市場調査レポート
商品コード
850290
軍用機市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Military Aircraft Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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軍用機市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 2~3営業日
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軍用機市場は2020年に932億2000万米ドルとなり、CAGR4.5%を記録して2026年には1201億6000万米ドルに達すると予測されています。
COVID-19パンデミックの発生は、一部の航空機プログラムのサプライチェーンに影響を与え、納期遅延を招きました。しかし、世界中の様々な軍隊が発注した航空機には、目に見える影響はありませんでした。国防予算配分への影響は、パンデミック以前から経済が弱体化していた一部の国々で見られました。ストックホルム国際平和研究所(SIPRI)によると、2020年の国防費は1兆9,810億米ドルに上り、2019年から実質2.6%増となっています。
政治的紛争や領土問題は、マルチミッション機能を備えた先進的な軍用機の需要を高め続けています。また、複数の国が、旧モデルをメンテナンスが少なくて済み、運用コストが低い新世代の航空機に置き換えて、保有機の近代化を図ろうとしています。
数多くの国が、軍事プラットフォームや装備品の海外ベンダーへの依存度を下げることに注力しています。また、外国製航空機の入手に伴う高いコストにより、いくつかの新興諸国は軍用機開発計画に着手せざるを得なくなっています。一方、プレイヤーは軍用機の現地生産に注力し、技術移転協定を通じて自国のプラットフォーム開発能力を高めています。
世界各国間の緊張が高まる中、各国は空中戦能力の強化に努めています。いくつかの国は、既存の戦闘機をアップグレードしたり、老朽化した機体を先進的な機能を持つ新世代の航空機に置き換えたりしています。世界各国の国防費の増加に伴い、ここ数年、戦闘機の大規模な調達と開発が行われています。ステルスや精密兵器の技術進歩は、戦闘機市場の発展をさらに後押ししており、各国は自国の戦闘能力を最新に保つことを望んでいます。焦点は、第5世代、第6世代の戦闘機の時代へと徐々に移行しつつあります。しかし、世界でもごく一部の国を除けば、第5世代戦闘機を自由に使えない国もいくつかあります。したがって、予測期間中に第5世代戦闘機の開発・調達が増加すると予想されます。北米と欧州のプレーヤーは、長年にわたって戦闘機業界を支配してきました。しかし、アジア太平洋地域のプレイヤーは、戦闘機の製造能力を急速に発展させており、今後数年間、他の地域の既存プレイヤーに厳しい競合を提供すると予想されます。例えば、2021年4月、韓国はインドネシアと共同で開発したKF-21戦闘機の最初のプロトタイプを公開しました。この機体には「ボラマエ」という名称が正式に与えられました。2022年に最初の試験飛行が予想され、2026年に製造が開始される予定です。このような新興国市場の発展は、今後数年間の市場の成長を促進すると予想されます。
過去数年にわたり、主要国が保有する軍用機の近代化と能力向上を目指す中、アジア太平洋地域から生み出される新しい軍用機の需要が高まっています。2021年7月、オーストラリア陸軍は、ボーイングCH-47Fチヌーク輸送ヘリコプター4機のうち最初の2機を新たに引き渡しました。この契約は4億4,100万米ドルで、陸軍の重輸送用CH-47Fの保有機数は14機に増加することになります。3機目と4機目は、2022年半ばに納入される予定です。オーストラリア空軍(RAAF)もP-8Aを2機追加発注し、契約中のP-8Aは14機となりました。P-8Aは、情報・監視・偵察任務用に設計された陸上型の対潜・対艦ジェット機です。P-8Aは、インド海軍、ニュージーランド空軍、大韓民国海軍でも運用されています。2021年9月、インド政府はスペインのエアバス・ディフェンス・アンド・スペース社からC295輸送機56機の調達要請を承認し、その下で40機の軍用機が地元企業のタタ・グループによってインドで製造されることになりました。インドは現在、2016年に締結された契約の一環として、フランスからラファール・ジェットの納入を受けています。合計36機のジェット機が発注され、2022年4月までに納入が完了する予定です。また、中国は過去5年間にいくつかの新しい軍用機を導入しています。このような調達により、アジア太平洋地域は予測期間中に最高のCAGRで推移することになります。
軍用機市場は、複数の種類の航空機を提供する多くの企業が存在するため、非常に断片的な市場となっています。ロッキード・マーチン、ボーイング、テキストロン、ロステック、エアバスSEなどが軍用機市場における主要企業です。各社は新型機や先進的な航空機の開発への投資を増やしており、市場での地位の維持に貢献しています。例えば、HALは先進中型戦闘機(AMCA)プログラムの下で第5世代戦闘機を開発しており、ノースロップ・グラマンは独自の設計と構造を持つB-21レイダーの開発を進めています。このような新しい航空機の開発は、世界中の軍隊からの需要を生み出す可能性があります。さらに、OEM間のコラボレーション、合併、買収により、予測期間中に市場が統合されることが予想されます。
The military aircraft market was valued at USD 93.22 billion in 2020, and it is projected to register a CAGR of 4.5%, reaching USD 120.16 billion by 2026.
The outbreak of the COVID-19 pandemic impacted the supply chain of certain aircraft programs which resulted in delivery delays. However, no visible impact was noted on the orders placed by various armed forces across the globe. Impact on defense budget allocation was felt in certain countries that were already struggling with weak economies before the pandemic. According to Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), defense expenditure in 2020 rose to USD 1981 billion, an increase of 2.6% in real terms from 2019.
Political conflicts and territorial disputes continue to fuel the demand for advanced military aircraft with multi-mission capabilities. Also, several countries are looking to modernize their fleet by replacing older models with newer generation aircraft that require less maintenance and have lower operating costs.
Numerous countries are focusing on reducing the reliance on foreign vendors for their military platforms and equipment. Also, the high costs involved in acquiring foreign aircraft are forcing several developing countries to embark on their military aircraft development programs. On the other hand, players are also focusing on localized manufacturing of military aircraft and enhancing their indigenous platform development capabilities through technology transfer agreements.
As tensions between various global nations have increased, countries have been striving to enhance their aerial combat capabilities. Several nations have upgraded their existing fighter jets or replaced their aging fleet with newer-generation aircraft with advanced features. With the growth in defense spending by several nations around the world, the industry has witnessed large-scale procurement and development activities for fighter jets in the last few years. Technology advancements in stealth and precision weapons have been further supporting the development of the fighter aircraft market, as each nation wants its combat capabilities to be up-to-date. The focus is slowly shifting toward the era of fifth and sixth-generation fighter jets. However, apart from a very few nations in the world, several nations do not have fifth-generation fighters at their disposal. Hence, the development and procurement of fifth-generation fighters are expected to increase during the forecast period. Players from North America and Europe have dominated the fighter aircraft industry over the years. However, players from Asia-Pacific have been rapidly developing their fighter aircraft manufacturing capabilities and are expected to provide tough competition to the established players from the other regions in the years to come. For instance, in April 2021, Korea has unveiled the first prototype of the KF-21 fighter aircraft developed in partnership with Indonesia. The aircraft was officially given the name Boramae. The first test flight is anticipated in 2022, with manufacturing scheduled to begin in 2026. Such developments are expected to drive the growth of the market in the years to come.
Over the past few years, there is a growing demand for new military aircraft generated from the Asia-Pacific region, as major countries look to modernize their fleet and increase their capability. In July 2021, the Australian Army took delivery of the first two of four new Boeing CH-47F Chinook transport helicopters. The contract is worth USD 441 million and will increase the army's fleet of heavy-lift CH-47Fs to 14. The third and fourth helicopters are scheduled for delivery in mid-2022. The Royal Australian Air Force (RAAF) has also ordered two more P-8As, bringing its number of P-8As under contract to 14. The P-8As are land-based anti-submarine and anti-surface ship jets designed for intelligence, surveillance, and reconnaissance missions. The P-8s are also operated by the Indian Navy, Royal New Zealand Air Force, and the Republic of Korea Navy. In September 2021, the Indian government has approved a procurement request for 56 C295 transport aircraft from Airbus Defence and Space in Spain, under which 40 military planes will be manufactured in India by local firm Tata Group. India is currently taking the deliveries of Rafale Jets from France as part of a deal signed in 2016. A total of 36 jets were ordered with deliveries expected to be completed by April 2022. China has also inducted several new military aircraft to its fleet over the past five years. Such procurements will result in Asia-Pacific recording the highest CAGR during the forecast period.
The military aircraft market is highly fragmented due to the presence of many players who offer several types of aircraft. Lockheed Martin Corporation, The Boeing Company, Textron Inc, Rostec, and Airbus SE are some of the prominent players in the military aircraft market. The companies' increased investments in the development of new and advanced aircraft have been helping them maintain their market position. For instance, HAL is developing a fifth-generation fighter aircraft under the Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA) program, and Northrop Grumman has been developing the B-21 Raider with a unique design and structure. The development of such new aircraft may generate demand from the armed forces across the world. Moreover, collaborations, mergers, and acquisitions among the OEMs are expected to make the market consolidated over the forecast period.