市場調査レポート
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1198136

プロテインバー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Protein Bar Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 151 Pages | 納期: 2~3営業日

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プロテインバー市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プロテインバーの世界市場は、今後5年間で5.34%のCAGRで推移すると予測されています。

利便性の高い食品への需要の高まりが、プロテインバー市場を牽引しています。主な消費者は、スポーツアスリートだけでなく、料理の手間をかけずに健康的な食事をしたい人たちも含まれています。消費者は、体重管理、筋肉量の向上、エネルギーの増加など、さまざまな目的でプロテインバーを好んで購入しています。また、フィットネスクラブなどでは、食事の代替品としてプロテインバーのマーケティングキャンペーンを実施し、売上を急拡大させています。フィットネスクラブの増加やプロテインバーに対する認知度の高まりにより、市場は予測期間中に需要の高まりが見込まれます。

消費者の嗜好は世界的に変化しており、欧州や北米の消費者の間では、肉や肉を使った製品への傾倒が低くなっていることが見て取れます。消費者の割合がフレキシタリアンやビーガンになりつつあることで、メーカーが植物性/ビーガンのプロテインバーを製造する大きな機会が生まれました。ミレニアル世代が異なる食生活を送る傾向が強まっていることは、以前の世代とは大きく異なる購買習慣の変化を示唆しています。生産者から小売業者まで、プロテインバー市場全体の企業は、すでにこのような機会に投資しています。例えば、英国の同名の非営利団体が運営する、1月の間、ヴィーガン料理のみを食べることを推奨する「Veganuary」という世界の運動は、2021年1月に50万人以上の参加者を集めました。2021年の参加者数は、2019年の量の2倍以上でした。したがって、ヴィーガン、フレキシタリアン、ミートフリーの食生活の採用も、調査した市場を牽引しています。

プロテインバーの市場動向

利便性の高いプロテインスナックに対する需要の高まり

プロテインは、フィットネスの進歩を支える重要な要素です。そのため、消費者は健康な体を維持するために、プロテインバーなどの体重管理やエネルギー補給のための製品を選んでいます。プロテイン・バーは、その高い栄養レベルにより、健康志向の消費者の間で注目を集めています。さらに、これらの栄養価の高い製品は、健康的なライフスタイルに必要な理想的なタンパク質バランスを提供することができます。さらに、バーで食事を補うことで、不要なカロリーや炭水化物を追加することなく、タンパク質の摂取量を増やすことができると期待されています。プロテインバーは、必須栄養素やタンパク質の補給、エネルギーレベルの向上、筋肉量の増強に大きな役割を果たすため、こうしたフィットネス関連の動向はプロテインバーの需要を増大させると予想されます。IHRSAによると、コロナウイルス(COVID-19)の大流行により、欧州のジムやヘルスクラブの会員数は2019年にピークを迎え、その後数年間は減少に転じています。2020年に多数のジムの閉鎖により会員数が激減した後、2021年にはやや回復し、5,630万人に達しました。

アジア太平洋地域が急成長中

健康的なスナックや食品サプリメントが増加しており、高タンパク質バー・ブランドがこの地域で大きな成功を示しています。天然・非遺伝子組み換えのプロテインバーは、アジア太平洋市場で最も売れている健全なプロテインバーになると予想されます。プロテインバー市場では、中国、インド、その他の国々の潜在力と製品イノベーションが高まっており、アジアの影響力が高まっています。予測期間中にプロテイン・バーの売上増加を後押しすると予想される動向は、中国などのアジア諸国のプロテイン・バー・メーカーが、主に中国の消費者に好まれるサクサクした食感や甘さを抑えた独創的な風味を開発して製品を位置付けていることです。例えば、タオバオ経由で販売されているプロテインバー「パワークランチ」は、ウエハーの食感と多彩なフレーバーで、中国の消費者を魅了しています。

Maeil Business Newspaperによると、韓国では、プロテインバーを含むプロテイン製品の市場は2021年に3364億ウォン規模になると予想されました。その大半である2154億ウォンは栄養補助食品によるもので、残りの1210億ウォンはパフォーマンスプロテインバーなどのスポーツ関連プロテイン製品によるものです。これらの要因から、地域全体でプロテインバーによる高い収益が期待されています。また、減量のためにミールリプレイサーの消費が増加していることも、この地域のプロテインバー市場の見通しを強化する主要な動向です。

プロテインバー市場の競合他社分析

世界のプロテインバー市場は、The Kellogg Company、General Mills Inc.、Caveman Foods LLC、Quest Nutrition LLC、Clif Bar &Companyなどの様々な巨大プレーヤーやローカルプレーヤーが存在するため、競争の激しい市場となっています。これらの市場参入企業は、事業拡大やM&Aなどの戦略を採用し、世界市場全体で地域的なプレゼンスを拡大しています。市場をリードするブランドは、カテゴリーの勝者となるために製品ラインの拡張にますます注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場のセグメンテーション

  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • General Mills, Inc.
    • Mondelez International, Inc.(Clif Bar & Company)
    • Caveman Foods LLC
    • Atkins Nutritionals Inc.
    • The Simply Good Foods Company(Quest Nutrition LLC)
    • The Kelloggs Company
    • Hormel Foods Corporation
    • The Nature's Bounty Co.
    • Nestle S.A.
    • The Nature's Bounty Co.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51220

The Global Protein Bar Market is projected to register a CAGR of 5.34 % over the next five years.

The increasing demand for convenience foods is driving the protein bar market. The major consumers not only include sports athletes, but also those who want to have a wholesome meal without the trouble of cooking. Consumers prefer buying protein bars for various purposes, such as weight management, improving muscle mass, and increasing energy. Moreover, marketing campaigns for protein bars as a substitute for meal replacement, by fitness clubs, have skyrocketed the sales of these products. With an increasing number of health clubs and surging awareness about protein bars, the market is expected to witness a rise in demand during the forecast period.

Consumer preferences are changing globally, and the low inclination toward meat and meat-based products is visible among European and North American consumers. The percentage of consumers becoming more flexitarian or vegan has paved great opportunities for manufacturers to produce plant-based/vegan protein bars. The growing trend of millennials adopting different diets signals a change in purchasing habits that is a significant shift from that of earlier generations. Companies across the protein bar market, from producers to retailers, are already investing in these opportunities. For instance, a global movement called Veganuary, run by a British non-profit group of the same name, to encourage people to solely eat vegan cuisine during the month of January, attracted more than 500,000 participants in January 2021. The number of participants in 2021 was more than twice as high as the amount in 2019. Hence, the adoption of vegan, flexitarian and meat-free diets has also been driving the market studied.

Protein Bar Market Trends

Rising Demand for Convenient Protein Snacks

Protein is an important element that supports fitness progress. Therefore, consumers are opting for weight management and energy products, such as protein bars, to remain fit and healthy. Owing to their high nutrition levels, protein bars are gaining prominence among health-conscious consumers. Additionally, these nutritious products can provide the ideal protein balance required for a healthy lifestyle. Moreover, supplementing meals with bars is expected to increase protein intake, without adding unnecessary calories or carbohydrates. These fitness trends are expected to augment the demand for protein bars, as they play a major role in providing essential nutrients and proteins, increasing energy levels, and enhancing muscle mass. According to the IHRSA, due to the coronavirus (COVID-19) pandemic, Europe's gym and health club membership peaked in 2019, then began to decline in the years that followed. After a sharp fall in membership due to the closure of numerous gyms in 2020, it somewhat recovered in 2021, reaching 56.3 million.

Asia Pacific is the Fastest Growing Region

Healthy snacks and food supplements are on the rise, with a high-protein bar brand demonstrating huge success in the region. Natural and non-GMO protein bars are expected to become the best-selling wholesome protein bar in the Asia-Pacific markets. The influence of Asia is increasing in the protein bar market, with increasing potential and product innovation in China, India, and other countries. A trend, expected to favor the increasing sales of protein bars during the forecast period, is that the protein bar manufacturers in Asian countries like China are positioning their products by developing crispy textures and creative flavors with less sweetness, which are mostly favored by Chinese consumers. For example, the Power Crunch protein bar sold via Taobao is attracting Chinese consumers, due to its wafer texture and variety of flavors.

According to Maeil Business Newspaper, in South Korea, the market for protein products including protein bars was expected to be worth KRW 336.4 billion in 2021. The majority of this, KRW 215.4 billion, came from dietary supplements, while the remaining 121 billion won came from sports-related protein products like performance protein bars and other such goods. These factors have resulted in high revenue generation from protein bars across the region. Also, increasing consumption of meal replacers for weight loss is a key trend bolstering the protein bars market outlook in the region.

Protein Bar Market Competitor Analysis

The global protein bar market is a highly competitive market due to the presence of various giant players and local players such as The Kellogg Company, General Mills Inc., Caveman Foods LLC, Quest Nutrition LLC, and Clif Bar & Company. These industry participants are employing strategies like business expansions, and mergers and acquisitions to expand their regional presence across the global market. The market-leading brands are increasingly focusing on product line expansions to emerge as category winners.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.1.2 Convenience Stores
    • 5.1.3 Specialist Retail Stores
    • 5.1.4 Online Stores
    • 5.1.5 Other Distribution Channels
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Spain
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle East & Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 South Africa
      • 5.2.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 General Mills, Inc.
    • 6.3.2 Mondelez International, Inc. (Clif Bar & Company)
    • 6.3.3 Caveman Foods LLC
    • 6.3.4 Atkins Nutritionals Inc.
    • 6.3.5 The Simply Good Foods Company (Quest Nutrition LLC)
    • 6.3.6 The Kelloggs Company
    • 6.3.7 Hormel Foods Corporation
    • 6.3.8 The Nature's Bounty Co.
    • 6.3.9 Nestle S.A.
    • 6.3.10 The Nature's Bounty Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS