市場調査レポート
商品コード
754921

果物および野菜のピースとパウダー市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Fruit and Vegetable Pieces and Powders Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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果物および野菜のピースとパウダー市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

果物および野菜のピースとパウダーの世界市場は、予測期間である2021年から2026年の間に4.14%のCAGRで推移すると予測されています。

果物や野菜のピースやパウダー業界全体は、COVID-19のパンデミックの間、収益に大きな負の影響を示しませんでした。加工食品と飲食品はまだすべてのveで増加した生産を示していたように、したがって、この要因は、これらの成分の需要をさらに派生させました。

加工および包装食品業界の急速な拡大は、最終的に果物や野菜の部分と粉末の売上高を駆動し、天然食品添加物の需要を加速させると予想されます。世界市場では、食品業界の天然添加物として利用するために、果物や野菜から生物活性化合物を抽出する動きが活発化しています。

顧客の健康意識の高まりや食品規制機関による厳しい規制などの要因によって、食品における人工的な香料や添加物の使用は減少しており、その結果、天然の果物や野菜の原料の市場が拡大しています。

果実濃縮物は、消費者動向や食の嗜好の変化により、ベーカリーや菓子類の分野で砂糖の代替品としての用途が拡大しています。濃縮果実は、製パンレシピにおいて精製された白砂糖に代わる健康的な材料として認識されています。これは、フルーツ濃縮液の売上を世界的に大きく伸ばしている主な要因の1つです。

主な市場動向

飲食品業界における天然素材に対する需要の増加

加工・包装食品産業の急速な拡大により、天然食品添加物に対する需要が加速し、最終的には果物・野菜エキスの売上を押し上げると予想されます。世界市場では、食品業界の天然添加物として利用するために、果物や野菜から生物活性化合物を抽出する動きが活発化しています。果物や野菜の濃縮物などの天然素材は、予測期間中、アジア太平洋地域の新興市場でより高いシェアを獲得すると予測されています。製品に使用される成分に対する意識の高まり、健康志向の高まり、天然・有機食品の使用などが、果物・野菜片および粉末市場に有利に働くと予測されます。

世界市場を独占するのは欧州

欧州は、発達した輸送経路や食品加工業者、他の欧州連合諸国への食品野菜パウダーや断片の輸送のための輸出施設など、果物野菜断片や粉末のメーカーに有利な地理的位置を提供しています。アボカド、ベリー類、マンゴーなどの果物や野菜を原料とする食材は、現地の料理やベーカリー製品などの主食の重要な部分を形成しているため、欧州では需要が高くなっています。

競合情勢

世界の果物および野菜のピースとパウダーの市場は、国内外の多くのプレーヤーが市場シェアを争っており、競争の激しい市場となっています。Agrana社が市場で支配的な地位を占めています。その他の主要プレイヤーは、SunOpta Inc.Olam International、Kanegrade Ltd、Dohler Groupなどです。果物や野菜のピース、パウダー、ピューレ、濃縮物、ジュースなどの需要は予測期間中に増加することが予想されるため、市場で活動する主要企業はパートナーシップ/契約や拡大など、さまざまな戦略を採用しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 原料の種類別
    • 果実
      • りんご
      • オレンジ
      • パイナップル
      • マンゴー
      • バナナ
      • ベリー類
      • ストロベリー
      • ラズベリー
      • ブルーベリー
      • その他
      • その他のフルーツ
    • 野菜類
      • にんじん
      • トマト
      • ビーツ
      • エンドウ豆
      • かぼちゃ
      • その他の野菜
  • 製品タイプ別
    • 濃縮物
    • ペースト・ピューレ
    • ピース
    • パウダー
    • NFCジュース
  • アプリケーション別
    • 飲料
    • 菓子類
    • ベーカリー製品
    • スープ・ソース
    • 乳製品
    • RTE製品
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 主要プレイヤーの戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Sunopta Inc.
    • Archer Daniels Midland Company
    • International Flavors & Fragrances Inc.
    • Agrana Beteiligungs AG
    • Cargill Inc.
    • Olam International
    • Kanegrade Ltd
    • European Freeze Dry Ltd
    • Dohler Group
    • Van Drunen Farms

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 65571

The global fruit and vegetable pieces and powders market is projected to register a CAGR of 4.14% during the forecast period, 2021-2026.

The overall fruit and vegetable pieces and powder industry didn't witness a significant negative effect on the revenue during the COVID-19 pandemic. As the processed food and beverage products were still witnessing an increased production all over the gove, therefore this factor derived the demand for these ingredients further.

The rapid expansion of the processed and packaged food industry is expected to accelerate the demand for natural food additives, eventually driving the sales of fruit and vegetable pieces and powders. The global marketplace witnessed an increase in the extraction of bioactive compounds from fruits and vegetables, to be utilized as natural additives in the food industry.​

Factors, such as increased customer health awareness and the stringent regulations set by food regulatory bodies, are resulting in a decline in the usage of artificial flavours and additives among food products, which, in turn, is boosting the market for natural fruit and vegetable ingredients.​

Fruit concentrates are witnessing an increasing application as substitutes for sugar in the bakery and confectionery sector, due to the changing consumer trends and food preferences. Fruit concentrates are perceived as healthy ingredients to refined white sugar in baking recipes. This is one of the major factors that is strongly augmenting the sales of fruit concentrates worldwide.​

Key Market Trends

Increase in Demand for Natural Ingredients in the Food and Beverage Industry

The rapid expansion of the processed and packaged food industry is expected to accelerate the demands for natural food additives, eventually driving the sales of fruit and vegetable extracts. The global marketplace has witnessed an increase in the extraction of bioactive compounds, from fruits and vegetables, to be utilized as natural additives for the food industry. Natural ingredients, such as fruit and vegetable concentrates, are predicted to gain a higher share in the developing markets of Asia-Pacific, during the forecast period. This rising awareness about the ingredients used in the products, coupled with increasing health consciousness, and the use of natural and organic food products, is expected to favor the fruit and vegetable pieces and powders market.

Europe to Dominate the Global Market

Europe offers a favourable geographical location for fruit and vegetable pieces and powders manufacturers, with well-developed transportation channels and well-situated food processors, export facilities for transport of food vegetable powders and pieces to other European Union countries. The demand for ingredients sourced from fruits and vegetables, like avocadoes, berries, and mangoes, is high in Europe, as they form an important part of the local cuisines and staple food, such as bakery products.

Competitive Landscape

The global fruit and vegetable pieces and powders market is a competitive market, with many local and international players competing for a market share. Agrana holds the dominant position in the market. Other major players in the market include SunOpta Inc.​, Olam International​, Kanegrade Ltd, and Dohler Group​. Since the demand for pieces, powder, purees, concentrates, and juices of fruits and vegetables are expected to increase during the forecast period, key players operating in the market are adopting various strategies, such as partnerships/agreements and expansion.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Ingredient Type
    • 5.1.1 Fruit
      • 5.1.1.1 Apple
      • 5.1.1.2 Orange
      • 5.1.1.3 Pineapple
      • 5.1.1.4 Mango
      • 5.1.1.5 Banana
      • 5.1.1.6 Berries
      • 5.1.1.6.1 Strawberry
      • 5.1.1.6.2 Raspberry
      • 5.1.1.6.3 Blueberry
      • 5.1.1.6.4 Others
      • 5.1.1.7 Other Fruits
    • 5.1.2 Vegetable
      • 5.1.2.1 Carrot
      • 5.1.2.2 Tomatoes
      • 5.1.2.3 Beetroot
      • 5.1.2.4 Peas
      • 5.1.2.5 Pumpkin
      • 5.1.2.6 Other Vegetables
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Concentrates
    • 5.2.2 Pastes and Purees
    • 5.2.3 Pieces
    • 5.2.4 Powders
    • 5.2.5 NFC Juices
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Beverages
    • 5.3.2 Confectionery Products
    • 5.3.3 Bakery Products
    • 5.3.4 Soups and Sauces
    • 5.3.5 Dairy Products
    • 5.3.6 RTE Products
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Germany
      • 5.4.2.5 Russia
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 India
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Sunopta Inc.
    • 6.4.2 Archer Daniels Midland Company
    • 6.4.3 International Flavors & Fragrances Inc.
    • 6.4.4 Agrana Beteiligungs AG
    • 6.4.5 Cargill Inc.
    • 6.4.6 Olam International
    • 6.4.7 Kanegrade Ltd
    • 6.4.8 European Freeze Dry Ltd
    • 6.4.9 Dohler Group
    • 6.4.10 Van Drunen Farms

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 COVID-19 IMPACT ON THE MARKET