表紙:ラウリル硫酸ナトリウム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273468

ラウリル硫酸ナトリウム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Sodium Lauryl Sulfate Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ラウリル硫酸ナトリウム市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ラウリル硫酸ナトリウム(SLS)市場は、予測期間中に約4%のCAGRで推移すると予想されています。

2020年、COVID-19は原料不足のため、世界のラウリル硫酸ナトリウム市場に影響を与えました。しかし、パーソナルケア製品の需要の急増により、ラウリル硫酸ナトリウムの消費は促進されました。

主なハイライト

  • アジア太平洋地域における洗剤やクリーニング製品の需要拡大、パーソナルケア産業の急成長が、市場を牽引する主な要因の1つです。
  • しかし、バイオベースの代替品や、ラウリル硫酸ナトリウムの人体や環境への毒性に関する懸念の高まりが、市場の成長を抑制すると予想されます。
  • しかし、様々な産業分野への応用が進んでいることから、新たな成長機会も期待されます。
  • アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々から大量に消費され、世界市場を独占しており、北米と欧州がそれに続いています。

ラウリル硫酸ナトリウムの市場動向

洗剤やクリーナーへの需要拡大

  • ラウリル硫酸ナトリウムは、洗濯用洗剤の有効成分として最も一般的なもの一つです。アルキル硫酸塩と呼ばれる中~強度の界面活性剤からの合成洗剤です。洗剤として使用する場合、強い洗浄力と高い泡立ちを低コストで実現できるなどのメリットがあります。
  • また、油性の汚れや残留物の除去を必要とするあらゆる作業で使用される、効果の高い界面活性剤です。洗剤やクリーナーへの応用では、SLS化合物は他の製品への応用に比べ、非常に高い濃度で見出されます。SLSが使用される洗剤には、床用洗剤、布用洗剤、洗車用石鹸などがあります。
  • 安全な食品保存への関心の高まり、家庭の表面の消毒の必要性、衛生的なゴミ捨ての必要性などが、予測期間中のSLSの需要を促進すると予想されます。
  • 洗濯用洗剤の需要は、eコマースの隆盛と新興経済諸国における洗濯機の普及率の上昇により、世界的に急速に拡大しています。
  • ドイツでは、このグラフに見られるように、洗濯用洗剤やクリーニング用品は毎年徐々に増加しています。2022年には、約510万ユーロ(590万米ドル)にまで成長しています。
  • イタリアでは、ホーム&ランドリーケア市場は、2021年に約40億ユーロ(46億米ドル)を生み出し、その後の数年間でわずかに増加し、2026年には約40億7,000万ユーロ(47億米ドル)に達すると予測されています。
  • したがって、上記の動向は、洗剤およびクリーナー用途におけるラウリル硫酸ナトリウムの消費を促進すると予測されます。
Sodium Lauryl Sulfate Market-IMG1

アジア太平洋地域が市場を独占する

  • アジア太平洋地域が世界市場シェアを独占しています。中国は現在、世界で最も急成長しているランドリー市場です。インドでは、ブランドによってさまざまな商品が販売されるようになり、小売の環境が変化したため、洗濯機を使ったランドリー製品が注目を浴びるようになりました。このような洗剤需要の増加は、ラウリル硫酸ナトリウムの需要を押し上げると予想されます。
  • さらに、ラウリル硫酸ナトリウム(SLS)の需要は、洗剤およびクリーナー用途で最も大きくなっています。この分野は、主に家庭用用途の増加により、予測期間中もその優位性を維持すると予測されます。
  • さらに、中国の石鹸、洗濯粉、合成洗剤の市場は、過去5年間、年平均6%以上の成長を遂げています。これは、衛生に関する意識の高まりと液体石鹸分野の発展によるものです。
  • 2021年、中国は約136万トンの石鹸を生産しました。その年、中国は約9億6,300万米ドル相当の石鹸を輸出しました。
  • さらに、インドでは手洗いでも液体洗剤が浸透していきました。洗剤の液体は、2021年7月に移動年計ベースで15.9%の普及率を示し、2022年7月には19.8%まで上昇しました。Hindustan Unilever(HUL)とProcter &Gambleは、それぞれ人気洗剤ブランド「Surf Excel」と「Ariel」で液体洗剤を提供している企業もあります。
  • 同国では、産業分野の急成長に支えられ、工業用クリーナーの消費が増加しており、ラウリル硫酸ナトリウムの市場を牽引すると予想されます。
  • さらに、インドの美容・パーソナルケア市場は、最近安定した成長を遂げています。これは、人々の身だしなみへの関心が高まっていることと、インドの小売店やブティックの棚面積が拡大し、世界中の化粧品が置かれるようになったことに起因しています。
  • インドは、2021年に美容・パーソナルケア市場から最も高い収益を生み出す国として、世界第4位にランクされています。インドの美容・パーソナルケア(BPC)市場は、2021年に約150億米ドルを占めています。
  • このようなパーソナルケア製品の需要の高まりが、ラウリル硫酸ナトリウムの需要の伸びを促進すると予想されます。
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ラウリル硫酸ナトリウムの産業概要

ラウリル硫酸ナトリウム市場は非常に細分化されており、市場シェアは多くの企業によって分けられています。市場の主要企業には、BASF SE、Clariant、Solvay、Merck KGaA、Sasolなどが含まれます(順不同)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 洗剤やクリーナーの需要拡大
    • アジア太平洋地域におけるパーソナルケア産業の急成長
  • 抑制要因
    • ラウリル硫酸ナトリウムの人体および環境への有害性
    • バイオベースの代替品の利用可能性
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ラウリル硫酸ナトリウム(SLS)液体
    • ラウリル硫酸ナトリウム(SLS)乾燥品
  • 用途
    • 洗剤・クリーナー
    • パーソナルケア製品
    • 工業用洗浄剤
    • その他の用途
  • 地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア・ニュージーランド
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、契約など
  • 市場シェア(%)/ランキング分析
  • 主要企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • Acme-Hardesty Company
    • Alpha chemicals Pvt Ltd
    • BASF SE
    • Chemceed
    • Chemmax Chemical Co. Limited
    • Clariant
    • Dongming Jujin Chemical Co.Ltd
    • Explicit Chemicals Pvt Ltd
    • Merck KGaA
    • Solvay
    • Spectrum Chemical Manufacturing Corp
    • Stepan company

第7章 市場機会および今後の動向

  • 様々な産業におけるアプリケーションの拡大
目次
Product Code: 66268

The Sodium Lauryl Sulfate (SLS) market is expected to register at a CAGR of around 4% during the forecast period.

In 2020, COVID-19 impacted the global sodium lauryl sulfate market due to the raw material shortage. However, the surging demand for personal care products propelled sodium lauryl sulfate consumption.

Key Highlights

  • One of the major factors driving the market studied is the growing demand for detergents and cleaning products and the rapidly growing personal care industry in Asia-Pacific.
  • However, the bio-based alternatives and rising concern regarding the toxicity of sodium lauryl sulfate on both human health and the environment are expected to restrain the market growth.
  • The growing application footprint across various industries will likely offer new growth opportunities to the market.
  • Asia-Pacific dominated the global market with large consumption from countries such as China and India, followed by North America and Europe.

Sodium Lauryl Sulfate Market Trends

Increasing Demand for Detergents and Cleaners

  • Sodium lauryl sulfate is one of the most common active ingredients in laundry detergent. It is a synthetic detergent from medium to strong surfactants called alkyl sulfates. When used as a detergent, it offers advantages, such as strong cleansing power and high foam production at a low cost.
  • Additionally, it is a highly effective surfactant used in any task requiring oily stain and residue removal. For applications in detergents and cleaners, the SLS compound is found in a very high concentration compared to its application for other products. Some of the detergents where SLS is used include floor cleaners, cloth detergents, and car wash soaps.
  • Increased focus on safe food storage, the need to disinfect household surfaces, and requirements for hygienic garbage disposal are expected to drive the demand for SLS in the forecast period.
  • The demand for laundry detergents is rapidly growing worldwide owing to the growing prominence of e-commerce and the rising penetration of washing machines in developing economies.
  • In Germany, laundry detergents and cleaning products are increasing gradually yearly, as seen in this graph. By 2022, it had grown to around EUR 5.1 million (USD 5.9 million).
  • In Italy, the home & laundry care market generated approximately EUR 4 billion (USD 4.6 billion) in 2021 and is expected to increase slightly over the following years reaching around EUR 4.07 billion (USD 4.7 billion) by 2026.
  • Therefore, these trends above are projected to boost the consumption of sodium lauryl sulfate in detergents and cleaners applications.
Sodium Lauryl Sulfate Market - IMG1

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the global market share. China is currently the fastest-growing laundry market in the world. In India, washing machine-based laundry products gained prominence owing to the changing retail landscape with the wider availability of different products across brands. This growth in demand for detergents is expected to boost the demand for sodium lauryl sulfate.
  • Moreover, the demand for Sodium Lauryl Sulfate (SLS) in detergents and cleaners applications was the largest. This segment is estimated to continue its dominance, during the forecast period, primarily due to the increasing household applications.
  • Furthermore, the market for the soap, washing powder, and synthetic detergent industry in China grew at an average annual rate of over 6% in the past five years. It is due to increasing awareness about hygiene and development in the liquid soap segment.
  • In 2021, China produced approximately 1.36 million metric tons of soap. That year, China exported around USD 963 million worth of soaps.
  • Furthermore, liquid detergents gained penetration in India, even as handwashes. Detergent liquids had a penetration of 15.9% in July 2021 on a moving annual total basis, which went up to 19.8% in July 2022. Hindustan Unilever (HUL) and Procter & Gamble are some companies offering liquid detergents under their popular detergent brands, Surf Excel and Ariel, respectively.
  • The increasing consumption of industrial cleaners in the country, supported by the rapid growth in the industrial segment, is expected to drive the market for sodium lauryl sulfate.
  • Moreover, India's beauty and personal care market witnessed steady growth recently. It is owing to the increasing focus on grooming among people and increasing shelf space in retail stores and boutiques in India, which are stocking cosmetics worldwide.
  • India is ranked fourth globally for generating the highest revenue from the beauty and personal care market in 2021. The Indian beauty and personal care (BPC) market accounted for approximately USD 15 billion in 2021.
  • This rise in the demand for personal care products is expected to drive the growth in demand for sodium lauryl sulfate.
Sodium Lauryl Sulfate Market - IMG2

Sodium Lauryl Sulfate Industry Overview

The sodium lauryl sulfate market is highly fragmented, with the market share divided among many companies. Some of the key players in the market include BASF SE, Clariant, Solvay, Merck KGaA, and Sasol, among others (not in any particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand from Detergents and Cleaners
    • 4.1.2 Rapidly Growing Personal Care Industry in Asia-Pacific
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Toxic Effects of Sodium Lauryl Sulfate on Human Health and Environment
    • 4.2.2 Availability of Bio-based Alternatives
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Sodium Lauryl Sulfate (SLS) Liquid
    • 5.1.2 Sodium Lauryl Sulfate (SLS) Dry
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Detergents & Cleaners
    • 5.2.2 Personal Care Products
    • 5.2.3 Industrial Cleaners
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Australia & New Zealand
      • 5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Acme-Hardesty Company
    • 6.4.2 Alpha chemicals Pvt Ltd
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 Chemceed
    • 6.4.5 Chemmax Chemical Co. Limited
    • 6.4.6 Clariant
    • 6.4.7 Dongming Jujin Chemical Co.Ltd
    • 6.4.8 Explicit Chemicals Pvt Ltd
    • 6.4.9 Merck KGaA
    • 6.4.10 Solvay
    • 6.4.11 Spectrum Chemical Manufacturing Corp
    • 6.4.12 Stepan company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Application Footprint Across Various Industries