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市場調査レポート
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1198345

スキーギア・スキー用品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Ski Gear and Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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スキーギア・スキー用品市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スキーギア・スキー用品の世界市場は、予測期間中に3.7%のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • スキー産業にとって、雪の季節は非常に重要です。スキー用具の需要は、スキーインフラの拡大、ヘルメット使用の増加、スキーへの参加者を増やす試みの拡大により増加すると予測されます。ヘルメットなどスキー用具の使用に関する人々の意識は、安全への関心の高まりから徐々に高まっていることが確認されています。
  • したがって、人々の意識の高まりは、予測期間中に調査対象市場を押し上げると予想されます。スキーやその他のスノースポーツなどのアウトドア活動への参加率の増加、スキーへの参加を奨励する政府の取り組みの増加、スキーリゾートの数の増加などは、世界的にスキーギア&用具の売上を促進する主な要因の一部となっています。
  • スキー用品のメーカーは、消費者の変化するニーズや需要を満たすために、先進的な技術を駆使した革新的な新製品の開発・投入に一層力を入れています。近年、スキーをはじめとするスノースポーツをはじめ、さまざまなスポーツに参加する女性が世界的に増えています。
  • そのため、各ベンダーは女性向けのスキー用品を発売しています。しかし、予測期間中は、スキー用具の用途に関する世界の規制がないことが市場拡大の制約になると予想されます。スキー用具の使用や用途については、国ごとに規制があります。
  • 主要なプレーヤーは、そのような国の法律を遵守するための支援を必要とし、スキーギア&機器分野への投資を抑制し、市場拡大を抑制しています。折りたたみタオルやボックスタオルに比べ、安価で手間がかからず、環境にも優しいことから、市場拡大が期待されます。

スキーギア・スキー用の市場動向

スキー場数の増加がスキーギア・スキー用品市場を牽引

  • スキー産業は主に積雪期に左右されるが、英国、欧州、米国などの伝統的な地域では、参加者は横ばいか微増にとどまっているようです。また、ロシアや中国などの市民も関心を高めています。
  • ホリデー会社のSkiWeekendsによると、英国の市場規模は30億ポンドに近く、スキーをする人の3分の2以上が43歳から65歳です。シャモニー、サンモリッツ、ヴァルトランス、キッツビューエルなど、欧州の人気観光地は、この地域のウィンタースポーツ市場に対応してきました。
  • 全体として、この地域は約3,647のスキーリゾートを誇っており、昨年から手頃な価格のリゾートが目立つようになっています。また、1日に多くの距離や面積を滑りたいという消費者の嗜好から、リゾートの規模も変化しており、多くの需要が見られるようになっています。

北米・欧州が市場の中心的存在に

  • 現地のウィンタースポーツ市場において、最も期待されているスポーツはスキーであり、次いでスノーボードとなっています。欧州地域は、今後大きな成長が期待されています。フランス、オーストリア、スイス、スペイン、ドイツなど、欧州で最も人気のあるスキーリゾート地では、数多くのスポーツイベントが開催されています。
  • そのため、ウィンタースポーツの需要が高まっています。アルパインツアーは、欧州地域のウィンタースポーツ用品市場を牽引する主な要因になると予想されます。
  • シャモニー、サンモリッツ、ヴァルトランス、キッツビューエルなど、欧州の観光名所は、この地域のウィンタースポーツの振興に役立っています。さらに、ドイツスキー協会をはじめとするいくつかの規制機関やスポーツ団体が、様々なコンテストを通じて競技者のパフォーマンスを向上させるために、一流のギアやアパレルをスポンサーとして積極的に援助しています。このように、予測期間を通じて、この地域のウィンタースポーツの普及と政府の良好なバックアップにより、市場は上昇すると予想されます。
  • 2021年10月、米国とカナダのスキーヤーを含む回答者に実施したクロスカントリースキー場協会調査によると、回答者の98%が2021-2022年にクロスカントリースキーを選択し、41%がすでにパスを購入したと述べています。このうち、一人で滑るスキーヤーが61%と最も多く、次いで配偶者と滑る44%、友人と滑る41%、子供と滑る20%、犬と滑る16%となっています。週末よりも平日に参加するスキーヤーが多いことがわかりました。
  • また、今後さらに参加者が増えることが予想されます。また、約34%の人がスキー用具を購入していることがわかりました。さらに、スキーだけで消費者支出全体の13%を占めていることから、ドイツではスキーが最も重要なスポーツの1つと考えられています。

スキーギア・スキー用品市場の競合他社分析

世界のスキーギア・スキー用品市場は高度に統合されており、多くの大手および中堅の競合他社で構成されています。主要ベンダー間の競争は激しく、多くの革新的なスキーギア・スキー用品が市場に導入されるに至っています。主要なキープレイヤーは、Anta International Limited(Amer Sports Oyj), Kohlberg &Company LLC, Groupe Rossignol, Tecnica Group S.p.A,などです。市場の主要なプレーヤーは、世界市場でのプレゼンスを拡大することに重点を置いて、合併、買収、およびパートナーシップを締結しました。潜在的なプレーヤーは、より深い市場浸透を達成するために、小売業者、ブランドスポーツの販売業者、製造業者、スキーイベントの主催者と提携しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と調査の前提
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スキー&ポール
    • スキーブーツ
    • スキー保護具・アクセサリー
  • 販売チャネル
    • オフライン小売店
    • オンラインストア
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Anta International Limited(Amer Sports Oyj)
    • Fischer Beteiligungsverwaltungs GmbH
    • Skis Rossignol SA
    • Coalition Snow
    • Alpina DOO
    • Kohlberg & Company LLC
    • Clarus Corporation
    • Vista Outdoor Inc.
    • Decathlon
    • Atomic
    • Amer Sports Oyj
    • Black Diamond Equipment, Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64500

The global ski gear and equipment market is expectedd to register a CAGR of 3.7% during the forecast period.

Key Highlights

  • The snowy season is extremely important to the ski industry. The demand for ski equipment is predicted to increase due to expanding ski infrastructure, increased helmet usage, and expanding attempts to increase skiing participation. It is observed that people's awareness regarding the use of ski equipment, such as helmets, etc., is growing gradually due to increasing safety concerns.
  • Therefore, increasing awareness among people is expected to boost the studied market during the forecast period. Increasing participation rates in outdoor activities like skiing and other snow sports, increasing government initiatives to encourage participation in skiing, and growth in the number of ski resorts are some of the major factors driving the sales of ski gear & equipment globally.
  • Manufacturers of ski gear & equipment are more focused on developing and launching new and innovative products to fulfill consumers' changing needs and demands using advanced technology. In recent years, the number of women participating in various sports has increased globally, including snow sports such as skiing.
  • Therefore vendors are introducing ski gear & equipment specifically for women. While during the forecast period, the market expansion is anticipated to be constrained by a lack of global regulations about ski gear and equipment applications. Regarding the use and applications of ski equipment, each nation has its regulations.
  • Key players need help to comply with such national laws, discouraging investment in the Ski Gear & Equipment sector and restraining market expansion. Compared to fold towels and box towels, ski gear and equipment are more affordable, less labor-intensive, and environmentally friendly, likely stimulating market expansion.

Ski Gear & Equipment Market Trends

Growing Number of Resorts Drives the Ski-Gear & Equipments Market

  • The ski industry mainly depends on the snow season, where participation appears to have leveled off or is maintaining slight growth in traditional territories, such as the United Kingdom, mainland Europe, and the United States. Citizens of countries such as Russia and China also have an increasing interest.
  • The market in the United Kingdom, according to holiday firm SkiWeekends, is worth close to 3 billion pounds, where more than two-thirds of those who ski are aged between 43 to 65 years. Popular destinations in Europe, such as Chamonix, St Moritz, Val Thorens, and Kitzbuhel, among others, have been catering to the winter sports market in the region.
  • Overall, the region boasts around 3,647 ski resorts, with affordable resorts becoming more prominent over the last year. The size of resorts has also changed since consumers' preferences for covering more distance and area in a day have witnessed a massive demand.

North America and Europe Remains a Prominent Region in the Market

  • In the local winter sports market, skiing is the most eagerly anticipated sport, followed by snowboarding. The European region is expected to experience significant growth. Numerous sporting events have been held in nations including France, Austria, Switzerland, Spain, and Germany, some of Europe's most popular ski destinations.
  • They have created the necessary infrastructure to encourage more people to engage in physical activity, which has increased demand for winter sports throughout the European region. Alpine touring is anticipated to be the main factor driving the European region's winter sports equipment market.
  • European tourist hotspots, including Chamonix, St. Moritz, Val Thorens, and Kitzbuhel, among others, have been helping to promote winter sports in the area. Additionally, several regulatory bodies and sports groups, including the German Skiing Association, actively assist the competitors by sponsoring top-notch gear and apparel to improve their performance throughout various contests. Thus, it is anticipated that throughout the projection period, the market will rise due to the region's widespread adoption of winter sports and good government backing.
  • In October 2021, according to the Cross Country Ski Areas Association Survey conducted with respondents including United Stated and Canada Skiers stated that 98% of respondents opted for cross-country skiing in 2021-2022, and 41% had already purchased passes. Among these, the majority of skiers (61%) ski alone, followed by 44% ski with their spouses, 41% with friends, 20% with children, and 16% with their dogs. It was found that most skiers participated during their weekdays rather than weekends.
  • Also, it is expected that their participation is going to increase further. The survey also stated that around 34% of people opt to buy ski equipment. Additionally, skiing is considered one of the most significant sports in Germany, as skiing alone constitutes 13% of the total consumer spending.

Ski Gear & Equipment Market Competitor Analysis

The global ski gear & equipment market is highly consolidated and comprises many big and mid-sized competitors. There is intense competition between the key vendors, leading to the introduction of many innovative ski gears & equipment in the market. Major Key Players are Anta International Limited (Amer Sports Oyj), Kohlberg & Company LLC, Groupe Rossignol, and Tecnica Group S.p.A, among others. The leading players in the market entered into mergers, acquisitions, and partnerships with a focus on expanding their presence in the global market. Potential players partner with retailers, branded sports distributors, manufacturers, and ski event organizers to achieve deeper market penetration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Skis and Poles
    • 5.1.2 Ski Boots
    • 5.1.3 Ski Protective Gear and Accessories
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Offline Retail Stores
    • 5.2.2 Online Retail Stores
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Anta International Limited (Amer Sports Oyj)
    • 6.3.2 Fischer Beteiligungsverwaltungs GmbH
    • 6.3.3 Skis Rossignol SA
    • 6.3.4 Coalition Snow
    • 6.3.5 Alpina DOO
    • 6.3.6 Kohlberg & Company LLC
    • 6.3.7 Clarus Corporation
    • 6.3.8 Vista Outdoor Inc.
    • 6.3.9 Decathlon
    • 6.3.10 Atomic
    • 6.3.11 Amer Sports Oyj
    • 6.3.12 Black Diamond Equipment, Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS