。現在、消費者は砂糖不使用のフルーツスプレッドに切り替えています。組織小売りの急増により、フルーツスプレッドのプライベートブランドが増加しています。いくつかの小売業者は、「家庭」での消費に向けたフルーツスプレッドの人気の高まりに魅せられ、生鮮食品への投資を拡大することでこの市場に参入しています。さらに、さまざまなブランドから低価格のフルーツスプレッドが入手しやすいことも、世界のフルーツスプレッド市場の成長を後押しすると予想されます。また、フルーツスプレッドには保存料が含まれているため、より安定した状態で長期間使用することができ、これが消費者をフルーツスプレッドに引きつける要因となっています。
フルーツスプレッド市場は、欧州が圧倒的なシェアを占め、北米がそれに続いています。ドイツとフランスは、天然果実製品に対する消費者の意識が高まっているため、フルーツスプレッドの消費量が多くなっています。さらに、朝食やベーカリー製品におけるフルーツスプレッドの高い需要が、この地域の主要な促進要因であると考えられています。さらに、健康志向の高まりと天然製品への傾斜が、同地域のフルーツスプレッド市場の需要を急増させています。また、栄養価が高く、健康的で砂糖不使用のフルーツスプレッドに対する需要の高まりは、北米のフルーツスプレッド市場を活性化させる可能性があります。
世界のメスカル市場は、国内外の様々なプレーヤーが存在し、非常に競争が激しい市場です。フルーツスプレッド市場の主要プレイヤーには、General Mills、Crofters Food、The J.M. Smucker Company、Polaner、Unilever Companyなどが挙げられます。主要なプレーヤーは、プレミアム化を維持するために、味や製品の品質にバラエティを持たせ、消費者のニーズを満たすための製品開発や製品イノベーションに主に注力しています。一部の主要プレイヤーは、主要戦略としてM&Aを利用しており、これにより、企業はこの分野で支配的な地位を維持することができ、また、事業の拡大にも有益であることが予想されます。
The global fruit spreads market is projected to register a CAGR of 4.1% during the forecast period 2022-2027.
The COVID-19 crisis had a significant effect on the market. The change was observed in product purchasing patterns, this was due to the closures of various cafes, food services, and other retail stores, thus the consumers were opting for e-commerce as the medium for purchasing their products, also the consumers were preferring the food prepared by themselves which was due to the consciousness regarding their health. Majorly, consumers were using fruit spreads during the morning breakfast because of the convenience of consuming the product. Thus, the pandemic elevated the market.
Green label, ethical claims, fair trades, convenience, and health credentials are the most prominent attributes for market growth. Along with new jam and jelly products that contain health attributes and various taste profiles; For example, grape jelly is still the most popular jam and jelly flavour in all the regions.
Fruit spreads are prepared from the extracted fruit juices which is further processed and concentrated. The major ingredients used for the preparation of fruit spreads are sugar and pectin. These fruit spreads are highly concentrated which contains nearly 30% - 60% water content and are available in a variety of flavors depending on the type of fruit. Due to the numerous varriants in the product segment the market is driven eventually.
The nutritional value of fruit spreads and innovations in flavor are expected to boost the growth of the fruit spreads market. Currently, consumers are switching to sugar-free fruit spreads. The number of private-label brands for fruit spreads has been increasing due to a surge in the organized retailing. Several retailers are entering this market by extending their investments in perishable food products, lured by the growing popularity of fruit spreads for "at-home" consumption. Moreover, accessibility of low-priced fruit spreads from different brands is anticipated to drive the growth of global fruit spreads market. Also, presence of preservatives in fruit spreads makes it more stable and can be used for a longer time period; this attracts the consumer towards fruit spreads.
Europe is dominating the in the fruit spreads market followed by North America. Germany and France have been accounted for a higher consumption of fruit spreads owing to increasing consumer awareness towards natural fruit products. Furthermore, high demand for fruit spreads in breakfast meals and bakery products is considered to be a key driving factor in this region. Additionally, rise in the health conscious population and shifting inclination towards natural products has surged in the demand for fruit spreads market in this region. Also, growing demand for nutritive, healthy and sugar-free fruit spreads is likely to uplift the North American fruit spreads market.
The global mezcal market is highly competitive, with the presence of various international and domestic players. Some of the major players in the fruit spread market are General Mills, Crofters Food, The J.M. Smucker Company, Polaner, and Unilever Company. Key players are majorly focusing on product development and product innovation to meet the consumer's needs by offering a variety in taste and in the product's quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy, this will enable the company to sustain a dominant position in the sector and also will be beneficial in an expansion of the business.