市場調査レポート
商品コード
1137867
トラックプラトゥーニング市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)Truck Platooning Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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トラックプラトゥーニング市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年) |
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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トラックプラトゥーニング市場は、2021年に18億5,601万米ドルと評価され、予測期間(2022~2027年)に約32.1%のCAGRを記録し、2027年には98億6,271万米ドルに達すると予想されています。
COVID-19の大流行により、ウイルスの蔓延を抑えるために世界中のさまざまな政府によって課された旅行制限やロックダウンが、トラックプラトゥーニング市場の成長を妨げています。また、現在利用可能な技術の採用・導入に伴う高コストも、市場成長に影響を与える要因の一つとなっています。しかし、トラックプラトゥーニングに対する政府の支援政策により、市場は安定した成長を遂げると予想されます。
促進要因のミスによる交通事故の増加や、輸送コストの削減への関心の高まりは、トラックプラトゥーニング市場の需要を促進すると予想されます。トラックプラトゥーニングは、自動化技術に対する需要の高まりから、道路開発、輸送、物流、情報技術などの分野での需要が増加すると予想されます。また、モノのインターネット(IoT)の導入が進んでいることも、予測期間中の市場成長を後押しする要因の1つです。
ただし、ハードウェアや技術のコスト高などの抑制要因による課題に直面し、市場成長の妨げとなる可能性があります。
北米は、急速に進化する自律走行車技術と道路交通の安全性に対する懸念の高まりから、トラックプラトゥーニング市場を世界的にリードすると予想されます。また、欧州市場もトラックプラトゥーニング市場で大きな収益シェアを占めると予測されます。アジア太平洋地域のトラックプラトゥーニング市場は、予測期間中にCAGRの面で大きな成長率を記録すると予想されます。
より燃費が良く、より安全な車両への需要が高まっており、そのため自動車メーカーは最新の車両技術に多大な投資を行っています。トラックプラトゥーニングは、自動車メーカーがトラックをより効率的かつ安全なものにするために使用している先進技術の1つです。トラックプラトゥーニングで展開される先進的な機能には、アダプティブクルーズコントロール、前方衝突回避・軽減システム、車線逸脱警報、アクティブブレーキシステムなどがあります。
これらの機能はすべて、トラックに搭載されれば、半自律運転のレベルに入ることができ、輸送中のヒューマンエラー事故の確率を下げることができると期待されています。その他、車車間通信(V2V)、車車間インフラ(V2I)、衛星通信(GPS)など、トラックプラトゥーニングに関わるインフラシステムの開発により、車両とその他の情報ネットワーク間の安全な接続が確保され、貨物運送事業者が輸送行政をスムーズに監視できるようになっています。
アダプティブ・クルーズ・コントロール(ACC)は、トラックプラトゥーニング市場の中で最も急速に成長するセグメントと予測されます。ACCは、トラックプラトゥーニングのオペレーションに不可欠なシステムです。ACCは、V2V通信の助けを借りて、トラックの速度を自動化するのに役立ちます。SARTRE、PATH、GCDC(Grand Cooperative Driving Challenge)、SCANIA、ENERGY-ITS(Intelligent Transport Systems)など、自動車(主にトラック)プラトゥーニングシステムの試験・検証を目的としたプロジェクトが各地で開始・実行されています。
欧州のような先進地域では、人々の様々なニーズに応えるため、トラックプラトゥーニング技術に多額の投資を行っています。Eurostatによると、欧州連合内の内陸貨物輸送の75%以上、すなわち約1兆7500億トンキロメートル(tkm)が道路によって移動しています。一方、一部の欧州諸国では、この割合が90%以上に達しています。
市場成長の主な要因としては、この地域におけるトラックプラトゥーニングの先駆的な取り組み、技術の進歩、厳格な車両安全規制などが挙げられます。欧州市場の成長を牽引する主な要因は、IoTの統合的なアプリケーションなどの技術的進歩や、車両の安全性に関わるACEAのEU一般安全規制の規範などの厳しい規制の導入です。
北米もトラックプラトーンに向けた活動に投資しており、これは主にダイムラーAG、ボルボなどの自動車大手の取り組みから始まりました。米国では、国家道路交通安全局(NHTSA)と国家運輸安全委員会(NTSB)が、説明責任、安全性、コンプライアンスを特徴とする好ましい規制政策を展開していることが、市場成長に貢献する潜在的な要因となっています。さらに、北米の輸送用トラックは物流業務において重要な役割を担っており、輸送産業にも大きく貢献しています。
トラックプラトゥーニング市場は、Peloton Technology、Daimler AG、Volvo Group、Scania AB、Continental AG、DAF Trucksなどが主要なシェアを占めています。トラックプラトゥーニング市場には、トラックOEMや技術プロバイダーが含まれ、投資の増加に加え、M&Aの増加が主な特徴となっています。例えば
The truck platooning market was valued at USD 1856.01 million in 2021, and it is expected to reach USD 9862.71 million by 2027, registering a CAGR of about 32.1% during the forecast period (2022-2027).
The COVID-19 pandemic has hindered the growth of the truck platooning market due to travel restrictions and lockdowns imposed by various governments across the world to contain the spread of the virus. In addition, high costs associated with the adoption and implementation of the currently available technology are another factor affecting the market growth. However, the market is expected to witness steady growth due to supportive government policies for truck platooning.
The rise in the number of road accidents due to driver errors and increasing focus on reducing transportation operating costs are expected to fuel the demand in the truck platooning market. Truck platooning is expected to increase the demand in sectors such as road development, transportation, logistics, and information technology because of the rise in demand for automated technologies. The rising adoption of the Internet of Things (IoT) is another factor that will help the growth of the market over the forecast period.
However, the market faces challenges from restraint factors such as high hardware and technology costs, which may hamper market growth.
North America is expected to lead the truck platooning market globally, owing to the rapidly evolving autonomous vehicle technology and the growing concerns over safety in road transportation in the region. The European market is also projected to account for significant revenue share in the truck platooning market. The Asia-Pacific truck platooning market is expected to register a significant growth rate in terms of CAGR over the forecast period.
There is an increase in demand for more fuel-efficient and safer vehicles, owing to which automobile manufacturers are heavily investing in the latest vehicle technologies. Truck platooning is one of the advanced technologies that automobile manufacturers are using to make trucks more efficient and safer. Some of the advanced features deployed in truck platooning include adaptive cruise control, forward collision avoidance and mitigation system, lane departure warning, and active braking systems.
All these features, if availed in the trucks, are expected to enable them to enter into the semi-autonomous level of driving and reduce the probability of human error accidents during their transit. Other developed infrastructure systems involved in truck platooning, including vehicle-to-vehicle communications (V2V), vehicle-to-infrastructure (V2I), and satellite communications (GPS), have ensured secure connectivity between vehicles and other information networks, where freight fleet operators can smoothly monitor the transportation administrations.
Adaptive cruise control (ACC) is projected to be the fastest-growing segment of the truck platooning market. ACC is an essential system for truck platooning operations. ACC helps to automate the speed of the trucks with the help of V2V communication. A few projects, such as SARTRE, PATH, GCDC (Grand Cooperative Driving Challenge), SCANIA, and ENERGY-ITS (Intelligent Transport Systems), have been initiated and implemented across various regions to test and verify automotive (majorly truck) platooning systems.
The developed regions, like Europe, are heavily investing in truck platooning technology to cater to various needs of people. According to Eurostat, over 75% of inland cargo transport within the European Union, i.e., about 1,750 billion ton-kilometers (tkm), travel by road. Whereas, in some European countries, this percentage reached 90% or more.
The major factors driving the growth of the market include pioneering efforts in truck platooning, technological advancements, and stringent vehicle safety norms in the region. The primary factors responsible for driving the growth in the European markets are the technological advancements such as the integrated application of IoT and the implementation of strict regulations such as ACEA's EU General Safety Regulation norms pertaining to vehicle safety.
North America is also investing in activities toward truck platoons, which primarily began with efforts from automotive giants, such as Daimler AG, Volvo, and other firms. The development of favorable regulatory policies in the United States from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and National Transportation Safety Board (NTSB) that feature accountability, safety, and compliance are the potential factors contributing to the market growth. Moreover, North American transportation trucks play a vital role in logistical operations and have a significant contribution to the transportation industry.
The truck platooning market is majorly dominated by Peloton Technology, Daimler AG, Volvo Group, Scania AB, Continental AG, and DAF Trucks, among others. The truck platooning market includes truck OEMs and technology providers and is primarily characterized by a growing number of mergers and acquisitions, in addition to increasing investments. For instance-