表紙:宇宙飛行士用宇宙服市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189874

宇宙飛行士用宇宙服市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Astronaut Space Suits Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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宇宙飛行士用宇宙服市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

宇宙飛行士用宇宙服市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR2%以上を記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、宇宙産業への影響は軽微であり、その結果、宇宙飛行士用宇宙服市場への影響も比較的少なかっています。2020年には宇宙開発活動の進展が一時的に停止したもの、年末にはほとんどの活動が再開され、2021年には宇宙開発計画に大きな遅れは見られません。

米国、中国、インド、ロシアなどの国々による深宇宙有人探査プログラムへの投資の増加は、予測期間中に宇宙服の需要を生み出すと予想されます。また、軽量化と機動性向上のための先端素材を用いた新型・先進的な宇宙服の開発が、今後数年間で市場の成長を加速させると予測されます。

主な市場動向

最も高い成長率と需要が見込まれるEVAスーツセグメント

EVAスーツセグメントは現在、市場を独占しており、予測期間中もその支配が続くと予想されます。船外活動とは、宇宙飛行士が惑星探査や人工衛星の修理、宇宙ステーションでの極限活動などのために行う宇宙遊泳のことで、船外活動用スーツ(Extravehicular Activities:EVA)は、現在、市場の大半を占めており、予測期間中もその傾向は続くとみられます。船外活動用宇宙服(EMUスーツ)は、宇宙飛行士の環境保護、通信、機動性、生命維持のために、より高度な機能を備えています。有人宇宙探査計画用の新しい宇宙服の開発は、今後数年間、このセグメントの成長を促進すると予想されます。例えば、2022年6月、NASAは、新たな宇宙遊泳および月面歩行サービスのための業界との新たなパートナーシップを発表しました。NASAは、国際宇宙ステーション外での作業、Artemisミッションでの月面の探索、火星への有人ミッションの準備のために、宇宙飛行士に次世代宇宙服および宇宙遊泳システムを提供するために、Axiom SpaceとCollins Aerospaceを選択したのです。さまざまな宇宙機関においていくつかの開発が行われていますが、実施されている外部宇宙遊泳中に発生している特定の緊急事態によって、需要が微細に影響される可能性があります。例えば、2022年3月には、欧州宇宙機関の宇宙飛行士が船外活動用スーツの不具合により船外活動を終了し、その安全性に対する懸念が高まっています。このような事件により、プレイヤーは今後数年間、宇宙服の研究開発への投資を増やさざるを得ないかもしれません。

アジア太平洋地域は予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想される

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予想されています。中国、日本、インドなどのアジア太平洋諸国は、今後数年のうちに惑星探査のために人間を送り込む有人宇宙探査計画を進めています。中国は、有人宇宙探査計画のもと、低軌道(LEO)に宇宙ステーションを建設し、運用することを計画しました。同国は、2024年までに宇宙ステーションの建設を完了させる計画です。さらに、中国国家宇宙局は、2030年代までに有人月探査を実施することも発表しています。また、インド宇宙研究機関(ISRO)は、2022年に打ち上げ予定の有人ミッションに4人の宇宙飛行士を送り込むことを発表しました。この打ち上げに向けて、ISROは宇宙飛行士のために、酸素ボンベ1本を搭載できる新しい宇宙服(2018年9月にプロトタイプを公開)を開発しました。このような宇宙探査計画により、今後、IVAスーツやEVAスーツの需要が見込まれます。また、宇宙服製造のための国際協力により、宇宙服の幅広いユーザーを開拓する機会がさらに増えると予想されます。例えば、2020年9月、インドはロシアと提携し、同国の月探査ミッション「ガガンヤーン」用の有人宇宙服の製造を開始しました。さらに、より良いスーツを開発するために、スーツの実地試験も行われています。また、中国は、2021年11月に最初の神舟13号による宇宙遊泳を実施し、宇宙飛行士は、軌道上での前哨基地の将来の機能を支援するためのさまざまなタスクを実行するためのスーツをテストするよう依頼されました。アジア太平洋地域からのいくつかのこのような開拓は、予測期間中に市場を牽引することが期待されます。

競合情勢

宇宙飛行士の宇宙服市場は、限られた数のベンダーとバイヤーが存在するため、かなり統合されています。宇宙飛行士用宇宙服市場における著名なプレイヤーには、Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)、Final Frontier Design、The Boeing Company、David Clark Company、NPP Zvezdaなどが挙げられます。製造企業だけでなく、宇宙機関も、先進的な素材、より優れた通信システム、機動性の向上などを備えた宇宙飛行士用の新しい宇宙服を開発しています。有人宇宙探査計画の需要の高まりと、特定のミッションに適した高度な宇宙服の開発を目的とした企業間の協力関係の拡大は、今後数年間における企業の世界の存在感の拡大につながると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • IVAスーツ
    • EVAスーツ
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)
    • Final Frontier Design
    • The Boeing Company
    • David Clark Company
    • NPP Zvezda
    • PACIFIC SPACEFLIGHT
    • Oceaneering International
    • ILC Dover LP

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63798

The Astronaut Space Suits Market is projected to register a CAGR of more than 2% during the forecast period (2022 - 2027).

The COVID-19 pandemic had a minor impact on the space industry, and consequently, the impact on the astronaut space suits market was relatively low. Although the progress in the space exploration activities halted for a brief period in 2020, most of the activities resumed by the end of the year, and no major delays in space programs were witnessed in the year 2021.

The increasing investments in deep space human exploration programs by countries like United States, China, India, and Russia, are anticipated to generate demand for space suits during the forecast period. Also, the development of new and advanced spacesuits with advanced materials for low weight and enhanced mobility is expected to accelerate the growth of the market in the coming years.

Key Market Trends

EVA Suits Segment Is Expected to Witness Highest Growth Rate and Demand

The EVA suits segment currently dominates the market and is expected to continue its dominance during the forecast period. The extravehicular activities (EVA) are generally the spacewalks taken by the astronauts for activities like planetary exploration, repairing the satellites, and other extremal activities on the space station. The EVA suits (Extravehicular Mobility Unit (EMU) suits) are more sophisticated and provide environmental protection, communications, mobility, and life support for astronauts. The development of new spacesuits for human space exploration programs is anticipated to propel the growth of the segment in the coming years. For instance, in June 2022, NASA announced a new partnership with the industry for new spacewalking and moonwalking services. NASA has selected Axiom Space and Collins Aerospace to provide astronauts with next-generation spacesuit and spacewalk systems to work outside the International Space Station, explore the lunar surface on Artemis missions, and prepare for human missions to Mars. Despite several developments across various space agencies, the demand could be minutely impacted by certain emergency events that are occurring during the external spacewalks being conducted. For instance, in March 2022, an astronaut of the European Space Agency ended the spacewalk due to a faulty EVA suit, raising concerns over its safety. Such incidents might force the players to increase their investments into the R&D of the space suits in the years to come.

Asia-Pacific is Expected register the Highest Growth Rate During the Forecast Period

The Asia-Pacific region of the market is anticipated to have the highest CAGR during the forecast period. The Asia-Pacific countries like China, Japan, and India, among others, are moving ahead with their human space exploration plans to send humans for planetary exploration in the coming years. China, under its human space exploration program, planned to construct and operate a space station in low earth orbit (LEO). The country plans to complete the construction of the space station by 2024. Furthermore, the China National Space Administration also announced to carry out human exploration of the moon by the 2030s. Also, the Indian Space Research Organisation (ISRO) announced to send four astronauts for its human mission planned to be launched in 2022. For this launch, ISRO developed a new spacesuit (prototype unveiled in September 2018) for the astronauts, with one oxygen cylinder carrying capacity. Such space exploration programs are anticipated to generate demand for IVA suits and EVA suits in the coming years. International collaborations for space suit manufacturing are expected to further increase the opportunities to open a wide range of users for space suits. For instance, in September 2020, India partnered with Russia for the production of manned space suits for the Gaganyaan moon mission of the country. Furthermore, live testing of the suits has also been witnessed in order to better develop the suits. Also, China, in November 2021 performed the first Shenzhou 13 spacewalk where the astronauts were asked to test the suits to carry out various tasks to assist the outpost's future function in orbit. Several such developments from the Asia Pacific region are expected to drive the market during the forecast period.

Competitive Landscape

The astronaut space suits market is significantly consolidated, with the presence of a limited number of vendors and buyers. Some of the prominent players in the astronaut space suit market are Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), Final Frontier Design, The Boeing Company, David Clark Company, and NPP Zvezda. The space organizations, as well as the manufacturing companies, are developing new spacesuits for the astronauts with advanced materials, better communications systems, and enhanced mobility. The growing demand for human space exploration programs and the growth in focus on collaboration between the players to develop advanced space suits suited to specific missions are expected to help the companies expand their global presence in the coming years.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 IVA Suits
    • 5.1.2 EVA Suits
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
    • 6.2.2 Final Frontier Design
    • 6.2.3 The Boeing Company
    • 6.2.4 David Clark Company
    • 6.2.5 NPP Zvezda
    • 6.2.6 PACIFIC SPACEFLIGHT
    • 6.2.7 Oceaneering International
    • 6.2.8 ILC Dover LP

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS