デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1137867

トラックプラトゥーニング市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Truck Platooning Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.41円
トラックプラトゥーニング市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

トラックプラトゥーニング市場は、2021年に18億5,601万米ドルと評価され、予測期間(2022~2027年)に約32.1%のCAGRを記録し、2027年には98億6,271万米ドルに達すると予想されています。

COVID-19の大流行により、ウイルスの蔓延を抑えるために世界中のさまざまな政府によって課された旅行制限やロックダウンが、トラックプラトゥーニング市場の成長を妨げています。また、現在利用可能な技術の採用・導入に伴う高コストも、市場成長に影響を与える要因の一つとなっています。しかし、トラックプラトゥーニングに対する政府の支援政策により、市場は安定した成長を遂げると予想されます。

促進要因のミスによる交通事故の増加や、輸送コストの削減への関心の高まりは、トラックプラトゥーニング市場の需要を促進すると予想されます。トラックプラトゥーニングは、自動化技術に対する需要の高まりから、道路開発、輸送、物流、情報技術などの分野での需要が増加すると予想されます。また、モノのインターネット(IoT)の導入が進んでいることも、予測期間中の市場成長を後押しする要因の1つです。

ただし、ハードウェアや技術のコスト高などの抑制要因による課題に直面し、市場成長の妨げとなる可能性があります。

北米は、急速に進化する自律走行車技術と道路交通の安全性に対する懸念の高まりから、トラックプラトゥーニング市場を世界的にリードすると予想されます。また、欧州市場もトラックプラトゥーニング市場で大きな収益シェアを占めると予測されます。アジア太平洋地域のトラックプラトゥーニング市場は、予測期間中にCAGRの面で大きな成長率を記録すると予想されます。

主な市場動向

トラックプラトゥーニングの技術的進歩の高まりが市場を牽引

より燃費が良く、より安全な車両への需要が高まっており、そのため自動車メーカーは最新の車両技術に多大な投資を行っています。トラックプラトゥーニングは、自動車メーカーがトラックをより効率的かつ安全なものにするために使用している先進技術の1つです。トラックプラトゥーニングで展開される先進的な機能には、アダプティブクルーズコントロール、前方衝突回避・軽減システム、車線逸脱警報、アクティブブレーキシステムなどがあります。

これらの機能はすべて、トラックに搭載されれば、半自律運転のレベルに入ることができ、輸送中のヒューマンエラー事故の確率を下げることができると期待されています。その他、車車間通信(V2V)、車車間インフラ(V2I)、衛星通信(GPS)など、トラックプラトゥーニングに関わるインフラシステムの開発により、車両とその他の情報ネットワーク間の安全な接続が確保され、貨物運送事業者が輸送行政をスムーズに監視できるようになっています。

アダプティブ・クルーズ・コントロール(ACC)は、トラックプラトゥーニング市場の中で最も急速に成長するセグメントと予測されます。ACCは、トラックプラトゥーニングのオペレーションに不可欠なシステムです。ACCは、V2V通信の助けを借りて、トラックの速度を自動化するのに役立ちます。SARTRE、PATH、GCDC(Grand Cooperative Driving Challenge)、SCANIA、ENERGY-ITS(Intelligent Transport Systems)など、自動車(主にトラック)プラトゥーニングシステムの試験・検証を目的としたプロジェクトが各地で開始・実行されています。

予測期間中、欧州が高い市場シェアを維持すると予想される

欧州のような先進地域では、人々の様々なニーズに応えるため、トラックプラトゥーニング技術に多額の投資を行っています。Eurostatによると、欧州連合内の内陸貨物輸送の75%以上、すなわち約1兆7500億トンキロメートル(tkm)が道路によって移動しています。一方、一部の欧州諸国では、この割合が90%以上に達しています。

市場成長の主な要因としては、この地域におけるトラックプラトゥーニングの先駆的な取り組み、技術の進歩、厳格な車両安全規制などが挙げられます。欧州市場の成長を牽引する主な要因は、IoTの統合的なアプリケーションなどの技術的進歩や、車両の安全性に関わるACEAのEU一般安全規制の規範などの厳しい規制の導入です。

北米もトラックプラトーンに向けた活動に投資しており、これは主にダイムラーAG、ボルボなどの自動車大手の取り組みから始まりました。米国では、国家道路交通安全局(NHTSA)と国家運輸安全委員会(NTSB)が、説明責任、安全性、コンプライアンスを特徴とする好ましい規制政策を展開していることが、市場成長に貢献する潜在的な要因となっています。さらに、北米の輸送用トラックは物流業務において重要な役割を担っており、輸送産業にも大きく貢献しています。

競合情勢

トラックプラトゥーニング市場は、Peloton Technology、Daimler AG、Volvo Group、Scania AB、Continental AG、DAF Trucksなどが主要なシェアを占めています。トラックプラトゥーニング市場には、トラックOEMや技術プロバイダーが含まれ、投資の増加に加え、M&Aの増加が主な特徴となっています。例えば

  • 堀場製作所は、欧州宇宙機関(ESA)のために新しく改良された乗用車のプラトゥーニングソリューションを開発するためのGNSS専門会社GMV NSLとの提携を確認し、2022年第1四半期にシミュレーションと物理テストの両方を含む実試験フェーズに入る予定であると発表しました。
  • ダイムラーAGは、交通安全の強化に注力しており、トラックプラトゥーニングの採用を促進するための技術革新に継続的に取り組んでいます。こうした新興国市場の開拓により、同社はトラックプラトゥーニング市場の有力なプレイヤーの一角に躍り出ると予想されます。
  • 2020年11月、スカニアは中国のトラック会社である南通高凱を買収し、世界最大の自動車市場で初めてトラックの製造を開始しました。買収の焦点は、トラックプラトゥーニングなどの技術を市場に普及させることで、より安全で燃費の良い車両を提供することです。
  • 2020年10月、TRATON SEは製品ポートフォリオを拡大するため、Navistar International Corp.の残りの株式83.2%を現金総額37億米ドルで取得する計画です。この買収は、商用向けトラックの市場開拓と確立に焦点を当てるものと思われます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 技術タイプ
    • アダプティブクルーズコントロール
    • 前方衝突回避
    • レーンディパーチャーウォーニング
    • アクティブブレーキアシスト
  • インフラ系
    • 車車間(V2V)
    • 車車間通信(V2I)
    • 全地球測位システム(GPS)
  • 自律走行レベル
    • 半自律
    • 完全自律型
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Peloton Technology
    • Daimler AG
    • Volvo Group
    • DAF Trucks(Paccar Company)
    • Scania AB
    • Continental AG
    • WABCO Holdings Inc.
    • Bendix Commercial Vehicles Systems LLC(Knorr-Bremse AG)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63753

The truck platooning market was valued at USD 1856.01 million in 2021, and it is expected to reach USD 9862.71 million by 2027, registering a CAGR of about 32.1% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 pandemic has hindered the growth of the truck platooning market due to travel restrictions and lockdowns imposed by various governments across the world to contain the spread of the virus. In addition, high costs associated with the adoption and implementation of the currently available technology are another factor affecting the market growth. However, the market is expected to witness steady growth due to supportive government policies for truck platooning.

The rise in the number of road accidents due to driver errors and increasing focus on reducing transportation operating costs are expected to fuel the demand in the truck platooning market. Truck platooning is expected to increase the demand in sectors such as road development, transportation, logistics, and information technology because of the rise in demand for automated technologies. The rising adoption of the Internet of Things (IoT) is another factor that will help the growth of the market over the forecast period.

However, the market faces challenges from restraint factors such as high hardware and technology costs, which may hamper market growth.

North America is expected to lead the truck platooning market globally, owing to the rapidly evolving autonomous vehicle technology and the growing concerns over safety in road transportation in the region. The European market is also projected to account for significant revenue share in the truck platooning market. The Asia-Pacific truck platooning market is expected to register a significant growth rate in terms of CAGR over the forecast period.

Key Market Trends

Growing Technological Advancements in Truck Platooning are Driving the Market

There is an increase in demand for more fuel-efficient and safer vehicles, owing to which automobile manufacturers are heavily investing in the latest vehicle technologies. Truck platooning is one of the advanced technologies that automobile manufacturers are using to make trucks more efficient and safer. Some of the advanced features deployed in truck platooning include adaptive cruise control, forward collision avoidance and mitigation system, lane departure warning, and active braking systems.

All these features, if availed in the trucks, are expected to enable them to enter into the semi-autonomous level of driving and reduce the probability of human error accidents during their transit. Other developed infrastructure systems involved in truck platooning, including vehicle-to-vehicle communications (V2V), vehicle-to-infrastructure (V2I), and satellite communications (GPS), have ensured secure connectivity between vehicles and other information networks, where freight fleet operators can smoothly monitor the transportation administrations.

Adaptive cruise control (ACC) is projected to be the fastest-growing segment of the truck platooning market. ACC is an essential system for truck platooning operations. ACC helps to automate the speed of the trucks with the help of V2V communication. A few projects, such as SARTRE, PATH, GCDC (Grand Cooperative Driving Challenge), SCANIA, and ENERGY-ITS (Intelligent Transport Systems), have been initiated and implemented across various regions to test and verify automotive (majorly truck) platooning systems.

Europe is Expected to Hold The High Market Share During The Forecast Period

The developed regions, like Europe, are heavily investing in truck platooning technology to cater to various needs of people. According to Eurostat, over 75% of inland cargo transport within the European Union, i.e., about 1,750 billion ton-kilometers (tkm), travel by road. Whereas, in some European countries, this percentage reached 90% or more.

The major factors driving the growth of the market include pioneering efforts in truck platooning, technological advancements, and stringent vehicle safety norms in the region. The primary factors responsible for driving the growth in the European markets are the technological advancements such as the integrated application of IoT and the implementation of strict regulations such as ACEA's EU General Safety Regulation norms pertaining to vehicle safety.

North America is also investing in activities toward truck platoons, which primarily began with efforts from automotive giants, such as Daimler AG, Volvo, and other firms. The development of favorable regulatory policies in the United States from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and National Transportation Safety Board (NTSB) that feature accountability, safety, and compliance are the potential factors contributing to the market growth. Moreover, North American transportation trucks play a vital role in logistical operations and have a significant contribution to the transportation industry.

Competitive Landscape

The truck platooning market is majorly dominated by Peloton Technology, Daimler AG, Volvo Group, Scania AB, Continental AG, and DAF Trucks, among others. The truck platooning market includes truck OEMs and technology providers and is primarily characterized by a growing number of mergers and acquisitions, in addition to increasing investments. For instance-

  • Horiba MIRA has confirmed that its partnership with GNSS specialist GMV NSL to develop new and improved passenger car platooning solutions for the European Space Agency (ESA) will enter a live trials phase in Q1 2022, encompassing both simulated and physical testing.
  • Daimler AG is focusing on enhancing road safety and is continuously involved in technological innovations to boost truck platooning adoption. Such developments are anticipated to help the company emerge as one of the prominent players in the truck platooning market.
  • In November 2020, Scania acquired Nantong Gaokai, a truck company in China, to start making trucks for the first time in the world's biggest auto market. The focus of acquisition is to bring safer and more fuel-efficient vehicles by promoting technologies like truck platooning in the market.
  • In October 2020, TRATON SE planned to acquire the remaining 83.2% stake in Navistar International Corp. for a total cash consideration of USD 3.7 billion to expand its product portfolio. The acquisition is likely to focus on the development and establishment of trucks in the market for commercial applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Technology Type
    • 5.1.1 Adaptive Cruise Control
    • 5.1.2 Forward Collision Avoidance
    • 5.1.3 Lane Departure Warning
    • 5.1.4 Active Brake Assist
  • 5.2 Infrastructure Type
    • 5.2.1 Vehicle-to-Vehicle (V2V)
    • 5.2.2 Vehicle-to-Infrastructure (V2I)
    • 5.2.3 Global Positioning System (GPS)
  • 5.3 Autonomous Level
    • 5.3.1 Semi-autonomous
    • 5.3.2 Full-autonomous
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Peloton Technology
    • 6.2.2 Daimler AG
    • 6.2.3 Volvo Group
    • 6.2.4 DAF Trucks (Paccar Company)
    • 6.2.5 Scania AB
    • 6.2.6 Continental AG
    • 6.2.7 WABCO Holdings Inc.
    • 6.2.8 Bendix Commercial Vehicles Systems LLC (Knorr-Bremse AG)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS