市場調査レポート
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1190870

魚油由来オメガ3市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Fish Oil Omega-3 Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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魚油由来オメガ3市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の魚油由来オメガ3市場は、予測期間2022-2027年にCAGR9.1%を記録すると予測されています。

魚油由来オメガ3市場は、他の産業と同様にCOVID-19のパンデミックの逆境に直面しました。しかし、人々は免疫力を高めるために多くのサプリメントを摂取しており、魚油由来オメガ3には免疫力を高める要素があることが知られていたため、市場は減少に直面しなかっています。COVID-19の予防に有益であり、個人の健康全般に有益であると考えられたのです。

魚油由来オメガ3市場は、調達慣行の改善、オメガ3脂肪酸の抽出プロセスの強化、および業界のバリューチェーン全体の持続的な合理化に向けて流される研究開発の取り組みによって推進されています。世界中の健康専門家は、オメガ3脂肪酸の1日の推奨摂取量を大幅に増やし、その結果、魚油の消費量が増加しました。

また、魚油が主要な抽出源であるオメガ3脂肪酸の健康上の利点が認識されるようになったことも、市場を牽引しています。さらに、魚油から調製されたサプリメントは、一般的な生活習慣病に対処するのに役立つため、消費者からの高い需要を目の当たりにしています。魚油を使用した製品の新しい種類に新しい技術やイノベーションを取り入れることは、市場の需要を押し上げています。

主な市場動向

水産養殖分野の成長

水産養殖部門の成長は、魚油由来オメガ3市場の発展に強く関連しています。養殖を通じて、魚は、様々な商業的目的のために栽培されています。水産養殖は現在、進化しており、藻類や食品廃棄物から作られた魚粉を使用することにより、炭素効率と資源効率の高い部門に変換されます。また、有機養殖の動向は各国で高まっています。例えば、有機農業研究所と国際有機農業運動連盟によると、アイルランドにおける有機養殖の生産量は2020年に30430トンとなり、欧州で最も高い水準にあることが分かっています。また、漁業や養殖業は多くの国で経済の主要な部分を形成しています。魚油、そして最も重要な魚油由来オメガ3への需要の高まりは、養殖業に拡大されている全体的な技術的・財政的支援を後押ししています。後者のための高い需要が前者の高い生産能力によってサポートされているように、水産養殖セクターにおける継続的な開発は、魚油由来オメガ3市場の成長を推進しています。

アジア太平洋地域は世界市場を独占する

アジア太平洋は、養殖と手釣りによる高い漁業率のため、魚油由来オメガ3の世界市場を独占しています。高齢化の進展と健康動向、一般消費者の意識の高まりが相まって、この地域の栄養補助食品の消費を増加させ、魚油由来オメガ3市場を大きく後押ししています。中国は、世界最大の魚粉および魚油の生産国の1つです。しかし、それは主に製薬分野でのアプリケーションを増やすために、高品質の医薬品グレードの魚油を生産することに重点を置いています。国連食糧農業機関によると、中国は魚および水産物の最大の輸出国の1つであり、2020年の輸出額は約208億米ドルにのぼります。また、日本では、高齢者層の健康への関心が高まっていることから、栄養価の高い医薬品グレードの魚油の消費量が大幅に増加しています。その他アジア太平洋地域の魚油市場では、韓国と東南アジア諸国が大きなシェアを占めています。

競合情勢

世界の魚油由来オメガ3市場は断片化され、競争が激しいです。クロダインターナショナルPLC、オメガプロテイン株式会社、BASF SE、およびPelagia ASは、市場の主要なプレーヤーのいくつかを構成しています。魚油由来オメガ3市場で事業を行う企業は、多様なビジネスモデルに従事しており、最も一般的なものは、魚の調達のために独自の漁船を持つ企業であり、その後、魚や魚製品に統合されています。例えば、Oleveaグループは、持続可能なソースと完全に精製された魚油との垂直統合を経験し、したがって、クライアントと最終消費者に独自のソリューションを提供している家族経営の会社です。さらに、各社は研究開発活動にも取り組み、顧客の需要に合った新製品を生み出しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 魚種別
    • カタクチイワシ
    • タラ肝
    • メンハーデン
    • マグロ
    • イワシ
    • サーモン
    • その他の魚種
  • 用途別
    • 栄養補助食品
    • 乳幼児栄養
    • 動物用栄養補助食品
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 最も活発な企業
  • 企業プロファイル
    • Koninklijke DSM NV
    • Croda International PLC
    • Omega Protein Corporation
    • BASF SE
    • GC Rieber Oils
    • TripleNine Group AS
    • Pelagia AS
    • Olvea Group
    • Lysi HF
    • Kobyalar Group

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 65558

The global fish oil omega-3 market is projected to record a CAGR of 9.1% during the forecast period 2022-2027.

The fish oil omega-3 market faced the adversities of the COVID-19 pandemic like all other industries. But the market did not face a decline because people were consuming a number of supplements to increase their immunity, and fish oil omega-3 is known to have immunity-boosting factors. It was considered beneficial in the prevention of COVID-19 and beneficial for the overall health of the individual.

The fish oil omega-3 market is being driven by the research and development efforts that are channelized toward improving procurement practices, enhancing the extraction process of omega-3 fatty acids, and sustainably streamlining the entire value chain of the industry. Health experts across the world have substantially increased the recommended daily dietary intake of omega-3 fatty acids, as a result of which, fish oil consumption has increased.

The rise in perceived health benefits of omega-3 fatty acids, for which fish oil is the primary extraction source, is also driving the market. Moreover, supplements prepared from fish oil omega-3 are witnessing high demand from consumers since these help them deal with general lifestyle-related diseases. The incorporation of new techniques and innovations in new varieties of products using fish oil omega-3 is boosting the market demand.

Key Market Trends

Growth in the Aquaculture Sector

The growth in the aquaculture sector is strongly related to the development of the fish oil omega-3 market. Through aquaculture, fishes are cultivated for various commercial purposes. Aquaculture is now evolving and transforming into a carbon-efficient and resource-efficient sector by using the fishmeals made from algae and food waste. The trend of organic aquaculture is also rising in different countries. For instance, according to the Research Institute of Organic Agriculture and the International Federation of Organic Agriculture Movements, the volume of organic aquaculture production in Ireland was 30430 ton in 2020, which was the highest in Europe. Also, fishing and aquaculture form a major part of the economy of many countries. The growing demand for fish oil and, most importantly, fish oil omega-3 has encouraged the overall technical and financial support that is being extended to the aquaculture industry. The continuous developments in the aquaculture sector are driving the growth of the fish oil omega-3 market, as the high demand for the latter is supported by the high production capacity of the former.

Asia-Pacific Dominates the Global Market

Asia-Pacific dominates the global market for fish oil omega-3 due to its high fishery rate through aquaculture and manual fishing. The increasing aging population, coupled with rising health trends and awareness among general consumers, has increased the consumption of dietary supplements in the region, significantly boosting the fish oil omega-3 market. China is one of the world's largest producers of fishmeal and oil. However, it primarily focuses on producing high-quality pharma-grade fish oil to increase its applications in the pharmaceutical sector. According to the UN Food and Agricultural Organization, China is one of the largest exporters of fish and fishery products, with exports amounting to around USD 20.8 billion in 2020. Also, in Japan, the consumption of nutritional and pharmaceutical-grade fish oil has significantly increased due to rising health concerns among the country's geriatric population. Alongside, South Korea and Southeast Asian countries hold significant shares in the Rest of Asia-Pacific fish oil market.

Competitive Landscape

The global fish oil omega-3 market is fragmented and highly competitive. Croda International PLC, Omega Protein Corporation, BASF SE, and Pelagia AS constitute a few of the key players in the market. Companies operating in the fish oil omega-3 market engage in diversified business models, with the most common one being a company with its own fishery vessel for the procurement of fish, followed by integration into fish and fish products. For instance, Olevea Group is a family-owned company that experiences vertical integration with sustainable sources and fully refined fish oils, thus, providing unique solutions for its clients and final consumers. Moreover, the companies have integrated themselves into research and development activities to create new products suiting customer demand.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Species
    • 5.1.1 Anchovy
    • 5.1.2 Cod Liver
    • 5.1.3 Menhaden
    • 5.1.4 Tuna
    • 5.1.5 Sardine
    • 5.1.6 Salmon
    • 5.1.7 Other Species
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Dietary Supplements
    • 5.2.2 Infant Nutrition
    • 5.2.3 Animal Nutrition
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Germany
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Strategies Adopted By Major Players
  • 6.3 Most Active Companies
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Koninklijke DSM NV
    • 6.4.2 Croda International PLC
    • 6.4.3 Omega Protein Corporation
    • 6.4.4 BASF SE
    • 6.4.5 GC Rieber Oils
    • 6.4.6 TripleNine Group AS
    • 6.4.7 Pelagia AS
    • 6.4.8 Olvea Group
    • 6.4.9 Lysi HF
    • 6.4.10 Kobyalar Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET