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市場調査レポート
商品コード
1190952

強化ベーカリー製品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Fortified Bakery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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強化ベーカリー製品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

強化ベーカリー製品の世界市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR6.1%を記録すると予測されます。

COVID-19のピーク時には、消毒剤、トイレットペーパー、紙製品、手の消毒剤などの非食用製品の需要が高く、ベーカリー、肉製品など多くの食用製品は、労働者不足のために多くのベーカリーが操業を停止したため、ベーカリーの供給不足で売上が上振れしました。それに加え、操業停止による物流施設の混乱で、消費者が求める商品を手に入れることができず、市場にも影響を及ぼしたことが、さらなる問題を引き起こしました。また、原材料が入手できないため、製品の生産がうまくいかなかったことも、市場に影響を与えた要因のひとつです。こうした問題のために、未組織セグメントの小規模ベーカリーが最も大きな影響を受けていると、All India Bread Manufacturers Associationの会長でもあるマゴは述べています。そのため、家庭部門からのベーカリー製品の需要は増えています。一方、外食部門では、最も需要が多いとされていたベーカリー製品の市場が減少しています。

健康的な食品と利便性の高い製品に対する消費者の志向が、強化ベーカリー製品市場の革新と成長を導く主要な要因となっています。都市化、労働人口の世界の増加、家庭外消費の拡大、インスタントで栄養価の高い製品への需要の高まりが、ベーカリー製品の継続的な販売を促進しています。

ケーキ・ペストリー分野は、市場において増加傾向にあります。プレミアムケーキやカスタマイズケーキの需要増に伴い、ケーキ分野全体の需要も増加しています。

強化ベーカリー製品市場動向

"健康に良い"食品が強化ベーカリー製品の需要を促進

栄養強化ベーカリー製品の世界市場の成長は、消費者の健康志向が高まり、栄養価の高い食事を求めるようになったことに起因していると考えられます。人口増加、女性労働人口の増加、食行動の変化などが、ベーカリー産業の成長に大きく寄与しています。ケーキ、クッキー、ビスケット、カップケーキ、パンケーキなど、様々な栄養素を含む強化ベーカリー製品市場は、世界市場を大いに活性化させています。グルテンフリー、オーガニック、シュガーフリー、低カロリー、栄養強化など、さまざまな種類のベーカリー製品が入手可能なことから、多くの人々がさまざまな健康上のメリットを求めて強化ベーカリー製品に関心を寄せています。また、体重管理に対する意識の高まりも、グルテンフリーや低カロリーのベーカリー製品の売上を押し上げると予想されます。

北米が強化ベーカリー製品市場を席巻

強化ベーカリー製品の世界市場は主に北米が占めており、次いでベーカリー製品が主食とされる欧州が続いています。中国やインドの人口増加に伴い、高コストでありながら栄養価の高いベーカリー製品の需要が高まっています。若い世代が増え、忙しく外出の多いライフスタイルの中で、手早く食事を済ませるニーズが高まっています。多くの人は、低カロリーで健康効果が高く、味も良いファーストフードを選んでいます。インドの消費者は、栄養価の高さとおいしさを求めており、強化ベーカリー製品に十分な価値を求めているのです。インドや中国などの新興諸国では、世界な味覚と地域的な味覚、栄養価の高い本格的な調理法の両方を持つベーカリー体験が増加傾向にあります。

強化ベーカリー製品市場の競合分析

企業は、製品の品質を向上させ、一般消費者の健康増進を図るために、革新的な製品の開発に積極的に取り組んでいます。強化ベーカリー製品市場の主要企業には、Associated British Foods PLC、Britannia Industries Ltd.、Dawn Food Products, Inc.、Modern Foods Enterprises Pvt.Ltd., Irish Pride Fine Foods、H&S Bakery, Inc.、CRUST-a baking company, Super Bakery, Inc.、およびAllied Bakeriesなどが含まれます。各社は、最終的に市場での地位を強化するために、販売・流通網と消費者へのリーチを強化することに注力しています。M&Aは、主要企業が実施する主要な戦略です。さらに、主な企業は、全国のケーキやペストリーの需要を満たすために刺激的なフレーバーで新製品を開発し、起動するために研究開発に多額の投資を行っています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ケーキ
    • ビスケット
    • パン
    • 朝食
    • その他
  • 流通チャネル別
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • ネット通販
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Associated British Foods PLC
    • Britannia Industries Ltd.
    • Dawn Food Products, Inc.
    • Modern Foods Enterprises Pvt. Ltd.
    • Irish Pride Fine Foods
    • H&S Bakery, Inc.
    • CRUST-a baking company
    • Super Bakery, Inc.
    • Allied Bakeries

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 63942

The global fortified bakery market is projected to register a CAGR of 6.1% during the forecast period (2022-2027).

During the COVID-19 peak period, sales of non-edible products such as disinfectants, toilet paper, paper goods, and hand sanitizer were high in demand, and the sales of edible products such as bakery, meat products, and many others were up to the mark as the supply of bakery was insufficient as many of the bakers have shut operations due to shortage of labors. Along with this, disruption in logistics facilities due to the lockdown has created more issues in the market as consumers were not getting products as per their requirements which ultimately affected the market. Another factor that has created an impact on the market is the lack of raw material availability, due to which production of products was not proper. Due to these issues, smaller bakers in the unorganized segment are the worst affected, as stated by Mago, who is also a president of the All India Bread Manufacturers Association. Therefore, the demand from the household sector for bakery products has increased; on the other hand, the food services sector has faced a decline in the market for bakery products, which were considered to be one of the most demanding products in the food service sector.

Consumer inclination toward healthy food and convenience products is the leading driver leading innovations and growth in the fortified bakery market. Urbanization, the worldwide increase in the working population, the growth of out-of-home consumption, and increased demand for instant and nutritious products have been fueling the continuous sales of bakery products.

The cake and pastry segment is on the rise in the market. With the increasing demand for premium and customized cakes, the overall cake segment is witnessing an increase in demand.

Fortified Bakery Market Trends

"Good for Health" Food is Driving the Demand for Fortified Bakery

The growth of the global fortified bakery market can be attributed to the increasing health consciousness among consumers going for an all-around nutrient-rich diet. The ever-increasing population, growth in the female working population, and the changing eating behaviors have contributed significantly to the growth of the bakery industry. Fortified bakery market such as cakes, cookies, biscuits, cupcakes, and pancakes enriched with various nutrients has uplifted the global market to a great extent. The availability of different varieties of bakery products such as gluten-free, organic, sugar-free, low-calorie, and fortified has attracted a big number of population towards fortified bakery products due to their various health benefits. Additionally, rising awareness of weight management is foreseen to uplift the sales of gluten-free and low-calorie bakery products.

North America Dominate the Fortified Bakery Market

The global fortified bakery market is primarily dominated by North America, followed by Europe, where bakery products are considered a staple food. The Chinese and Indian population are increasing their demand for fortified bakery products, which prefer high nutrition levels despite being high in cost. The rising young population, along with busy, on-the-go lifestyles, often dictates a need for a quick meal. Many opt for fast food options that are low in calories and high on health benefits and taste too. The Indian consumers want high nutrient content along with the taste such that they want full value for money on their fortified bakery products. Exploring bakery experience- with both global and regional tastes, nutritional authentic preparation methods are on the rise in developing countries like India and China.

Fortified Bakery Market Competitive Analysis

Companies are actively involved in developing innovative products so as to enhance their product quality and increase the health benefits for the public in general. Some of the major players in the fortified bakery market are Associated British Foods PLC, Britannia Industries Ltd., Dawn Food Products, Inc., Modern Foods Enterprises Pvt. Ltd., Irish Pride Fine Foods, H&S Bakery, Inc., CRUST - a baking company, Super Bakery, Inc., and Allied Bakeries, among others. The companies are focused on enhancing their sales and distribution network and their consumer reach to ultimately strengthen their market position. Mergers and acquisitions are a primary strategy implemented by major companies. Moreover, key companies are heavily investing in research and development to develop and launch new products with exciting flavors to satiate the demand for cakes and pastries across the country.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Cake
    • 5.1.2 Biscuits
    • 5.1.3 Bread
    • 5.1.4 Morning Goods
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Specialist Retailers
    • 5.2.2 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.3 Online Retail Channels
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Associated British Foods PLC
    • 6.4.2 Britannia Industries Ltd.
    • 6.4.3 Dawn Food Products, Inc.
    • 6.4.4 Modern Foods Enterprises Pvt. Ltd.
    • 6.4.5 Irish Pride Fine Foods
    • 6.4.6 H&S Bakery, Inc.
    • 6.4.7 CRUST - a baking company
    • 6.4.8 Super Bakery, Inc.
    • 6.4.9 Allied Bakeries

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET