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市場調査レポート
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マルチタッチ技術市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Multi-Touch Technology Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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マルチタッチ技術市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マルチタッチ技術市場は、予測期間中に約13%のCAGRで推移すると予想されています。

スマートフォン、タブレット、ラップトップなどのインテリジェントな電子ディスプレイの利用が増加し、マルチタッチ技術市場におけるこれらの製品の優勢なシェアを形成しています。また、縦型スクリーンやマルチタッチタブレットなど、マルチユーザーディスプレイへの注目が高まっていることが、市場の成長を可能にしています。

主なハイライト

  • マルチタッチスクリーンデバイスの使用と採用が増加していることも、調査期間中の市場成長を後押しする要因のひとつです。新しいタッチスクリーンアプリケーションの作成は、市場需要拡大の原動力となるでしょう。アップルのiPadの人気上昇とアンドロイドベースのタブレットの巨大な成長の可能性により、複数の大手PCおよびモバイルOEMメーカーがタブレット市場へ参入しています。市場全体の需要を押し上げる主な要因は、タッチパネル・ディスプレイの受け入れ拡大や電子機器数の増加です。
  • さらに、センス機能を強化した低価格のマルチタッチスクリーンディスプレイが登場したことも、市場の成長を後押ししています。さらに、顧客との関わりやブランディングのために、小売業やメディア用途での製品利用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。
  • また、北米や欧州などの先進地域では、小売業がブランディングや顧客とのエンゲージメント戦略のためにインタラクティブなマルチタッチディスプレイを使用しています。インタラクティブ・キオスクやテーブル・ディスプレイは、これらの市場におけるマルチタッチ技術の一例です。
  • パネルのコスト高、原材料の不足、価格の変動などは、市場の成長を阻む主な要因の一つです。しかし、こうした課題に対処するため、主要な相手先商標製品メーカー(OEM)は、安価な労働力と原材料を提供できる新興国にユニットを設立しています。
  • COVID-19の発生は、特に初期段階において、タッチスクリーンディスプレイやキオスク端末の製造業者のサプライチェーンを混乱させました。さらに、ウイルスの蔓延を抑えるために取られた厳しい措置により、世界の商業活動が著しく低下し、小売、輸送、病院、スポーツ、娯楽などの分野の需要や世界の経済成長に影響を与え、マルチタッチ技術市場の発展を阻害することになったのです。しかし、世界的に経済が回復し、各分野の需要が再び勢いを増していることから、研究対象市場も徐々に成長すると予想されます。

マルチタッチテクノロジーの市場動向

コンシューマーエレクトロニクスの利用拡大が需要を牽引

  • 近年、世界のコンシューマーエレクトロニクス産業は大きな成長を遂げています。接続技術の進歩やディスプレイパネルの低価格化により、多くの家電製品にタッチスクリーンディスプレイユニットが採用されるようになり、大幅な伸びを示しています。
  • デジタル化の進展、スマートフォンやパソコンの販売台数の増加により、世界市場にマルチタッチ技術の潜在的空間が生まれました。ハイエンド・エレクトロニクス製品の価格低下と、最新技術の採用に対する嗜好の高まりが、主に世界各地の家電製品の市場を牽引しています。
  • 米国消費者技術協会(CTA)によると、米国の消費者技術産業は、小売売上高が史上初めて5,050億米ドルを超えると予測されています。この試算は、2021年の2020年比9.6%増という目覚ましい成長から2.8%の収益増を意味します。スマートフォン、パーソナルヘルス機器、自動車関連技術、ストリーミングサービスに対する旺盛な需要が、この成長の主な促進要因になると予想されます。
  • コンシューマーエレクトロニクス分野では、マルチタッチ技術の採用において、スマートフォンが主要なシェアを占めると予想されます。これらのデバイスの普及が進むことで、大きな成長機会が生まれると期待されています。例えば、エリクソン社によると、スマートフォンの契約数は昨年の6,259百万台から今後5年間で7,690百万台に増加すると予想されています。

アジア太平洋地域が最も急成長する市場と予測される

  • アジア太平洋地域は、マルチタッチテクノロジー市場において急速な成長を遂げており、予測期間中も成長を維持すると予想されます。アジア太平洋地域では、急速な都市化により可処分所得が増加し、消費者が新しいテクノロジーに費やすようになりました。
  • デジタル技術に対する意識の高まりは、スマートフォンやウェアラブルなどのスマートコンシューマーデバイスの採用を促進し、マルチタッチ技術業界にとって有利な市場シナリオを作り出しています。例えば、エリクソンによると、東南アジア・オセアニア地域のスマートフォン契約数は、2020年の8億5000万台から、今後5年間で11億4000万台に増加すると予想されています。
  • Samsung、Xiaomi、OnePlus、Panasonic、Huaweiなど、ほとんどの大手スマートフォンメーカーはこの地域出身です。この地域の大きな消費者基盤と拡大するスマートフォン製造拠点は、マルチタッチ技術ディスプレイの需要を促進すると予想されます。
  • 過去数十年の間に、中国はスマートフォンやその他の電子製品の主要メーカーに浮上しました。ディスプレイデバイスの普及が進んでいることや、「Made in China 2025」などの政府の取り組みが業界の成長を支えていることから、マルチタッチテクノロジー市場において中国は重要な地位を占めると予想されます。
  • この成長見通しを考慮し、マルチタッチ技術産業のバリューチェーンの様々な段階にわたって事業を展開する大手世界企業の一部は、同地域でのプレゼンスを拡大させています。例えば、2022年1月、スマートフォンやタブレット型端末向けのペンやマルチタッチセンサー部品の大手サプライヤーであるワコムは、9番目の体験センターを開設し、インドでのプレゼンスを拡大しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19が市場に与える影響の評価
  • 技術スナップショット
    • 抵抗膜方式
    • 静電容量方式
    • 光学式
    • その他の技術

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • コンシューマーエレクトロニクスの利用拡大
    • 商業用途でのインタラクティブスクリーンの使用急増
    • ディスプレイ技術の進歩
  • 市場抑制要因
    • タッチスクリーンパネルの相対的な高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • スマートフォン
    • タブレット
    • PCおよびノートPC
    • キオスク端末
    • その他の製品
  • アプリケーション別
    • パーソナル
    • 企業向けアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東&アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • 3M Company
    • A D Metro Inc.
    • DMC Co. Ltd
    • Dongguan Cloudtop Electronic Technology Co. Ltd
    • Fujitsu Limited
    • GestureTek
    • Ideum
    • Panasonic Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • TouchNetix Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 65039

The Multi-touch Technology market is expected to register a CAGR of about 13% during the forecast period. The increasing utilization of intelligent electronic displays, such as smartphones, tablets, and laptops, has formed a predominant share of these products in the multi-touch technology market. The growing focus on multi-user displays, such as vertical screens and multi-touch tablets, enables market growth.

Key Highlights

  • Another factor driving the market growth during the study is the increasing use and adoption of multi-touch screen devices. The creation of new touchscreen applications will be a driving factor in the growth of market demand. The rising popularity of Apple's iPad and the enormous growth potential of Android-based tablets have prompted several major PC and mobile original equipment manufacturers to enter the tablet market. The main factors driving the overall market demand are the growing acceptance of touch panel displays and an increase in the number of electronic devices.
  • Furthermore, the introduction of low-cost multi-touch screen displays with enhanced sense capabilities is boosting the market growth. Furthermore, rising product utilization in retail and media applications for customer engagement and branding is boosting the market growth.
  • Additionally, the retail industry uses interactive multi-touch displays for branding and customer engagement strategies in developed regions, such as North America and Europe. Interactive kiosks and table displays are examples of multi-touch technologies in these markets.
  • Factors such as the higher cost of panels, lack of availability of raw materials, and fluctuation in their prices are among the major factors challenging the market's growth. However, to counter such challenges, major original equipment manufacturers (OEMs) are establishing their units in developing countries, as they provide cheap labor and raw materials at a lower cost.
  • The outbreak of COVID-19 disrupted supply chains for manufacturers of touchscreen displays or kiosks, especially during the initial phase. Additionally, stringent measures taken to contain the spread of the virus caused a significant drop in global commercial activities, affecting the demand from the retail, transportation, hospitality, sports, and entertainment sectors, as well as global economic growth, stifling the development of the multi-touch technology market. However, with the economy worldwide back on track and demand across all sectors gaining momentum again, the studied market is also expected to grow gradually.

Multi-touch Technology Market Trends

Increasing Use of Consumer Electronics is Driving the Demand

  • The global consumer electronics industry has witnessed significant growth in recent years. The advancement in connectivity technologies and the availability of affordable display panels have significantly enhanced the adoption of touchscreen display units in many consumer electronics devices.
  • A surge in digitalization and increased sales of smartphones and personal computers have created a potential space for multitouch technology in the global market. Decreasing cost of high-end electronics products and growing preference toward adopting updated technology are primarily driving the market for consumer electronics in various parts of the world.
  • According to the Consumer Technology Association (CTA), the US consumer technology industry is projected to generate over USD 505 billion in retail sales revenue for the first time ever. The estimation represents a 2.8% revenue increase from 2021's impressive 9.6% growth over 2020. Strong demand for smartphones, personal health devices, automotive tech, and streaming services are expected to be among the major driving factors behind this growth.
  • In the consumer electronics segment, the smartphone is expected to hold a major share in terms of multitouch technology adoption. The increasing penetration of these devices is expected to create significant growth opportunities. For instance, according to Ericsson, smartphone subscription is expected to grow from 6,259 million last year to 7,690 million in the next five years.

Asia-Pacific Projected to be the Fastest-growing Market

  • The Asia-Pacific region has seen rapid growth in the multitouch technology market and is expected to sustain growth over the forecast period. Rapid urbanization has increased disposable income in the Asia-Pacific region, letting consumers spend on new technologies.
  • Growing awareness about digital technologies is driving the adoption of smart consumer devices such as smartphones, wearables, etc., creating a favorable market scenario for the multitouch technology industry. For instance, according to Ericsson, smartphone subscriptions in Southeast Asia and Oceania region are expected to increase from 850 million in 2020 to 1,140 million in the next five years.
  • Most major smartphone manufacturers, such as Samsung, Xiaomi, OnePlus, Panasonic, Huawei, etc., hail from this region. The region's large consumer base and expanding smartphone manufacturing footprint are expected to drive the demand for multitouch technology displays.
  • In the last few decades, China has emerged to be the leading manufacturer of smartphones and other electronic products. The country is expected to hold a prominent position in the multitouch technology market owing to the increasing penetration of display devices and favorable government initiatives such as "Made in China 2025," supporting the industry's growth.
  • Considering the growth prospects, some of the leading global players operating across various stages of the multitouch technology industry value chain are expanding their presence in the region. For instance, in January 2022, Wacom, a leading supplier of pen and multitouch sensor components for smartphones and tablet-type devices, expanded its presence in India by opening its ninth experience center.

Multi-touch Technology Market Competitor Analysis

The multitouch technology market is fragmented with various global and regional players, such as 3M, A D Metro Inc., Fujitsu Limited, Panasonic Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd, and many others. Most of these players are involved in several strategic developments, including mergers, acquisitions, new product launches, and market expansion, to gain a competitive edge in the market studied.

Zytronic, a developer and manufacturer of touch technology products, creates digital displays with multitouch projected capacitive touch (MPCT) technology. Using this technology, the company supplied two customized touchscreen designs for L.B. Foster at its UK manufacturing facility via its UK distributor Display Technology Ltd based in Huntingdon, Cambs.

In September 2022, ViewSonic Corp., a leading visual solutions provider, introduced its TD2465 touch monitor, a 24-inch touchscreen for retail, industrial, and commercial spaces. The monitor features multitouch modes sensitive to gloved fingers, styluses, and even wet hands and supports the ViewSonic touch controller software for the management of on-screen display settings without using physical buttons.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot
    • 4.5.1 Resistive
    • 4.5.2 Capacitive
    • 4.5.3 Optical
    • 4.5.4 Other Technologies

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Usage of Consumer Electronics
    • 5.1.2 Surge in Usage of Interactive Screens in Commercial Application
    • 5.1.3 Advancements in Display Technology
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Relative High Cost of Touch Screen Panels

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Products
    • 6.1.1 Smartphones
    • 6.1.2 Tablets
    • 6.1.3 PCs and Laptops
    • 6.1.4 Kiosks
    • 6.1.5 Other Products
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Personal Application
    • 6.2.2 Enterprise Application
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 3M Company
    • 7.1.2 A D Metro Inc.
    • 7.1.3 DMC Co. Ltd
    • 7.1.4 Dongguan Cloudtop Electronic Technology Co. Ltd
    • 7.1.5 Fujitsu Limited
    • 7.1.6 GestureTek
    • 7.1.7 Ideum
    • 7.1.8 Panasonic Corporation
    • 7.1.9 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.10 TouchNetix Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET