市場調査レポート
商品コード
1189963
自動車用パワーエレクトロニクス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Automotive Power Electronics Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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自動車用パワーエレクトロニクス市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用パワーエレクトロニクス市場は、2021年に31億2000万米ドル、2027年には52億米ドルに達し、予測期間(2022年~2027年)のCAGRは4%超を記録すると予測されています。
COVID-19の大流行は、世界中の自動車産業に深刻な影響を及ぼしています。サプライチェーン活動の中断、大規模製造の中断、旅行の制限、2020年の軽自動車の販売減少などが、市場の成長低下の原因となっています。
そのほか、米国と中国の貿易戦争や中国からの原材料の輸出停止が市場収益に影響を与えています。しかし、2020年後半には経済活動が再開されるため、予測期間中に市場は勢いを取り戻すと予想されます。
今後の安全基準や車両排ガス基準への対応、車両接続性、インフォテインメント、パワートレインの電動化に対する需要の高まりが、予測期間中の自動車用パワーエレクトロニクス市場を牽引します。また、電気自動車に対するニーズの高まりも、市場を牽引すると思われます。
予測期間中は、アジア太平洋地域が市場を独占し、欧州と北米がそれに続くと予想されます。欧州と北米は、電気自動車の需要増加により、予測期間中に積極的な成長を遂げると予想されます。
自動車用パワーエレクトロニクスの市場規模は、乗用車向けが最も大きくなっています。新興国における安全システムの需要増加や、自動車のパワートレインに関連する低燃費技術などが、乗用車の優位性を高める要因となっています。
過去5~10年の間に、乗用車にはさまざまな安全性、快適性、娯楽性、車両管理機能が搭載されるようになりました。これは、自動車の安全性向上に向けた政府の法規制により、自動車購入者の嗜好が変化していることなどが要因となっています。また、OEMも顧客のニーズを満たすような新しい車種やモデルの発売に積極的です。新興経済諸国における人口の増加も、OEMが乗用車の新モデルに特定の機能を追加することを後押ししています。
これは、市場で入手可能な他の製品の中で自社製品を強調するために行われるものです。OEM、一次サプライヤー、二次サプライヤーも、乗用車という大量生産車のカテゴリーに新しい技術や機能を展開しようとします。これらの要因が、自動車用パワーエレクトロニクス市場における乗用車分野の優位性を支えています。
アジア太平洋地域の自動車用パワーエレクトロニクス市場は、予測期間中、市場で大きなシェアを占めると予想されます。アジア太平洋地域の自動車用パワーエレクトロニクス市場では、中国、韓国、日本が最大のシェアを占めています。アジア太平洋地域の市場成長の背景には、日本、韓国、中国における高い自動車生産台数と先進的なエレクトロニクスの利用拡大が挙げられます。
これらの国の政府は、自動車産業の成長の可能性を認識し、その結果、大手OEMの国内市場参入を促進するためにさまざまな取り組みを行っています。たとえば
さらに、この地域には大手半導体サプライヤーや一次サプライヤーメーカーが集まっています。したがって、ポストパンデミックにおける先進的な自動車への電子部品の採用は、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。
自動車用パワーエレクトロニクス市場は、大手企業が市場を独占しており、緩やかな統合が進んでいます。各社は製品ポートフォリオの拡充に注力しており、先進的な製品を開発するために研究開発活動に投資しています。例えば、以下の通りです。
自動車用パワーエレクトロニクス市場を独占する主要企業には、NXP Semiconductors, Infineon Technologies AG, Texas Instruments Incorporated, Renesas Electronics Corporation、STMicroelectronicsが含まれます。
The Automotive Power Electronics Market was valued at USD 3.12 billion in 2021 and is expected to reach USD 5.20 billion by 2027, registering a CAGR above 4% during the forecast period (2022 - 2027).
The COVID-19 pandemic has severely impacted the automotive industry across the world. The disruptions in supply chain activities, the interruption in large-scale manufacturing, restrictions on travel, and the decreased sales of light vehicles in 2020, are responsible for the declining growth of the market.
Besides, the U.S.-China trade war and halt in exporting raw materials from China have impacted market revenue. However, as economic activities resume in the latter half of 2020, the market is expected to regain momentum during the forecast period.
Compliance with upcoming safety and vehicle emission standards and increasing demand for vehicle connectivity, infotainment, and powertrain electrification will drive the market for automotive power electronics during the forecast period. In addition, the rising need for electric vehicles is likely to drive the market.
Asia-Pacific region is expected to dominate the market, followed by Europe and North America during the forecast period. Europe and North America are expected to witness positive growth during the forecast period, owing to the rising demand for electric vehicles.
The passenger vehicle segment significantly contributes to the automotive power electronics market. The increased demand for safety systems and fuel-efficient technology associated with vehicle power trains in emerging markets are fueling factors for the dominance of passenger vehicles.
For the past 5 or 10 years, passenger vehicles are getting installed with various safety, comfort, entertainment, and vehicle management features. This is because of factors such as changing preferences of vehicle buyers supported by government legislation towards enhancing vehicle safety. OEMs are also quite active in launching new variants and models of vehicles that will fulfill the need of customers. Increasing populations in developing economies also encourage OEMs to add specific features in new models of passenger vehicles.
This is done to highlight one's products among other products available in the market. OEMs, Tier I, and Tier II also try to deploy new technology or features in the mass-produced vehicle category, i.e., passenger vehicles. These factors are responsible for the dominance of the passenger vehicle segment in the automotive power electronics market.
The Asia-Pacific Automotive Power Electronics Market is expected to hold a significant share in the market during the forecast period. China, South Korea, and Japan account for the largest share of the automotive power electronics market in the Asia-Pacific region. The Asian-Pacific region's market growth can be attributed to the high vehicle production and increased use of advanced electronics in Japan, South Korea, and China.
These countries' governments have recognized the automotive industry's growth potential and have consequently taken different initiatives to encourage major OEMs to enter their domestic markets. For instance,
Moreover, the region is home to leading semiconductor suppliers and Tier-1 manufacturers. Hence, adopting electronic components in advanced vehicles post-pandemic is expected to drive market growth over the forecast period.
The automotive power electronics market is moderately consolidated, with major players dominating the market. Companies are focusing on expanding their product portfolio and are investing in R&D activities to develop advanced products. For instance,
Some major companies dominating the automotive power electronics market include NXP Semiconductors, Infineon Technologies AG, Texas Instruments Incorporated, Renesas Electronics Corporation, and STMicroelectronics.