表紙:ビタミンA市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273518

ビタミンA市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Vitamin A Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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ビタミンA市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ビタミンA市場は、予測期間中に4.3%のCAGRで推移すると予測されています。

ビタミンAを含む機能性食品の消費は世界的に増加しています。不健康な食品の摂取により、微量栄養素の欠乏症の人が増えています。ビタミンAの欠乏は、夜盲症や角膜潰瘍などの眼科疾患につながります。例えば、世界保健機関(WHO)によると、世界では昨年、少なくとも22億人が近視または遠視の障害を抱えていました。ファーストフードの摂取による健康への悪影響が意識されるようになり、栄養強化された加工食品への需要が高まっています。微量栄養素の欠乏に悩む人々の増加により、栄養補助食品の需要が増加しています。ビタミンAは、皮膚や髪に良い影響を与えることから、化粧品産業で広く使用されています。天然物への需要の高まりから、天然由来のビタミンAへの需要が高まっています。

ビタミンAは、動物飼料産業にも広く応用されています。世界中で肉や乳製品の需要が高まっているため、栄養価の高い動物用飼料の開発が進められています。一方、世界人口の微量栄養素欠乏症の割合が高く、食品中の微量栄養素が不足し、栄養失調になる可能性があるため、食品強化の需要が増加しました。サプリメント産業におけるビタミンの用途の増加は、この市場の成長を促進する主要な要因の1つです。

ビタミンAの市場動向

強化食品と飲食品の需要の増加

過去10年間で、人々のライフスタイルや食生活に著しい変化が生じています。都市化と消費者の意識がこのシフトを後押しし、人工食品の消費が急増し、その結果、生活習慣病の発生が増加しました。機能的で栄養強化された加工食品への需要の高まりと、ビタミン欠乏症の発生率の増加が、市場を牽引しています。また、高齢者人口の増加、ヘルスケア支出、眼科疾患の発生、ヘルスケア意識も市場の成長を後押ししています。機能性食品は、骨の健康増進、コレステロール管理、心臓の健康増進、目の健康や視力に関連するその他の利点など、日常的な栄養素の摂取を超える特定の健康上の利点を提供します。栄養強化食品添加物に対する需要の増加は、市場の成長を促進すると予想されます。食品メーカーは、オメガ3脂肪酸、食物繊維、ビタミンAやミネラルなどのビタミン類などの栄養添加物の強化食品を製品に配備しています。食品業界に上記のような添加物を取り入れる意図は、食品の栄養含有量を増やすことにあります。特に中国、韓国、インドなどの新興国では、強化食品や飲食品の消費を増やすためにさまざまな政府の取り組みが導入されており、これが市場の成長を促進すると予想されます。

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アジア太平洋地域が引き続き最速の成長を遂げる

アジア太平洋地域は近年、健全な成長を遂げています。生活水準の向上や、ビタミンやミネラルなどの微量栄養素を含む健康食品の摂取に関する徹底した消費者教育などの要因が、市場を牽引しています。ビタミンA市場は、光受容体色素であるロドプシンなどのビタミンA欠乏症の有病率が高まっていることから、地域全体で驚異的な成長を続けています。ビタミンAには、プレフォーム型ビタミンA、プロビタミンA、複合型ビタミンAの3種類があり、幅広い用途が消費者の需要を達成しています。研究開発の進展は、ビタミンA市場における主要な市場関係者による製品発売の増加につながります。急速な都市化に伴う経済水準の向上により、消費者の関心が健康的な食生活に移行していることも、市場を牽引する要因のひとつです。ビタミンA市場の成長を促進する主な要因は、ビタミンA欠乏症の拡大を抑制するための政府の取り組みの増加、健康的な生活への関心の高まりなどであり、ビタミンA市場の成長を阻害する要因は、ビタミンサプリメントと薬物の相互作用に関連する副作用やビタミンA毒性などです。主要な市場関係者によるパートナーシップや買収は、ビタミンA市場の成長機会として機能します。

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ビタミンAの産業概要

ビタミンA市場は、Koninklijke DSM NV、BASF SE、Fenchem、Archer Daniels Midland Company、Zhejiang NHUといった少数のプレーヤーが市場シェアの大半を占めており、統合されています。また、各社は市場ポジションを強化するために、生産の容易化やコスト効率の高い生産技術を取り入れるため、事業拡大や他の世界ビタミン生産企業との提携に力を入れるようになっています。ブランド・ロイヤルティは影響のある要素であり、原料の品質が主要なパラメーターとなります。企業は品質に強いこだわりを持つ必要があり、この属性はこのB2B市場におけるブランドのポジショニングに極めて重要な役割を果たします。さらに、各企業は、差別化された製品をバイヤーに提供するために、研究開発に多額の費用を投じています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 天然
    • 合成
  • 用途
    • 飲食品
      • ベビーフード
      • 乳製品
      • ベーカリー・菓子類
      • 飲料
      • その他の用途
    • 医薬品・栄養補助食品
    • 化粧品
    • 動物用飼料
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Koninklijke DSM NV
    • BASF SE
    • Fenchem
    • Archer Daniels Midland Company
    • Zhejiang NHU Co. Ltd
    • Divi's Laboratories Limited
    • Foodchem International Corporation
    • Zhejiang Medicine Co. Ltd.
    • Adisseo
    • Nutrilo GmbH

第7章 市場機会および将来動向

目次
Product Code: 63941

The Vitamin A Market is projected to register a CAGR of 4.3% during the forecast period.

The consumption of vitamin A-containing functional foods is increasing across the world. The number of people with micronutrient deficiency is increasing due to the consumption of unhealthy foods. Vitamin A deficiency leads to ophthalmic disorders such as night blindness and corneal ulcers. For instance, according to World Health Organization, globally, at least 2.2 billion people had near or distance vision impairment last year. The awareness of adverse health effects due to the consumption of fast foods has resulted in the increased demand for nutritionally enhanced processed foods. The demand for dietary supplements is increasing on account of an increasing number of people suffering from micronutrient deficiency. Vitamin A is extensively used in the cosmetic industry owing to its positive effects on skin and hair. The demand for naturally sourced vitamin A has increased on account of the growing demand for natural products.

Vitamin A has a strong application in the animal feed industry. The growing demand for meat and dairy products across the world is driving the development of nutritionally rich animal feed. On the other hand, the demand for food fortification increased due to the high rate of micronutrient deficiency disorders among the global population and the lack of micronutrients in food, which may lead to malnutrition. The increase in applications of vitamins in the supplement industry is one of the major factors driving the growth of this market.

Vitamin A Market Trends

Increase in Demand for Fortified Foods and Beverages

There has been a marked shift in the lifestyle and dietary habits of people over the past decade. Urbanization and consumer awareness drove this shift and led to a rapid rise in the consumption of artificial food products, which in turn, increased the incidence of lifestyle diseases. The market is driven by the rise in demand for functional and nutritionally enriched processed food products and the growing incidence of vitamin deficiencies. Also, an increase in the geriatric population, healthcare expenditure, incidences of ophthalmic diseases, and healthcare awareness fuel market growth. Functional foods offer specific health benefits that are beyond the regular daily intake of nutrients, such as improved bone health, cholesterol management, improved heart health, and other benefits associated with eye health and vision. The increasing demand for nutritional and fortifying food additives is anticipated to drive market growth. Food manufacturers are deploying the fortification of nutritional additives, such as omega-3 fatty acids, fiber, and vitamins, including vitamin A and minerals, in their product offerings. The intention of incorporating the additives mentioned above in the food industry is to increase the nutritional content of food items. Various government initiatives are being introduced to increase the consumption of fortified foods and beverages, especially in developing countries like China, South Korea, and India, which is expected to propel the market growth.

Vitamin A Market - IMG1

Asia-Pacific Remains the Fastest-growing Region

Asia-Pacific has been witnessing healthy growth in recent years. Factors, such as improved living standards and in-depth consumer education about the consumption of health supplements infused with micronutrients, like vitamins, minerals, etc., are driving the market. The vitamin A market is growing tremendously across the region due to the growing prevalence of vitamin A deficiency diseases such as rhodopsin, a photoreceptor pigment. The three types of vitamin A include pre-formed vitamin A, provitamin A, and combined vitamin A. The wide range of applications is accomplishing the demand of consumers. The advancement in research and development (R&D) leads to an increased product launch by key market players in the vitamin A market. The rise in economic standards supported by rapid urbanization has led to a shift in consumer focus toward a healthy diet, which is another factor that may drive the market. Major factors driving the growth of the vitamin A market are an increase in government initiation to control the expansion of vitamin A deficiency disease, growing concern for healthier life among others, and the factor which hampers the growth of the vitamin A market are side effects related to the interaction of vitamin supplements with drugs and vitamin A toxicity among others. The partnerships and acquisitions by major market players act as opportunities for the growth of the vitamin A market.

Vitamin A Market - IMG2

Vitamin A Industry Overview

The vitamin A market is consolidated, with the dominance of a few players, such as Koninklijke DSM NV, BASF SE, Fenchem, Archer Daniels Midland Company, and Zhejiang NHU Co. Ltd, holding a majority of the market share. Companies are also increasing their focus on expansion and partnering with other global vitamin-producing companies to ease their production and incorporate cost-efficient production techniques to strengthen the market position. Brand loyalty is a high-impact factor, with the quality of ingredients being a prime parameter. Companies need to have a strong focus on quality, and this attribute plays a pivotal role in brand positioning in this B2B market. Moreover, the companies are spending highly on R&D, with a plan to provide their buyers with a differentiated product offering.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Natural
    • 5.1.2 Synthetic
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
      • 5.2.1.1 Baby Food
      • 5.2.1.2 Dairy
      • 5.2.1.3 Bakery & Confectionery
      • 5.2.1.4 Beverages
      • 5.2.1.5 Other Application
    • 5.2.2 Pharmaceutical/Dietary Supplements
    • 5.2.3 Cosmetics
    • 5.2.4 Animal Feed
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 India
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.2 BASF SE
    • 6.3.3 Fenchem
    • 6.3.4 Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.5 Zhejiang NHU Co. Ltd
    • 6.3.6 Divi's Laboratories Limited
    • 6.3.7 Foodchem International Corporation
    • 6.3.8 Zhejiang Medicine Co. Ltd.
    • 6.3.9 Adisseo
    • 6.3.10 Nutrilo GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS