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市場調査レポート
商品コード
1332553

ランニングアパレルの市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Running Apparel Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ランニングアパレルの市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ランニングアパレルの市場規模は2023年の130億7,000万米ドルから2028年には163億米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは4.51%と予測されます。

主なハイライト

  • スポーツの動向に伴い、消費者はスポーツデザインの要素を含むアスレチックシューズを含むデザイナーのランニングアパレルを求めるようになっています。さらに、より活動的なライフスタイルへの継続的なシフトが、世界中でランニングシューズとサイクリングシューズの需要を牽引しています。さらに、仕事量の増加や欧米文化の社会的浸透に伴い、マラソンへの参加は体力増強に役立つことから人気が高まっており、これが世界市場の拡大を支えています。さらに、テクノロジーの利用拡大とスマートウェアラブルの人気は、ランニングアパレル市場の開発を後押しする主な要因の一つです。
  • NHS Digitalが発表したデータによると、2021年のイングランドでは、肥満人口の割合は女性で26%、男性で25%でした。このような状態は、過去数年にわたって世界中で流行しています。それゆえ、健康問題の高まりと世界中の労働人口の多忙なライフスタイルのために、人々は体型維持と健康のためにジョギングやランニングを日常生活に取り入れざるを得なくなっています。アスレチック志向の高まりにより、顧客はスポーツにインスパイアされたスタイルのデザイナーのアスレチックシューズを求めるようになっています。
  • さらに、ランニングアパレルに対する世界の需要は、より活動的な生活への継続的な動きによって牽引されています。また、近年のランニングアパレルのニーズは、多くの国々でスポーツ参加を促進するための政府の取り組みが増加したことによっても大きく後押しされています。
  • 例えば、2018年から2022年にかけて、インドスポーツ庁(SAI)は、Fit India Movement、Khelo India Scheme、Sports Talent Search Portal、Target Olympic Podium Scheme、National Sports Awards Schemeなどの戦略的スキームを立ち上げてスポーツ参加を促進しました。このような要因が、予測期間中の市場の成長を促進すると思われます。

ランニングアパレル市場の動向

アスレジャーと健康的なライフスタイル動向の影響力の増大

  • アスレジャーの動向に伴い、消費者はフットウェア、ウェア、防具やアクセサリーを含む様々なスポーツ用品を求めるようになっています。さらに、より活動的なライフスタイルへの継続的なシフトが、ランニングやサイクリング用品などのレジャー活動の需要を世界的に牽引しています。
  • アスレジャーは、ミレニアル世代の親たちの運動靴選びにも影響を与え、より浸透してきています。そのため、彼らは子供たちにアスレチックウェアやシューズを着せています。その結果、ランニングアパレルとシューズの需要が増加します。
  • トレイルランニング、ジョギング、ランニングなどのスポーツやフィットネスの人気が高まっていることや、これらのスポーツに参加する女性の数が増えていることから、女性顧客の間でランニングアパレルの売上が伸びています。また、あらゆる層でスポーツやレジャーへの参加者が増えていることや、地域のスポーツ振興のために様々な団体からスポンサーシップを得ていることもあり、ランニングアパレル市場は大幅に拡大しています。
  • 例えば、2021年7月、イングランド政府は、人々が組織化されたスポーツに参加するインセンティブを与えるために「Work Out to Help Out」キャンペーンを開始することを推奨しました。さまざまな層でスポーツやレクリエーション活動への参加が増加し、次いでそれぞれの国でスポーツを促進するための政府のイニシアチブによって、アパレルの売上高は調査期間中に大きな成長を遂げました。予測期間中も成長が続くと予想されます。
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北米が最大市場

  • 予測期間中、北米が最大の市場です。同市場の成長は、米国などでランニングなどのフィットネス活動への参加者が増加していることなどが要因となっています。しかし、同地域の市場成長は他の地域の市場成長よりも緩やかです。また、米国とカナダは北米におけるランニングアパレル市場の主要国です。
  • 米国は、ボストンマラソンやニューヨークシティマラソンなど、ランニングやその他の身体活動を促進するために最も有名なマラソン大会を開催しています。また、北米市場で事業を展開する主要企業は、オンライン購入の利便性を高めるためにeコマースに投資しています。北米におけるインターネット利用の増加とスマートフォンユーザーの増加により、オンラインストアの成長は予測期間を通じて大きく伸びると予測されます。
  • 手頃な価格、利便性、大幅な割引、代金引換(COD)オプション、迅速な配送サービスなどの利点により、多くの人々がオンラインショッピングを好みます。消費者の購買習慣が変化しているため、ベンダーはオンライン企業に注力しています。靴の編み物技術の採用が増加していることは、今後数年間の米国におけるランニング・アパレルとフットウェア市場の成長を促進する主な理由の一つです。また、製品のカスタマイズが需要を促進し、デジタルマーケティングとソーシャルメディアマーケティングが市場の大きな需要につながります。
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ランニングアパレル業界の概要

主要市場プレイヤーは多様な製品ポートフォリオの開発に注力し、市場競争を激化させています。市場で最も活発な企業は、Nike Inc.、Adidas AG、Under Armour、Puma SE、Asics Corporationなどの主要企業です。これらの企業は、新拠点の設立や生産工場の増設、関連する研究開発など、市場への浸透を高めるための重要な施策を世界中で講じています。高度な流通網と製造の専門知識は、北米の各地域に製品の範囲を拡大するために、メーカーに優位性を与えています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 衣料品
    • フットウェア
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー
    • 男性
    • 女性
    • 子供
  • 流通チャネル
    • オンライン小売チャネル
    • オフライン小売チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nike, Inc.
    • Adidas AG
    • Under Armour, Inc.
    • ASICS Corporation
    • Puma SE
    • Columbia Sportswear Company
    • New Balance Athletics, Inc.
    • Skechers USA, Inc.
    • Reebok International Limited
    • Lululemon Athletica Inc

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 65228

The Running Apparel Market size is expected to grow from USD 13.07 billion in 2023 to USD 16.30 billion by 2028, at a CAGR of 4.51% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • In line with the sports trend, consumers are increasingly seeking designer running apparel, including athletic shoes that include elements of sports design. Additionally, the continued shift toward more active lifestyles drives the demand for running and cycling footwear across the world. Additionally, with the increased workload and societal adoption of Western culture, marathon participation has grown in popularity since it aids in strength building, which supports the worldwide market's expansion. In addition, growing technology usage and the popularity of smart wearables are some of the key drivers boosting the development of the running apparel market.
  • As per the data published by NHS Digital, in the year 2021, in England, the percentage of the obese population was 26% for women and 25% for males. Such conditions have been prevalent across the globe over the past few years. Hence, due to the rising health problems and the hectic lifestyles of the working population worldwide, people are compelled to incorporate jogging and running into their daily routines to keep in shape and be healthy. Due to the rise in athletic involvement, customers are increasingly looking for designer athletic footwear with a sports-inspired style.
  • Additionally, the worldwide demand for running apparel is driven by the ongoing move toward more active lives. The need for running apparel in recent years has also been significantly fueled by a rise in government efforts in many nations to boost sports participation.
  • For instance, During 2018-2022, the Sports Authority of India (SAI) promoted sports participation by launching strategic schemes like Fit India Movement, Khelo India Scheme, Sports Talent Search Portal, Target Olympic Podium Scheme, and National Sports Awards Scheme, among others. Such factors will drive the growth of the market during the forecast period.

Running Apparel Market Trends

Increasing Influence of Athleisure and Healthy Lifestyle Trends

  • In line with the athleisure trend, consumers are increasingly seeking various sports equipment that includes footwear, clothing, and protective gear and accessories. Additionally, a continued shift towards more active lifestyles is driving the demand for leisure activities worldwide, such as running and cycling gears.
  • Athleisure has become more pervasive, as it has influenced the athletic footwear choice among millennial parents. Due to this, they dress their kids in athletic apparel and footwear. This, in turn, will increase the demand for running clothing and footwear.
  • Running clothing sales among female customers are rising due to the growing popularity of sports and fitness pursuits, including trail running, jogging, and running, as well as the number of women participating in these pursuits. Additionally, the market for running clothing has seen substantial expansion due to increased engagement in sports and leisure activities among all demographics and sponsorships from various organizations to promote sports in the area.
  • For instance, in July 2021, the Government of England recommended launching a "Work Out to Help Out" campaign to incentivize people to participate in organized sports. With increased participation in sports and recreation activities across different demographics, followed by government initiatives to promote sports in their respective nations, apparel sales have experienced significant growth during the study period. They are expected to continue to grow during the forecast period.
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North America is the Largest Market

  • North America is the largest market during the forecast period. The growth of the market is attributed to factors such as the rising participation in fitness activities like running in countries such as the United States. However, market growth in this region will be slower than the growth of the market in other regions. Moreover, the United States and Canada are the key countries for the running apparel market in North America.
  • The United States organizes some of the most well-known marathons to promote running and other physical activities, such as the Boston Marathon and the New York City Marathon. Also, the key players operating in the North American market are investing in e-commerce to offer higher convenience for buyers to make online purchases. Due to increased internet usage and an increase in smartphone users in North America, the growth of online stores is predicted to pick up significantly throughout the projection period.
  • Due to benefits including affordable costs, convenience, significant discounts, cash-on-delivery (COD) options, and quick delivery services, many people prefer to shop online. Due to consumers' shifting purchasing habits, vendors are concentrating on their online companies. The growing adoption of shoe knitting technology is one of the prime reasons driving the running apparel and footwear market growth in the United States during the next few years. Also, product customization drives demand, and digital and social media marketing will lead to sizable demand in the market.
Running Apparel Market - IMG2

Running Apparel Industry Overview

Major market players focus on developing a diversified product portfolio, intensifying the competition in the market studied. The most active companies in the market learned to include key players such as Nike Inc., Adidas AG, Under Armour, Puma SE, and Asics Corporation. These companies have been taking significant measures to increase their market penetration, across the world, with the establishment of new bases and setting up more production plants, along with their associated research and development. Advanced distribution networks and manufacturing expertise give an upper edge to the manufacturers to expand their range of products across the regions of North America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Clothing
    • 5.1.2 Footwear
    • 5.1.3 Other Product Types
  • 5.2 End-User
    • 5.2.1 Men
    • 5.2.2 Women
    • 5.2.3 Kids
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Online Retail Channel
    • 5.3.2 Offline Retail Channel
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nike, Inc.
    • 6.3.2 Adidas AG
    • 6.3.3 Under Armour, Inc.
    • 6.3.4 ASICS Corporation
    • 6.3.5 Puma SE
    • 6.3.6 Columbia Sportswear Company
    • 6.3.7 New Balance Athletics, Inc.
    • 6.3.8 Skechers USA, Inc.
    • 6.3.9 Reebok International Limited
    • 6.3.10 Lululemon Athletica Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS