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市場調査レポート
商品コード
1441601

栄養補助食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Dietary Supplements - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 178 Pages | 納期: 2~3営業日

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栄養補助食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 178 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

栄養補助食品市場規模は、2024年に1,393億8,000万米ドルと推定され、2029年までに1,736億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.5%のCAGRで成長します。

栄養補助食品-市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響を受けて、市場では消化器官や免疫力の健康に良い製品の需要が急増しています。また、プロテイン、ビタミン、オメガ3脂肪酸などのサプリメントの売上も大幅に伸びました。このような要因は市場にプラスの影響を与えています。そのため、需要の高まりに応えるべく、数多くの製品が発売されています。

栄養補助食品市場は、ヘルスケア費の高騰と生活習慣病の負担の増大を背景に、予防的健康管理実践へのパラダイムシフトによってあらかじめ動かされています。さらに、小売部門のデジタル化により、栄養補助食品の成長がさらに促進されると予想されます。同様に、ハーブサプリメントの人気の急増により、予測期間の市場の成長が促進されると予想されます。フィットネスセンター、ヘルスクラブ、ジムの数の増加に加え、若者のフィットネスに対する意識の高まりにより、エネルギーおよび体重管理サプリメントの需要が増加すると予想されます。キャリアとしてスポーツが受け入れられるようになることで、スポーツ栄養の需要が高まり、それが市場の成長につながると予想されます。

栄養補助食品市場動向

予防ヘルスケア製品への消費者の投資が拡大

ここ数年、世界市場ではヘルスケアにおける治療的実践から予防的管理への変化が見られます。ヘルスケア産業は経済全体に大きく貢献しています。ケアマネジメントの重視、価値に対する支払い、一般的なインフレの上昇はヘルスケア費に影響を与えます。先進国を含む世界のさまざまな地域では、ヘルスケア費が大幅に高額になっています。このような動向、消費者は健康補助食品を選択するようになりました。

さらに、消費者は、より単純な代謝障害に対処するための予防製品やサービスに投資することで、ヘルスケアに対してパーソナライズされたアプローチを採用しています。さらに、ビーガンやオールナチュラルのサプリメントも人気が高まっています。また、世界中の消費者は腸の健康に良いさまざまなサプリメント製品への関心を高めています。このように、プロバイオティクスは過去数年間で大幅な成長を遂げ、それが市場での興味深い形式のサプリメントの売上を押し上げています。したがって、栄養補助食品食品の製造業者は、他の健康上の利点への応用、配合、治療の拡大を利用して、販売を規制しています。

アジア太平洋は引き続き最も急成長している市場

アジア太平洋の栄養補助食品市場は、先進国と新興諸国で急速な成長を遂げました。健康補助食品に対する意識の高まり、人口の増加、可処分所得の増加が、この国の栄養補助食品市場を牽引しています。さらに、インド、中国、日本などの新興諸国国では人口の高齢化が著しく進んでいることから、近年、サプリメントの需要が増加しています。原材料の入手可能性により、この地域の栄養補助食品市場は、特にハーブやアーユルヴェーダの抽出物ベースの製品に大きな投資機会を提供すると予想されています。さらに、新旧のプレーヤー間のパートナーシップは、この地域の市場の成長をサポートする可能性があります。

栄養補助食品業界の概要

世界の栄養補助食品市場には、ファイザー、グランビアニュートリショナルズ、アボット、バイエルAG、アムウェイなどの大手企業が含まれています。サプリメント市場は既存企業も含めると非常に広い市場です。 FDAの規制が蔓延しているため、大手企業が優位に立って市場を独占し続けています。また、世界の大手企業は地理的な範囲が広く、消費者の間でブランド認知度が高いため、優位性を持っています。大手企業は製品革新に注力し、さまざまなフレーバーや、グミやチュアブルなどの楽しみを追加した形式を提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ビタミンとミネラル
    • ハーブサプリメント
    • タンパク質とアミノ酸
    • 脂肪酸
    • プレバイオティクスとプロバイオティクス
    • その他のタイプ
  • 形状
    • タブレット
    • カプセル
    • 粉末
    • グミ
    • ソフトジェル
    • 液体
    • その他の形状
  • 健康用途
    • 一般的な健康
    • 骨と関節の健康
    • エネルギーと体重の管理
    • 胃腸の健康
    • 免疫
    • 心臓の健康
    • 糖尿病
    • 肌/髪/爪
    • その他の健康用途
  • 流通チャネル
    • 薬局・ドラッグストア
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • オンライン小売チャネル
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amway Corporation
    • Abbott Nutrition
    • Glanbia PLC
    • Bayer AG
    • Pfizer Inc.
    • Suntory Holdings Ltd
    • Herbalife Nutrition
    • Haleon Plc
    • Otsuka Holdings Co. Ltd
    • The Bountiful Company

第7章 市場動向と将来の機会

第8章 免責事項

目次
Product Code: 46490

The Dietary Supplements Market size is estimated at USD 139.38 billion in 2024, and is expected to reach USD 173.69 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.5% during the forecast period (2024-2029).

Dietary Supplements - Market

After the impact of COVID-19, the market has witnessed a surge in demand for products that are good for digestive and immune health. Also, the sales of supplements, such as proteins, vitamins, omega-3 fatty acids, and others, witnessed immense growth. Such factors are positively impacting the market. Consequently, numerous products are being launched to cater to the growing demand.

The dietary supplements market is preliminarily driven by the paradigm shift toward preventive health management practices amid rising healthcare costs and the increasing burden of lifestyle diseases. Furthermore, digitization in the retail sector is expected to boost dietary supplement growth further. Similarly, the surging popularity of herbal supplements is expected to drive market growth in the forecast period. An increasing number of fitness centers, health clubs, and gymnasiums, coupled with the growing awareness about fitness among youngsters, is expected to increase the demand for energy and weight management supplements. Increasing acceptance of sports as a career is expected to boost the demand for sports nutrition, which, in turn, benefits market growth.

Dietary Supplements Market Trends

Escalating Consumer Investment In Preventive Healthcare Products

Over the past few years, the global market has been witnessing a change from curative practices to preventive management in healthcare. The healthcare industry contributes extensively to the overall economy. Emphasis on care management, paying for value, and rising general inflation influence healthcare costs. Healthcare costs are substantially high in various regions globally, including developed countries. Such trends have prompted consumers to opt for health supplements.

Additionally, consumers have adopted a personalized approach to healthcare by investing in preventive products and services to deal with simpler metabolic disorders. Further, vegan and all-natural supplements are becoming popular. Also, global consumers have shown a greater inclination toward various supplement products that are good for gut health. Thus, probiotics witnessed substantial growth over the past few years, which in turn is driving the sales of interesting formats of supplements in the market. Therefore, the producers of dietary supplements are capitalizing on the application, formulation, and therapeutic expansion to other health benefits to regulate sales.

Asia-Pacific Remains the Fastest Growing Market

The Asia-Pacific dietary supplements market witnessed rapid growth in developed and developing countries. The growing awareness about health supplements, growing population, and increasing disposable incomes are driving the dietary supplement market in the country. Additionally, the demand for supplements in countries like India, China, and Japan has increased in recent years owing to the considerable aging population in such developing countries. Due to the availability of raw materials, the dietary supplements market in the region is anticipated to offer significant investment opportunities, especially for herbal and ayurveda extract-based products. Moreover, partnerships between old and new players will likely support market growth in the region.

Dietary Supplements Industry Overview

The global dietary supplements market includes leading players such as Pfizer, Glanbia Nutritionals, Abbott, Bayer AG, and Amway. The supplements market has a wide scope, considering the existing companies. With prevalent FDA regulations, the leading players have an upper edge and continue to dominate the market. Also, major global players have a geographical reach and high brand awareness among consumers, giving them an upper hand. The major players focus on product innovation, offering different flavors and fun-added formats like gummies and chewable.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Vitamins & Minerals
    • 5.1.2 Herbal Supplements
    • 5.1.3 Proteins and Amino Acids
    • 5.1.4 Fatty-acids
    • 5.1.5 Prebiotics & Probiotics
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Tablets
    • 5.2.2 Capsules
    • 5.2.3 Powders
    • 5.2.4 Gummies
    • 5.2.5 Softgels
    • 5.2.6 Liquids
    • 5.2.7 Other Forms
  • 5.3 Health Application
    • 5.3.1 General Health
    • 5.3.2 Bone & Joint Health
    • 5.3.3 Energy & Weight Management
    • 5.3.4 Gastrointestinal Health
    • 5.3.5 Immunity
    • 5.3.6 Cardiac Health
    • 5.3.7 Diabetes
    • 5.3.8 Skin/Hair/Nails
    • 5.3.9 Other Health Applications
  • 5.4 Distribution Channel
    • 5.4.1 Pharmacies and Drug Stores
    • 5.4.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.4.3 Online Retail Channels
    • 5.4.4 Other Distribution Channels
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
      • 5.5.1.4 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Spain
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 Germany
      • 5.5.2.4 France
      • 5.5.2.5 Italy
      • 5.5.2.6 Russia
      • 5.5.2.7 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle East and Africa
      • 5.5.5.1 South Africa
      • 5.5.5.2 Saudi Arabia
      • 5.5.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Amway Corporation
    • 6.3.2 Abbott Nutrition
    • 6.3.3 Glanbia PLC
    • 6.3.4 Bayer AG
    • 6.3.5 Pfizer Inc.
    • 6.3.6 Suntory Holdings Ltd
    • 6.3.7 Herbalife Nutrition
    • 6.3.8 Haleon Plc
    • 6.3.9 Otsuka Holdings Co. Ltd
    • 6.3.10 The Bountiful Company

7 MARKET TRENDS AND FUTURE OPPORTUNITY

8 DISCLAIMER