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市場調査レポート
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エンタープライズAI市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Enterprise AI Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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エンタープライズAI市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エンタープライズAI市場は、予測期間中に52.17%のCAGRを記録しています。

企業は、プロセスフローの自動化によって業務効率を改善し、コストを削減するため、ビジネスプロセスに人工知能(AI)を組み込むことに関連する価値を認識しています。

主なハイライト

  • 企業のデジタル化は、市場において最も支配的な動向です。第4次産業革命(インダストリー4.0)は、モノのインターネット、人工知能、知能ロボット、ユビキタスモバイル・スーパーコンピューティング、情報管理、分析などの物理技術と高度なデジタル技術の組み合わせが特徴で、さまざまな産業で大きな影響を及ぼしています。インダストリー4.0の普及に伴う産業オートメーションのブームにより、製造プロセスの効率化を目的としたロボットや自動化技術の導入が進んでいます。
  • 例えば、バンク・オブ・アメリカによると、ロボティクスとAIの産業用ロボット部門は、2025年までに約240億米ドルの規模になると予想されています。この動向は、企業におけるロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)の利用を増強しており、これはAIの重要な側面です。
  • エンタープライズAIは、デジタルトランスフォーメーションを実現する重要な要素です。今後、ほぼすべてのエンタープライズソフトウェアアプリケーションがAIに対応することになるでしょう。したがって、エンタープライズAIアプリケーションを大規模に構築、展開、運用する能力の育成は、ビジネスの生き残りのために必須となりつつあります。
  • オライリーの2022年のエンタープライズAI導入に関するレポート(ニュースレターの受信者がエンタープライズAI導入に関するアンケートに回答したもの)によると、31%の企業がAIを使用していない(2021年の13%から上昇)、43%が導入を評価している、26%がAIアプリケーションを導入していると報告しています。AIを導入している製造業の回答者が18%から31%へと主に増加しているのはオセアニア地域です。相当数の組織がAIガバナンスを欠いています。AI製品を生産している26%の回答者のうち、プロジェクトの作成方法、測定方法、観察方法を監督するガバナンスプランを持っているのは49%であるのに対し、持っていない回答者は51%でした。
  • しかし、エンタープライズAI市場のメーカーは、そのような技術の創出や修正において、根本的な知的課題に膨大に直面しています。人工知能市場は、主に生産性の向上、アプリケーションの多様化、顧客満足度、広範なデータ統合によって推進されています。
  • COVID-19の大流行により、多くの組織がパブリッククラウドソリューションへの移行を加速させました。クラウドサービスの弾力性は、サービス需要の予期せぬ急増に対応できるからです。クラウドへの移行は、COVID-19の流行時に企業がビジネスを行う方法を改革するのに役立っています。

主な市場動向

クラウドの導入は、より速い成長率が期待される

  • これまで概念であったAIクラウドが、AIとクラウドを組み合わせて企業で導入され始めています。それを推進する重要な要因として、データの保存や計算のための経済的な選択肢であるだけでなく、AIの導入に一役買うクラウドコンピューティングに新たな価値向上をもたらすAIツールやソフトウェアが挙げられます。
  • AIクラウドは主に、AIの使用事例のための共有インフラで構成され、任意の時点でクラウドインフラ上で複数のプロジェクトとAIワークロードを同時にサポートします。AIクラウドは、ハイブリッドクラウドインフラ上でAI Software-as-a-Serviceを提供するために、AIハードウェアとソフトウェアをまとめ、組織にAIへのアクセスを提供し、AI能力をより活用できるようにするものです。
  • クラウドにおけるAIの最も魅力的な利点の1つは、それが解決する課題です。AIを大幅に民主化し、よりアクセスしやすくします。導入コストを下げ、共創とイノベーションを促進することが、企業におけるAIを活用した変革を後押ししています。
  • 世界中の組織でクラウドソリューションの導入が進んでいます。例えば、2021年12月、KyndrylはGoogle Cloudとの戦略的パートナーシップを発表し、サービスプロバイダーがデータ分析、機械学習、AIに特に重点を置いた一連の新しいデジタル変革サービスを開発することを明らかにしました。KyndrylはGoogle Cloudにより、マネージドSAPサービスを拡大し、より新しいエッジとデータ中心のアプリケーションを開発し、最大の金融顧客のクラウド移行を加速させることを計画しています。
  • 2021年10月、エンタープライズアナリティクス企業のマルチクラウドデータプラットフォームを接続するTeradataと、人工知能クラウドプラットフォームを提供するH2O.aiは、同社の高度なAIプラットフォーム「H2O AI Hybrid Cloud」とTeradataのマルチクラウドデータプラットフォーム「Vantage」を統合すると発表しました。この統合により、テラデータとH2O.aiの顧客は、ビジネス上の問題を解決しビジネス価値を高めるAIソリューションを迅速かつ容易に構築、展開、運用することができるようになります。

予測期間中、欧州が大きな市場シェアを占める見込み

  • 欧州地域は、産業革命や自動化といった主流の動向により、需要の増加が見られます。この地域の企業は、機械学習の発展とともに、ロボット工学、人工知能などのさまざまな自動化技術に投資することが確認されています。
  • 欧州連合は2021年4月に人工知能法を導入し、2023年初頭から施行されます。この法律は、世界中の市民や企業のAIや機械学習の活用に幅広い影響を与えるでしょう。このような取り組みは、エンタープライズAI市場を積極的に後押しすることが期待されます。
  • ユーロスタットによると、2021年には、大企業が中小企業よりもAIを多く利用するようになるとされています。企業におけるAI技術の導入は複雑であるため、大企業の28%、中企業の13%、小企業の6%がAIを使用していることが示されています。
  • さらに、地域の主要なプレーヤーは、エンタープライズAI市場に投資し、その能力を拡大しています。例えば、2022年5月、Hewlett Packard Enterpriseは、欧州のスーパーコンピュータサプライチェーンを強化するため、チェコ共和国に新拠点を立ち上げると発表しました。この新工場では、科学研究の推進、AL/ML構想の成熟、イノベーションの加速を目的とした同社のカスタムデザインソリューションが製造される予定です。
  • コグニティブ・コンピューティングの台頭により、人間の感覚的知覚、推論、思考、学習、意思決定能力を地域企業全体で再現することが可能になると期待されています。膨大なコンピューティングパワーを活用することで、このパラダイムはスピードと容量の両面で人間の再現を超え、個人が知覚できないパターンを識別して潜在的な解決策を提供し、AIソリューションの利用を拡大する態勢を整えています。

競合情勢

エンタープライズAI市場の競争企業間の敵対関係は、多くの主要なプレーヤーがいるため高い水準にあります。IBM、SAP SE、Hewlett Packard Enterprise、Google Inc.、Microsoft Corporation、Oracle Corporationなどのプレーヤーは、ユーザーのために新しく革新的な製品を設計することによって、最大の市場シェアを達成しようとしています。研究開発、M&A、戦略的拡大、資金調達、戦略的パートナーシップ等への多額の投資により、競争優位を獲得しています。

  • 2021年10月-Nvidiaは、VMware vSphere with Tanzuの最新のアップデートにより、企業はNVIDIA AI Enterpriseソフトウェアスイートと連携してAIプロジェクトのトライアルを実行できるようになると述べた。2021年8月に発売されたNVIDIA AI Enterpriseは、AIとデータ分析のフレームワークとツールを最適化、認定、サポートしたエンドツーエンドのクラウドネイティブなスイートで、最新のハイブリッドクラウドにおけるAI/MLアプリケーションの迅速な展開、管理、スケーリングを可能にします。
  • 2021年8月-IBMは、オンチップ・アクセラレーション人工知能プロセッサの発売を発表しました。銀行、金融、トレーディング、保険アプリケーション、および顧客との対話において、顧客がビジネス・インサイトを大規模に実現できるように設計されています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 自動化およびAIベースのソリューションに対する需要の増加
    • 指数関数的に増加するデータセットの分析ニーズの高まり
  • 市場抑制要因
    • 導入率の低迷
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
    • 主要部品分析
    • AIが半導体に与える影響
  • COVID-19が市場に与える影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス
  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー別
    • 製造業
    • 自動車関連
    • BFSI
    • IT・通信業
    • メディア・広告
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Oracle Corporation
    • Hewlett Packard Enterprise
    • Wipro Limited
    • Microsoft Corporation
    • Amazon Web Services
    • Google Inc.
    • Intel Corporation
    • SAP SE
    • Sentient Technologies
    • AiCure LLC
    • NEC Corporation
    • NVIDIA Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 64271

Enterprise AI Market has registered a CAGR of 52.17 % during the forecast period. Enterprises are recognizing the value associated with incorporating artificial intelligence (AI) into their business processes, as they improve operational efficiency and reduce cost through automation of process flows.

Key Highlights

  • Digitalization of enterprises is the most dominant trend in the market. The fourth industrial revolution (Industry 4.0) is characterized by a combination of physical and advanced digital technologies, such as the Internet of Things, artificial intelligence, intelligent robots, ubiquitous mobile supercomputing, information management, and analytics, which have a significant impact across various industries. The boom of industrial automation, with the widespread adoption of Industry 4.0, is driving the adoption of robots and automated technologies to enhance the efficiency of manufacturing processes.
  • For instance, According to the Bank of America, the industrial robot segment of robotics and AI is expected to be valued at about USD 24 billion by 2025. This trend has augmented the use of robotic process automation (RPA) among enterprises, which is a significant aspect of AI.
  • Enterprise AI is a significant enabler of digital transformation. Nearly every enterprise software application will be AI-enabled in the years to come. Developing competencies in the capability to build, deploy, and operate enterprise AI applications at scale, therefore, is becoming imperative for business survival.
  • According to O'Reilly's 2022 report on enterprise AI adoption (based on the answers given by recipients of its newsletters to a questionnaire on enterprise AI adoption), 31% of companies report not using AI (up from 13% in 2021), 43% are evaluating adoption, and 26% have implemented AI applications. The primary increase, from 18% to 31%, of manufacturing respondents with AI was in Oceania. A considerable number of organizations lack AI governance. Of the 26% of respondents with AI products in production, only 49% have a governance plan to oversee how projects are created, measured, and observed (49%) versus 51% for those without.
  • However, enterprise AI market manufacturers face enormous underlying intellectual challenges in creating and modifying such technology. The artificial intelligence market is mainly propelled by enhanced productivity, diversified applications, customer satisfaction, and extensive data integration.
  • The COVID-19 pandemic caused many organizations to accelerate their migrations to public cloud solutions since cloud service elasticity can meet unexpected spikes in service demand. Migrations to the cloud helped companies reinvent the way they conduct their businesses in the time of COVID-19.​

Key Market Trends

Cloud Deployment is Expected to Experience a Faster Growth Rate

  • The AI cloud, which was previously a concept, has now started to be implemented by enterprises, combining AI with cloud computing. Some of the significant factors driving it to include AI tools and software that deliver new, increased value to cloud computing, which is not only an economical option for data storage and computation but also plays a role in AI adoption. ​
  • An AI cloud primarily consists of a shared infrastructure for AI use cases, supporting multiple projects and AI workloads simultaneously on cloud infrastructure at any given point in time. The AI cloud brings together AI hardware and software in order to deliver AI software-as-a-service on hybrid cloud infrastructure, providing organizations with access to AI and enabling them to harness AI capabilities more.​
  • One of the most compelling advantages of AI in the cloud is the challenges it addresses. It significantly democratizes AI, making it more accessible. Lowering the adoption costs and facilitating co-creation and innovation are driving AI-powered transformation for enterprises.
  • Organizations across the world are increasingly adopting cloud solutions. For instance, in December 2021, Kyndryl announced a strategic partnership with Google Cloud that would see the service provider develop a series of new digital transformation services with a specific emphasis on data analytics, machine learning, and AI. With Google Cloud, Kyndryl plans to expand its managed SAP services, develop a newer edge and data-centric applications, and help its largest financial customers accelerate their cloud migrations.
  • In October 2021, Teradata, a connected multi-cloud data platform for an enterprise analytics company, and artificial intelligence cloud platform provider H2O.ai announced the integration of H2O AI Hybrid Cloud, the company's advanced AI platform, with Vantage, Teradata's multi-cloud data platform. The integration allows Teradata and H2O.ai's customers to quickly and easily make, deploy, and operate AI solutions that solve business problems and drive business value.

Europe is Expected to Hold a Significant Market Share in the Forecast Period

  • The European region is witnessing increased demand due to mainstream trends, such as the industrial revolution and automation. The regional firms have been identified to invest in various automation technologies, such as robotics, artificial intelligence, etc., with developments in machine learning.
  • The European Union introduced Artificial Intelligence Act in April 2021, which will come into effect from the beginning of 2023. the act will have a broad impact on the use of AI and machine learning for citizens and companies around the world. Initiatives like these are expected to boost the Enterprise AI market positively.
  • According to Eurostat, In 2021, large enterprises will use AI more than small and medium enterprises. Due to the complexity of implementing AI technologies in an enterprise, it was witnessed that 28 % of large enterprises, 13 % of medium enterprises, and 6% of small enterprises used AI.
  • Moreover, major regional players are investing and expanding their capabilities in the Enterprise AI market. For instance, in May 2022, Hewlett Packard Enterprise announced the launch of its new site in the Czech Republic to strengthen Europe's Supercomputer Supply Chain. The new factory will manufacture the company's custom-designed solutions to advance scientific research, mature AL/ML initiatives, and accelerate innovation.
  • This rise in cognitive computing is expected to enable the replication of human sensory perception, deduction, thinking, learning, and decision-making capabilities across regional enterprises. The ability to harness considerable amounts of computing power is poised to take this paradigm beyond human replication, both in terms of speed and capacity, to distinguish patterns and provide potential solutions that individuals may not be equipped to perceive, thus augmenting the use of AI solutions.

Competitive Landscape

The competitive rivalry in the Enterprise AI Market is high due to many major players. Players like IBM, SAP SE, Hewlett Packard Enterprise, Google Inc., Microsoft Corporation, Oracle Corporation, and many more are trying to achieve maximum market share by designing new and innovative products for users. Their significant investments in research and Development, mergers & acquisitions, strategic expansion, funding, a strategic partnership, etc., have allowed them to gain a competitive advantage.

  • October 2021 - Nvidia stated that with the latest updates to VMware vSphere with Tanzu, enterprises would now be able to run trials of their AI projects in conjunction with the NVIDIA AI Enterprise software suite. Launched in Aug 2021, NVIDIA AI Enterprise is an end-to-end, cloud-native suite of AI and data analytics frameworks and tools optimized, certified, and supported by NVIDIA to enable rapid deployment, management, and scaling of AI/ML applications in the modern hybrid cloud.
  • August 2021 - IBM announced the launch of its On-Chip accelerated artificial intelligence processor. It is designed to help customers achieve business insights at scale across banking, finance, trading, insurance applications, and customer interactions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Increasing Demand for Automation and AI-based Solutions
    • 4.3.2 Increasing Need to Analyze Exponentially Growing Data Sets
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Sluggish Adoption Rates
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technology Snapshot
    • 4.6.1 Major Component Analysis
    • 4.6.2 Impact of AI on the Semicondu
  • 4.7 Assessment of the impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Solution
    • 5.1.2 Service
  • 5.2 By Deployment
    • 5.2.1 On-premise
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Manufacturing
    • 5.3.2 Automotive
    • 5.3.3 BFSI
    • 5.3.4 IT and Telecommunication
    • 5.3.5 Media and Advertising
    • 5.3.6 Other End-user Industries
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 Oracle Corporation
    • 6.1.3 Hewlett Packard Enterprise
    • 6.1.4 Wipro Limited
    • 6.1.5 Microsoft Corporation
    • 6.1.6 Amazon Web Services
    • 6.1.7 Google Inc.
    • 6.1.8 Intel Corporation
    • 6.1.9 SAP SE
    • 6.1.10 Sentient Technologies
    • 6.1.11 AiCure LLC
    • 6.1.12 NEC Corporation
    • 6.1.13 NVIDIA Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS