市場調査レポート
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1198647

TaaS(Tracking-As-A-Service)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Tracking-As-A-Service Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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TaaS(Tracking-As-A-Service)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

TaaS(Tracking-As-A-Service)市場は、予測期間中に25.08%のCAGRで推移すると予想されています。

サプライチェーンにおける倉庫ロボティクス、RFIDを統合した物品運搬車、自動運転車などの技術的進歩により、物流・輸送分野が急成長しています。

主なハイライト

  • TaaS(Tracking-As-A-Service)は、産業界の日々のビジネスプロセスの監視に役立っています。適切な追跡ソリューションを導入することで、企業は業務や資産に関する適切な情報を入手し、資産の稼働率や生産性を把握し、単一のソースからアクセスすることができます。このようなソリューションは、すべての資産の正確な記録を維持し、各プロセスで資産がどのように利用されているかを明確に把握することができます。現在、物事を成し遂げるために資産に依存しているほぼすべてのビジネスが、適切に実装されたトラッキング・ソリューションの恩恵を受けることができます。
  • 小売業における自動化は、TaaS(Tracking-As-A-Service)のようなクラウドベースのソリューションの需要を高める結果となりました。さらに、個人的・職業的な業務における電子的モニタリングの利用が増加していることも、TaaS(Tracking-As-A-Service)の市場成長を後押しすると予想されます。
  • モバイル技術の利用拡大、運行管理者の効率化ニーズの高まり、アイトラッキングシステムの出現、モニタリング目的での電子モニタリングシステムの利用といった要因が、市場を牽引する要因となっています。
  • また、モノのインターネット(IoT)の導入が進んでいることも、市場の成長を刺激する重要な要因となっています。スマートコネクテッドデバイスは、物品の出荷をリアルタイムで追跡するのに役立ちます。また、世界各国の政府は、促進要因の安全性を維持するために、すべての新車にGPS追跡を義務付けています。クラウドを通じて提供される車両追跡ソリューションは、車両運行会社の効率を向上させ、コストを削減します。
  • しかし、多くの業界では、電子的なモニタリングに関してプライバシーに関する懸念があり、企業がこのソリューションを採用するのを阻んでいます。また、侵入者によって追跡ソフトウェアが妨害され、セキュリティが破られる可能性すらあります。
  • COVID-19は、市場の成長にも大きな影響を与えました。輸送・ロジスティクス業界のベンダーは、投資不足により最も大きな打撃を受けました。

TaaS(Tracking-As-A-Service)の市場動向

輸送とロジスティクスがTaaSの最も高い導入率を示している

  • 輸送は、現代社会にとって重要な要素です。輸送とロジスティクスの分野で採用されているトラッキング・ソリューションは、車両のメンテナンスを向上させます。メンテナンスの向上は、車両の寿命を延ばすのに役立ちます。また、車両が故障した際に生じるかもしれない遅延の防止にも役立つ可能性があります。
  • Uber、Lyft、Roamなど、ライドシェアや自動車サービスを提供する非公開会社は、過去数年間、雪だるま式に成長しています。これらの企業にとって、追跡用の位置情報は重要な資産です。
  • 関係する企業の大半は社内に分析能力を有していますが、データの量と複雑さが増していることから、予測期間中はこれらの企業とサービスプロバイダーとしてのトラッキングとのコラボレーションが進むと予想されます。
  • この分野の市場を牽引するもう一つの動向は、トラック運送会社や物流会社によるIoT導入の増加です。トラック運送会社は、IoTを利用して荷物を追跡し、配達が時間通りに顧客に届くようにするとともに、追跡データを利用して燃料の節約や車両の予知保全計画の実施も行っています。
  • Trafiksol社は、TaaSアプリケーションを用いた公共交通機関追跡ソリューション(PTTS)を開発中で、PTTSでは公共交通機関の発着を知らせ、各停車駅の現在位置も表示します。利用者は、モバイルアプリで車両を追跡し、地図上で車両の正確な位置を知ることができます。利用者には共通の支払いカードが提供され、このカードでPTTSの公共交通機関で支払いができます。

北米が最大の市場シェアを占める見込み

  • 北米は、TaaS(Tracking-As-A-Service)市場の最大市場であると予想されます。AT&T Inc.、Motorola Solutions Inc.、Honeywell International Inc.など、ほとんどのTaaS(Tracking-As-A-Service)ベンダーが北米に拠点を置いています。
  • この地域の物流・輸送部門を中心に、自動化技術の進歩が進んでいることが成長の要因であると考えられます。倉庫や配送ロボットの導入が加速しているため、これらのサービスの採用が増加しています。
  • また、この地域では犯罪者監視市場の拡大が見られます。米国ではほとんどの地域で、性犯罪者に対する犯罪者追跡装置の使用が義務付けられています。また、北米の規制機関が自家用乗用車へのGPS追跡装置の設置を奨励していることから、この地域でも市場の拡大が続くと思われます。
  • FieldLogixのような企業は、GPS車両追跡技術により、北米全域の旅客輸送機関のルート計画や顧客サービスの向上を支援しています。輸送機関は、契約のパフォーマンス要件を満たすためにFieldLogixの輸送追跡システムを使用しています。
  • 例えば、市場をリードする車両管理ソリューションを補完するために、ビデオテレマティックスソリューションの世界的リーダーであるLytx Inc.は2022年7月、Lytx Asset Tracking Serviceを導入しました。このサービスは、米国とカナダで提供されており、動力機器の追跡と管理を合理的に行う方法を探しているフリート管理者は、このサービスを利用することができます。また、今年末にリリース予定の「フリート・トラッキング・サービス」のメンテナンスについても、新たに改善したことを明らかにしました。
  • ICCTの調査によると、現在カナダのトラック運送会社の40~50%がテレマティクスシステムを利用しています。米国とカナダではELD(Electronic Logging Device)が義務化されており、テレマティクスシステムの導入が進む市場となっています。

TaaS(Tracking-As-A-Service)市場の競合他社分析

TaaS(Tracking-As-A-Service)市場の特徴は、多くのベンダーが存在することです。これらのベンダーは、機能を追加したクラウドコンピューティング・ソリューションを開発し、競争力のある価格で提供することに注力しています。クラウドコンピューティングサービスに対する需要の高まりは、市場の競争環境を強化するものと思われます。この世界市場での足跡を増やすために、ベンダーは特定のカスタマイズされたクラウドベースのソリューションの開発に投資しています。

2022年3月には、ホームサービス事業者向けソフトウェアプラットフォームの大手であるHousecall ProとMojioが提携し、特に中小企業向けに設計された初の車両管理ソリューションであるForce by Mojioを開発しました。Mojioは、コネクテッド・モビリティ・プラットフォームとSaaSソリューションのプロバイダーとして業界をリードしています。この提携により、Force by Mojioのリアルタイム遠隔測定データとHousecall Proのオールインワンプラットフォームを組み合わせることで、在宅サービスの専門家が社用車を追跡し、業務を強化し、顧客体験を近代化することが容易になります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 市場促進要因
    • モバイル技術の利用が増加
    • 車両オペレーターの効率化ニーズ
    • IoTの採用が進む
  • 市場抑制要因
    • 電子監視システムに関するプライバシーへの懸念
    • 顧客に与えられるコントロールが限定的

第5章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント
    • クラウド型
    • オンプレミス
  • エンドユーザー業界
    • 小売業
    • 製造業
    • eコマース
    • 運輸・物流
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Motorola Solutions
    • Wabco Holdings Inc.
    • AT&T Inc.
    • Zebra Technologies Corp.
    • Verizon Communications
    • Geotab Inc.
    • Blackline Safety Corp.
    • Spider Tracks Limited
    • Honeywell International Inc.
    • Trimble Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 66480

The Tracking-as-a-Service market is expected to register a CAGR of 25.08% during the forecast period. Technological advancements such as warehouse robotics in the supply chain, RFID-integrated goods vehicle, and self-driving vehicles have resulted in the rapid growth of the logistics and transportation sector.

Key Highlights

  • Tracking-as-a-service helps industries to monitor their day-to-day business processes. With a proper tracking solution in place, businesses can get proper information about their operations and assets, know about asset availability and productivity, and access them from a single source. Such solutions maintain an accurate record of all the assets, providing a clear picture of how assets are utilized in each process. Currently, almost every business that relies on assets to get things done can benefit from a properly implemented tracking solution.
  • Automation in the retail industry has resulted in the increased demand for a cloud-based solution like tracking-as-a-service. Moreover, the growing use of electronic monitoring for personal and professional work is anticipated to boost the market growth of tracking-as-a-service.
  • Factors such as increasing usage of mobile technology, the increasing need to improve fleet operator efficiency, the emergence of eye tracking systems, and the use of electronic monitoring systems for monitoring purposes are factors driving the market.
  • Another key factor stimulating the market's growth is the increasing Internet of things (IoT) adoption. Smart-connected devices help to track the shipments of goods in real-time. Also, governments worldwide are mandating GPS tracking in all new vehicles in a bid to maintain driver safety. Vehicle tracking solutions offered through the cloud improve fleet operator efficiencies at lower costs.
  • Many industries have privacy concerns regarding electronic monitoring, restraining enterprises from adopting the solution. There is even a chance of a security breach by intruders interrupting the tracking software.
  • COVID-19 also challenged market growth to a great extent. Vendors serving the transportation and logistics industry were hit the most due to a lack of investment.

Tracking-as-a-Service Market Trends

Transportation and Logistics have Shown Highest Adoption of TaaS

  • Transportation is a crucial element in modern society. Tracking solutions adopted by the transportation and logistics sector improve vehicle maintenance. Improved maintenance helps to extend the life of vehicles. It may also help in preventing delays that may be caused when the vehicles break down.
  • Private companies offering ride-sharing and car services, such as Uber, Lyft, and Roam, have witnessed snowballing growth over the past few years. Location data for tracking is a crucial asset to these companies.
  • While a majority of the companies involved have in-house analytical capabilities, the growing volumes and complexities involved in the data are expected to drive collaborations between these companies and tracking as a service provider over the forecast period.
  • Another trend driving the market in this sector is the increasing adoption of IoT by trucking and logistics companies, which are also using IoT to track packages and make sure deliveries reach customers on time, as well as saving fuel and implementing predictive maintenance plans for their vehicles, by using tracking data.
  • A Public Transport Tracking Solution (PTTS) is being developed by Trafiksol using TaaS applications that assist with letting people know about the arrivals and departures of public transport under PTTS and will also indicate the current position with respect to individual stops/ stations. A User will be able to track their respective vehicle through a mobile app to know the vehicle's exact position on the map. A common payment card will be provided to users through which they can pay on any public transport under PTTS.

North America To Hold The Largest Market Share

  • North America is expected to be the largest market for the Tracking-as-a-Service market. Most Tracking-as-a-Service vendors, such as AT&T Inc., Motorola Solutions Inc., and Honeywell International Inc., are based in the North American region.
  • The growth can be attributed to increasing advances in automation technology, especially in the logistics and transportation sector in the region. The adoption of warehouse or delivery robots is growing at an increasing pace, and hence, the adoption of these services is increasing.
  • The region is also witnessing an expansion in the criminal offender monitoring market. Most areas in the US have compelled the use of offender tracking equipment for sexual offenders. The market will also continue to grow in the region as the regulatory bodies in North America are encouraging the installation of GPS tracking devices in private passenger vehicles.
  • Companies like FieldLogix are helping its passenger transportation organizations throughout North America improve their route planning and customer service with GPS fleet tracking technology. Transportation organizations use FieldLogix's transportation tracking system to meet the performance requirements of their contracts.
  • For instance, in July 2022, to complement its market-leading fleet management solutions, Lytx Inc., a global leader in video telematics solutions, introduced the Lytx Asset Tracking Service. Fleet managers searching for a streamlined method of tracking down and controlling their powered equipment can use the Asset Tracking Service, which is now offered in the United States and Canada. The business also disclosed a number of brand-new maintenance improvements for its Fleet Tracking Service, set for release later this year.
  • According to interviews by the ICCT, 40-50% of trucking fleets in Canada are currently using telematics systems. The electronic logging device (ELD) mandates in the United States and Canada has created a ripe market for the adoption of telematics systems.

Tracking-as-a-Service Market Competitor Analysis

The presence of many vendors characterizes the tracking-as-a-service market. These vendors focus on developing cloud computing solutions with added features and supplying them at competitive prices. The increasing demand for cloud computing services is expected to strengthen the market's competitive environment. To increase their footprint in this global market, the vendors are investing in developing specific and customized cloud-based solutions.

In March 2022, the leading software platform for home service providers, Housecall Pro and Mojio, partnered to create Force by Mojio, the first fleet management solution designed particularly for small businesses. Mojio is a leading connected mobility platform and provider of SaaS solutions. The alliance makes it simpler for home service professionals to track their company vehicles, enhance operations, and modernize the client experience by combining Force by Mojio's real-time telemetry data with Housecall Pro's all-in-one platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Upsurge in Use of Mobile Technology
    • 4.4.2 Need To Improve Fleet Operator Efficiency
    • 4.4.3 Increasing Adoption of IoT
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Privacy Concerns Regarding Electronic Monitoring System
    • 4.5.2 Limited Control Given to Customers

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment
    • 5.1.1 On Cloud
    • 5.1.2 On-premise
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Retail
    • 5.2.2 Manufacturing
    • 5.2.3 E-commerce
    • 5.2.4 Transportation and Logistics
    • 5.2.5 Healthcare
    • 5.2.6 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Motorola Solutions
    • 6.1.2 Wabco Holdings Inc.
    • 6.1.3 AT&T Inc.
    • 6.1.4 Zebra Technologies Corp.
    • 6.1.5 Verizon Communications
    • 6.1.6 Geotab Inc.
    • 6.1.7 Blackline Safety Corp.
    • 6.1.8 Spider Tracks Limited
    • 6.1.9 Honeywell International Inc.
    • 6.1.10 Trimble Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS