市場調査レポート
商品コード
866685
キッチン家具・什器市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Kitchen Furniture and Fixtures Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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キッチン家具・什器市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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キッチン家具・什器市場は、キッチンの装飾に使用される製品に関わる市場です。市場は、家具と什器に区分されます。家具はキャビネットで構成され、器具はキッチンフードの蛇口や照明器具で構成されています。
厨房家具には、調理器具や食品保存用の木製家具が含まれます。住宅のリフォームが主な成長要因となっています。
キッチン家具の売上高に占める割合は、独立系小売店やチェーン店などのキッチン専門店の割合が最も大きいです。消費者がデザインや品質をより重視するようになったため、DIYショップを犠牲にして、こうしたショップの重要性が増しています。また、キッチン専門店経由の販売が市場全体の中で最も大きな割合を占めています。
アジア太平洋地域は、オーストラリア、中国、インドなどの成長機会を背景に、さらなる成長が見込まれています。
可処分所得の増加、消費者のライフスタイルの向上、GDPの大幅な増加が、アジア太平洋地域の市場の成長を大きく補完しています。さらに、成長はまた、主に国内だけでなく、商業ユーザーの両方によって高級家具の採用を後押しする地域の不動産部門で進行中の開発によって補完されています。可処分所得の増加と急速な都市化により、中国が最も速い成長を遂げると予想されます。
本レポートでは、キッチン家具・什器市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアでは、現在少数の主要企業が市場を独占しています。しかし、需要は消費者の所得によって左右されます。大手企業は、大量仕入れ、製品の幅、効果的なマーチャンダイジングとマーケティングによって競争しています。小規模な企業は、市場セグメントに焦点を当て、製品の深さと優れた顧客サービスによって競争しています。
Kitchen furniture and fixture market involve the products used in kitchen decor. The market is segmented into furniture and fixture. Furniture consists of cabinets whereas fixture consists of kitchen hood faucet and lighting materials.
Kitchen furniture includes fitted kitchen units as well as other wooden furniture used for preparing food or for food storage. The refurbishment of houses is the main growth of the segment.
Kitchen specialists, such as independents and retail chains account for the largest proportion of kitchen furniture sales. Such outlets have increased in proportional importance at the expense of DIY outlets as consumers are placing greater emphasis on design and quality. Sales through kitchen specialists account for the largest portion of the total market value.
Asia-Pacific region has a lot more growth opportunities accompanied by growth potential in Australia, China, and Indian Market.
The rising disposable incomes, improving consumer lifestyles and a significant increase in the GDPs largely supplement the growth of the market in the Asia-Pacific region. Further, the growth is also supplemented by the ongoing developments in the real estate sector in the region, which largely boost the adoption of luxury furniture by both domestic as well as commercial users. China is likely to witness the fastest growth, owing to the rise in disposable incomes and rapid urbanization.
The report covers major international players operating in the kitchen furniture and fixtures market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, demand is driven by consumer income. Large companies compete through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the depth of products and superior customer service.