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市場調査レポート
商品コード
1433819

寝室用家具:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Bedroom Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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寝室用家具:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

寝室用家具の市場規模は2024年に1,261億9,000万米ドルと推定され、2029年には1,553億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.25%で成長すると予測されます。

Bedroom Furniture-Market

多機能家具に対する需要の高まりが、今後の市場の成長見通しを支えるものと予想されます。また、生活水準の向上により高級品の導入が増加していることも、市場の成長を後押ししています。世界人口の拡大に伴い、不動産価格は世界の観点から、特に都市部や都市部で大幅に下落しています。このため、住宅の面積が大幅に縮小しています。部屋が狭くなっているため、消費者は利用可能なスペースを効率的に使うために、コンパクトで簡単に移動できる家具を求めるようになっています。

ベンダー各社は、こうした要望に応えるため、収納機能を備えた多機能家具を発売しています。テーブルやベッドなど、最近の家具のほとんどに収納スペースが追加されています。顧客は、家庭や生活のコンセプトや動向を進化させることで、購買パターンを変化させています。ホームスタイル、ライフスタイル、ファッションの雑誌やブログが顧客に影響を与えています。

COVID-19は生産と販売の両面で寝室用家具業界に大きな影響を与えました。パンデミックは世界のサプライチェーンを混乱させ、寝室用家具の生産と納品に遅れをもたらしました。その結果、在庫が不足し、消費者への納期が遅れました。

寝室用家具の市場動向

市場を牽引するベッドセグメント

寝室用家具市場は、フルサイズ、クイーンサイズ、キングサイズのベッド、シングルベッド、ゲスト用ベッド、収納ユニット付きベッド、二段ベッドで構成されます。ベッド需要の原動力は人口増加、都市化、可処分所得の増加消費者の嗜好や生活習慣の変化もベッド需要の拡大に寄与しています。

高齢化もベッド需要増加の一因です。高齢者は運動能力や健康状態に問題があるため、より快適でサポート性の高いベッドを必要とすることが多いからです。住宅が大型化し、寝室がより広くなる傾向にあるなど、ライフスタイルの変化もベッド需要の増加に寄与しています。さらに、企業は競争の激しい市場で差別化を図るため、強力なブランド認知を築き、卓越した顧客サービスを提供する必要があると思われます。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる見込み

アジア太平洋地域では間もなく寝室用家具の需要が増加し、より高品質な寝室用家具市場の牽引役となることが予想されます。アジア太平洋地域の成長を牽引する主な要因は、消費支出の増加、競合の激化、新製品の発売、旧式技術の改修・改装、寝室用家具の採用率の上昇です。

寝室用家具産業の概要

調査対象市場は細分化された競合市場です。本レポートでは、寝室用家具市場で事業を展開する主要な国際的プレイヤーを取り上げています。寝室用家具市場で事業を展開している企業には、IKEA、Bed Bath &Beyond Inc.、Williams-Sonoma Inc.、Ashley Furniture Industries, Inc.、Wayfair Inc.などがあります。技術進歩や製品革新により、中堅から中小企業は新規契約を獲得し、新規市場を開拓することで市場での存在感を高めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界の技術的進歩に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ベッド
    • マットレス
    • クローゼット、ナイトテーブル、ドレッサー
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット・ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
    • 南米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Ikea
    • Bed Bath & Beyond Inc.
    • Williams-Sonoma, Inc.
    • Target Corporation
    • Wayfair Inc.
    • Home Depot, Inc.
    • Ashley Furniture Industries, Inc.
    • Heritage Home Group
    • La-Z-Boy
    • Rooms To Go
    • Mattress Firm
    • Herman Miller
    • Godrej Interio
    • INTERIO International Limited
    • Stanley Furniture*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 66278

The Bedroom Furniture Market size is estimated at USD 126.19 billion in 2024, and is expected to reach USD 155.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.25% during the forecast period (2024-2029).

Bedroom Furniture - Market

The rising demand for multifunctional furniture is expected to support the growth prospects of the market in the future. The rising standard of living, which leads to the increased introduction of premium products, is also driving market growth. With an expanding global population, real estate prices have decreased significantly in global perspective, especially in cities and urban areas. This has led to a considerable reduction in house sizes. As rooms are getting smaller, consumers are increasingly looking for compact and easily movable furniture to use the available space efficiently.

Vendor companies have introduced multifunctional furniture with storage facilities to cater to such requirements. Most modern furniture products, like tables and beds, come with additional storage spaces. Customers are changing their buying patterns by evolving home and living concepts and trends. Home style, lifestyle, and fashion magazines and blogs are influencing customers.

COVID-19 significantly impacted the bedroom furniture industry, both in terms of production and sales. The pandemic disrupted global supply chains, causing delays in the production and delivery of bedroom furniture. This resulted in inventory shortages and delayed delivery times for consumers.

Bedroom Furniture Market Trends

Beds Segment Driving the Market

The Bedroom Furniture Market segment comprises full, queen, and king-size beds, single and guest beds, beds with storage units, and bunk beds. The demand for beds is driven by population growth, urbanization, and rising disposable incomeChangesges in consumer preferences and lifestyle habits also contributed to the growing demand for beds.

The aging population is another factor contributing to the growth in demand `for beds, as older adults often require more comfortable and supportive beds due to mobility issues or health conditions. Changes in lifestyle, such as a trend towards larger homes and more spacious bedrooms, have also contributed to the growth in demand for beds. Additionally, companies may need to build strong brand awareness and offer exceptional customer service to differentiate themselves in a highly competitive market.

Asia-Pacific is Expected to Witness the Highest Growth

Shortly, there will be an increasing demand for bedroom furniture in Asia-Pacific regions, expected to drive the market for more high-quality bedroom furniture. The main factors driving the growth in Asia-Pacific are increased consumption spending, more intense competition, launches of new products, retrofitting and renovating outdated technology, and rising bedroom furniture adoption.

Bedroom Furniture Industry Overview

The market studied is fragmented and competitive in nature. The report covers major international players operating in the bedroom furniture market. Some players operating in the bedroom furniture market are IKEA, Bed Bath & Beyond Inc., Williams-Sonoma Inc, Ashley Furniture Industries, Inc., and Wayfair Inc. Due to technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Beds
    • 5.1.2 Mattresses
    • 5.1.3 Closets, Nightstands & Dressers
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets & Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 South America
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 Asia-Pacific
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Ikea
    • 6.2.2 Bed Bath & Beyond Inc.
    • 6.2.3 Williams-Sonoma, Inc.
    • 6.2.4 Target Corporation
    • 6.2.5 Wayfair Inc.
    • 6.2.6 Home Depot, Inc.
    • 6.2.7 Ashley Furniture Industries, Inc.
    • 6.2.8 Heritage Home Group
    • 6.2.9 La-Z-Boy
    • 6.2.10 Rooms To Go
    • 6.2.11 Mattress Firm
    • 6.2.12 Herman Miller
    • 6.2.13 Godrej Interio
    • 6.2.14 INTERIO International Limited
    • 6.2.15 Stanley Furniture*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US