市場調査レポート
商品コード
1198261

代用塩市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Salt Substitutes Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.85円
代用塩市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

代用塩市場は、今後5年間で6.71%のCAGRで推移すると予測されています。

加工食品の消費の増加により、塩味の効いたスナック菓子における塩代替物の需要が高まっています。メーカーは塩の代わりに食代用塩を使用し、市場でのポジショニングを高めるためにこれらの原料をマーケティングしています。また、仕事のプレッシャーの増大が深刻な健康問題につながり、塩分代替物市場を牽引しています。ほとんどのメーカーは、さまざまな加工食品に酵母エキスや加水分解植物性タンパク質を採用しています。

体が正常に機能するためにはナトリウムが必要ですが、過剰なナトリウムの摂取は高血圧と関連するため、過剰摂取を避けることが重要です。米国食品医薬品局(FDA)によると、平均的なアメリカ人は1日におよそ3,400ミリグラムのナトリウムを摂取しており、推奨される最低量の2,300ミリグラムよりも50%近く多く摂取しています。塩分を多く摂取すると、体内に水分が滞留し、心臓が血液を全身に送り出すことが難しくなるため、高血圧となり、心臓病、脳卒中、さらには腎臓の障害につながる可能性があります。

そのため、健康被害を防ぐために、塩の代用品に対する需要が大きく高まっています。米国心臓協会によると、米国人の塩分摂取量を推奨レベルまで下げると、今後20年間で4,500,000件の心血管疾患を回避でき、医療費も400億米ドル節約できる可能性があるとのことです。また、代用塩の健康上の利点と対象消費者の意識の向上が、予測期間中の代用塩市場の成長を牽引するものと思われます。

代用塩市場の動向

塩味の効いたスナックへの需要の高まり

塩味の効いたスナックの需要は、その入手のしやすさや味の良さから増加しています。しかし、スナックのベースとなる様々な製品は、調味料を加えないと美味しくありません。塩が最も一般的なオリジナル調味料です。スナックメーカーは製品ラインの拡張を模索しており、フレーバー製品の開発が進んでいます。塩の代替品は、完成品の消費者アピールを向上させるために味を加えるために配合されています。健康意識の高まりから塩の使用量が減り、塩分代替物の利用が進んでいます。複数の原料メーカーがナトリウム代替品を提供しており、スナック菓子への応用が期待されています。例えば、カーギルのFlakeSelectは特許出願中の技術で、塩化ナトリウムと塩化カリウムをローラーで混ぜ合わせ、粉砕しています。

アジア太平洋地域が大幅な市場成長を遂げる

アジア太平洋地域では、生活習慣病が急増しています。食塩を塩化カリウム、アミノ酸、加水分解植物性タンパク質などの代替品に置き換えることで、ナトリウムの過剰摂取による悪影響を大幅に軽減することができます。WHOやFAOをはじめ、数多くの機関が食品中のナトリウムを減らす、あるいは代替することを提唱しています。WHOの勧告によると、2025年までに国民全体の食塩摂取量を30%削減する必要があるとされています。例えば、非伝染性疾患を抑制するための「25 by 25」イニシアティブの一環として、インドは2025年までに平均的な人口における食塩摂取量を30%削減することを約束しています。さらに、同国では減塩食を促進するための教育的介入はほとんど行われていません。このため、アジア太平洋地域の多くの国で、最近減塩プログラムが実施され始めています。

また、消費者の期待の変化や新たな規制により、食品メーカーも塩分を控えるようレシピを改良しています。この地域のほとんどの食品分野では、過去数年の間に減塩の訴求力が高まっています。したがって、減塩のために製品を改良することは、高齢者や若年層などの新たな消費者に対する技術革新とマーケティングの機会を提供することになります。したがって、特に新興国において、政府の積極的な取り組みに後押しされた飲食品小売分野での代用塩の急速な浸透が、大手市場関係者の関心を集めています。この要因は、同地域における予測期間中の代用塩市場の成長を後押しすると予想されます。

塩代替物市場の競合他社分析

代用塩市場は世界的に勢いを増しています。それでも、Cargill Inc.、TATE &LYLE PLC、Koninklijke DSM N.V.、Kerry PLC、味の素株式会社など、主要企業の強い存在感を示しています。市場内での地位を維持し、競合他社に対する優位性を獲得するために、これらの市場参加者は製品の革新、拡大、パートナーシップ、持続可能性に重点を置いてきました。代用塩市場で事業を展開するほとんどの企業にとって、製品革新は最重要事項であり続けています。主なプレーヤーは、食品メーカーと消費者の健康の特定のニーズをターゲットに、様々なカスタマイズされたソリューションの開発に関与してきました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類
    • ミネラル塩
    • アミノ酸
    • 酵母エキス
    • 加水分解植物性たんぱく
    • その他の種類
  • 用途
    • ベーカリー・菓子類
    • スナック菓子
    • 肉類・家禽類
    • 飲料
    • スープ・サラダ・ソース・ドレッシング
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Inc.
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Alsiano
    • Givaudan SA
    • Ajinomoto Co.
    • Corbion NV
    • Tate & Lyle
    • Jungbunzlauer
    • Kerry Group PLC
    • Smart Salt Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63937

The Salt Substitutes Market is projected to register a CAGR of 6.71% over the upcoming five years.

Increasing processed food consumption has increased the demand for salt substitutes in savory snacks. Manufacturers are using salt substitutes instead of salt and marketing these ingredients for better market positioning. Increasing work pressure has also led to serious health concerns, driving the market for salt substitutes. Most manufacturers are adopting yeast extract and hydrolyzed vegetable protein in various processed food items.

As the body needs sodium to function properly, it is important to avoid excessive amounts, as consumption of excess sodium is associated with high blood pressure. According to the US Food and Drug Administration (FDA), the average American consumes roughly 3,400 milligram (mg) of sodium daily, nearly 50% higher than the recommended minimum of 2,300 mg. High salt consumption leads the body to retain fluid, making it more difficult for the heart to pump blood throughout the body, resulting in high blood pressure, which can lead to heart disease, strokes, and even kidney damage.

As a result, there has been a significant increase in the demand for salt substitutes to prevent health risks. According to the American Heart Association, lowering Americans' intake to the recommended level might avoid 4,50,000 cases of cardiovascular disease and save USD 40 billion in healthcare costs over the next 20 years. In turn, salt substitute market growth in the forecast period is expected to be driven by the health benefits of salt substitutes and increased awareness among target consumers.

Salt Substitutes Market Trends

Growing Demand for Savory Snacks

The demand for savory snacks is increasing due to their easy availability and taste. However, various snack base products are unappetizing without added seasonings. Salt is the original and most common seasoning. Snack manufacturers are looking for product line extensions, and the development of flavored products is increasing. Salt substitutes are compounded to add taste to improve the consumer appeal of the finished product. Increased health awareness has led to reduced use of salt, leading to the use of salt substitutes. Several ingredient manufacturers are offering sodium replacements and their potential application in snacks. For instance, Cargill's FlakeSelect is its patent-pending technology, where sodium chloride and potassium chloride are combined using a roller application and smashed together.

Asia-Pacific Witnessed a Significant Market Growth

Asia-Pacific witnessed a staggering rise in lifestyle diseases. Replacing salt with substitutes, such as potassium chloride, amino acids, and hydrolyzed vegetable protein, can significantly reduce the adverse effects of the overconsumption of sodium. The WHO, FAO, and numerous other organizations have advocated for reducing or substituting sodium in food. As per the recommendations issued by the WHO, the overall dietary salt intake of the population needs to be reduced by 30% by 2025. For instance, As part of the '25 by 25' initiative to control non-communicable diseases, India has committed to reducing salt consumption by 30% in the mean population by 2025. Furthermore, few educational interventions have been conducted to promote lower salt diets in the country. Due to this, many countries in the Asia-Pacific region have begun implementing their salt reduction programs recently.

In addition, food manufacturers are also reformulating their recipes to reduce salt content due to changing consumer expectations and new regulations. The reduction of salt claims across most food segments in this region has risen over the past few years. Therefore, reformulating products for salt reduction provides an opportunity for innovation and marketing to new consumers, such as the elderly and younger people. Hence, rapid penetration of the salt substitute in the food and beverage retail sector, especially in emerging economies fuelled by favorable government initiatives, is drawing the attention of leading market players. This factor is expected to boost the growth of the salt substitute market during the forecast period in the region.

Salt Substitutes Market Competitor Analysis

The salt substitutes market is gaining momentum globally. Nonetheless, the market exhibits the strong presence of key players such as Cargill Inc., TATE & LYLE PLC, Koninklijke DSM N.V., Kerry PLC, and Ajinomoto Co. Inc., among others. To retain their position within the market and gain an advantage over their competitors, these market players have focused on product innovation, expansion, partnership, and sustainability.​​ Product innovation has remained at the forefront for most players operating in the salt substitutes market. Key players have been involved in developing various customized solutions to target the specific needs of food manufacturers and consumer health.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Mineral Salts
    • 5.1.2 Amino Acids
    • 5.1.3 Yeast Extracts
    • 5.1.4 Hydrolyzed Vegetable Protein
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Bakery and Confectionery
    • 5.2.2 Snacks
    • 5.2.3 Meat and Poultry
    • 5.2.4 Beverages
    • 5.2.5 Soups, Salads, Sauces, and Dressings
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Inc.
    • 6.3.2 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.3.3 Alsiano
    • 6.3.4 Givaudan SA
    • 6.3.5 Ajinomoto Co.
    • 6.3.6 Corbion NV
    • 6.3.7 Tate & Lyle
    • 6.3.8 Jungbunzlauer
    • 6.3.9 Kerry Group PLC
    • 6.3.10 Smart Salt Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS