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市場調査レポート

世界の玩具・ゲーム市場:成長、動向、および予測(2020年~2025年)

Toys and Games Market - Growth, Trends, and Forecast (2020 - 2025)

発行 Mordor Intelligence LLP 商品コード 754930
出版日 ページ情報 英文 100 Pages
納期: 2-3営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.57円で換算しております。
世界の玩具・ゲーム市場:成長、動向、および予測(2020年~2025年) Toys and Games Market - Growth, Trends, and Forecast (2020 - 2025)
出版日: 2020年04月01日 ページ情報: 英文 100 Pages
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
概要

世界の玩具・ゲーム市場は、予測期間中に4.5%のCAGRで成長すると予測されています。消費者支出の増加により、アクションフィギュア、ぬいぐるみ、パズル、スポーツ用品、就学前児童向け製品などの玩具に対する需要が高まっています。漫画のキャラクター、テレビ番組、映画に基づいた玩具やゲームの販売は拡大しており、同市場の成長をさらに促進しています。また、近年の子供たちの間におけるインタラクティブで多機能な玩具やゲームの人気の高まりは、同市場にプラスの影響を与えています。さらに、ビデオゲーム業界は、過去数年間で持続的な収益モデルとなりました。技術が拡大するにつれて、ビデオコンテンツ、仮想現実製品、およびビデオゲームトーナメントなども拡大しています。

当レポートは世界の玩具・ゲーム市場について調査しており、市場機会や動向、成長および阻害要因、製品タイプ・流通チャネル・地域別の市場分析、競合情勢、主要企業のプロファイル等の情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査成果
  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査方法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場成長要因
  • 市場阻害要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入の脅威
    • バイヤー/消費者の交渉力
    • サプライヤーの交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 業界内の競争

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ゲーム・パズル
    • 幼児・就学前児童向け玩具
    • 建設玩具
    • 人形・アクセサリー
    • アウトドア・スポーツ玩具
    • ビデオゲーム
    • その他
  • 流通チャネル別
    • オンラインチャンネル
    • オフラインチャンネル
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主に活動的な企業
  • 主な採用戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Mattel Inc.
    • Hasbro Inc.
    • Lego Group
    • 株式会社タカラトミー
    • Bandai Namco Holdings Inc.
    • Simba-Dickie Group
    • Spin Master Ltd
    • Tru Kids Inc.
    • 任天堂株式会社

第7章 市場機会および今後の動向

目次
Product Code: 65267

Market Overview

The Global Toys and Games market is forecasted grow at a CAGR of 4.5% during the forecast period (2019 - 2024).

In recent years, a rise in popularity of interactive and multi-functional toys and games has been observed among children, which has been positively impacting the toys and games market.

Due to rise in consumer spending, there is an increasing demand for toys, such as action figures, plush toys, puzzles, sports equipment and pre-school products. The sales of toys and games based on cartoon characters, TV shows, and movies are escalating, which is further promoting the growth of the market.

Scope of the Report

The scope of the market includes Toys and Games by Product type Games and Puzzles, infant and pre-school toys, Construction Toys, Dolls and Accessories, Outdoor and Sports toys, and Other product types. By distribution channel, the market is categorized as Online Channel and Offline Channel. It also provides an analysis of the regions, which include North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.

Key Market Trends

Influence of Technology is Promoting Video Games

The video game industry has become a recurring revenue model over the past few years, due to continuous video game engagement. As technology is expanding so is video content, virtual reality products, and video game tournaments.

The market is observing exponential growth due to factors, such as the expansion of mobile and online gaming and the shift from physical to digital distribution of software.

United States is the leading Country in Toys and Game Expenditure

One of the most important trends across toys and games in the United States was the continuous success of collectibles. With existing brands, such as Shopkins from Moose Enterprises, Hatchimals from Spin Master and Funko Pop! from Funko, collectibles received a further boost in recent years from an influx of newly successful new brands, such as LOL Surprise! from MGA Entertainment and Fingerlings from Wow We Group.

Competitive Landscape

Major players are focusing on introducing new products in the market to cater to the interests of the consumers. New product development is the most preferred strategy in the Global Toys and Games market.

The key players are embarking on mergers and acquisitions as one of their key strategies to achieve consolidation and optimize their offerings. Moreover, these players merge with local players to gain dominance in the local markets.

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  • 3 months of analyst support

Table of Contents

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Games and Puzzles
    • 5.1.2 Infant and Pre-School Toys
    • 5.1.3 Construction Toys
    • 5.1.4 Dolls and Accessories
    • 5.1.5 Outdoor and Sports Toys
    • 5.1.6 Video Games
    • 5.1.7 Other Product Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Channel
    • 5.2.2 Offline Channel
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Mattel Inc.
    • 6.4.2 Hasbro Inc.
    • 6.4.3 Lego Group
    • 6.4.4 Takara Tomy Co. Ltd
    • 6.4.5 Bandai Namco Holdings Inc.
    • 6.4.6 Simba-Dickie Group
    • 6.4.7 Spin Master Ltd
    • 6.4.8 Tru Kids Inc.
    • 6.4.9 Nintendo Co., Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS