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市場調査レポート
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1190978

果物・野菜ジュース市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Fruit and Vegetable Juice Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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果物・野菜ジュース市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

果物・野菜ジュースの世界市場は、今後5年間でCAGR4.85%を記録する見込みです。

果物・野菜ジュース市場の成長は、健康志向が高まる消費者層による健康飲料の需要増に牽引されています。より栄養価の高い食品を食べることの利点に対する消費者の意識が高まっていること、ミックス飲料は健康に大きな効果がある様々な飲食品の栄養素や生理活性物質を、魅力的な官能品質とともに配合していること、また、すぐに飲める形態で提供されていることが、市場をさらに拡大させる主な要因になっています。

コールドプレスジュースの人気の高まりは、世界のジュース市場の成長に影響を与える重要な要因の1つです。コールドプレスジュースは、従来のジュース製造工程における加熱と酸化の段階で失われたビタミン、ミネラル、酵素を保存することができます。

健康的な食生活を求める傾向から、果物・野菜のミックススムージーの市場規模が拡大しています。それでも、その保存技術や処理の効果は、通常のジュースよりも複雑です。そのため、天然の抗菌処理、あるいはハードル技術の導入が求められています。一方、製品の保存と安全性を確保するために行われる従来の熱処理は、化学的・物理的変化をもたらし、官能特性に影響を与え、栄養素や生物活性の数やバイオアベイラビリティを減少させ、固有の特性を変え、望ましい効果を変化させます。したがって、果物や野菜ジュースの市場は、より自然で高度な保存方法によって大きな成長の可能性を提供すると予想されます。

主な市場動向

栄養強化ジュースへの需要の高まり

健康的な食事には、ビタミン、ミネラル、食物繊維、生物活性物質の供給源である野菜や果物を取り入れる必要があります。果物や野菜を十分に摂取することで、いくつかの主要な病気や死亡事故の発生率が低下することが分かっています。しかし、果物や野菜は水分を多く含み(最大85%、重量)、収穫後に代謝や呼吸の過程が起こるため、かなり腐りやすいです。野菜や果物、ジュースなどの保存食は、毎日の食事に取り入れる必要があるとされています。野菜や果物は健康増進に役立つことから、栄養士は健康に必要な栄養素を均等に摂取するために、1日400g以上の野菜や果物を5回に分けて摂取することを勧めています。世界保健機関(WHO)によると、健康リスク要因のトップ10のうちの1つは、野菜と果物の消費量が少ないことだそうです。果物、野菜、保存食の少ない食事は、がん、肥満、心血管疾患など、いくつかの慢性疾患と関連があることが、多くの科学的研究により明らかにされています。したがって、機能性成分を強化したフルーツジュースは、消費者にいくつかの健康上のメリットを提供します。

さらに、健康を維持しようとする消費者の傾向の高まりが、この分野の製品の技術革新を促進しています。例えば、オメガ3、食物繊維、生物活性化合物、ビタミン、プロバイオティクス細菌は、ジュース業界に多大な製品機会を提供する機能性成分の一部です。ビタミンは、フルーツジュース製品の栄養価を高めるためにフルーツジュースに添加されます。ビタミンD、E、A、Cは、フルーツジュースに添加される一般的なビタミンの種類です。栄養強化食品・飲料の消費を増やすために、世界中でさまざまな政府の取り組みが行われています。強化フルーツジュースは、消費者にさまざまな種類のビタミンや栄養を与えることができるため、世界中でこれらの製品に対する需要が大幅に増加しており、これが市場を牽引する主な理由の1つにもなっています。

中東・アフリカが急成長市場

中東・アフリカ地域の果汁・野菜ジュースの一人当たりの消費量は、先進国地域に比べれば少ないもの、急速に増加しています。湾岸諸国では肥満や低体重の人口が増加しているため、消費者は果物を使った非炭酸飲料などの健康的な選択肢にシフトしており、他の地域の果物・野菜ジュース市場の成長を補完しています。この地域の消費者の健康状態を決定する上で、教育水準が重要な役割を果たします。この地域では、炭酸エネルギー飲料の代わりに、より健康的な果物・野菜ジュースへのシフトが表面化しています。南アフリカでこの市場が成長する潜在的な理由の1つは、消費者をより健康的な食品消費習慣に向かわせることに焦点を当てた政府の意識改革キャンペーンです。さらに、この地域にはいくつかの伝統的な文化が存在するため、消費者は化学合成品よりも有機・天然製品を好みます。この地域の消費者は、より健康的なライフスタイルを好み、健康的な食生活を実践しています。そのため、同地域では果物・野菜ジュースの需要が高まっており、市場の活性化にもつながっています。

競合情勢

この分野には国内外のプレーヤーが存在するため、市場の競争は激しくなっています。業界の主要プレイヤーには、PepsiCo, Inc.、Kraft Heinz Company、Keurig Dr. Pepper Inc.、Coca-Cola Company、Campbell Soup Companyなどがいます。主なプレイヤーは、プレミアム化を維持するために、様々な味や製品の品質を提供することで消費者のニーズに応えるべく、製品開発や製品イノベーションに注力しています。主要プレイヤーの中には、M&Aを重要な戦略としているところもあります。これらのトップ企業によるM&Aに従う戦略は、業界における主導的地位を維持・確保することです。これにより、他のプレイヤーに対する優位性を維持し、市場における他のプレイヤーとの激しい競争を維持することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フルーツジュース
    • 野菜ジュース
    • ネクター
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Kraft Heinz Company
    • PepsiCo Inc.
    • The Coca-Cola Company
    • Keurig Dr Pepper Inc.
    • Fresh Del Monte
    • Campbell Soup Company
    • Ocean Spray
    • Citrus World Inc.
    • Eckes Granini Group
    • Welch's

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66316

The global fruit and vegetable juice market will witness a CAGR of 4.85% over the next five years.

The growth in the fruit and vegetable juice market is driven by the increasing demand for healthy beverages from an increasingly health-conscious consumer base. The main factors behind their success are consumers' increased awareness of the benefits of eating more nutritious foods, the fact that mixed beverages combine nutrients and bioactive compounds from various Fruits and Vegetables with significant health benefits, along with their alluring sensory qualities, and also that they are now available in ready to drink forms drives the market further.

The growing popularity of cold-pressed juices is one of the key factors influencing the growth of the global juice market. Cold-pressed juices preserve the vitamins, minerals, and enzymes lost during the heating and oxidizing phases of the traditional processes of making juices.

The growing strength of mixed fruit and vegetable smoothies in the market is increasing because of the trend towards healthy eating habits. Still, the effect of their preservation techniques or treatments is more complex than usual juices. Therefore, there is a need for natural antimicrobial treatments or the implementation of hurdle technologies. As most untreated or natural beverages tend to have shorter shelf-life which is mainly due to the microbial growth associated with their spoilage, while Traditional heat treatments, used to preserve and ensure the safety of these products, result in chemical and physical changes that affect sensory properties, reduce the number of nutrients and bioactive present or their bioavailability, change their inherent characteristics, and alter the desired benefits. Hence, it is anticipated that the market for fruits and vegetable juices would offer significant growth potential for more natural and advanced preservation approaches.

Key Market Trends

Increasing Demand for Fortified Juices

A healthy diet must include fruits and vegetables since they are a good source of vitamins, minerals, fiber, and bioactive substances. Sufficient consumption of fruits and vegetables has been shown to lower the incidence of several major diseases and fatalities. However, fruits and vegetables are pretty perishable due to their high moisture content (up to 85%, w.b.) and the metabolic and respiration processes that occur after harvesting. It is stated that vegetables, fruits, and preserves such as juices must be included in an individual's daily diet. Due to their health-promoting qualities, nutritionists advise that one consume a minimum of 400 g of fruits and vegetables daily in 5 portions to distribute essential nutrients for health equally. According to the World Health Organization (WHO), one of the top ten health risk factors is the poor consumption of fruits and vegetables. A diet low in fruits, vegetables, and preserves has been linked to several chronic diseases, including cancer, obesity, and cardiovascular disease, according to a large body of scientific research. Therefore, fruit juices fortified with functional ingredients offer several health benefits to consumers.

Moreover, the growing trend among consumers to maintain good health is promoting the innovation of products in this segment. For example, Omega-3, fiber, bioactive compounds, vitamins, and probiotic bacteria are some of the functional ingredients that offer immense product opportunities for the juice industry. Vitamins are added to fruit juices to increase the nutritional profile of fruit juice products. Vitamins D, E, A, and C are popular vitamin types added to fruit juices. Various government initiatives are undertaken worldwide to increase the consumption of fortified food and beverage. Because fortified fruit juices can enable different kinds of vitamins and nutrition to the consumer, there is a significant rise in demand for these products around the globe, which is also one of the main reasons for driving the market.

Middle-East and Africa is the Fastest-growing Market

The current average per capita consumption of fruit and vegetable juices in the Middle East and African region is comparatively lower than that of the developed regions but is increasing at a quick pace. With the rising obese and underweight population in gulf countries, consumers are shifting toward healthier options, such as fruit-based non-carbonated drinks, supplementing the growth in the fruit and vegetable juice market in the rest of the region. Education levels play an important role in determining the health status of consumers in this region. A shift toward healthier fruit and vegetable juices instead of carbonated energy drinks is surfacing in the region. One of the potential reasons for the growth of this market in South Africa is the government's awareness campaign focused on orienting consumers toward healthier food consumption habits. Moreover, due to the presence of several traditional cultures in this region, consumers prefer organic and natural products rather than any chemically composed products. Consumers in this region prefer a healthier lifestyle and follow a healthy diet. Thus, the demand for fruit and vegetable juices is increasing in this region, which is also uplifting the market.

Competitive Landscape

The market studied is highly competitive due to the presence of domestic and international players in this sector. The major players in the industry include PepsiCo, Inc., Kraft Heinz Company, Keurig Dr. Pepper Inc., Coca-Cola Company, and Campbell Soup Company. Key players are focusing on product development and product innovation to meet the consumer's needs by offering a variety of tastes and product quality to maintain premiumization. Some of the major players use mergers and acquisitions as their key strategy. The strategy to follow mergers and acquisitions by these top players is to sustain and secure a leading position in the industry. This will enable the companies to maintain dominance over other players and remain in intense competition with other players in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Fruit Juice
    • 5.1.2 Vegetable Juices
    • 5.1.3 Nectar
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.2 PepsiCo Inc.
    • 6.3.3 The Coca-Cola Company
    • 6.3.4 Keurig Dr Pepper Inc.
    • 6.3.5 Fresh Del Monte
    • 6.3.6 Campbell Soup Company
    • 6.3.7 Ocean Spray
    • 6.3.8 Citrus World Inc.
    • 6.3.9 Eckes Granini Group
    • 6.3.10 Welch's

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS