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市場調査レポート
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1195618

農業用噴霧器市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Agriculture Sprayers Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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農業用噴霧器市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

農業用噴霧器市場は、予測期間(2022~2027年)にCAGR4.9%を記録すると予測されています。

COVID-19の大流行の影響は、世界の噴霧器市場を含む様々なビジネスで感じられました。COVID-19の影響は、供給側における前例のない混乱によって大きく特徴付けることができます。需要サイドでは、噴霧器はバイヤーからの需要にほとんど変化がありません。各国のサプライチェーンの混乱は労働力不足を伴っていたため、一部の国では生産工場が閉鎖され、それによって生産格差が生じた。このような事態を受け、世界的に食糧供給の安定を図る必要性が高まり、さらに高効率、高収率の要求から、スプレーヤをはじめとする灌漑用機械の需要が継続的に高まっています。

GPSやロボットシステムの噴霧器は、大規模な農地の保有、庭園、果樹園の作物でより人気があります。先進的な噴霧器はこの技術を利用しており、自動化された機械が農薬や栄養剤をより的を絞って適時に散布することができます。この技術開発により、農業活動はより効率的になり、環境にも優しくなっています。しかし、ほとんどの農作業者は、投与量の制限や農薬のリスクについて知らないため、総合的な害虫管理方法について適切なトレーニングを受ける必要があります。したがって、近年の噴霧器技術の進歩は、農業用噴霧器の需要を強化し、市場に長期的な影響を与えることになるでしょう。

農業用噴霧器の市場動向

散布機の技術開発

ドローンや無人噴霧器などのさまざまな技術は、農業用噴霧器市場の成長にとって重要かつ魅力的な機会を提供しています。ドローンは、加速度計、GPSモジュール、強力なプロセッサ、デジタル無線など、さまざまな小型センサーの最新技術を使用して、農家に情報を提供します。ドローンの使用は、病害虫のスカウティングや畑の途中の雑草の特定において農家を支援します。GPS(全地球測位システム)とGIS(地理情報システム)を組み合わせた測位技術は、収量マッピングを非常に容易にし、雨、霧、埃などの悪天候下でも農家の作業を助けています。このような技術需要の高まりに対応するため、常に技術の高度なアップグレードに余念がない企業もあります。例えば、ASPEE社やGUSS社は、より高度なスプレーを発売するために研究開発に多額の投資を行っています。

自走式噴霧器は、最近の回で牽引力を得ています。自走式噴霧器を使用することで、広い面積を効率的にカバーすることができ、アプリケーションの最適化、合理化、適用量の正確な制御、生産量の増加を確実にするハイテクツールを備えた自走式噴霧器への需要が高まっています。農業技術研究機構(INTA)の報告によると、国内の薬剤散布の85%は自走式噴霧器で行われており、その65%は業者が所有しています。

欧州が市場を独占

農薬の持続可能な使用に関する新しい欧州連合枠組み指令の施行により、畑作用・エアアシスト噴霧器市場の価値を高めると予想されます。生産能力に対する需要は、農場統合の増加に伴い直接的に増加しています。農家は、タンクの補充に費やす時間を節約するのに役立つため、より大きな容量の噴霧器を求めています。スペイン政府は、農家が農業機械や林業機械を購入するために銀行から融資を受けやすくしており、これが予測期間中に噴霧器の普及率が高くなる主な理由の1つとなっています。技術の進歩により、ベンダーは農家の作業を容易にするために、特に自走式噴霧器やバッテリー式噴霧器を導入しています。例えば、太陽電池式噴霧器は、欧州の電力だけでなく、太陽エネルギーを使って充電することができるため、徐々に農家の注目を集めるようになってきています。

農業用噴霧器市場の競合他社分析

農業用噴霧器市場は適度に集約されています。市場では多くの新興国開拓が行われています。しかし、採用されている戦略の中で、パートナーシップ/コラボレーションが最も一般的であり、M&Aがそれに続いています。大手企業は地域の噴霧器企業を買収しており、これは最終的に市場の統合につながると予想されます。例えば、2018年9月、Deere &Companyは、アルゼンチンのラスロサスとブラジルのカノアスに製造施設を持つアルゼンチンの農業用噴霧器メーカー、PLAを買収しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストサポート3ヶ月分

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場のセグメンテーション

  • パワーの源泉
    • 手動式
    • バッテリー駆動
    • ソーラー噴霧器
    • 燃料式
  • 使用方法
    • フィールド噴霧器
    • 果樹園用スプレー
    • 園芸用スプレー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Exel Industries
    • Deere & Company
    • H.D. Hudson Manufacturing Company
    • AGCO Corporation
    • Mahindra & Mahindra Ltd
    • ASPEE Agro Equipment Pvt. Ltd
    • Hockley International
    • PLA Group
    • Kubota Corporation
    • GVM Inc.
    • GUSS AG
    • Jacto Inc.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19の業界への影響評価

目次
Product Code: 60946

The agriculture sprayers market is projected to register a CAGR of 4.9% during the forecast period (2022-2027).

The impact of the COVID-19 pandemic was felt by various businesses, including the global sprayer market. The impact of COVID-19 can be largely characterized by an unprecedented disruption in the supply side. On the demand side, sprayers have witnessed slight or no change in demand from buyers. Since the disruption of the supply chain in various countries was accompanied by labor shortages, production factories were closed in a few countries, thereby resulting in production gaps in a few of the countries. The rising need to maintain food supply stability across the world that was affected by lockdowns along with requirements of higher efficiency and better yield resulted in continuous demand for irrigation machinery, including sprayers.

GPS and robotic system sprayers are more popular in large agricultural land holdings, gardens, and orchard crops. Advanced spraying machinery uses this technology, wherein automated machines can apply pesticides and nutrients in a more targeted and timely manner. This technological development has resulted in making farming activities more efficient and eco-friendlier. However, most farmworkers are unaware of the dosage limits and pesticide risks, and they require proper training in integrated pest management practices. Hence, the recent advancements in sprayer technology have reinforced the demand for agricultural sprayers in recent years and will have a long-term impact on the market.

Agricultural Sprayers Market Trends

Technological Developments in Spraying Equipment

Various technologies, such as drones and driverless sprayers, are providing important and attractive opportunities for the growth of the agriculture sprayers market. A drone uses the latest technologies of various tiny sensors, such as accelerometers, GPS modules, powerful processors, and digital radios to provide the farmers with information. The use of drones helps farmers in scouting for pests and diseases and in mid-field weed identification. Positioning technologies, such as combining GPS (global positioning system) and GIS (geographic information systems), have made yield mapping very easy and helped farmers work in the field even under adverse weather conditions, such as rain, fog, and dust. There are companies that have highly indulged in constantly upgrading their technology in order to meet the growing technology demand. For instance, companies like ASPEE and GUSS are involved in making an investment heavily in R&D to launch more advanced sprayers.

Self-propelled sprayers are gaining traction in recent times. With the help of self-propelled sprayers, large areas of the field can be covered efficiently, and there is a high demand for self-propelled sprayers equipped with high-tech tools to optimize and streamline the application and have precise control over quantities of applied product, ensuring increased output. According to a report from the Agricultural Technology National Institute (INTA), 85% of the chemicals in the country are applied by self-propelled sprayers, and 65% of them are owned by contractors.

Europe Dominates the Market

With the enforcement of the new European Union Framework Directive on the Sustainable Use of Pesticides, it is anticipated to enhance the value of the field crop and air-assisted sprayers market. The demand for production capacity is increasing directly with the rise in farm consolidation. Farms are seeking sprayers with higher capacities, as they help save the time spent on refilling the tanks. The Spanish government has made it easier for farmers to acquire loans from banks in order to purchase agricultural equipment and forestry machinery, which is one of the major reasons for the high adoption rate of sprayers during the forecast period. Owing to technological advancements, vendors are introducing self-propelled sprayers and battery-operated sprayers, among others, to ease the work of farmers. For instance, solar-powered sprayers are gradually gaining the attention of farmers, as they can be charged using solar energy, as well as electricity in Europe.

Agricultural Sprayers Market Competitor Analysis

The agriculture sprayers market is moderately consolidated. A lot of developments are taking place in the market. However, of all the strategies adopted, partnerships/collaborations are the most common, followed by mergers and acquisitions. Major companies are acquiring regional sprayer companies, and this is anticipated to lead to consolidation of the market eventually. For instance, in September 2018, Deere & Company acquired PLA, an Argentine-based agricultural sprayer manufacturer with manufacturing facilities in Las Rosas, Argentina, and Canoas, Brazil.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Source of Power
    • 5.1.1 Manual
    • 5.1.2 Battery-operated
    • 5.1.3 Solar Sprayers
    • 5.1.4 Fuel-operated
  • 5.2 Usage
    • 5.2.1 Field Sprayers
    • 5.2.2 Orchard Sprayers
    • 5.2.3 Gardening Sprayers
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Exel Industries
    • 6.3.2 Deere & Company
    • 6.3.3 H.D. Hudson Manufacturing Company
    • 6.3.4 AGCO Corporation
    • 6.3.5 Mahindra & Mahindra Ltd
    • 6.3.6 ASPEE Agro Equipment Pvt. Ltd
    • 6.3.7 Hockley International
    • 6.3.8 PLA Group
    • 6.3.9 Kubota Corporation
    • 6.3.10 GVM Inc.
    • 6.3.11 GUSS AG
    • 6.3.12 Jacto Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE COVID-19 IMPACT ON THE INDUSTRY