市場調査レポート
商品コード
708560

ファッションアクセサリー市場- 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)

Fashion Accessories Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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ファッションアクセサリー市場- 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
● ご注意事項
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ファッションアクセサリーの世界市場は、予測期間(2021年~2026年)においてCAGR12.3%で成長すると予測されています。

ファッション業界は元々競争が激しく、特に消費者動向の変化に伴う製品設計や改良など、継続的な革新と開発が必要であり、これがファッションアクセサリー市場の成長を後押ししています。

消費者行動の変化、購買力の向上、都市人口の増加などにより、インドなどの新興国からの市場貢献が高まっています。

インターネット、ソーシャルメディア、eコマースの普及が進み、第2級以下の都市の消費者がトップブランドの製品にアクセスできるようになってきています。

COVID-19の危機をきっかけに、ファッション業界は変化を始めていましたが、その多くは危機によって加速されました。この困難な時期におけるイノベーションは、組織的な目標を達成するためにビジネスを改革し、ブランド、メーカー、小売業者との関連性が何度も証明されています。COVID-19は、業界、そしてファッションサプライチェーンの構造、特にファッションバリューチェーンにおけるイノベーションの機会に関する領域をもたらしました。

主な市場動向

アスレジャーの影響力の高まりがフットウェアの市場を牽引している

世界中の消費者は、スポーツウェアや衣料品、その他のアクセサリーを含む様々なスポーツ用品を求めるようになってきています。また、よりアクティブなライフスタイルへの継続的なシフトは、世界中でランニングやサイクリングギアなどのレジャー活動の需要を促進しています。エアロビクス、水泳、ヨガなどのスポーツやフィットネス活動の増加、またフィットネスやスポーツ活動に参加する女性の増加も、女性消費者のフットウェアの成長を支えています。また、大手ブランドによる革新的なファッションアクセサリーの発売が続いており、これらのアクセサリーの成長は予測期間中にさらに伸びることが予想されます。

アジア太平洋地域が最速の成長市場となる

アジア太平洋地域は、ラグジュアリーなライフスタイルへの憧れの高まり、高い購買力、セレブリティの支持の影響などが市場成長の原動力となっています。アジア全域で急速な経済拡大が起こっており、インドや中国などの国々がその中心的な役割を担っています。その結果、インドと中国は、欧米以外のファッションアクセサリーの市場として魅力的になってきています。オフラインの店舗に勢いをつけるため、この地域の小売業者はテクノロジーを活用し、デジタルマーケティングのディスプレイやチェックアウトで店内体験を向上させています。強力な経済成長と技術的節約志向の高まりにより、この地域は予測期間中、ファッションアクセサリーの次の大きな機会となることが予想されます。

競合情勢

この市場は非常に競争が激しいです。市場には、主要な市場シェアを争う主要企業と、市場シェアを獲得するために小規模な地域に対応するプレーヤーが存在します。Adidas AG、LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE、Nike Inc、Fossil Group Inc.は、この市場で事業を展開している主要なプレーヤーの一部です。これらのプレイヤーは、主にユニークで魅力的な高品質の製品を提供し、購入の利便性を向上させることに重点を置いています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • フットウェア
    • アパレル
    • 財布
    • ハンドバッグ
    • 時計
    • その他の製品
  • エンドユーザー別
    • 男性
    • 女性
    • キッズ/チルドレン
    • ユニセックス
  • 流通経路別
    • オフラインチャネル
    • オンライン
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Adidas AG
    • LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE
    • Nike Inc.
    • Tapestry Inc.
    • Fossil Group Inc.
    • Gucci America Inc.
    • Prada SpA
    • Chanel SA
    • Luxottica Group S.p.A
    • Tory Burch LLC

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 63958

The global fashion accessories market is projected to grow at a CAGR of 12.3% during the forecast period (2021 - 2026).

The fashion industry is highly competitive in nature, and requires continuous innovation and development, especially in case of the product design and improvement, with changing consumer trends, which is driving the growth of the fashion accessories market.

There is a growing contribution to the market from developing countries such as India, owing to the shift in consumer behaviour, growing purchasing power, increasing urban population, etc.

The growing penetration of the internet, social media and e-commerce is now providing the consumers in tier 2 and below cities access to top brands products.

The COVID-19 crisis, the fashion industry had begun to make changes, many of which have been accelerated by the crisis. Innovation at this challenging time, has proven its relevance time and again to renovate business to achieve organisational objective, and brands, manufacturers and retailers. COVID-19 brought the industry, and the structure of the fashion supply chain in particular areas of innovation opportunities in the fashion value chain.

Key Market Trends

Growing Influence of Athleisure is Driving the Market for Footwear

Consumers across the globe are increasingly seeking for various sports equipment that includes sportswear, clothing and other accessories. Additionally, the continued shift towards more active lifestyles is driving the demand for leisure activities such as running and cycling gears across the world. The increase in the number of sports and fitness activities, such as aerobics, swimming, and yoga, as well as the increase in the number of women participating in fitness and sports activities, is supporting the growth of footwear among women consumers. With continues innovative fashion accessory launches by the major brands, the growth for these accessories is propelled to grow further during the forecast period.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

The growing attraction for the luxury lifestyle, high purchasing power and the influence of celebrity endorsement are driving the market growth in the region. There is a rapid economic expansion taking place across Asia, with countries such as India and China taking center stage. As a result, India and China are becoming a more attractive market for fashion accessories outside the Western world. To gain momentum around offline stores, retailers in this region are leveraging technology to enhance the in-store experience with digital marketing displays and checkout. The strong economic growth coupled with rising tech-savviness will make the region the next big opportunity for fashion accessories during the forecast period.

Competitive Landscape

The market studied is highly competitive. The market has key players competing for major market share, and small regional players catering to a small region, in order to capture the market share. Adidas AG, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE, Nike Inc and Fossil Group Inc. are some of the major players who are operating in this market. These players are primarily focused on providing unique and attractive high-quality products offering, along with the increased convenience of purchase.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Footwear
    • 5.1.2 Apparel
    • 5.1.3 Wallets
    • 5.1.4 Handbags
    • 5.1.5 Watches
    • 5.1.6 Other Products
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Men
    • 5.2.2 Women
    • 5.2.3 Kids/Children
    • 5.2.4 Unisex
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline channel
    • 5.3.2 Online channel
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Adidas AG
    • 6.4.2 LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE
    • 6.4.3 Nike Inc.
    • 6.4.4 Tapestry Inc.
    • 6.4.5 Fossil Group Inc.
    • 6.4.6 Gucci America Inc.
    • 6.4.7 Prada SpA
    • 6.4.8 Chanel SA
    • 6.4.9 Luxottica Group S.p.A
    • 6.4.10 Tory Burch LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET