市場調査レポート
商品コード
1197568
男性用グルーミング製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Men'S Grooming Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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男性用グルーミング製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
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男性用グルーミング製品の世界市場は、予測期間中にCAGR4.29%で成長すると予想されます。
メトロセクシャル男性の台頭やセレブリティやインフルエンサーの影響力の高まりにより、従来の男性らしさに対する考え方が変化し、男性はグルーミング用品に多額の支出をするようになってきています。また、メンズサロンの増加により、世界的に男性用トイレタリー製品の需要が高まっています。また、シェーバーやカミソリなど、一部の市場参入企業では、最先端技術に基づく独自の性能を盛り込んだ新しい電化製品の開発が進んでいます。また、ベーシックな刃物からボディグルーマーや電気シェーバーまで、製品の幅が広がっており、市場の成長を後押ししています。また、大手企業はマーケティングに力を入れ、FacebookやTwitterなどのソーシャルメディア上で自社製品の宣伝を行っています。天然素材やオーガニック製品への需要の高まりにより、新たな市場プレーヤーがメンズグルーミング製品市場に参入しています。例えば、2021年10月には、インドを拠点とするアーユルヴェーダ美容ブランドのVedixが、洗顔料、保湿剤、夜用美容液を含む男性用グルーミング製品ラインアップで男性用スキンケア市場に参入すると発表しています。
近年、世界の男性用グルーミング製品は、従来のシェービングを中心としたものから、パーソナルケアという広い視点でのパラダイムシフトが起こっています。例えば、髭を完全に剃るのではなく、整えることを好む消費者が増えているため、様々な髭剃りの方法が採用され、その結果、髭ワックスや髭固定剤、シェービングクリームの売上が強く加速しています。したがって、市場プレイヤーは消費者の要求を考慮し、それに応じて製品を製造しています。例えば、2021年3月、Procter &GambleブランドのGilletteは、豪華なGillette Labs Heated Razorコレクションに、敏感肌の男性向けに特別に設計された最初のカミソリ、Gillette SkinGuard Sensitiveを導入しました。
男性用グルーミング製品市場では、シェービングクリームなどのグルーミング製品に多く使用されている特定の化学物質の有害性に対する消費者の意識が高まっていることから、ナチュラル、クリーンラベル、オーガニック製品への需要が増加しています。男性の間では、化学物質ベースの製品よりも天然素材のグルーミング製品を好む傾向が強まっています。ここ数年、安全でナチュラル、オーガニック、クルーエルティフリーなグルーミング製品の需要が高まっています。例えば、2021年2月、ヘイン・セレスティアル・グループのブランドであるジェイソンは、男性向けの植物由来の製品を発売しました。製品には、デオドラント、シャンプー、フェイス&ボディウォッシュ、モイスチャライザーが含まれます。クリーンラベル成分の影響もあり、オーガニック男性用グルーミング製品のプレミアム化が進み、価格が高騰しています。市場関係者は、自社製品のプロモーション活動を積極的に行っています。例えば、2022年11月、ボンベイ・シェービング・カンパニーが「活性竹炭フェイスウォッシュ」のキャンペーンを開始しました。このフェイスウォッシュには、活性炭、ザクロ、ウコン、パパイヤのエキスが含まれています。
この地域の都市部の男性人口は、外見に対する意識が高まっており、身だしなみを整えていないことが、社会的・職業的成功のチャンスに悪影響を与えることを懸念しています。そのため、中国では過去数年間、基礎化粧品からスキンケア、化粧品に至るまで、男性用グルーミング製品が安定した成長を遂げてきました。男性の身だしなみは中国のミレニアル世代や若い世代に大きく影響されており、男性用身だしなみ家電は予測期間中も大きな成長の可能性を秘めていると考えられています。近年、インドの男性は、インスタグラムやフェイスブックなどのソーシャルメディアの台頭により、自分の外見に対する意識が高まり、有名人の身だしなみの習慣や、的を得たソリューションを提供する多くの新製品に触れることで、男性用グルーミングに対する関心が進化してきました。また、若者の可処分所得の増加も、男性用グルーミング製品の小売ビジネスに寄与しています。さらに、Amazon、Flipkart(by Walmart)、Nykaa、JioMartなど、さまざまなオンライン小売店で販売されるこれらの製品の種類が多いことから、2021年のインドにおける男性用グルーミング器具の売上を押し上げるのに、eコマースも一役買っています。
調査対象の市場は競争が激しく、多数の地域プレイヤー、中小規模のプレイヤー、そしてBeiersdorf AG、Procter &Gamble Co.、L'Oreal SA、Shiseido、Vi-John Groupなどの主要な国際的プレイヤーが存在します。オーガニック製品や天然製品に対する需要が高まっているため、地域および世界の企業はオーガニック原料を取り入れることに注力しています。新製品のイノベーションと拡張は、主要な市場プレーヤーが採用する主要な戦略です。合併や買収は、市場の成長をさらに拡大させています。
The global men's grooming products market is expected to witness a CAGR of 4.29% during the forecast period.
Men are increasingly spending heavily on grooming goods as attitudes about conventional masculinity have shifted due to the rise of the metrosexual male and the growing influence of celebrities and influencers. Furthermore, an increase in the number of men's salons is fueling demand for male toiletries worldwide. Aside from that, some market participants are developing new electrical items, such as shavers and razors, by incorporating unique performance characteristics based on cutting-edge technology. Their product range has increased, from basic blades to body groomers and electric shavers, providing a beneficial boost to market growth. Leading businesses are also spending on marketing efforts and advertising their products on social media sites such as Facebook and Twitter. New market players are entering the men's grooming product market owing to increasing demand for natural and organic products. For instance, in October 2021, Vedix, an Indian-based ayurvedic beauty brand, announced it would enter the men's skincare market with a line of products for men's grooming that included face cleanser, moisturizer, and nighttime serum.
Men's grooming products worldwide have witnessed a paradigm shift in recent years from the traditional focus on shaving to a broader perspective of personal care. For instance, consumers are adopting various shaving practices, owing to the increasing preference for trimmed beard over the complete shave look, which, in turn, is strongly accelerating the sales of beard wax/beard fixers and shaving creams. Hence, market players are considering the demands of consumers and producing products accordingly. For instance, in March 2021, Gillette, a Procter & Gamble brand, introduced the first razor, Gillette SkinGuard Sensitive, to the luxurious Gillette Labs Heated Razor collection, designed specifically for men with sensitive skin.
The men's grooming products market has witnessed an increasing demand for natural, clean-label, and organic products due to the rise in consumer awareness about the harmful effects of certain chemical compounds highly used in grooming products, such as shaving creams. A prominent percentage of men increasingly prefer natural grooming products over chemical-based ones. Over the past few years, the demand for safe, natural, organic, and cruelty-free grooming products has increased. For instance, in February 2021, Hain Celestial Group's brand Jason launched plant-based products for men. The products include deodorants, shampoo, face and body wash, and moisturizer. The rise in premiumization of organic men's grooming products, with an increased impact of clean-label ingredients, has led to the high price of organic men's grooming products. The market players are actively engaged in promotional activities for their products. For instance, in November 2022, Bombay Shaving Company launched a new Activated Bamboo Charcoal Face Wash campaign. The facewash contains activated charcoal, pomegranate, turmeric, and papaya extract.
The urban male population in the region is becoming increasingly appearance-conscious and concerned that an unkempt, ungroomed appearance adversely affects their chances of social and professional success. As such, men's grooming has seen steady growth over the past few years in China, ranging from basic personal grooming products to skincare and cosmetics. With men's grooming being largely driven by Chinese millennials and the younger generation, it is believed that men's grooming appliances still have huge potential for growth during the forecast period. Interest in men's grooming has evolved in recent years as Indian men have become more conscious about their looks due to the rise of social media platforms such as Instagram and Facebook, where they are exposed to the grooming routines of celebrities and a plethora of new products that offer targeted solutions. The increase in disposable incomes in the hands of the youth has also contributed to the retail men's grooming products business. Moreover, e-commerce also helped boost sales of men's grooming appliances in India during 2021, owing to the large variety of these products sold in various online retail stores such as Amazon, Flipkart (by Walmart), Nykaa, JioMart, and others.
The market studied is highly competitive, with numerous regional players, small- and medium-scale players, and key international players such as Beiersdorf AG, Procter & Gamble Co., L'Oreal SA, Shiseido Co. Ltd., and Vi-John Group. Because of the increase in demand for organic and natural products, regional and global players are focussing on incorporating organic ingredients. New product innovations and expansions are the key strategies adopted by the major market players. Mergers and acquisitions are further expanding the market growth.