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市場調査レポート
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1190724

電子戦市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Electronic Warfare Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 2~3営業日

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電子戦市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電子戦市場は、予測期間中に4%以上のCAGRで推移すると予測されています。

(2022-2027).

COVID-19の大流行が世界経済に与えた影響にもかかわらず、いくつかの国の軍事費は、以前より高いとは言えないまでも、一定に保たれています。ストックホルム国際平和研究所(SIPRI)によると、世界の軍事費は2020年に1兆9800億米ドルであったが、2021年には0.7%増加して2兆1000億米ドルとなっています。パンデミックによって引き起こされたサプライチェーンの混乱は、電子戦市場に若干の悪影響を及ぼし、2020年の短い期間、製品のイノベーションと製造という継続的な活動に軽度の混乱が生じました。とはいえ、需要面から見た全体的な影響はごくわずかです。

複数の国家間で進行中の政治的紛争や領土問題は、予測期間中に優れた能力を持つ高度な電子戦システムの需要を生み出すと予想されます。

また、人工知能やニューラルネットワークなどの先進技術を電子戦システムに統合し、脅威の特定と追跡のタイムラグを最小限に抑えたより高速で効率的なシステムを実現する認知電子戦の開拓は、電子戦市場に新たな市場機会をもたらすと期待されています。

主な市場動向

予測期間中、電子サポートセグメントが最も高い成長を遂げると予想される

予測期間中は、電子支援分野が最も高い成長を遂げると予測されます。戦場における高度な情報収集・通信システムの必要性は、高い重要性を持っています。このため、情報、監視、偵察(ISR)、情報、監視、目標捕捉、偵察(ISTAR)、信号情報(SIGINT)システム。その他、脅威の認識やターゲティングのための手法は、攻撃を支援したり、敵の攻撃から保護したりするため、最も高い需要を記録すると予想されます。シギントやISTARシステムとともに、無人航空機や無人海上車両などの軍事ロボットの利用が最近増えています。内外の紛争の高まりは、世界の主要国での電子戦支援システムの需要を大きく押し上げています。例えば、パトリアは2021年6月、欧州の顧客に電子戦支援措置(ESM)システム「パトリアARIS-E」を納入する契約を締結しました。パトリアARIS-Eは、探知されることなく無線エミッタを傍受、識別、地理的位置特定を行うESMシステムです。受信した信号に基づいて、活動中の作戦を示す状況画像を作成します。また、受信した信号をさらに分析することも可能です。無人システムの普及が進むにつれ、自律型および遠隔操作型の車両は電子通信やシステムに大きく依存するため、より優れた電子サポートの必要性が高まっています。そのため、情報・監視・偵察活動を行うための電子サポートを提供する地上型レーダーEWシステムに対する投資も増加しており、これがこの分野の今後の成長を後押しすると予想されます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げると予想される

アジア太平洋地域は、予測期間中に大きな成長率を記録すると予想されています。この地域のいくつかの国で軍事支出が増加しているため、電子戦システムの需要は過去数年間で大幅に増加し、予測期間中も継続すると予想されます。例えば、SIPRIによると、2021年には中国とインドが軍事費の上位を占め、その他の国々は世界の軍事費の62%を占めています。また、2021年の中国の軍事費は2930億米ドルに上り、電子戦システムの開発・調達を促進すると予想されます。現在、この地域のいくつかの国は、電子戦能力の強化に注力しています。例えば、オーストラリアの国防総省(DOD)は、国内の大学と戦略的パートナーシップを結び、電子戦システムの専門家センターを設立しています。今後5年間で、DODとフリンダース大学は、計画策定に総額500万豪ドルを投資する予定です。中国軍が行っている特定の軍事活動により、アジアにおける軍事的緊張が高まる中、中国の脅威を受ける可能性のあるさまざまな国が、新しい電子戦防衛システムを開発しています。例えば、自衛隊は2021年3月、周辺国の海空通信やレーダー照射を探知・分析できる80人規模の電子戦部隊を発足させました。同隊は、敵の通信やレーダーをかく乱する電子攻撃能力も備えています。2022年3月、陸上自衛隊は新たに5つの電子戦部隊を発足させたことを明らかにしました。このような新興国市場の開拓は、予測期間中の同地域の市場成長を促進することが期待されます。

競合情勢

電子戦市場は、多くのプレイヤーが市場のさまざまなセグメントで複数の製品を提供しているため、非常に断片化されています。電子戦市場の著名なプレイヤーとしては、ロッキード・マーティン・コーポレーション、レイセオン・テクノロジーズ・コーポレーション、BAEシステムズplc、L3ハリス・テクノロジーズ、ノースロップ・グラマン・コーポレーションなどがあります。国際的なプレーヤーは、研究開発への投資が著しく高く、地理的な存在感が高いため、地域的なプレーヤーよりも高い市場シェアを有しています。新製品の開発と市場の統合により、市場の競争はさらに激化すると予想されます。軍は、無線周波数対応サイバー(電子戦システム内のサイバー機能)など、電子戦における先進技術の開発に企業と共同で取り組んでいます。こうした技術への投資により、今後数年間、各社は市場でのシェアを拡大すると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模および予測、金額別100万米ドル、2018年~2027年)

  • 能力
    • 電子攻撃
    • 電子的保護
    • 電子的支援
  • プラットフォーム
    • 航空
    • 陸上
    • 宇宙
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • トルコ
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Lockheed Martin Corporation
    • L3Harris Technologies, Inc.
    • BAE Systems plc
    • ASELSAN AS
    • Northrop Grumman Corporation
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Israel Aerospace Industries Ltd.
    • Thales Group
    • Saab AB
    • Leonardo S.p.A.
    • Elbit Systems Ltd.
    • Hensoldt Group

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 61994

The Electronic Warfare Market is anticipated to register a CAGR of over 4% during the forecast period. (2022 - 2027).

Despite the impact of the COVID-19 pandemic on the global economy, the military expenditure of several countries has been constant, if not higher, than in previous years. According to the Stockholm International Peace Research Institute (SIPRI), the global military expenditure was USD 1.98 Trillion in 2020 and has increased by 0.7% to USD 2.1 Trillion in 2021. The supply chain disruption caused due to the pandemic had a slightly negative impact on the electronic warfare market, with mild disruptions to the ongoing activities of product innovation and manufacturing for a brief period in 2020. Nevertheless, the overall impact from the demand perspective is negligible.

The ongoing political conflicts and territorial disputes between several nations are expected to generate demand for sophisticated electronic warfare systems with superior capabilities during the forecast period.

The development of cognitive electronic warfare, which is the integration of advanced technologies, like artificial intelligence and neural networks with the electronic warfare systems, to achieve faster and more efficient systems with minimal lag between threat identification and tracking, is expected to open up new market opportunities for the electronic warfare market.

Key Market Trends

The Electronic Support Segment is Expected to Experience the Highest Growth During the Forecast Period

The electronic support segment is anticipated to have the highest growth during the forecast period. The need for advanced information gathering and communication systems on the battlefield is of high importance. Due to this reason, intelligence, surveillance, and reconnaissance (ISR), intelligence, surveillance, target acquisition, and reconnaissance (ISTAR), signals intelligence (SIGINT) systems. Other such methods for recognition and targeting of threats are expected to register the highest demand, as they assist in attack or protect against the enemy attack. The use of military robots like uncrewed aerial vehicles and uncrewed sea vehicles, with the SIGINT and ISTAR systems, has been increasing recently. Rising internal and external conflicts have significantly driven the demand for electronic warfare support systems across major countries in the world. For instance, in June 2021, Patria was awarded a contract to deliver the Patria ARIS-E Electronic Support Measures (ESM) system to a European customer. Patria ARIS-E is an ESM system that intercepts, identifies, and geolocates radioemitters without being detected. Based on the received signals, the system produces a situational picture indicating active operations. The system also enables further analysis of the received signals. The growing proliferation of unmanned systems is also driving the need for better electronic support, as autonomous and remotely operated vehicles rely heavily on electronic communications and systems. Hence the investments into the ground-based radar EW systems that provide electronic support for conducting intelligence, surveillance, and reconnaissance operations are also increasing, which is expected to drive the segment's growth in the future.

The Asia-Pacific Region is Expected to Experience the Highest Growth During the Forecast Period

The Asia Pacific region is expected to witness a significant growth rate during the forecast period. Owing to the increased military spending across several countries in the area, the demand for electronic warfare systems was driven significantly over the past years and is expected to carry on towards the forecast period. For instance, according to SIPRI, China and India were among the top military spenders in 2021, with other countries accounting for 62 percent of global military expenditure. Also, in 2021, China's military spending rose to USD 293 Billion, expected to drive the development and procurement of electronic warfare systems. Several countries in the region are now focusing on enhancing their EW capabilities. For instance, the Australian Department of Defense (DOD) has formed strategic partnerships with internal universities to establish a Center of Expertise for electronic warfare systems. Over the next five years, the DOD and Flinders University will invest a total of AUD 5 million into developing the plans. With increasing military tensions in Asia due to certain military activities being conducted by the Chinese army, various countries with the potential threat from China have been developing new electronic warfare defense systems. For instance, in March 2021, the Japan Self-Defense Forces launched an 80-member electronic warfare unit that can detect and analyze naval and airborne communications and radar emissions of neighboring countries. The team also has electronic attack capabilities that can disrupt enemy communications and radars. In March 2022, the Ground Self-Defense Force (GSDF) marked the launch of five new electronic warfare units. Such developments are expected to drive the market's growth in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The electronic warfare market is highly fragmented due to many players offering several products across various segments of the market. Some prominent electronic warfare market players are Lockheed Martin Corporation, Raytheon Technologies Corporation, BAE Systems plc, L3Harris Technologies, and Northrop Grumman Corporation. The international players have a higher market share than the regional players due to significantly high investments in R&D and a high geographical presence. The competition in the market is further expected to increase with the development of new products and the consolidation of the market. The armed forces are collaborating with companies to develop advanced technologies in electronic warfare, such as radio frequency-enabled cyber (cyber capabilities within electronic warfare systems). Investments in such technologies are anticipated to help the companies increase their share in the market in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecast by Value - USD million, 2018 - 2027)

  • 5.1 Capability
    • 5.1.1 Electronic Attack
    • 5.1.2 Electronic Protection
    • 5.1.3 Electronic Support
  • 5.2 Platform
    • 5.2.1 Air
    • 5.2.2 Sea
    • 5.2.3 Land
    • 5.2.4 Space
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Turkey
      • 5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Lockheed Martin Corporation
    • 6.2.2 L3Harris Technologies, Inc.
    • 6.2.3 BAE Systems plc
    • 6.2.4 ASELSAN AS
    • 6.2.5 Northrop Grumman Corporation
    • 6.2.6 Raytheon Technologies Corporation
    • 6.2.7 Israel Aerospace Industries Ltd.
    • 6.2.8 Thales Group
    • 6.2.9 Saab AB
    • 6.2.10 Leonardo S.p.A.
    • 6.2.11 Elbit Systems Ltd.
    • 6.2.12 Hensoldt Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS