市場調査レポート
商品コード
1198089

プレミアムチョコレート市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Premium Chocolate Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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プレミアムチョコレート市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

プレミアムチョコレート市場は、今後5年間にCAGR8.34%で成長すると予測されています。

プレミアムチョコレートの販売では、季節的な需要が重要な役割を果たしています。様々な企業が、イースターやクリスマスなどの機会に様々な種類のチョコレートを発売しています。大手メーカーがチョコレート業界を支配していますが、高品質で職人技の光るチョコレートの可能性はますます高まっています。調査された市場の主な促進要因の一つは、認知度や顧客関与を促進し、より多くの顧客を引き付ける製品革新です。また、限定生産のチョコレートに対する需要も、市場の成長を促す要因のひとつです。複数のチョコレートメーカーが、クリスマスや新年などの機会に、新しいフレーバーやパッケージのバリエーションを持つプレミアムチョコレートや高級チョコレートを発売しています。例えば、2022年6月、パーディーズ・ショコラティエは、夏に合わせ、メープルスイート・ジョージアブラウンズの新商品を限定発売しました。

プレミアムチョコレート市場に影響を与える主な動向としては、オーガニック、ヴィーガン、シュガーフリー、グルテンフリーのチョコレートに対する需要の高まりが挙げられます。合成製品が健康や環境に与える悪影響への認識が高まる中、健康志向で情報通の消費者の多くがオーガニック製品を使い始めています。健康への懸念(糖尿病など)の増加と健康的なライフスタイルへのシフトにより、砂糖不使用のプレミアムチョコレートへの需要が高まり、プレイヤーはより高品質の嗜好品とともに、チョコレート製造に使用する原料に注目するようになりました。例えば、2021年6月、フェアトレードカカオを使用し、ステビア抽出物で甘味をつけたチョコレートバー「ジョイバイツ」を発売したリンツ&シュプルングリ社のブランド、ラッセルストーバーチョコレートは、砂糖不使用の動向に参加しました。このようなイノベーションも、世界のプレミアムチョコレート市場を牽引しています。

プレミアムチョコレートの市場動向

主要プレイヤーは売上拡大のために広告に投資している

プレミアムチョコレート業界は、ここ数年で大きな変化を遂げました。消費者の購買行動においてソーシャルメディアの重要性が高まる中、企業は消費者の注目を集めるために、さまざまな流通チャネルで広告や推薦の戦略を進化させ、強化しています。セレブリティの支持は、意思決定プロセスにおいて重要な変数であるブランドの認知、信頼、親近感を高めるのに役立ちます。消費者は、憧れや親近感を抱く有名人が商品を宣伝していれば、そのブランドに対してより好感を抱くものです。

プレミアムチョコレート企業は、製品の推薦や広告にかなりの額を投資しています。例えば、モンデリーズの広告費は2021年に15億6400万米ドル、2020年に13億7600万米ドル、2019年に12億800万米ドルであり、広告に対する多額の戦略的投資を反映しています。同様に、ハーシーの広告費は、2021年511,798米ドル、2020年516,936米ドル、2019年513,302米ドルです。2021年5月、ベルギーのチョコレートメーカー「ゴディバ・ショコラティエ」は、俳優のクリス・エヴァンスを新しい顔として起用し、「GODIVA is Chocolate」という新しい世界マーケティングキャンペーンを開始しました。同ブランドは、ポーションコントロールサイズ、シェアリングパッケージ、オンザゴーに便利なフォーマット、特別な日のためのギフトボックスなど、プレミアムなスイーツとして製品を販売することを目指しています。このような大手企業の積極的なマーケティング戦略は、プレミアムチョコレート市場の成長を後押ししています。

欧州が最大の市場であることに変わりはない

欧州地域のチョコレート消費者の間では、穀物やシリアルを加えたプレミアムな食感のチョコレートの動向が拡大しています。また、消費者が「提供価値の高い」丁寧に包装されたプレミアムチョコレートギフトを選ぶようになり、パッケージングも重要な役割を果たすようになってきています。ドイツのアルディやリドルのようなスーパーマーケットも、自社のプレミアムブランドのチョコレートを提供しています。例えば、AldoではMoser-Rothのプレミアムチョコレートを提供し、国内で高まる需要に応えています。消費者が特にスーパーマーケットのプレミアムチョコレートを選ぶのは、品揃えのユニークさ、魅力的な棚、すぐに使えるパッケージ、店頭でのプロモーション、チョコレートの安定した品質があるからです。また、この地域のプライベートブランドのショコラティエの数も増えており、プレミアムチョコレート市場における消費者の需要に応えるため、より職人的で専門的な製品(ハウス・オブ・ドーチェスターなど)が発売されています。このような企業は、プレミアムチョコレートをギフトとして提供しています。その結果、特別な日に贈る高級品として購入する人が増えています。したがって、プレミアムチョコレートの需要の高まりにより、多数の国際的なブランドが欧州市場に参入しています。例えば、2021年、Ferrero Rocherが英国のプレミアムチョコレートバーカテゴリーに参入しました。

プレミアムチョコレート市場の競合他社分析

プレミアムチョコレート市場は統合されており、トップ企業が世界中で大きなシェアを占めています。世界的に有力なシェアを持つプレーヤーには、Chocoladefabriken Lindt &Sprungli AG、Ferrero SpA、Hershey Company、Mondelez International、Yildiz Holdingが含まれます。市場の主要なプレーヤーは、アクセス性を高め、革新的な製品を提供することによって、若い消費者の間でより高価格のチョコレートを提供することを目的としています。観光客や旅行者は、世界のさまざまな地域でプレミアムチョコレートの主要な消費者です。それゆえ、市場のプレーヤーは旅行小売セクターにおける存在感と提案を拡大してきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ダークプレミアムチョコレート
    • ホワイト&ミルクプレミアムチョコレート
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • Ferrero SpA
    • The Hershey Company
    • Mondelez International Inc.
    • Yildiz Holding
    • Nestle SA
    • Mars Incorporate
    • Cemoi Chocolatier SA
    • Lake Champlain Chocolates
    • Pierre Marcolini Group

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 66381

The premium chocolate market is projected to witness a CAGR of 8.34% over the next five years.

Seasonal demand plays an important role in the sales of premium chocolates. Various companies launch a wide range of chocolate varieties during occasions like Easter and Christmas. Although major manufacturers dominate the chocolate industry, the possibilities for high-quality and artisanal chocolates are increasing. One of the main drivers for the market studied is product innovation, which promotes awareness and customer involvement and attracts more customers. The demand for limited-edition chocolate is another factor driving the market's growth. Several chocolate manufacturers are launching a range of premium and luxury chocolate varieties with new flavors and packaging variations during occasions such as Christmas, New Year's, and other occasions. For instance, in June 2022, Purdy's Chocolatier launched the limited edition of the new maple sweet Georgia browns treat in time for summer.

The key trends that are impacting the premium chocolate market include the growing demand for organic, vegan, sugar-free, and gluten-free chocolates. With the increasing awareness of the negative effects of synthetic products on health and the environment, most health-conscious and informed consumers have started using organic products. Due to the increasing health concerns (such as diabetes) and a shift toward a healthy lifestyle, the demand for sugar-free premium chocolates has led players to focus on the ingredients used for chocolate production, along with higher quality indulgence. For example, in June 2021, with the launch of Joy Bites chocolate bars made with Fairtrade cocoa and sweetened with stevia extract, Russell Stover Chocolates, a brand owned by Lindt & Sprungli, joined the no-sugar trend. Such innovations are also driving the premium chocolate market across the world.

Premium Chocolate Market Trends

Key Players Investing in Advertising to Increase Sales

The premium chocolate industry has seen a significant shift over the past few years. With the growing importance of social media in a shopper's purchase journey, companies are evolving and stepping up their advertising and endorsement strategies across different distribution channels to garner consumer attention. Celebrity endorsements help increase brand awareness, trust, and familiarity, which are important variables in the decision-making process. Consumers feel more inclined toward a brand if its products are promoted by a celebrity they admire or relate to.

Premium chocolate companies invest a significant amount in product endorsements and advertisements. For instance, Mondelez's advertising expense was USD 1,564 million in 2021, USD 1,376 million in 2020, and USD 1,208 million in 2019, reflecting a significant strategic investment toward advertisements. Similarly, Hershey's advertising expenses totaled USD 511,798 in 2021, USD 516,936 in 2020, and USD 513,302 in 2019. In May 2021, the Belgian chocolate maker Godiva Chocolatier launched a new global marketing campaign, "GODIVA is Chocolate," with actor Chris Evans as the new face of the campaign. The brand aims to market its products as a premium treat with portion control sizes, sharing packages, on-the-go convenient formats, and gift boxes for special occasions. Hence, such aggressive marketing tactics employed by major players are boosting the growth of the premium chocolate market.

Europe Remains the Largest Market

The trend of premium textured chocolate, added with grains or cereals, is growing among chocolate consumers in the European region. Packaging is also playing an important role, as consumers are selecting carefully packed premium chocolate gifts with 'high offering value.' The supermarkets, such as Aldi and Lidl in Germany, also offer their premium brands of chocolate. For instance, Aldo offers Moser-Roth premium chocolates to cater to the growing demand for the products in the country. Consumers opt for premium chocolates, especially from supermarkets, as they offer a unique addition to the assortment, attractive shelves, ready packaging, in-store promotions, and consistent quality of chocolates. The number of private-label chocolatiers in the region is also growing, with more artisanal and specialized products (such as House of Dorchester) being launched to meet consumers' demand in the premium chocolate market. Such companies offer premium chocolates as gifts. This factor is resulting in more people purchasing these products as luxury presents for gifting on special occasions. Hence, due to the growing demand for premium chocolates, a large number of international brands are entering the European market. For instance, in 2021, Ferrero Rocher entered the premium chocolate bars category in the United Kingdom.

Premium Chocolate Market Competitor Analysis

The premium chocolate market is consolidated, with the top players holding a significant share of the market across the world. Global players with a prominent market share include Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG, Ferrero SpA, the Hershey Company, Mondelez International, and Yildiz Holding. Major players in the market have been aiming to offer higher-priced chocolates among young consumers by increasing accessibility and innovative products. Tourists and travelers are major consumers of premium chocolates across different regions worldwide. Hence, players in the market have been expanding their presence and offerings in the travel retail sector.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Dark Premium Chocolate
    • 5.1.2 White and Milk Premium Chocolate
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
    • 6.3.2 Ferrero SpA
    • 6.3.3 The Hershey Company
    • 6.3.4 Mondelez International Inc.
    • 6.3.5 Yildiz Holding
    • 6.3.6 Nestle SA
    • 6.3.7 Mars Incorporate
    • 6.3.8 Cemoi Chocolatier SA
    • 6.3.9 Lake Champlain Chocolates
    • 6.3.10 Pierre Marcolini Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER