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市場調査レポート
商品コード
707362

マットレス市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Mattress Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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マットレス市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のマットレス市場は、予測期間(2019年~2024年)にCAGR7.1%で成長すると予測されています。

今日のマットレスシステムは、快適で安らかな睡眠体験を提供するのに役立つ幅広い機能とオプションを消費者に提供しています。

先進的なマットレスの選択肢は現在、代替素材や工法を提供するモデルやスリーピングシステムに加え、消費者が自分独自の要件に合わせてマットレスをパーソナライズできる統合制御にまで広がっています。パーソナライゼーションの動向は、予測期間(2019年~2024年)において市場を牽引することが予想されます。

主な市場動向

オンライン小売業者を通じたマットレス販売の急速な増加

今日、消費者はインターネットを通じて大きな買い物をすることに抵抗がなくなり、マットレスのような耐久消費財の購入に対する考え方が常に変化しています。全世界のインターネット普及率は、2019年3月に平均56.8%を記録しています。消費者に直接販売することで、企業は中間業者を根絶し、販売手数料やショールーム費用を回避することでコストをコントロールします。オンラインマットレスの小売業者は、3ヶ月という長い期間、窓口内で無料返品を提供することで、破損した製品や希望しない製品を買ってしまうという消費者のためらいを克服しようとしており、オンラインマットレスの領域が拡大する程度には効果が出ているようです。

インドにおけるマットレスの成長を支える国の経済要因

家計支出の増加、不動産・ホスピタリティ分野の成長、人口率の好景気などが、インドのマットレス市場の成長を後押ししています。また、Oyo RoomsやFab Hotelsといったインドの新興企業が、オンラインで予約できる格安ホテルをオープンしていることも、マットレス市場の成長に寄与しています。そのため、低価格帯のホテルや手頃な価格のホテルでマットレスの適用性が高まっています。日本の観光・ホスピタリティ産業の成長は、ここ数年、力強い成長を遂げている(Pacific Asia Travel Association発行の記事による)。このため、同地域ではマットレスに対する需要が高まっており、小規模な現地メーカーが多数出現しています。

競合情勢

世界のマットレス市場は、非常に競争が激しいです。主要なプレーヤーが大きなシェアを占めています。また、現地のプレーヤーが多数参入しており、潜在的なマットレスの需要に対応するため、市場競争は激化しています。

マットレス市場の主要なプレーヤーによって最も採用された戦略は、地理的拡大と新製品の発売であり、いくつかのパートナーシップによって続いています。

追加のメリット

  • 市場予測(ME)シート(エクセル形式
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 本調査の前提条件
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • スプリングマットレス
    • メモリーフォームマットレス
    • ラテックスマットレス
    • エアーベッドマットレス
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • 家庭用
    • 業務用
  • 流通経路別
    • オフラインショップ
    • オンラインショップ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米の残りの地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Paramount Bed Holdings Co. Ltd
    • KING KOIL Inc.
    • Kingsdown Inc.
    • Southerland Bedding Co.
    • Sealy Corporation
    • Spring Air Company
    • Select Comfort
    • Simmons Bedding Company LLC
    • Tempur-Pedic International Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62870

The global mattress market is projected to grow at a CAGR of 7.1% during the forecast period (2019 - 2024).

Today's mattress system offers consumers with a wide range of features and options that can help to provide a comfortable and restful sleeping experience.

Advanced mattress choices now extend to include models and sleeping systems that offer alternative materials and construction methods, as well as integrated controls that enable consumers to personalize their mattresses to their own unique requirements. Surging personalization trend is expected to drive the market over the forecast period (2019-2024).

Key Market Trends

Rapidly Increasing Mattress Sales through Online Retailers

Today, consumers are more comfortable making big purchases over the internet, which is constantly changing the way people think about buying durable consumer products such as mattress. Internet penetration across the globe has recorded an average of 56.8% in March 2019. By selling directly to the consumers, the companies eradicate the middlemen and control costs by avoiding sales commissions and showroom fees. Online mattress retailers have tried to overcome consumer hesitation of ending up buying damaged or undesired product by offering free returns within a window that can be as long as three months, and it's working to the extent that the online mattress space is growing.

Economic factors in the Country are Supporting the Growth of Mattress in India

Rising household spending, growth in real estate and hospitality sectors and booming population rate are driving the market growth of the mattress market in India. The Indian startup companies are also contributing to the growth of the mattress market, like these, such as Oyo Rooms, Fab Hotels are opening budget hotels, which can be booked online. Thus, increasing the applicability of mattresses in their low cost or affordable hotels. The growth of the country's tourism and hospitality industries has witnessed strong growth in the past couple of years (According to an Article published by Pacific Asia Travel Association). This, in turn, has strongly accelerated the demand for mattresses across the region, resulting emergence of many small scale local players

Competitive Landscape

The global mattress market is highly competitive. Major players account for significant shares in the market. With the presence and expansion of these numerous local players, the market is highly competitive, wherein the players are leveraging the potential demand for the mattress, globally.

The most adopted strategies by the key players in the mattress market are geographic expansion and new product launches, followed by a few partnerships.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Innerspring Mattresses
    • 5.1.2 Memory Foam Mattresses
    • 5.1.3 Latex Mattresses
    • 5.1.4 Airbed Mattresses
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Household
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Offline Retail
    • 5.3.2 Online Retail
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Colombia
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Paramount Bed Holdings Co. Ltd
    • 6.4.2 KING KOIL Inc.
    • 6.4.3 Kingsdown Inc.
    • 6.4.4 Southerland Bedding Co.
    • 6.4.5 Sealy Corporation
    • 6.4.6 Spring Air Company
    • 6.4.7 Select Comfort
    • 6.4.8 Simmons Bedding Company LLC
    • 6.4.9 Tempur-Pedic International Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS