表紙:コラーゲンペプチド製品市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
866618

コラーゲンペプチド製品市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Collagen Peptide Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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コラーゲンペプチド製品市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

コラーゲンペプチド製品の世界市場は、予測期間である2020年~2025年にかけてCAGR7.7%で成長すると予測されています。

主なハイライト

  • 栄養補助食品、栄養バー、飲料、美容製品などの主要セグメントにおける需要の増加が、コラーゲンペプチドの世界の売上を牽引しています。
  • 高齢者人口の増加、ヘルスケア分野への予算配分の増加、生活習慣病に対する予防的アプローチの人気の高まり、栄養補助食品分野の成長とともに、世界の社会経済動態がコラーゲンペプチド製品の需要を補完しています。
  • COVID-19の大流行により、世界の封鎖と検疫措置が消費者の購買習慣に変化をもたらしています。一方、この変化は小売売上高にマイナスの影響を与え、一部の健康カテゴリーでは短期的に成長が鈍化しています。しかし一方で、免疫や予防に重点を置いたビタミン剤や栄養補助食品の売上にはプラスの効果をもたらしています。また、コラーゲンペプチドは、その機能性から、より多くの人々が利用できるような新しい方法を模索する食品イノベーターによって、市場で高い評価を得ている素材の一つです。

主な市場動向

コラーゲン入り栄養補助食品に対する消費者の意識の高まり

肌、髪、爪の美しさに重点を置き、健康的なエイジングを実現するために設計されたコラーゲン配合のサプリメントに対する需要が高まってきています。これは、コラーゲンペプチドやトリペプチドが人間の栄養に注入されることの利点に対する消費者の認識が高まっているためで、栄養市場と化粧品市場の両方で支持を集め、栄養化粧品ソリューションの世界の成長に貢献しています。早期老化を防ぎたいという消費者の願望の高まりと、自然で安全かつ効果的な美容ソリューションへの嗜好の高まりによって、コラーゲンなどのタンパク質およびアミノ酸由来の栄養化粧品は、世界の栄養化粧品市場で29%の大半の市場シェアを占めています。このため、ニュートラシューティカルズ市場の主要企業は、美容サプリメント市場で確固たる地位を築くために、ニュートリコスメティックスで製品ポートフォリオを拡大することになりました。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めています。

栄養補助食品や美容飲料などのコラーゲンペプチドベースの製品は、アジア太平洋地域で最大のシェアを占め、欧州と北米がそれに続いています。これは、コラーゲンペプチドがもたらす様々な効果に対する消費者の認識が高いこと、また、韓国や日本などアジア諸国の美容産業が急成長していることに起因しています。このように、これらの国々は化粧品やパーソナルケア製品に多く使用されているため、コラーゲン市場で大きなシェアを占めています。コラーゲン市場は、製品価格が高いため、成長率は鈍化すると予想されています。一方、可処分所得の増加と急速な工業化の進展により、インドのような発展途上国には大きな成長の可能性があると考えられています。

競合情勢

コラーゲンペプチド製品の世界市場には、多くの地域および世界のプレーヤーが存在します。新製品の発売、市場拡大、パートナーシップは、コラーゲンペプチド製品事業に関与するほとんどの企業が採用する好ましい戦略的アプローチです。製品の拡張と栄養補助食品と機能性食品の増加市場のために、コラーゲンペプチド製品市場の世界のプレーヤーは、彼らの重要な戦略として、新製品の発売を採用しています。世界で最も活発な企業は、Vital Proteins LLC、Equip、The Nature's Bounty Co、およびTwinlab Consolidated Corporationが含まれています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 栄養補助食品
    • キャンディ、チュー、ガム
    • 栄養バー
    • 飲料
  • 供給元別
    • 動物性(ウシ、ブタ)
    • 海洋性
  • 流通経路別
    • 食料品小売店
    • 薬局・薬店
    • オンラインショップ
    • 健康食品店
    • その他
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 主要プレイヤーの主な戦略
  • 過去5年間の最も活発な企業
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • VITAL PROTEINS LLC
    • MEIJI CO. LTD
    • TWINLAB CONSOLIDATED CORPORATION
    • EVEREST NEOCELL LLC
    • KALUMI
    • CAVEMAN FOODS
    • THE KRAFT HEINZ COMPANY(PRIMAL KITCHEN)
    • ASAHI GROUP HOLDINGS LTD

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 52686

The global collagen peptide market is projected to grow at a CAGR of 7.7% during the forecast period, 2020 - 2025.

Key Highlights

  • The increasing demand in the key segments, such as dietary supplements, nutritional bars, beverages, and beauty products, has been driving the sales of collagen peptides globally.
  • The global socio-economic dynamics, along with the growing geriatric population, increased budgetary allocation to the healthcare sector, the growing popularity of a preventive approach to lifestyle diseases, and the growing nutraceutical segment, have been complementing the collagen peptide products demand.
  • Due to the COVID-19 pandemic, global lockdown and quarantine measures have led to a change in consumer buying habits. On one hand, this change has impacted negatively on retail sales, with some health categories seeing a short-term decline in growth. On the other hand, however, it's had a positive effect on the sales of vitamins and dietary supplements, with a strong focus on immunity and prevention. Further, collagen peptides is one of those ingredients which have gained an excellent reputation in the market, among food innovators finding novel ways to make it accessible to an even wider audience owing to its functional benefits.

Key Market Trends

Increasing Consumer Awareness on Collagen-Infused Nutricosmetics

Designed to deliver healthy aging benefits with an emphasis on skin, hair, and nail beauty, there has been a growing demand for collagen-based supplements. This is due to the increase in consumer awareness on the benefits of collagen peptides and tripeptides infused in human nutrition, which has gained traction in both the nutrition and cosmetic markets, contributing to the growth of nutricosmetic solutions globally. Driven by consumer's growing desire to prevent premature aging, along with the growing preference for natural, safe, and effective beauty solutions, protein- and amino acid-derived nutricosmetics, such as collagen, held a majority market share of 29% in the global nutricosmetics market. This has led key players in the nutraceutical market to expand its product portfolio with nutricosmetics in order to place themselves strongly in the beauty supplements market.

Asia-Pacific Holds the Largest Market Share

Collagen peptide-based products such as dietary supplements and beauty-from-within beverages occupy the maximum shares in Asia-Pacific, followed by Europe and North America. This is due to high consumer awareness of various benefits of such products, and the rapidly growing beauty products industry of Asian countries such as South-Korea and Japan. Thus, these countries have a major share in the collagen market, due to high usage in cosmetic and personal care products. The market is anticipated to register a slower growth rate due to high product pricing. On the other hand, owing to increasing disposable income and fast-paced industrialization, developing nations, like India, have a significant potential for growth.

Competitive Landscape

The global collagen peptide products market contains a large number of regional and global players. New product launches, market expansion, partnerships, are the preferred strategic approaches adopted by most companies involved in the collagen peptide products business. Owing to the product expansions and increasing market for dietary supplements and functional food, the global players in the collagen peptide products market adopt new product launch, as their key strategy. The most active companies worldwide include Vital Proteins LLC, Equip, The Nature's Bounty Co, and Twinlab Consolidated Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Dietary Supplements
    • 5.1.2 Candies, Chews, and Gums
    • 5.1.3 Nutritional Bars
    • 5.1.4 Beverages
  • 5.2 By Source
    • 5.2.1 Animal-based (Bovine, Porcine)
    • 5.2.2 Marine-based
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Grocery Retail Store
    • 5.3.2 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Health Stores
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Major Strategies by Key Players
  • 6.2 Most Active Companies in the Past Five Years
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 VITAL PROTEINS LLC
    • 6.4.2 MEIJI CO. LTD
    • 6.4.3 TWINLAB CONSOLIDATED CORPORATION
    • 6.4.4 EVEREST NEOCELL LLC
    • 6.4.5 KALUMI
    • 6.4.6 CAVEMAN FOODS?
    • 6.4.7 THE KRAFT HEINZ COMPANY (PRIMAL KITCHEN)
    • 6.4.8 ASAHI GROUP HOLDINGS LTD

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET