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市場調査レポート
商品コード
1438280

エスニック食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)

Ethnic Foods - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 139 Pages | 納期: 2~3営業日

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エスニック食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エスニック食品市場規模は2024年に454億6,000万米ドルと推定され、2029年までに678億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.33%のCAGRで成長します。

COVID-19流行後、消費者は、世界中で広く需要があり、さまざまな民族由来のさまざまなインスタント食品の摂取量を緩やかに増加させ、今年度のエスニック食品の需要を押し上げました。

雇用機会、高等教育、観光による移民率の増加に伴い、中期的には栄養価の高い食品の消費量の増加と健康的なエスニックベース食品の生産への設備投資の増加により、エスニック食品の需要が増加しています。、調査対象の市場は、予測期間中に牽引力を得ることが予想されます。

エスニック食品の需要を促進する要因の1つは、エスニック食品専門のスーパーマーケットチェーンを通じてエスニック食品が入手可能で入手しやすいことです。新興諸国では西洋化が進み、人々の趣味や嗜好が変化しています。外食の人気が高まっており、大陸間料理やエキゾチックな料理を試すことに興味を持つ人が増えています。革新的で創造的な料理に対する消費者の嗜好が高まっている結果、食事はより治療効果の高いものになってきています。

さらに、エスニック食品メーカーは、利便性の要素、食品の品質、料理のバリエーション、製品の包装形式に重点を置いています。消費者が新しい世界の料理を試し続けるにつれて、エスニック食品市場は多様化し続けています。ニッチなエスニック料理のカテゴリーには、アフリカ料理、インド料理、インドネシア料理が含まれており、近年成長を続けています。

エスニック食品市場動向

米国のエスニック食品市場におけるアジア料理の存在感

タイ、韓国、ベトナム、日本などのアジア料理に対する消費者の関心は世界的に高まっており、大胆な味を求めています。この傾向は、移民人口の増加と先住民族からの旺盛な需要によって推進されています。

過去10年間で、世界のどの地域よりも多くの移民がアジアから米国や欧州諸国に移住しました。たとえば、米国では、2021年にアジア諸国からの移民が同国への総移民の47%を占めました。これにより、国内のエスニック食品の需要が高まりました。

さらに、調査期間中、韓国料理、日本料理、中華料理、インド料理の現地住民への浸透は強力でした。予測期間中、世界のエスニック食品業界はエスニックブレンドの融合に依存する可能性が高くなります。

アジア太平洋地域で増加するエスニック料理への関心

若い人口の増加に加え、さまざまな州間および国境を越えた料理を頻繁に食べたり試したりするというペースの速い傾向により、アジア太平洋地域のエスニック料理サービス事業に多くの成長機会がもたらされています。

インド人や他の新興諸国の人々の間でソーシャルメディアの利用が増えているため、彼らは自分たちの料理体験を共有できるようになり、共有されたレビューに基づいて消費者に新しい食べ物の選択肢や販売店を試すよう促しています。アジア太平洋地域の消費者の間で、世界各地の本格的な郷土料理の新しい料理体験を求める人が増えています。さらに、製造業者は、より国際的な人気、多様性、スパイス、そして大胆な風味を加えた、新しくて異なる食品を求める消費者の需要を満たすよう努めています。

消費者、特にミレニアル世代がエスニック料理に傾いているため、アジア太平洋のスーパーマーケットでは、特殊食品や国際食品の売上が増加しています。海外旅行やグローバリゼーション政策などの他の要因も市場にプラスの影響を与えます。

エスニック食品業界の概要

エスニック食品市場はさまざまな中小企業が存在し、競争が激しいです。

大手企業は、中華、イタリア料理、インド料理、英国料理、フランス料理、メキシコ料理、カリブ海料理、アフリカ料理などの人気料理を含む多様な製品ポートフォリオを開発することで、さまざまな料理を消費者に販売しています。また、主要企業は、複数の流通チャネル、特にスーパーマーケットやハイパーマーケットで製品を提供することに成功しており、これらはたまたま調査対象市場の流通チャネルの点で最大のセグメントのいくつかを保持しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売チャネル
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 主要企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • McCormick &Company Inc.
    • Associated British Foods PLC
    • General Mills Inc.(Old El Paso)
    • Orkla ASA
    • ARYZTA AG
    • Paulig Ltd.
    • Asli Fine Foods
    • Capital Foods(Ching's Secret)
    • Charlie Bigham
    • The Spice Tailor
    • Quality Ethnic Foods Inc.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 64880

The Ethnic Foods Market size is estimated at USD 45.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 67.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.33% during the forecast period (2024-2029).

Ethnic Foods - Market

Post-COVID-19, consumers moderately increased the intake of a variety of ready-to-eat food products, which come from various ethnicities and are popularly demanded across the world, driving the demand for ethnic foods during the current year.

With the growing immigration rates due to employment opportunities, higher education, and tourism, the demand for ethnic food has been increasing, and over the medium term, with the increasing consumption of nutritious food and rising capital investment in producing healthy, ethnic-based food, the market studied is expected to gain traction over the forecast period.

One factor driving ethnic food demand is the availability and accessibility of ethnic food items through specialized ethnic food supermarket chains. Developing countries are experiencing an increase in westernization, which is changing people's tastes and preferences. It is becoming more popular to eat out, and more people are interested in trying intercontinental and exotic foods. Food is becoming more therapeutic as a result of consumers' growing preference for innovative and creative cuisines.

Moreover, ethnic food manufacturers are focusing on the convenience factor, quality of food, cuisine variants, and packaging formats of the products. The ethnic food market continues to diversify as consumers continue to experiment with new global cuisines. Some of the niche ethnic food categories include African, Indian, and Indonesian cuisines that have been growing over the recent past.

Ethnic Food Market Trends

Presence of Asian Cuisine in the US Ethnic Food Marketspace

Consumers' interest in Asian cuisines, such as Thai, Korean, Vietnamese, and Japanese, is increasing globally, and they seek bold flavors. This trend is driven by the increasing immigrant population, as well as robust demand from native populations.

Over the past decade, more immigrants have moved to the United States and European countries from Asia than any other region globally. For instance, in the United States, immigrants from Asian countries constituted 47% of the total immigrants to the country in 2021. This has fuelled the demand for ethnic foods in the country.

Furthermore, the penetration of Korean, Japanese, Chinese, and Indian cuisines among the native population has been strong over the review period. During the forecast period, the global ethnic food industry is more likely to rely upon the fusion of ethnic blends.

Increasing Indulgence in Ethnic Food in the Asia-Pacific Region

The growing young population, along with the fast-paced trend of eating and experimenting with various interstate and inter-country food cuisines frequently, has provided many growth opportunities for ethnic food services operations in the Asia-Pacific region.

The increasing use of social media among Indians and people from other developing countries has enabled them to share their culinary experiences, urging consumers to try new food options and outlets based on the reviews shared. Exploring new culinary experiences for global and authentic regional cuisines is rising among consumers in Asia-Pacific. Moreover, manufacturers are striving to satisfy the demand from consumers for new and different food products with more international favorites, added variety, spices, and bold flavors.

Specialty and international food sales are increasing in supermarkets in Asia-Pacific as consumers, especially millennials, are inclined toward ethnic cuisines. Other factors, such as international travel and globalization policies, influence the market positively.

Ethnic Food Industry Overview

The ethnic foods market is competitive, with various small and medium-sized companies. Some major companies in the market include Ajinomoto Co. Inc., McCormick & Company Inc., Associated British Foods PLC, and General Mills Inc.

By developing diversified product portfolios, which include popular cuisines such as Chinese, Italian, Indian, English, French, Mexican, Caribbean, and African, the leading companies are marketing various cuisines to consumers. The top players have also succeeded in providing their products across multiple channels of distribution, particularly supermarkets and hypermarkets, which also happen to hold some of the largest segments in terms of distribution channels in the market studied.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Distribution Channel
    • 5.1.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.1.2 Convenience Stores
    • 5.1.3 Online Retail Channels
    • 5.1.4 Other Distribution Channels
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 Spain
      • 5.2.2.4 France
      • 5.2.2.5 Italy
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World
      • 5.2.4.1 South America
      • 5.2.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Ajinomoto Co. Inc.
    • 6.4.2 McCormick & Company Inc.
    • 6.4.3 Associated British Foods PLC
    • 6.4.4 General Mills Inc. (Old El Paso)
    • 6.4.5 Orkla ASA
    • 6.4.6 ARYZTA AG
    • 6.4.7 Paulig Ltd.
    • 6.4.8 Asli Fine Foods
    • 6.4.9 Capital Foods (Ching's Secret)
    • 6.4.10 Charlie Bigham
    • 6.4.11 The Spice Tailor
    • 6.4.12 Quality Ethnic Foods Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS