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市場調査レポート
商品コード
866686

リビング・ダイニングルーム用家具市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)

Living and Dining Room Furniture Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 148 Pages | 納期: 2~3営業日

価格
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リビング・ダイニングルーム用家具市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
● ご注意事項
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

家の中の家具は、住環境をより快適なものにしてくれます。テーブル、椅子、ソファセットは、リビングルームで使用されている主要な家具です。ダイニングルームの家具は、重要な家庭用家具の1つです。ダイニングルームの用途は、もはや食事とダイニングにとどまりません。現代では、ダイニングルームは子供の宿題をする場所、家族のプレイルームとしても利用されています。一般的に、ダイニングテーブルは、ダイニングルームの基本的な家具として欠かせない要素となっています。

市場は、2019年から2024年の期間にCAGR 4%で成長すると予想されます。

主なハイライト

  • ライフスタイルの変化に伴う世帯の購買力の向上や、リビング・ダイニング家具をオンラインチャネルで購入する傾向の高まりが、市場成長の原動力となる見込みです。
  • グローバリゼーションは、顧客のためにデザインの広い範囲を提供することによって、より容易な円滑化のための道を開くのに役立ち、リビング・ダイニングルーム家具製品の可用性を増加させました。
  • また、高級家具への需要が高まっていることも、市場の促進要因の一つとなっています。

主な市場動向

リビング・ダイニング用木製家具市場セグメント

木製家具市場は、主に木材を使用し、リビング・ダイニングルームで使用される家具に焦点を当てています。バーテーブル、コーヒーテーブルなどのサイドテーブル、ダイニングテーブル、ビュッフェテーブル、テレビ台、メディアスタンド、本棚、ワインキャビネットなどのキャビネット、チェストなどのリビング・ダイニング用収納家具が含まれます。

2018年の収益では、米国が主要な市場シェアを占めています。

アジア太平洋が最も高い成長を遂げると予測される

不動産の成長、住宅建設の増加、新興国における個人の可処分所得の増加などの要因が、予測期間中にアジア太平洋地域のリビングルーム家具市場を押し上げると予想されます。また、特に中国とインドにおける熟練労働者の不足、より良い輸送施設の不足、不十分なインフラ設備が市場成長の妨げとなる可能性があります。

住宅戸数の増加、中流階級の人口増加、家計支出の増加、ライフスタイルの変化、ブランド家具への嗜好の高まりなどは、予測期間中に同地域の市場需要を増加させる主要因の一部であると思われます。

競合情勢

本レポートでは、リビング・ダイニング家具市場で事業を展開している主要な国際的企業を取り上げています。市場シェアの観点からは、現在少数の主要企業が市場を独占しています。しかし、需要は消費者の所得によって左右されます。大企業は大量仕入れ、製品の幅、効果的なマーチャンダイジングとマーケティングによって競争しています。小規模な企業は、市場セグメントに焦点を当て、製品の深さと優れた顧客サービスによって競争しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の主な成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 推進要因
  • 抑制要因
  • ビジネスチャンス
  • リビング・ダイニング家具市場に影響を与える動向
  • リビング・ダイニング家具市場のバリューチェーン分析
  • 技術革新

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • シート、ソファ
    • チェア・テーブル
    • 椅子
  • エンドユーザー別
    • 家庭用
    • 業務用
  • 流通経路別
    • 百貨店
    • 独立系家具販売店
    • 工場アウトレット
    • オンラインショップ
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 南米
    • アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
    • 欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ashley Furniture
    • IKEA
    • Williams-Sonoma
    • Knoll Inc.
    • Masco Corp
    • Sears Holdings Corp
    • KOKUYO Furniture Co. Ltd
    • Herman Miller Inc.
    • Bernhardt Furniture Company
    • その他企業(Vogue Furniture 4U, INTERIO International Limited, Godrej Interio, Durian Furniture,株式会社ニトリ, Stanley Furniture)

第7章 市場機会と将来動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 66407

Furniture in the house makes the living environment more comfortable. Tables, chairs, and sofa set are the major furniture being used in the living room. Dining room furniture is an item of important home furniture. The use of a dining room is no longer limited to eating and dining. In modern times, a dining room is also used as the homework station for kids and a playroom for family. In general, dining table is an inevitable element in the basic furnishing of the dining room.

The market is expected to grow at a CAGR of 4% in the period of 2019-2024.

Key Highlights

  • The rising purchasing power of households along with the change in lifestyle, as well as the increasing trend of purchasing the living and dining room furniture through an online channel, are expected to drive the growth of the market.
  • Globalization has helped in paving the way for easier facilitation and has increased the availability of living and dining room furniture products, by offering a wide range of designs for customers.
  • The increasing demand for premium furniture is also one of the key drivers of the market.

Key Market Trends

Wooden Furniture for Living and Dining Room Segment

The Wooden Furniture market segment focuses on furniture that is made primarily of wood and used in living and dining rooms. It includes bar, coffee and other occasional side tables, dining and buffet tables, TV and media stands, bookshelves, wine and other cabinets, chests, and other living and dining room storage furniture.

The United States accounted for the major market share in revenue in 2018.

Asia-Pacific is Anticipated to Witness the Highest Growth

Factors, such as escalating real estate growth, increasing residential construction, and growing personal disposable income in developing countries, are anticipated to boost the living room furniture market in Asia-Pacific over the forecast period. Moreover, shortage of skilled labor especially in China and India, lack of better transport facilities, and insufficient infrastructural facilities are likely to hamper the market growth.

Growth in housing units, increasing middle-class level population, rise in household expenditure, change in lifestyle, and the increased preference for branded furniture, are some of the major factor sthat will increase the demand for the market in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The report covers major international players operating in the living and dining room furniture market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, demand is driven by consumer income. Large companies compete through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the depth of products and superior customer service.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Key Deliverables of the Study
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Drivers
  • 4.3 Restraints
  • 4.4 Opportunities
  • 4.5 Trends Influencing the Living and Dining Room Furniture Market
  • 4.6 Value Chain Analysis of the Living and Dining Room Furniture Market
  • 4.7 Technological Innovations

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Seats and Sofas
    • 5.1.2 Chairs and Tables
    • 5.1.3 Othes
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Household
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Departmental Stores
    • 5.3.2 Independent Furniture Retailers
    • 5.3.3 Factory Outlets
    • 5.3.4 Online
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 South America
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East & Africa
    • 5.4.5 Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ashley Furniture
    • 6.1.2 IKEA
    • 6.1.3 Williams-Sonoma
    • 6.1.4 Knoll Inc.
    • 6.1.5 Masco Corp
    • 6.1.6 Sears Holdings Corp
    • 6.1.7 KOKUYO Furniture Co. Ltd
    • 6.1.8 Herman Miller Inc.
    • 6.1.9 Bernhardt Furniture Company
    • 6.1.10 Other Companies (Vogue Furniture 4U, INTERIO International Limited, Godrej Interio, Durian Furniture, Nitori Co., Ltd, and Stanley Furniture)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER