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市場調査レポート
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1196849

宝石・宝飾品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Gems and Jewelry Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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宝石・宝飾品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

宝石・宝飾品市場は、今後5年間でCAGR5.2%を記録すると予想されています。

新興国における中間所得層の増加と購買力の向上、および世界のファッション動向の高まりが、世界の宝石・宝飾品の需要増加に大きく寄与しています。金業界が金の高い需要を見込むように、ダイヤモンド業界もダイヤモンドの高い需要を見込んでいます。これは主に、国内で台頭しつつある中産階級の増加によるものです。その結果、大手企業は世界中に投資し、小売店舗を拡大しています。インド、中国、ブラジルなどの新興国市場が有望な見通しを示しているため、これらの国々の高まる市場需要を取り込むために、国際的なプレーヤーがこの地域に進出し始めています。

また、宝石・宝飾品市場では、異文化を取り入れたデザインの増加が最新の動向として注目されています。イタリア、欧州、エジプトなどの文化にインスパイアされた宝飾品への需要が、予測期間中の市場調査を牽引すると予想されます。都市化の進展により、アクセサリーに関する消費者の行動が変化し、より多くのジュエリーを身につけることから、スタイルの主張を保ちつつ、最小限の洗練されたジュエリーに切り替わってきているのです。こうした変化により、シングルストーンのスタッドイヤリング、ペンダント、リングの需要が高まっています。

宝石・宝飾品市場の動向

中産階級の台頭による宝石・宝飾品の需要増加

世界経済の安定的な成長、国民の可処分所得の増加、消費意欲の向上により、宝石・貴金属などの贅沢品に対する需要が飛躍的に高まっており、世界経済の成長に大きく寄与しています。また、世界各国の文化によって、装飾品の採用に関する習慣が異なります。したがって、祭事における新しい贈答品の交換習慣の出現や、友人や家族への祝儀や贈答品に対する消費者の嗜好の変化も、今後5年間の宝石・宝飾品市場の成長を後押しする要因となっています。今後5年間、宝石・宝飾品市場は、中産階級の消費者層におけるブランドジュエリー製品への需要の高まりと、ジュエリーに使用される高級金属・宝石の本物・純度の保証により、着実に拡大すると予想されます。

中産階級以上の家庭では、金や銀などの高級素材は富と名声の象徴とみなされています。プラチナ、ホワイトゴールド、ローズゴールドなど、現代のジュエリーのデザインや素材は、今日のジュエリー製作に使用されるもの一つです。その結果、軽くて着け心地の良いジュエリーを求める働く女性を中心に、急速に市場に受け入れられつつあります。宝石宝飾品輸出促進協議会によると、インドの現代素材ジュエリーの輸出は飛躍的に伸びています。2021年のラボグロウンダイヤモンドの研磨品の輸出は2020年比で211%、プラチナジュエリーは180%、シルバージュエリーは61%、スタッズゴールドジュエリーは60%増加しました。

アジア太平洋地域が最大市場

アジア太平洋地域の宝石・宝飾品市場は、欧米のライフスタイルの導入により、消費者の嗜好に変化が生じています。消費者は宝飾品に新しいデザインや種類を求め、ブランド宝飾店は地元の未組織業者よりも消費者の変化する要求を満たすことができます。さらに、一人当たりの所得が増加したことにより、ジュエリーがステータスシンボルとみなされているインドなどでは、ジュエリーの売上高が増加しています。特にゴールドジュエリーを中心とした高級ジュエリーの需要が伸びています。リアルジュエリーの好調は、アジアの宝飾品市場を牽引するものと期待されています。

この地域の宝石・宝飾品のメーカーは、消費者の変化するニーズや要求を満たすために、コンピューター支援設計(CAD)やラピッドプロトタイピング(RP)など、ジュエリーに3Dプリントを取り入れる際に重要な役割を果たす先進技術を使用して、新しく革新的なデザインの開発に一層力を注いでいるのです。さらに、宝石・宝飾品メーカーは、eコマースプラットフォームを通じて消費者への宝石・宝飾品の販売を拡大し、利益を上げることを目的として、eコマースプラットフォームの開発・更新を進めています。例えば、2022年12月には、宝石ショッピング体験の高度化を目指し、台湾のパーフェクト社が高精度なリアルタイムライブARとAIを活用したバーチャル試着技術を開発し、顧客がリアルタイムで3Dネックレスを体験できるようになりました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 指輪
    • ネックレス
    • イヤリング
    • ブレスレット
    • チェーン・ペンダント
    • その他の製品タイプ
  • 流通経路別
    • オフライン小売店
    • オンライン小売店
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • プレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • LVMH Group
    • PANDORA JEWELRY LLC
    • Richemont SA
    • The Swatch Group AG
    • Chow Tai Fook Jewelry Company Limited
    • Tata Sons Private Ltd
    • De Beers Jewellers US Inc.
    • Swarovski Crystal Online AG
    • Signet Jewelers
    • Chow Tai Fook Jewellery Company Limited

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 65214

The gems and jewelry market is expected to register a CAGR of 5.2% over the next five years.

A soaring middle-income level of consumers within developing countries as well as the rising purchasing power of these consumers, alongside a growing fashion trend around the globe, have been significant contributors to the increase in demand for gems and jewelry around the world. In the same way that the gold industry anticipates high demand for gold, the diamond industry expects high demand for diamonds as well. This is primarily due to the growing middle class that is emerging in the country. As a result, major players are investing and expanding their retail outlets across the globe. As emerging markets like India, China, Brazil, and other developing markets are showing encouraging prospects, international players are beginning to move into the region in order to tap into the rising market demand in these countries.

Additionally, the increase in cross-cultural designs is one of the latest trends gaining popularity in the gem and jewelry market. The demand for jewelry inspired by Italian, European, and Egyptian cultures is expected to drive the market studied over the forecast period. The rise in urbanization has resulted in changing consumer behavior related to accessories, switching from wearing more pieces of jewelry to keeping it minimal and sophisticated while maintaining the style statement. Such evolving factors have led to a substantial demand for single-stone stud earrings, pendants, and rings.

Gems & Jewelry Market Trends

Rising Demand for Gems & Jewellery Owing to the Emerging Middle Class

With the steady growth of the global economy and the increase in disposable income and spending power of the population, the demand for luxury goods such as gems and jewelry is increasing dramatically, which is a major factor contributing to the growth of the global economy. As well as that, different cultures around the world follow different customs regarding the adoption of ornaments. Accordingly, the emergence of new gift exchange practices during festivals and the shift in consumer preferences towards celebration gifts and gifts for their friends and families are also driving the growth of the gem and jewelry market in the five years to come. During the next five years, the gems and jewelry market is expected to steadily expand as a result of the increasing demand for branded jewelry products among the middle-class group of consumers and the assurance of the authenticity and purity of luxury metals and gems in jewelry.

In middle-class and upper-middle-class families, luxury materials such as gold and silver are viewed as symbols of wealth and prestige. Modern jewelry designs and materials such as platinum, white gold, rose gold, etc. are among the things that are used in jewelry making today. As a result, they are quickly becoming accepted in the market, mostly by working women looking for lighter, more comfortable jewelry. According to the Gems Jewellery Export Promotion Council, India's export of modern materials jewelry has increased dramatically. The export of polished lab-grown diamonds grew by 211%, platinum jewelry grew by 180%, silver jewelry grew by 61%, and studded gold jewelry grew by 60% in 2021 over 2020.

Asia-Pacific is the Largest Market

In Asia-Pacific, the gems and jewelry market is witnessing changes in consumer preferences due to the adoption of the Western lifestyle. Consumers are demanding new designs and varieties in jewelry, and branded jewelers are able to fulfill their changing demands better than the local, unorganized players. Moreover, an increase in per capita income has led to an increase in sales of jewelry in countries like India, where jewelry is considered a status symbol. Luxury jewelry, especially gold jewelry, is witnessing an increase in demand in the country. The strong performance of the real jewelry segment is expected to drive the Asian jewelry market.

Manufacturers of gems and jewelry in the region are more focused on developing new and innovative designs to fulfill the changing needs and demands of consumers by using advanced technologies, such as computer-aided design (CAD) and rapid prototyping (RP), that play a vital role in incorporating 3D printing in jewelry. Additionally, gems & jewelry manufacturers are developing and updating their e-commerce platforms with the aim of increasing sales of gems & jewelry to consumers via e-commerce platforms in order to increase their profits. For instance, in December 2022, in an effort to elevate jewelry shopping experiences, Perfect Corp., a Taiwan-based company, developed high-precision real-time live AR and AI-powered virtual try-on technology that allows customers to experience 3D necklaces in real time.

Gems & Jewelry Market Competitor Analysis

The gems and jewelry market is highly competitive with the presence of key players such as LVMH, Buccellati, Pandora Jewelry LLC, Chow Tai Fook Jewelry Company Limited, The Swatch Group AG, Tata Sons Private Ltd., De Beers Jewellers US Inc., Signet Jewelers, Richemont, and Swarovski Crystal Online AG. Key players are focusing on online distribution channels for the online marketing and branding of their products to expand their geographical reach and increase their customer base. Leading manufacturers in the gems and jewelry market are focusing on leveraging the opportunities posed by the emerging markets of Asia-Pacific, like China and India, to expand their revenue base because of the rising income levels and their religious traditions, as they consider giving jewelry ornaments as auspicious. The key brands are embarking on innovation and new product developments infused with the latest technology to provide a luxury feel and perfect craftsmanship to their product offerings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Rings
    • 5.1.2 Necklaces
    • 5.1.3 Earrings
    • 5.1.4 Bracelets
    • 5.1.5 Chains and Pendants
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Strategies Adopted by Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 LVMH Group
    • 6.3.2 PANDORA JEWELRY LLC
    • 6.3.3 Richemont SA
    • 6.3.4 The Swatch Group AG
    • 6.3.5 Chow Tai Fook Jewelry Company Limited
    • 6.3.6 Tata Sons Private Ltd
    • 6.3.7 De Beers Jewellers US Inc.
    • 6.3.8 Swarovski Crystal Online AG
    • 6.3.9 Signet Jewelers
    • 6.3.10 Chow Tai Fook Jewellery Company Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS