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市場調査レポート
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1445396

眼鏡レンズ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Spectacle Lens - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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眼鏡レンズ:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

眼鏡レンズ市場規模は2024年に575億1,000万米ドルと推定され、2029年までに713億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.41%のCAGRで成長します。

眼鏡レンズ-マーケット

主なハイライト

  • COVID-19の突然の発生は、市場、特に眼科分野に大きな影響を与えました。パンデミックの初期に、眼科クリニックでは患者の来院数と処置数が大幅に減少し、病院の収益が大幅に減少しました。しかし、パンデミックが進行するにつれて、スクリーンタイムの増加により眼鏡レンズの需要が増加しました。
  • カリフォルニア大学サンフランシスコ校が2021年11月に更新したデータによると、米国の12~13歳の子どもの学校関連以外のスクリーンタイムは、パンデミック前の1日3.8時間からパンデミック中は1日7.7時間と倍増しました。その結果、目の病気が増加し、子供たちの眼鏡レンズの需要が増加しました。在宅勤務とデジタルテクノロジーの人気が高まるにつれ、眼鏡レンズの需要が増加し、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。
  • 視覚障害の増加と視力矯正の需要の高まりが、分析期間中の市場の成長を促進すると予想されます。視力障害の状態と利用可能な視力矯正ソリューションに対する意識の高まりにより、眼鏡レンズの需要が高まっています。スマートフォン、ラップトップ、コンピューターなどのデジタル技術の導入により、デジタル眼の疲労が増加し、視覚関連の問題が発生しています。
  • 2022年 11月にDigital Medicine andヘルスケア Technologyジャーナルに掲載された研究結果によると、近年の物理世界から仮想世界への移行により、デジタル眼精疲労の訴えが増加しています。ブルーライトのレベルが低いと、子供の近視や近視の発症リスクが高まる可能性があり、眼鏡レンズの需要がさらに高まります。
  • 世界保健機関(WHO)が2021年10月に発表した報告書によると、前年には約22億人が何らかの視覚障害を抱えて生活しており、眼疾患の負担の増大が市場の成長を促進すると予想されています。対処されていない老眼、対処されていない屈折異常、白内障、およびその他の要因が、世界的に視力障害の主な原因となっています。 EssilorLuxotticaのスマートアイウェア技術における専門知識と能力の拡大など、世界および地域のプレーヤーが取り組む戦略は、競争力を高め、市場の成長を促進すると予想されます。
  • 結論として、COVID-19感染症のパンデミックは眼科分野に大きな影響を及ぼし、その結果、初期の患者の来院数と手術数が減少しました。しかし、パンデミックが進行するにつれて、スクリーンタイムの増加により眼鏡レンズの需要が増加しました。視力障害の状態と利用可能な視力矯正ソリューションに対する意識の高まりと、眼障害による負担の増大とデジタル技術の採用により、予測期間中の市場の成長が促進されると予想されます。

眼鏡レンズ市場動向

処方ガラスセグメントは、予測期間中に大幅な成長を示すことが予想されます

  • 度付きメガネは、着用者の特定の視力障害を矯正するためにレンズがカスタマイズされたメガネです。これらは、近視(近視)、遠視(遠視)、老眼、乱視などの状態を改善または矯正するように設計されています。「近視の管理に関する最新情報とガイダンス」と題した記事によると、眼疾患の負担が増加するにつれて度付きメガネの需要も増加しており、予測期間中の同部門の成長に寄与すると予想されています。
  • 欧州眼科学会が国際近視研究所と提携して2021年3月に発表した報告書によると、世界の近視患者の数は2020年の約26億人から2050年までに49億人に増加すると予想されています。、近視と老眼による屈折異常の発生率の増加により、度付きレンズの需要が高まっており、これがセグメントの成長にさらに寄与すると予想されます。
  • 度付きレンズを提供し、ユーザーに最大限のメリットを提供するための大手企業の継続的な努力も、この分野の成長を促進すると予想されます。さらに、世界の目の健康増進に取り組んでいる処方眼鏡および視力矯正分野における評判の高い企業の存在も、この部門の成長を促進するもう一つの要因です。
  • たとえば、世界の眼科企業であるエシロール・インターナショナルは、2023年の最新情報によると、2022年には世界中で約74億人に処方レンズを提供しました。したがって、このセグメントにおけるそのような市場プレーヤーの存在は、分析期間中のセグメントの成長を促進すると予想されます。

北米は予測期間中に市場のかなりのシェアを保持すると予想される

  • 北米は世界の眼鏡レンズ市場で大きなシェアを握ると予想されています。米国とカナダには適切に構造化されたヘルスケアシステムがあり、その結果、多数の世界市場プレーヤーが製品開発に取り組んでいます。さらに、対象集団における眼疾患の有病率の増加は、この地域の市場の成長を促進する重要な要因です。
  • アメリカ疾病予防管理センター(CDC)の2022年12月のデータによると、2021年には米国の40歳以上の1,200万人以上が視力障害を患い、このうち300万人が矯正後に視力障害を患い、800万人が視力を維持した未矯正の屈折異常による障害となっています。さらに、主要な視覚問題による経済的コストは、2050年までに3,730億米ドルに増加すると予測されています。これらの数字は、北米の対象集団における疾患の重大な負担を示しています。
  • さらに、米国における高齢者人口の継続的な増加と、主要な人口動態における視力矯正の使用への移行が相まって、国内のほとんどの種類の眼鏡の使用率の絶対的な増加につながりました。この傾向は、予測期間中の市場の成長に寄与すると予想されます。
  • 米国のいくつかの企業が眼鏡レンズ市場で主要な役割を果たしており、数多くの製品の発売や革新を通じて市場の成長を加速させています。たとえば、2022年 3月に、EssilorLuxotticaとCooperCompaniesは、SightGlass Visionに関する合弁契約を締結しました。
  • SightGlass Visionの拡散光学技術は、レンズに数千のマイクロドットを組み込んでおり、光を柔らかく散乱させて網膜上のコントラストを低下させ、子供の近視の進行を軽減することを目的としています。その結果、このような発展と対象集団における眼疾患の負担は、北米地域の眼鏡レンズ市場の成長を促進すると予想されます。

眼鏡レンズ業界の概要

眼鏡レンズ市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの観点から見ると、現在市場を独占している大手企業はほとんどありません。カールツァイスメディテックAG、EssilorLuxottica(エシロール)、HOYA株式会社(セイコーオプティカルプロダクツ)、GKBオフタルミックス社などの主要な市場プレーヤーの存在により、市場全体の競争企業間の敵対関係が高まっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 視力矯正の需要の高まり
    • 視覚障害の有病率の増加
  • 市場抑制要因
    • レンズの品質問題
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • シングルビジョン
    • 遠近両用
    • 三焦点
    • プログレッシブ
  • コーティングタイプ
    • 反射防止コーティング
    • キズ防止コーティング
    • 防曇コーティング
    • UV保護
    • その他のコーティング
  • 使用法
    • 度付きガラス
    • OTCリーディンググラス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Carl Zeiss AG(Carl Zeiss Meditec AG)
    • EssilorLuxottica(Essilor)
    • GKB Ophthalmics Ltd
    • Hoya Corporation(Seiko Optical Products Co., Ltd.)
    • Rodenstock GmbH
    • Tokai Optical Co., Ltd.
    • Nikon Corporation
    • Fielmann AG
    • Wanxin Optics
    • Inspecs Group PLC(Norville(20/20)Ltd)

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66007

The Spectacle Lens Market size is estimated at USD 57.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 71.34 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.41% during the forecast period (2024-2029).

Spectacle Lens - Market

Key Highlights

  • The sudden outbreak of COVID-19 had a significant impact on the market, particularly on the ophthalmology sector. During the initial days of the pandemic, eye clinics experienced a significant decline in patient visits and procedures, leading to a substantial loss in revenue for hospitals. However, as the pandemic progressed, there was an increase in demand for spectacle lenses due to the rise in screen time.
  • According to data updated by the University of California San Francisco in November 2021, non-school-related screen time for children aged 12 to 13 years old in the United States doubled from 3.8 hours a day before the pandemic to 7.7 hours a day during the pandemic, resulting in an increase in eye disorders and a demand for spectacle lenses among children. As work-from-home and digital technologies continue to gain popularity, the demand for spectacle lenses is expected to rise, driving market growth over the forecast period.
  • Increasing optical disorders and the growing demand for vision correction are anticipated to fuel market growth over the analysis period. The rising awareness of vision impairment conditions and available vision correction solutions is driving the demand for spectacle lenses. The adoption of digital technologies, such as smartphones, laptops, and computers, has led to an increase in digital eye strain, resulting in vision-related problems.
  • According to a study published in the Digital Medicine and Healthcare Technology journal in November 2022, the shift from the physical to the virtual world in recent years has led to an increase in complaints of digital eye strain. Low blue light levels may also increase the risk of developing myopia and nearsightedness in children, further increasing the demand for spectacle lenses.
  • The growing burden of eye disorders, with approximately 2.2 billion people living with some form of vision impairment in the previous year, according to a report published by the World Health Organization (WHO) in October 2021, is expected to drive market growth. Unaddressed presbyopia, unaddressed refractive error, cataracts, and other factors contribute to the main causes of vision impairment globally. Strategies undertaken by global and regional players, such as EssilorLuxottica's expansion of expertise and capabilities in smart eyewear technologies, are expected to fuel competitiveness and drive market growth.
  • In conclusion, the COVID-19 pandemic significantly impacted the ophthalmology sector, resulting in a decline in patient visits and procedures in the initial days. However, as the pandemic progressed, there was an increase in demand for spectacle lenses due to the rise in screen time. The growing awareness of vision impairment conditions and available vision correction solutions, coupled with the increasing burden of eye disorders and the adoption of digital technologies, is expected to fuel market growth over the forecast period.

Spectacle Lens Market Trends

The Prescription Glass Segment is Expected to Exhibit the Significant Growth over the Forecast Period

  • Prescription glasses are eyeglasses whose lenses are customized to correct the wearer's specific vision defects. They are designed to improve or correct conditions such as myopia (nearsightedness), hyperopia (farsightedness), presbyopia, and astigmatism. As the burden of eye diseases increases, so does the demand for prescription glasses, which is expected to contribute to the segment's growth during the forecast period, according to an article titled "Update and guidance on the management of myopia."
  • According to a report published in March 2021 by the European Society of Ophthalmology in partnership with the International Myopia Institute, the number of people with myopia is expected to increase globally to 4.9 billion by 2050, up from around 2.6 billion in 2020. As a result, the rising incidence of refractive errors due to myopia and presbyopia is driving up demand for prescription lenses, which is expected to further contribute to segmental growth.
  • Major players' continuous efforts to provide prescription lenses and offer maximum benefits to users are also expected to fuel the segment's growth. Additionally, the presence of reputable players in the prescription glasses and vision correction space committed to enhancing global eye health is another factor driving the segment's growth.
  • For example, Essilor International, a global ophthalmology company, provided prescription lenses to nearly 7.4 billion people worldwide in 2022, according to their 2023 update. Therefore, the presence of such market players in the segment is expected to fuel the segment's growth over the analysis period.

North America is Expected to Hold a Significant Share of the Market Over the Forecast Period

  • North America is expected to hold a significant share of the global spectacle lens market. The United States and Canada have well-structured healthcare systems, resulting in numerous global market players engaged in product development. Additionally, the increasing prevalence of eye disorders among the target population is a significant factor fueling the market's growth in the region.
  • According to the Centers for Disease Control and Prevention's (CDC) December 2022 data, over 12 million people aged over 40 in the United States suffered from vision impairment in 2021. Of these, 3 million had vision impairment after correction, and 8 million had vision impairment due to uncorrected refractive error. Moreover, the economic cost of major vision problems is projected to increase to USD 373 billion by 2050. These figures indicate a significant burden of disease among the target population in North America.
  • Furthermore, the constant increase in the elderly population in the United States, coupled with a shift toward vision correction usage among key demographics, has led to an absolute increase in the usage rates for most types of eyewear in the country. This trend is expected to contribute to the market's growth over the forecast period.
  • Several companies in the United States have been playing major roles in the spectacle lens market, accelerating the market's growth through numerous product launches and innovations. For instance, in March 2022, EssilorLuxottica and CooperCompanies finalized their joint venture agreement for SightGlass Vision.
  • SightGlass Vision's diffusion optics technology incorporates thousands of micro-dots into the lens, softly scattering light to reduce contrast on the retina and intended to reduce myopia progression in children. Consequently, such developments and the burden of eye disorders among the target population are expected to propel the growth of the spectacle lens market in the North American region.

Spectacle Lens Industry Overview

The spectacle lens market is competitive and consists of several major players. In terms of market share, few of these major players currently dominate the market. The presence of major market players, such as Carl Zeiss Meditec AG, EssilorLuxottica (Essilor), Hoya Corporation (Seiko Optical Products Co., Ltd.), GKB Ophthalmics Ltd, among others, increasing the overall competitive rivalry of the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Demand for Vision Correction
    • 4.2.2 Increasing Prevalence of Optical Disorders
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Quality Issues of Lens
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Single Vision
    • 5.1.2 Bifocal
    • 5.1.3 Trifocal
    • 5.1.4 Progressive
  • 5.2 Coating Type
    • 5.2.1 Anti-Reflective Coating
    • 5.2.2 Scratch-Resistant Coating
    • 5.2.3 Anti-Fog Coating
    • 5.2.4 UV Protection
    • 5.2.5 Other Coatings
  • 5.3 Usage
    • 5.3.1 Prescription Glass
    • 5.3.2 OTC Reading Glass
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Carl Zeiss AG (Carl Zeiss Meditec AG)
    • 6.1.2 EssilorLuxottica (Essilor)
    • 6.1.3 GKB Ophthalmics Ltd
    • 6.1.4 Hoya Corporation (Seiko Optical Products Co., Ltd.)
    • 6.1.5 Rodenstock GmbH
    • 6.1.6 Tokai Optical Co., Ltd.
    • 6.1.7 Nikon Corporation
    • 6.1.8 Fielmann AG
    • 6.1.9 Wanxin Optics
    • 6.1.10 Inspecs Group PLC (Norville (20/20) Ltd)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS