表紙:高級家具市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1248155

高級家具市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Luxury Furniture Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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高級家具市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年03月25日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

高級家具市場は、今年度420億米ドルの収益を上げ、予測期間には4.28%のCAGRを達成する予定です。

新興経済諸国における不動産産業の成長と都市人口の増加は、高級家具市場の成長を促進する主な要因のひとつです。さらに、国内の高級家具製品への支出の増加は、高級家具製品の需要に影響を与えており、予測期間中に市場に機会を提供すると思われます。また、新興経済諸国における病院やインフラ産業の成長は、オフィスやホテルの高級屋内外家具の需要を促進する上で重要な役割を果たしています。寝室、バスルーム、キッチンなどの高級室内家具の人気が高まっており、国内セグメントにおける高級家具の販売を増強する可能性があります。

COVID-19の発生により、サプライチェーンが寸断され、材料が不足し、経費抑制のために契約が打ち切られました。また、労働力の不足は、特にイタリア、スペイン、ブラジルなどの国々で、高級家具市場全体の拡大を妨げました。このため、予測期間中に業界の成長が鈍化する可能性があります。

市場では、マホガニーやアルダーなどの高級木材を使用した高級家具への需要が増加していることが確認されています。さらに、家具メーカーは、消費者を惹きつけるために、革、ガラス、金属などの他の素材の助けを借りて、高級家具のデザインの革新に注力しており、これは今後数年間、高級家具市場の成長を促進する上で大きな役割を果たすと思われます。

高級家具市場の動向

都市化の進展が市場を牽引する

都市化の進展により、人々は美意識や都会的な生活を重視するようになり、それがさらに高級家具製品の消費拡大をもたらしています。都市化によって、これまで以上に多くの人々が都市に住み、高級家具のようなハイエンド商品の需要が高まることで、市場の拡大が加速しています。国民の大半が都市に住んでいる北米は、2022年には世界で最も都市化された大陸となりました。優れた美的価値と耐久性により、木や金属で作られた高級家具は、消費者の間でますます人気が高まっています。また、環境に配慮した多目的の高級家具の開拓も、先進国での市場拡大を後押ししています。

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高級家具市場は、予測期間中、欧州が著しい成長率を示す

欧州は、高級家具市場において最も大きく、最も急速に成長しているセグメントの1つです。欧州では、高級家具市場の多くの主要企業が独自のオンラインプラットフォームを立ち上げ、eコマース小売店とのパートナーシップを結んで流通網を強化しており、これが同地域の高級家具市場の成長を促進すると思われます。欧州の高級家具メーカーがアジア太平洋の新興諸国に進出する動きが活発化しており、今後数年間で市場のダイナミクスが変化する可能性があります。さらに、ドイツ、イタリア、ポーランド、中国における米国、英国、フランス、カナダとの高級家具の国際貿易の増加は、予測期間中に大きな役割を果たすと予想されます。

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高級家具市場の競合他社分析

本レポートでは、高級家具市場で事業を展開する主要な海外プレイヤーを取り上げています。市場シェアの面では、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中規模から小規模の企業は、新規契約の獲得、職人によるオーダーメイド製品の提供、新規市場の開拓などにより、市場での存在感を増しています。主要企業であるGrayson Luxury、Muebles Pico、Duresta Upholstery Ltd、Cassina SpAがいます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 最近の市場開拓とイノベーションの洞察
  • 消費者の購買行動とデザインの嗜好に関する考察
  • COVID-19の市場への影響について

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 照明
    • テーブル
    • チェア&ソファー
    • ベッド
    • キャビネット
    • アクセサリー
    • その他の製品
  • 流通チャネル別
    • ホームセンター
    • フラッグシップストア
    • スペシャリティストア
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • エンドユーザー別
    • 住宅用
    • コマーシャル
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Cassina SpA
    • Grayson Luxury
    • iola Furniture
    • Duresta Upholstery Ltd
    • JL&C Furniture Co. Ltd
    • Muebles Pico
    • Ralph Lauren Corporation
    • Knoll Inc.
    • Brown Jordan International
    • Boca Da Lobo
    • Kimball International Inc.
    • その他の会社(Nella Vetrina, Giovanni Visentin S.R.L., Valderamobili S.R.L., Molteni Group, Luxury Living Group, PICO SA, Crate &Barrel, Century Furniture LLC)

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項および米国について

目次
Product Code: 63960

Luxury Furniture Market has generated a revenue of USD 42 Billion in the current year and is poised to achieve a CAGR of 4.28% for the forecast period. The growing real estate industry and the rising urban population in developing economies are some of the major factors fueling the growth of the luxury furniture market. Additionally, increasing expenditure on domestic luxury furniture products has influenced the demand for luxury furniture products, which is likely to provide opportunities for the market during the forecast period. The growth of the hospitality and infrastructure industry in developing economies is also playing a key role in driving the demand for luxury indoor and outdoor furniture from offices and hotels. The growing popularity of luxury indoor furniture for bedrooms, bathrooms, kitchens, and others is likely to augment the sales of luxury furniture in the domestic segment.

The COVID-19 outbreak disrupted supply chains, caused a shortage of materials, and terminated contracts to control expenses. The lack of labor also hampered the overall luxury furniture market expansion, particularly in countries like Italy, Spain, and Brazil. This may slow down the industry growth during the forecast period.

The market is witnessing an increase in demand for luxury furniture made from premium wood such as mahogany and alder. Moreover, furniture manufacturers are focusing on innovation in luxury furniture designs with the help of other materials such as leather, glass, metal, etc., to attract consumers, which is likely to play a major role in fueling the growth of the luxury furniture market in the upcoming years.

Luxury Furniture Market Trends

Growing Urbanization is Driving the Market

Urbanization is causing people to focus more on aesthetics and urbane lives, which is further resulting in higher consumption of high-end furniture products. Urbanization is accelerating the market's expansion as more people live in cities than ever before, which increases the demand for high-end goods like luxury furniture. With the majority of its citizens living in cities, North America was the most urbanized continent in the world in 2022. Due to its great aesthetic value and durability, luxury furniture made of wood and metal is becoming more and more popular with consumers. The development of luxury eco-friendly and multipurpose furniture is also fostering market expansion in developed nations.

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Europe to Witness Significant Growth Rate in Luxury Furniture Market During the Forecast Period

Europe is one of the biggest and most rapidly growing segments in the luxury furniture market. In Europe, many key players in the luxury furniture market are launching their own online platforms and entering partnerships with e-commerce retail stores to strengthen their distribution networks, which is likely to drive the luxury furniture market growth in the region. The growing expansion of luxury furniture manufacturers from Europe in developing countries of Asia-Pacific is likely to change the market dynamics in the upcoming years. Moreover, the increasing international trade of luxury furniture in Germany, Italy, Poland, and China with the United States, the United Kingdom, France, and Canada is expected to play a major role during the forecast period.

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Luxury Furniture Market Competitor Analysis

The report covers major international players operating in the luxury furniture market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovations, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts, offering bespoke artisanal products, and tapping into new markets. It has major players Grayson Luxury, Muebles Pico, Duresta Upholstery Ltd, and Cassina SpA

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights into Recent Developments, and Innovations in the Market
  • 4.7 Insights on Consumer Buying Behavior and Design Preferences
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Lighting
    • 5.1.2 Tables
    • 5.1.3 Chairs and Sofas
    • 5.1.4 Beds
    • 5.1.5 Cabinets
    • 5.1.6 Accessories
    • 5.1.7 Other Products
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Home Centers
    • 5.2.2 Flagship Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Cassina SpA
    • 6.2.2 Grayson Luxury
    • 6.2.3 iola Furniture
    • 6.2.4 Duresta Upholstery Ltd
    • 6.2.5 JL&C Furniture Co. Ltd
    • 6.2.6 Muebles Pico
    • 6.2.7 Ralph Lauren Corporation
    • 6.2.8 Knoll Inc.
    • 6.2.9 Brown Jordan International
    • 6.2.10 Boca Da Lobo
    • 6.2.11 Kimball International Inc.
    • 6.2.12 Other Companies (Nella Vetrina, Giovanni Visentin S.R.L., Valderamobili S.R.L., Molteni Group, Luxury Living Group, PICO SA, Crate & Barrel and Century Furniture LLC)*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US